Miltä tuntuu johtumishäiriö ?

TelluT

Miltä tuntuu johtumishäiriö ja missä se voi tuntua ?
Vai huomaako sen aina itse ?
Vai näkyykö se vain EKG:ssä?

7

1496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokox4

      Itseltäni on löydetty 2.asteen av-katkos vuorokausirekisteröinnillä kesken unien aamuyön aikana. Tuntuu että jää lyönti välistä, ilman mitään muljahduksia tai kahden nopean lyönnin tunnetta, kai. Olen ymmärtänyt että henkilön itse on vaikea tuntea että onko kyseessä av-katkos vai lisälyönti.

      • TelluT

        Kiitos sinulle tiedosta, olen ymmälläni ja huolissani monenlaisista oireistani.
        Saan Holterin marraskuun lopulla, onneksi ! Toivottavasti se vähän valaisee, mistä kaikesta on kysymys.
        Googlaan seuraavaksi mitä tarkoittaa AV-katkos ja 2.asteen katkos, en ole expertti tässä asiassa.
        Onkohan johtumishäiriöt hidaslyöntisen sydämen oireita ?
        En tajua, mistä ne johtuu.
        Muljahtelua ja muuta on minulla usein. Jostain luin, että muljahtelu johtuu väliin jääneestä lyönnistä. Hukkasin sen sivun, jossa oli aika hyvin selitetty sitä miten rytmi menee sekaisin ja minkälaisia tuntemuksia tulee, mutta johtumishäiriöstä ei ole kerrottu missään, mitä se on ja miltä se "uhrista" tuntuu :) tai kuinka vaarallisia ne on ?


      • jokox4

        Johtumishäiriöitä on muitakin kuin eteis-kammiokatkos eli AV-katkos, mutta se on ainoa josta tiedän jotain.

        Ilmeisesti liittyy hidaslyöntisyyteen sillä katkoksia tulee helpommin aamuyön aikaan kun sydän lyö sillon hitaammin. Muljahtelu on käsittääkseni lisälyöntiin liittyvä tunne eikä vaarallinen.

        Jos englanti taittuu niin tällä youtubekanavalla on loistavia sydämen eri häiriöihin liittyviä videoita. Tässä AV-katkokset: https://www.youtube.com/watch?v=2-I2TWE7D-E


    • TelluT

      Kiitos valtavasti tiedosta ! Pitää keskittyä videoon muutaman kerran, kardiologia-enkku ei ole vahvinta osaamistani, mutta on toivoa, että pääsen jyvälle :)

    • Anonyymi

      Mikä ja missä on vastaus? Pitäisi olla helpommin käytettävissä

      • Anonyymi

        Johtumishäiriö yksistään ei tunnu miltään.


    • Anonyymi

      Joku katkos se on, niin että jokin lyöntiväli pitenee, eli jossain kohtaa pumppaa liian harvoin, harvemmin kuin normaalisti kuuluisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7371
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2382
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1359
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe