Mistä löytyisi kääntäjiä

Nelilaukka

Onko olemassa sivustoa, jossa yksityiset esim. alan opiskelijat tarjoavat käännösapuja? Haluaisin kirjani suomesta enkuksi, mutta oma taito ei riitä. Mielelläni käyttäisin jotain "ei virrallisia" käännöspalveluita( eli yksityinen hlö), ja edullisempaa kuin 35e/sivu tai 0,10e sana...Mietin jos näitä jostain löytyisi, joka harrastuksena ja lisäansiota haluavana tekisi ;)

3

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HEISKAN

Varmasti sopivia henkilöitä löytyy pilvin pimein. Itsekin pienyrittäjänä olisin kiinnostunut tuollaisesta projektista. En tiedä, onko mitään suomalaisia sivustoja olemassa, mutta upwork on hyvä palvelu ja sieltä varmaan löydät sopivan henkilön. Itse palkkaus kannattaa tehdä sivuston ulkopuolella.

• fghfdgjghk

Minäkin voisin tarjoutua kääntämään, ja aika edullisesti. Ihan kaikkea en pystyisi kääntämään, enkä roskaan viitsisi aikaani tuhlata (viimeisiä aikoja kun taidamme elää).

Ehkä kannattaisi kysellä vaikka paluumuuttajien palstoilla. Heissä saattaa olla monia hyvin koulutettuja, kauan ulkomailla asuneita ja Suomeen palattuaan - tietysti - työttömiä. Syntyperäinen englanninkielinen, suomea hyvin oppinut henkilö tietysti saattaisi olla parempi englantiin kääntämään.

• Shakespera

Kaverit voi auttaa somessa kun lähetät heille sanoja ja voivat tehdä alle hinnan jos on vaikka aluksi vain vähän sanoja per tyyppi, ettei tule liian suurta urakkaa liian monien sanojen kanssa nykyisillä aikatauluillalla.
      Mutta tietty Googlekääntäjä on paras ja ilmainen ja lopputulos parempi kuin harrastajilla keskimäärin, mutta tietenkin riippuu kirjasta ja kohderyhmästä, joten sikäli voisi sopia. Hieno juttu että tulee käännöskin, sillä sillä tavalla voi tavoittaa kymmeniä miljoonia ihmisiä ympäri maailmaa, ei siis mikään pieni juttu, vaikka joku voikin väittää, että onhan käyty jo kuussakin. Itsekin pyrin kirjoittamaan menetyskirjan, jossa risteilee paljon erilaisia asioita ja yritän saada käännöksen myöskin itse sille kirjalle kun se on valmis siihen ja olen muutenkin valmis julkisuuteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      74
      1443
    2. En tiedä..

Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1247
    3. Suhde asiaa

Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      117
      1197
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1136
    5. Paras olisi vain unohtaa

Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      994
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      78
      783
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      742
    8. Voisitko laittaa

Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      735
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe