5 hyvää syytä valitat nastarenkaat

Oheisen linkin takana on aihe, jossa on kerrottu 5 eri kohtaa, joissa kitkarengas on huonompi kuin nastarengas.

21

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivanuitunsama

      Vai niin. En keksi yhtään hyvää syytä hankkia enää ikinä nastarenkaita autoihini.

      • Tulet vielä kaipaamaan. Usko pois. :)


      • EiSyytäVaihtaaNastoihin

        Juuri näin. Muija osti neljä vuotta sitten sporttisen auton jonka mukana tuli kitkarenkaat. Mulla isossa ja tehokkaassa farmarissa nastarenkaat. Ajattelin että tarvii vaihtaa muijalta kitkat heti nastoihin kun joutuu ajamaan aikaisin aamulla töistä yövuorosta tietä joka ei ole ensimmäisten aurattavien teiden joukossa. No ensimmäisistä pahoilla keleillä ajamisten jälkeen minä, vannoutunut nastarenkaiden käyttäjä, olin yllättynyt kitkojen pidosta. Lumella ja jäällä pitävät siinä missä nastatkin. Vain märällä jäällä nastojen pito on parempi. En näe mitään syytä enää vaihtaa muijan autoon nastoja. Kitkoilla ajaa vielä talven tai pari. Niiden vaihto kun tulee aikaiseksi on auto jo todennäköisesti vaihtunut. Omat nastat jos farmarista ehtivät kulumaan vaihtokuntoon minulla ollessa on talvirengasvalinta aivan varmasti kitkarenkaat. Äänettömyys ja tiestöä vähemmän kuluttava rengas on minulle paras valinta talvirenkaaksi. Lounais-Suomessa rannikolla todellisia talvikelejä on vain muutama päivä vuodessa ja märkää jäätä jos joskus jossain onkin sen kanssa pärjää kun tietää kitkarenkaan pikkasen huonomman pidon märällä jäällä.


      • Delfin31

        Ei kuitenkaan paras valinta vaihteleville keliolosuhteille. Osaava kuljettaja kyllä pärjää.


      • kannattaa-ajatella
        EiSyytäVaihtaaNastoihin kirjoitti:

        Juuri näin. Muija osti neljä vuotta sitten sporttisen auton jonka mukana tuli kitkarenkaat. Mulla isossa ja tehokkaassa farmarissa nastarenkaat. Ajattelin että tarvii vaihtaa muijalta kitkat heti nastoihin kun joutuu ajamaan aikaisin aamulla töistä yövuorosta tietä joka ei ole ensimmäisten aurattavien teiden joukossa. No ensimmäisistä pahoilla keleillä ajamisten jälkeen minä, vannoutunut nastarenkaiden käyttäjä, olin yllättynyt kitkojen pidosta. Lumella ja jäällä pitävät siinä missä nastatkin. Vain märällä jäällä nastojen pito on parempi. En näe mitään syytä enää vaihtaa muijan autoon nastoja. Kitkoilla ajaa vielä talven tai pari. Niiden vaihto kun tulee aikaiseksi on auto jo todennäköisesti vaihtunut. Omat nastat jos farmarista ehtivät kulumaan vaihtokuntoon minulla ollessa on talvirengasvalinta aivan varmasti kitkarenkaat. Äänettömyys ja tiestöä vähemmän kuluttava rengas on minulle paras valinta talvirenkaaksi. Lounais-Suomessa rannikolla todellisia talvikelejä on vain muutama päivä vuodessa ja märkää jäätä jos joskus jossain onkin sen kanssa pärjää kun tietää kitkarenkaan pikkasen huonomman pidon märällä jäällä.

        "Vain märällä jäällä nastojen pito on parempi. "
        ja sitä märkää jäätä on joka viikko, vain tuurilla ajat siitä, eli on suoralla tieosuudella.

        Ite olen selvinnyt onnettomuudesta, kun ajoin 5 auton jonossa toisena ja toisella kertaa kolmantena. kaikki muut " jonon autot kolhivat joko toisiaan tai metsän puota.

        Molemmilal kerralla vastaantulija heittelehti ja ajoi kitkarenkailla. Molemmat tapahtuneet 3 voimetalven aikana. Yritin juttua iltapäivälehtiin, en saanut, vain oman paikkakunnan uutinen.

        ajan 50 000-120 000 km vuodessa.

        Kyllä kitka on oikeasti petollisempi, kun oikea, itse aiheuttamaton liuku lähtee, se ei lopu.


      • Itsekin kitkareikailla ajaneena tiedän tuon petollisuuden...


    • vajakit.laitokseen

      Nastoja tarvitsevat ne potilaat, joiden lääkitys ei aina toimi, mutta nastojen ropina saa heidät rauhoittumaan kuten tutti pienen lapsen. Ja tietysti ajotaidottomat kuskit.

      • Delfin31

        Omakohtaiseen rengasvalintaan vaikuttavat todelliset syyt, kuten minkälaisella tieosuudella ajaa.


      • eix.niin

        Kumpaan ryhmään itse kuulut, potilaisiin joiden lääkitys ei ole kohdallaan vai ajotaidottomiin kuskeihin?
        Aivopierujasi perusteella on vähäistä suurempi todennäköisyys, että molempiin.


