Vai ei Toyota pääse mitaleille vertailutesteissä:
https://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/toyota-prius-plug-in-hybrid-vw-golf-gte-test-12393988.html
Prius hopealle vertailutestissä!
29
309
Vastaukset
voittihan toyota jo 1983 talviautotestin jopa kahdella autolla, tercel ja corolla ja ylivoimaisesti. corollasta mitattiin ylivoimaisesti tehokkain lämmityslaite, saab 900 ja volvo 240 jäivät lämmityslaitteillaan kauas taakse. vw vasta opetteli kaasutinta säätämään niihin aikoihin. tulihan Toyotalta 80 alussa turbo ahdetut moottoritkin joista oli juttua TM lehdessä.
- Valehtelit_taas
1983 ei ollut TM:ssä mitään talviautotestiä jossa Toyota olisi voittanut. Linkissä Tekniikan Maailman kaikki autoartikkelit:
https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue718/page629561/6654f865eddd8bf30cf9f44fe94b4eee.jpg Valehtelit_taas kirjoitti:
1983 ei ollut TM:ssä mitään talviautotestiä jossa Toyota olisi voittanut. Linkissä Tekniikan Maailman kaikki autoartikkelit:
https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue718/page629561/6654f865eddd8bf30cf9f44fe94b4eee.jpgsori. 3/1984 TM talvitestin ylivoimaiset voittajat tercel ja corolla. muistin vuosiluvun väärin, mut onnex tsekkasin.
- OmatTestitHeti
Kyllä toyotan pitää alkaa järjestää ihan omia testejä, sellaisia missä ei ole mukana kuin toyotan autoja. Epäilen kyllä että sellaisessakin testissä tulisi maksimissaan hopeaa.
- LoistavaaToypta
Kyllä Toyotaleirissä nyt juhlitaan. Sijoitus on parhain pitkään aikaan! Tosin pronssi tuli neljän hybridiauton testissä aiemmin tänä vuonna.. ...m
- PriusVoitti
Prius voitti vuonna 2010 TM:n talviautotestin ja autoja oli mukana pilvin pimein kuten aina talviautitesteissä.
- Valehtelit_taas
Prius ei voittanut talviautovertailua v. 2010. Prius jakoi 1. sijan kahden muun auton kanssa. Kolme autoa sai siis saman pistemäärän. Mikään autoista ei yltänyt viiteen arvostelutähteen, toisin kuin yleensä on tapana. Neljän tähden autoja oli kaikkiaan seitsemän.
- Nousujafloppi
Valehtelit_taas kirjoitti:
Prius ei voittanut talviautovertailua v. 2010. Prius jakoi 1. sijan kahden muun auton kanssa. Kolme autoa sai siis saman pistemäärän. Mikään autoista ei yltänyt viiteen arvostelutähteen, toisin kuin yleensä on tapana. Neljän tähden autoja oli kaikkiaan seitsemän.
Priuksen vastaanotto oli aluksi innostunut. Toyota oli kymmenien vuosien tutkimuksen jälkeen tuonut markkinoille melko valmiin tuotteen joka osoittautui yllättävänkin toimintavarmaksi, ja se valittiin jopa kerran Vuoden Autoksi. Sen jälkeen kehitys on ollut hidasta ja maininnat vähissä. Samaa teknologiaa tuputetaan aina vaan, eikä auto ikävä kyllä kannata sen paremmin taloudellisesti kuin ympäristömympäristömielessäkään. Ahdas ja huono ajaa. Vähissä on tohon ykkössijat nykyään ja vuoden auto-kisassakin Tojo jäi parkkipaikalle odottelemaan.
- Järkikerho
Auto Motor Sport ei ole koskaan järkevien ihmisten autoja ymmätänyt. Tuo lehti elää aivan muussa maailmassa.
http://autovouhotus.fi/jarkikerhon-auto-koeajossa-toyota-prius-phv/- Toivotaanparasta
Tuo "autovouhotus" on yhden ihmisen mainosraahoitteinen blogi. Hienoa että Toyota on saanut siinä kehuja.
Toivotaan että joskus tulisi menestystä myös vertailuissa tai kestotesteissä.
- egonoomi
Voi voi onko se nyt järkevä ostos vai not?
- Toinensijakuitenkin
Ei se taida olla, kun ei se säästä ympäristöä eikä rahaa.
- paras_kusetuksessa
Tolloloota pääsee ykköspallille kusetuksesta puhuttaessa!
- japaninponit vs .hevosvoimat
- turvatyynyjen määrän liioittelu
- ohjelmistobugeista johtuneet hallitsemattomat kiihtymiset (ns. kaasupoljin- tai lattiamattohuijaus)
- itämaiden laatumaine vs. todellisuus, esimerkkinä käykööt aitojapanilaiset takatan itsemurhapussukat, paukkuvaaran ydinvoimalat ja mitä näitä nyt olikaan
- myydään 2 hengen autoa 5 hengen autona!
Taannoisessa farkkutestissä tolloloota kärähti siitä, ettei autojen ilmoitettu omamassa sisällä 70 kg painoista kuljettajaa, kuten pitäisi.
Monessa koeajossa on ihmetelty, miksi tollolootan takajousitus pohjaa töyssyissä jo pelkällä 3 henkeä takapenkillä -kuormalla, takakontin ollessa tyhjä.
Vaan selitys on helppo - 4 henkeä ylittää jo ilman matkatavaroitakin itämaan kääpiöauton kantavuuden!
Muut merkit laittavat autoonsa vahvemmat jouset yms. alustan palikat, jos auton omamassa on korkea. Näin kantavuus on likimain vakio, 500 kg luokkaa, mallista riippumatta.
Tollolootalla on sama lötkö alusta niin malliston keveimmässä (yleensä karvalakki = pienin bensakone, manuaalivaihteisto) kuin raskaimmassa mallissa. Tämän näkee siitä, että eri malleilla on sama kokonaismassa, vaikka omamassa vaihtelee. Tästä johtuen jokainen hypetysmallin vyö henkelit tekniikan lisäkilo on pois kantavuudesta, samoin töpselimallien suuremmat akut.
Töpselistä ladattavan patteripriuksen omamassa on TM 19/2017 mukaan 1605 kg ja sallittu kokonaismassa 1855 kg. Kantavuus on siis "huikeat" 250 kg. Puolet euroautojen kantavuudesta.
HS 31.10.2017 mukaan suomalaisten miesten keskipaino on 85 ja naisten 70 kg.
Priukseen saa laillisesti lastata
- 5 kääpiötä tai tojoteroa (50 kg/kpl, sisältäen teron amisviikset)
tai
- 3 keskikokoista naista 40 kg matkatavaroita
tai
- 2 keskikokoista miestä 1 nainen huikeat 10 kg matkatavaroita koko joukon tarpeisiin
3 keskikokoista miestä menee yli sallitun kantavuuden/kokonaismassan jo ilman matkatavaroita. TM moitti patteripriuksen pientä takakonttia, vaikka koko takakontti ja oikeastaan takapenkkikin ovat turhia! Ei taakse saa sijoittaa yhtä ainoaa aikuista miestä, ettei kantavuus ylity!
Peräkärryä ei voi vetää, koska sen 50 kg aisapainon kanssa mennään liian helposti yli auton kantavuuden.- Ei.merkkiuskollinen
Minullakin on Volkkarin transu tavarankuljetusta varten. Koskaan ei siellä tavaratilassa ole kahtasataa kiloa enempää ollut tavaraa, mutta molemmat takajouset ovat katkenneet ja vaihdettu.
- vieteri_pinkeenä
Ei.merkkiuskollinen kirjoitti:
Minullakin on Volkkarin transu tavarankuljetusta varten. Koskaan ei siellä tavaratilassa ole kahtasataa kiloa enempää ollut tavaraa, mutta molemmat takajouset ovat katkenneet ja vaihdettu.
Jousien katkeilu omia aikojaan (sattunut jopa parkissa seisoville autolle) on aika yleinen vaiva etenkin 2000-luvun alkupuolen autoissa - merkistä ja valmistusmaasta riippumatta. Itselleni eteen tullun vm 2003 Stilon ja vm2001 Almeran kanssa. Aika paljon käsiä nousi, kun järjestin duunissa gallupin aiheesta "onko mennyt vieteri poikki".
Ei onneksi kovin kallista lystiä. Paitsi jos sattuu vehje, missä koko etujousitus romahtaa tai katkennut jousi puhkaisee renkaan... vaatii sopivanlaisen rakenteen & vieterin katkeamisen alapäästään. Yleisimin kait katkeaa ylhäältä, mitä ei välttis huomaa lainkaan.
- OCU1
miksi kukaan ei kerro minkä luotettavuustestin vw konsernin röppönen olisi voittanut, tai edes säälittävästi pärjännyt? aasialaiset automerkit vain kunniapaikalla olleet kymmeniä vuosia. mikä mättää saksalla?
- Aina.pelkkää.höpinää
http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-report-year-age/2017-8-9/580
Tuosta voi katsella. Ykkössijoja konsernilta löytyy joka ikäryhmästä. Enemmän kuin riisikupeilla.
Terot heittelee aina näitä tynnyrissäkasvaneen totuuksia ilman mitään pohjaa puheilleen. Ei kaikki ole pelkkien uskomusten varassa niinkuin tojohönöt. - OCU1
Aina.pelkkää.höpinää kirjoitti:
http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-report-year-age/2017-8-9/580
Tuosta voi katsella. Ykkössijoja konsernilta löytyy joka ikäryhmästä. Enemmän kuin riisikupeilla.
Terot heittelee aina näitä tynnyrissäkasvaneen totuuksia ilman mitään pohjaa puheilleen. Ei kaikki ole pelkkien uskomusten varassa niinkuin tojohönöt.mistä ihmeen nigeriasta toi linkki on? laita tunnettujen autolehtien tutkimuksia, TM, tuulilasi, autobild, mitä näitä nyt on ja suomenkielisenä.
- Tuomittu.uskomuksiin
"German cars technical control organization assorts these defect rate reports yearly. A car model have to be tested at least 500 times to be assorted in TÜV report, so statistics are exact enough."
Tero on niin tietämätön ja kielitaidoton että sille mahdotonta antaa oikeaa luotettavaa tietoa. TÜV on paljon parempi tietolähde kuin mainosrahoitteiset lehdet tai mielipidekyselyt.
Ei ole minun vika jos et ymmärrä englantia tai muutakaan järkipuhetta. Tiedän että tulet pysymään essonbaarin ja tojomainoksien harhoissa loppuikäsi. Tietoa voi jakaa, ymmärrystä ei. Tuomittu.uskomuksiin kirjoitti:
"German cars technical control organization assorts these defect rate reports yearly. A car model have to be tested at least 500 times to be assorted in TÜV report, so statistics are exact enough."
Tero on niin tietämätön ja kielitaidoton että sille mahdotonta antaa oikeaa luotettavaa tietoa. TÜV on paljon parempi tietolähde kuin mainosrahoitteiset lehdet tai mielipidekyselyt.
Ei ole minun vika jos et ymmärrä englantia tai muutakaan järkipuhetta. Tiedän että tulet pysymään essonbaarin ja tojomainoksien harhoissa loppuikäsi. Tietoa voi jakaa, ymmärrystä ei.no suomentaisitko tuon tekstin? olisi kiva lukea suomessa testatuista suomessa ja suomenkielellä miten vaggin romut on pärjännyt täällä pohjolassa jossa on 30 lämmintä ja 30 pakkasta. ai eikö löydykkään.....? toyota corollassa mitattiin jo 1984 tehokkain lämmityslaite jota tehokkaampaa ei ole tähän päivään mennessä valmistettu, se on sitä talviautoilua se poijjjjjaaaat. no mutta miksi vaggin rotteloissa ei lämmityslaite riitä yli 5 asteen pakkaseen? tästä kirjoitti jo tuulilasi lehtikin.
- Ei.huvita
HOLISTI74.91 kirjoitti:
no suomentaisitko tuon tekstin? olisi kiva lukea suomessa testatuista suomessa ja suomenkielellä miten vaggin romut on pärjännyt täällä pohjolassa jossa on 30 lämmintä ja 30 pakkasta. ai eikö löydykkään.....? toyota corollassa mitattiin jo 1984 tehokkain lämmityslaite jota tehokkaampaa ei ole tähän päivään mennessä valmistettu, se on sitä talviautoilua se poijjjjjaaaat. no mutta miksi vaggin rotteloissa ei lämmityslaite riitä yli 5 asteen pakkaseen? tästä kirjoitti jo tuulilasi lehtikin.
Sun olisi itse aikanasi käydä koulussa ja opetella kieliä. Nyt olet pihalla kaikesta jos tuo teksti ei sinulle aukea ilman apua.
