Agatha Christie- Idän pikajunan arvoitus teema

miipel

Minulla on kirjaesitelmä jostakin klassikkoromaanista ensi viikolla ja valitsin Agatha Christien kirjan Idän pikajunan arvoitus. Kirjaesitelmässä pitää mainita kirjan teema, joten mikä se on? Minulle on aina ollut kirjan teema käsitteenä ja sen löytämisenä vaikea. Kiitos etuköteen nille, jotka auttavat!

6

2301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikäonteema

Senku tietäsin tässä sama ongelma:(

• Magisteri_ap

Käykää kattomassa vilimi, kuka enää lukee kirjoja?

• dedetektiivi

Elokuvan perusteella vaikuttaisi olevan hömppäviidettä, joka pelaa ihmispolojen kärsimyksillä, jotka he muka pystyisivät täsmällisesti peittämään. Vaikutti siltä kuin Idän pikajunan arvoitus tavallaan tahtoisi sanoa, että ette kai te tätä usko tai edes halua uskoa. Tämä ajatus tuntuisi soveltuvan kaikkiin salapoliisitarinoihin elokuvina tai luettuina.

Parasta elokuvassa ovat jylhät vuoristomaisemat, joitten läpi höyryveturin vetämä juna mennä puksuttelee. Ovatpa todellisia maisemia tai tietoteknisesti toteutettuja, niihin kumminkin tekee mieli uskoa elokuvan muuta legendaa enemmän.

• Anonyymi

miulla on sama onghelma tälhetkel

• Anonyymi

Kirjan teema on 1920-luvun junaliikenne ja kaukomatkailu sekä sen vaikutukset talouteen, ympäristöön seksä sosiaaliluokkien välisiin suhteisiin uusleninistisessä kontekstissa.

• Anonyymi

Muistan aika hämärästi kyseisen kirjan 30 vuoden takaa. Olisiko se kertonut jostain kostamisesta, armosta ja sen sellaisesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      127
      5715
    2. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      395
      2499
    3. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      131
      2410
    4. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      4
      2042
    5. Kerro kaivattusi etunimi

Naisille
      Ikävä
      56
      976
    6. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      10
      972
    7. Kun ei numeroa

niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍
      Ikävä
      8
      952
    8. Mikä musta tekee

Oikein haluttavan sun silmissä? Mä en ymmärrä. Parasta aika mennyt ko ohi 😃
      Ikävä
      51
      872
    9. Millainen on

Ihanne kumppani
      Ikävä
      76
      795
    10. Temusta tilaamiseen tulee muutos

Alle 150 euron tullivapaus poistuu. Vihdoinkin kankea EU saa jotakin aikaiseksi. https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/
      Maailman menoa
      101
      765
    Aihe