Morjens,ihan kyselisin olisiko tietoa mikä on noin metri hinta moiselle hommalle, tampereen alue.
kyseessä on 15 reikäinen puolentiilen piippu.
piipunpäänkorjaus muuraus
14
567
Vastaukset
- muurmanni
Ompa hormeja.. puratko vanhan ite, kannat kuran ja tiilet katolle??
- juhanashvillesta
Itse tehden säästät ainakin 6000 e. Helppo homma.
- zxzcc
Jos teet tellingit ja kannat tiilet katolle sekä purku niin 3-4 tunnin työ ja maksaa n. 300-500 ekeetä.
Muista sitten, että venttatuntia ei saa tulla, pruukia solkenaan ja avaa kaikki pellit ettei mee tukkoon hormit. Paa sitten piipunhattu ettei rikkoudu hormi pitkiin aikoihin.
Tavallisesti ilmanvaihtohormi rikkoo torninpään, kun se poistaa kosteutta. Öljyllä käyvä lämmitys kans tuhoaa, kun muodostuu rikkihappoa kosteuden kanssa.- pissataankosimmuun
Sattuipa sopivasti. Itellä sama homma edessä. Piirinuohooja ei lupaillut jatkoa enää piipun päälle. Kysyin alustavasti eräältä muurarilta hintaa. On 6 hormia. Purku vesikattoon asti ja uusi tilalle. Hinta 3400 e ja se oli vasta työ!!! Mitä helevataa! Onko nää muurarit jotain ihmesakkia, joille pitäisi maksaa lääkärin liksaa tai siis paljon enemmän.
- Uunari
Arvoisa "pissataankosimmuun", itse muuraus 6 reikäisen piipun kyseessä ollen on päivän homma, kun sen huolella tekee. Sitten piipun lenssi vie reilut puoli päivää, ja jos haluat piippuun muuratun kruunun, niin saman verran.
Telineiden rakennus vie kuutisen tuntia, jos on henkilönostin käytössä. Ja purku jokusen tunnin.
Niin, ja itse piipun purku 3-6 tuntia, kun tekee varovasti, ett'ei tule kattoon kolhuja tai kiviä putoa hormiin.
Isäntä jos itse toimii apumiehenä ja on henkilönostin käytössä neljänä päivänä, niin laskuttamani kustannus jää kuitenkin (työn osalta) kahteen tonniin.
www.uunari.fi
- kuusitoistaviisikymmentä
perh.Semmoisen on työnantajat suostuneet allekirjoittamaan TESsiin.
Toki pienrakentelulisä 15% pitää lisätä.
Urakat ovat erikseen.
Mahdotonta näkemättä hinnoitella työtä.
Turhaa haukkua muurareita,tilaajalla on valta päättää.
Pyytää useampia tarjouksia,paikan päällä. - huolistunut
Mites talvimuuraus? Muurarin mukaan ei ongelmaa, jos vaan ei pakkasta liikaa. Arveluttaa jättää yli lämmityskauden piipunpään korjaus, mutta meneekö reisille talvella teettää. Onko joku talvella tehnyt? Muuten kaikki sovittu. 4 reikää ja hintaa 3100 e. Ai niin, ns.kansi on hinnassa.
- zxzcc
Jos ite istuu telkun ääressä ja muurari tekee kaikki työt niin onhan se hintava homma.
Tuo 500 kg pruukia tontille, rakentaa tellingit, tuo tiilet, kuljettaa ne tellingille, palkkaa apurin pruukimyllyyn ja apuri tuo pruukin katolle.
Hormiin panee tiiliä muurari n. 100-150 tunnissa joten ei se muuraus siinä ole se suurin homma.
Se katolla oleva tornin osa on yleensä n. 100-200 tiiltä. - sou
zxzcc kirjoitti:
Jos ite istuu telkun ääressä ja muurari tekee kaikki työt niin onhan se hintava homma.
Tuo 500 kg pruukia tontille, rakentaa tellingit, tuo tiilet, kuljettaa ne tellingille, palkkaa apurin pruukimyllyyn ja apuri tuo pruukin katolle.
Hormiin panee tiiliä muurari n. 100-150 tunnissa joten ei se muuraus siinä ole se suurin homma.
Se katolla oleva tornin osa on yleensä n. 100-200 tiiltä.?
Sen verran lisää ettei muurari pane tiiliä! - Uunari
zxzcc kirjoitti:
Se katolla oleva tornin osa on yleensä n. 100-200 tiiltä.Piipun muuraus on eri juttu kuin seinän muuraus. Piipun päähän muuraa tiiliä päivässä sen parisataa, ei enempää, koska hormia pitää silotella harjalla/sienellä aina välillä, saumata pitää ja kuivalla sienellä pyyhkiä taas ulkopintaa. Kaikki tuo vie aikaa, vaikka kuinka huiskii.
Seinän muuraus on sitten erikseen.
- peeeeee....s
Ihan v omasta tunaroinista. Ois pitänyt ottaa vakuutus.
- Talo
peeee....s:lle. Telineet kannattaisi malttaa rakentaa, siis kaiteet ja kaikki. Talon omistaja voi tehdä, kuten haluaa, mutta työnantajien pitää rakentaa telineet. Yksityisyrittäjät ovat oma lukunsa: ainakaan vakuutustyhtiö ei korvaa vahingon sattuessa, jos on puutteista työturvallisuudessa. Tokihan hyville telineille hintaa tulee. Ei parin laudan päällä voi turvallisesti töitä tehdä, mutta vahinko se vasta kalliiksi tulee, jos ylipäätään jää henkiin.
- tosiOn1
Kannattaa kysyä Lujahormilta.
- kannattais
kysyä alan liikkeestä;so.Tiileri.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta344571Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203175Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692311Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui492182- 1632039
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171643
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601641Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1111611M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151269