Ei.huvita kirjoitti:
Sun olisi itse aikanasi käydä koulussa ja opetella kieliä. Nyt olet pihalla kaikesta jos tuo teksti ei sinulle aukea ilman apua.
no suomenna se teksti niin minulle kuin muillekkin täällä olijoille. onhan se huikea ja järisyttävä juttu JOS joku vaggin rottelo on jotenkin menestynyt jossain päin maailmaa kestotestissä, tommonen juttu pitää ehdottomasti suomentaa ja tulostaa paperille ja laittaa seinälle!
- Eri.sarjassa
HOLISTI74.91 kirjoitti:
no suomenna se teksti niin minulle kuin muillekkin täällä olijoille. onhan se huikea ja järisyttävä juttu JOS joku vaggin rottelo on jotenkin menestynyt jossain päin maailmaa kestotestissä, tommonen juttu pitää ehdottomasti suomentaa ja tulostaa paperille ja laittaa seinälle!
Sulla on halu inttää, mutta ei mitään oikeaa asiaa.
Palataan asiaan kun sulla on jotain oikeaa sanottavaa.
Autoista ymmärtävät tietävät varmasti mikä TÜV, luultavasti myös sinä. Mutta kun oikea asia ja ymmärrys puuttuu niin on pakko vääntää tällaista tyhjää soopaa ja toivoa että joku yhtä tyhmä lähtisi mukaan. Eri.sarjassa kirjoitti:
Sulla on halu inttää, mutta ei mitään oikeaa asiaa.
Palataan asiaan kun sulla on jotain oikeaa sanottavaa.
Autoista ymmärtävät tietävät varmasti mikä TÜV, luultavasti myös sinä. Mutta kun oikea asia ja ymmärrys puuttuu niin on pakko vääntää tällaista tyhjää soopaa ja toivoa että joku yhtä tyhmä lähtisi mukaan.nolooo. vaihda se märkä patjasi ensiyöksi. ethän sinä osaa enklantia.
- Kaikki.löytyy
Tuossa sivulla on oikealla kaikki ikäryhmät usealta vuodelta. Voi itse valita minkäikäisistä autoista on kiinnostunut.
Joka tapauksessa jokaisessa ikäryhmässä on aina VWn auto korkeammalla kuin paras tojo. Pääsääntöisesti montakin.
Joku kun epäili että VW ei ole koskaan menestynyt missään luotettavuusvertailuissa. Tämä väite ainakin on osoktettu täysin valheelliseksi.
VW on tässä vertailussa kokonaisuutena, kun ottaa huomioon, luotettavampi kui Toyota. - Korrrrrrrjaus
Kaikki.löytyy kirjoitti:
Tuossa sivulla on oikealla kaikki ikäryhmät usealta vuodelta. Voi itse valita minkäikäisistä autoista on kiinnostunut.
Joka tapauksessa jokaisessa ikäryhmässä on aina VWn auto korkeammalla kuin paras tojo. Pääsääntöisesti montakin.
Joku kun epäili että VW ei ole koskaan menestynyt missään luotettavuusvertailuissa. Tämä väite ainakin on osoktettu täysin valheelliseksi.
VW on tässä vertailussa kokonaisuutena, kun ottaa huomioon, luotettavampi kui Toyota.VW on tässä vertailussa kokonaisuutena, kun ottaa huomioon kaikki ikäryhmät, luotettavampi kuin Toyota.
- Vanha.rouva.voitti
Hyvähän tuo hopeasijakin on.
Eikä Prius aina ole viimeinen. TM:n hybridivertailussa se oli toiseksi viimeinen. Taakse jäi suurella kohulla markkinoille tullut C-HR. Vanhuus on valttia tojojen jäsentenvälisissä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k395913Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,382842Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.2091993Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1631587Varo sisältöpaljastuksia! Tämän naisen bachelor-Joonas valitsi - Oliko valittu Monica vai Vivianna?
Joonaksella on kaksi naista jäljellä. Mutta valitsiko bachelor kahdesta naisesta Monican vai Viviannan? Oliko mielestäsi281565Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1431550- 1891271
Trump - otan Gasan haltuun nyt
USA miehittää Gazan alueen ja rakentaa siitä uuden upean alueen aurikoiseen Israeliin. Väkivaltainen alkuperäisväestö h2911146Kemettikö lommauttaa
Kemettikö lommauttaa, kuulinpahan vain. Toivottavasti nyt kuitenkin murheenryynit ,tupakoivat laiskimukset poistetaan.251017Runebergin tortut
Hyviä huomenia ja mukavaa päivyliä. 😊 Nyt kahvetta tippumaan. Harmi ettei ole torttua. 😊☕✨❄️❤️242884