      • eix.niin

        "Nastoja tarvitsevat ne potilaat, joiden lääkitys ei aina toimi, mutta nastojen ropina saa heidät rauhoittumaan kuten tutti pienen lapsen. Ja tietysti ajotaidottomat kuskit. "
        Noin kirjoittaa hoidossa oleva, jolla ei ole autoa ja tuskin saa koskaan edes ajokorttia.


      • vajakit.laitokseen
        eix.niin kirjoitti:

        Kumpaan ryhmään itse kuulut, potilaisiin joiden lääkitys ei ole kohdallaan vai ajotaidottomiin kuskeihin?
        Aivopierujasi perusteella on vähäistä suurempi todennäköisyys, että molempiin.

        En kumpaankaan. Kesärenkailla mennään siihen asti, kunnes talvi alkaa. Vajakkien päässä talvi on jo kyllä alkanut pääkaupunkiseudullakin. Normaalilla järjellä varustettu ihminen kyllä ymmärtää sen, että talvi ei kestä täällä puolta vuotta.


      • vajakit.laitokseen kirjoitti:

        En kumpaankaan. Kesärenkailla mennään siihen asti, kunnes talvi alkaa. Vajakkien päässä talvi on jo kyllä alkanut pääkaupunkiseudullakin. Normaalilla järjellä varustettu ihminen kyllä ymmärtää sen, että talvi ei kestä täällä puolta vuotta.

        Normaali järjellä varustettu ihminen ei jauha talvirenkaista ympäri vuoden eikä tee kymmeniä keskustelunaloituksia muiden käyttämistä talvirenkaista. Ja kaikki tietysti pelkurimaisesti eri ja tietysti rekisteröimättömillä nimimerkeillä.


      • eix.niin
        vajakit.laitokseen kirjoitti:

        En kumpaankaan. Kesärenkailla mennään siihen asti, kunnes talvi alkaa. Vajakkien päässä talvi on jo kyllä alkanut pääkaupunkiseudullakin. Normaalilla järjellä varustettu ihminen kyllä ymmärtää sen, että talvi ei kestä täällä puolta vuotta.

        Nyt vakavasti valehtelet. Joko tahallisesti tai tahattomasti.
        Kirjoituksistasi ei voi tehdä muuta päätelmää kuin, että kuulut varmuudella ainakin toiseen mainitsemistasi ryhmistä, mutta todennäköisimmin molenpiin.


      • kuinka.lienee
        vajakit....pakkohoitoon kirjoitti:

        Normaali järjellä varustettu ihminen ei jauha talvirenkaista ympäri vuoden eikä tee kymmeniä keskustelunaloituksia muiden käyttämistä talvirenkaista. Ja kaikki tietysti pelkurimaisesti eri ja tietysti rekisteröimättömillä nimimerkeillä.

        Kuten mainitsit, normi järkinen ei toimi "vajakit.laitokseen" nimimerkin tavoin.
        On siis perusteltua syytä olettaa, ettö ko. herrasmies(?) ei kuulu normaali järkisiin.


    • OnHyväOlla

      Jos käy autopeltikorjaamolla, selviää todella helpolla kummillarenkailla on turvallisempaa.

      • OnHyväOlla

        Niin, on sitä pitkälle yli 100 000 km ajettu pelkillä kesäkumeilla ja autoa kolhimatta, 1960 luvulla ja -1971.
        Silloin oli lunta ja jäiset tiet, joskus kovalla tuulella piti ohjata vastaohjusta tuulen suuntaan, enää en uskaltaisi niin ajaa, silloin mahdollinen peltikolari tuntui niin halvalta.
        Nyt kolari kallis ja kuka nyt kolariautolla ajais.


    • NastattaParas

      Nastarenkaat ovat vähän kuin lapsilisät; kukaan ei niitä oikeasti tarvitse, mutta kauhea älämölö syntyy, jos niitä oltaisiin poistamassa tai käyttöä rajoittamassa. Saavutettuihin etuihin ei saa kajota — kansanterveydellisesti/taloudellisesti huonoihinkaan.

    • Eeinari

      Kitkarenkaillakin pärjää kun nastarenkaat on karhentaneet tiet.

      • tiestöbasana

        Riittäs vähän vähempikin määrä noita karhentajia.


      • tattikyrvät

        Kaupunkin mulkut sirotellu vitun suolan paskaa, on se vittuuu kun ei nasta kumi pidä saatanan taliaivo perseet! Ratikka liikennettä täytyy kyllä saada lähiöönkin!


      • YrititMuttaTulosHuono
        tattikyrvät kirjoitti:

        Kaupunkin mulkut sirotellu vitun suolan paskaa, on se vittuuu kun ei nasta kumi pidä saatanan taliaivo perseet! Ratikka liikennettä täytyy kyllä saada lähiöönkin!

        Kumpihan sinulla mahtaa olla pahemmin hukassa kirjoitustaito vai älykkäät mielipiteet.....?? Asiaa näyttää olevan mutta sen julkituominen fiksusti ja selvästi tuottaa ilmeisen suuria ongelmia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6123
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3705
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1939
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1768
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      76
      1619
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1445
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1438
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      27
      1355
    Aihe