Asperger(kö)?

Kananmunankuorilla

Työskentelen henkilön kanssa Audiovisuaalisessa-projektissa. Työskentelemme kolme päivää viikossa luonanani. Tämä tyyppi äyskii koko ajan, haukkuu laitteitani (jotka ovat siis ihan perus standardi alalla), arvostelee minua epäsuorasti, on todella törkeä, kaikki on huonosti, kahvista lähtien, joka on siis tavallista suodatinkahvia.

Hän haluaa järjesteelä kaiken uudelleen kotonani, puuttuu kaikkeen minkä ei pitäisi millään lailla liittyä projektiin, mutta näyttävät estävän silti häntä työskentelemästä tehokkaasti.

Selvästikään hän ei ymmärrä loukkaavansa tai käyttäytyvänsä sopimattomasti, eikä myöskään millään tavalla yritä käyttää hyväksi. Päin vastoin haluaa tehdä kaiken itse ja kontrolloida projektia kaikilta osin, myös niiltä osin, joihin hänellä ei ole erikoisosaamista ja minulla taas on. Vain ja ainostaan, kun hänelle tulee täydellinen seinä vastaan hän pyytä apua ja kun olen selvittänyt ongelman hän ottaa saman tien ohjaat haltuun itselleen.

Työnjälki on laadukasta, eikä siinä ole mitään moitittavaa, kun saan vaan asiat siltä osin tehtyä, mihin hänellä ei osaaminen riitä. Ainostaan aikataulun osalta olen huolissani, koska jokaista yksityiskohtaa pitää veivata neuroottisesti. Lisäksi hän ei pysty kommunikoimaan projektista oikein mitenkään. Minun kommunikointini ymmärtää omituisesti, positiivisen ymmmärtää mielistelyksi, eikä ei siedä negatiivista. Ei myöskään ymmärrä mielipiteiden tai luovien ratkaisujen subjektiivista luonnetta.

Tilaajan järjestämässä alustavassa palaverissä tyyppi käyttäytyi kohteliaasti ja erittäin hillitysti, kun alkoi äskyä ja töksäytellä tuli aika yllätyksenä. Niin ja se vielä, että minulta ei siedä normaalia hermostumista patti-tilanteessa, sanoo ahdistuvansa siitä, vaikka itse on koko ajan siis hermona.

Sinäänsä mulle ihan sama mikä vaivaa, mutta tässä mahdollisesti vielä kevääseen asti kestää projekti ja tulosvastuu päällä. Kai sitten vaan pitää yrittää olla rauhallinen ja ymmärtäväinen ja koittaa kommunikoida kirjaimellisesti, sekä sovittelevasti, ja alustaa etukäteen tiettyjä rajoja työroolien ja lopputuloksen suhteen. Arvostan kaikkia komentteja, tulisi tarpeeseen.

0

58

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
        Kauhava
        182
        6614
      2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
        Ikävä
        148
        1824
      3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
        Ikävä
        113
        1608
      4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
        Ikävä
        51
        1320
      5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
        Ikävä
        48
        1049
      6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
        Kauhava
        41
        985
      7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
        Ikävä
        98
        952
      8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
        Kouvola
        5
        889
      9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
        Maailman menoa
        248
        881
      10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
        Ikävä
        41
        839
      Aihe