Laurea Valintakoe 2.11.2017

Jippujaakiii

Huomenna! Alkaa jännittämään :)

Mihin kannattaa panostaa? Millainen kevään pääsykoe oli?

Vähän hämmennyin, kun Laurean mukaan kannattaa varata aikaa noin 3h, että kuinka suppea koe tulossa? 🤔 pelkkään ilmoittautumiseen menee varmaan jo heittämällä tunnin verran.

75

2059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minttumaariajuu

      Huomenna tulossa ja huh samaa mietin minä että kuinkahan tuo on järjestetty.

    • Jännittää

      Keväällä oli pelkästään noin 15 min. Ryhmähaastattelu ja se oli siinä! Pari tuntia oli odottelua. Huomenna nähdään! :)

    • Hdudyausv

      15min?? No huhhuh!

      Eihän tuossa ole mitään järkeä! Kälätät 15min ja sen perusteella saat pisteitä, ja ton vartin perusteella voit päästä myös muihin hakukohteisiin sisään!
      Esim mulla kätilö vaihtoehto 1 ja voin päästä sinne opiskelemaan yhden 15 minuuttisen perustein!?

      Mä olen oikeasti pettynyt jos ei ole mitään paperillista koetta, ei edes esseen tynkästä missä pääsee kirjoittamaan omista motivaatioista yms!

      • GodTierLaureaOpiskelija

        No voi hellanlettas sentään mistä sulle nyt saatais kriisiapua? :(


    • Lähäristäsaikkariksi

      Min olen myös tänään tulossa, ja todellakin ihmettelen, että jos on vain 15 minuuttia ryhmässä puhumista!
      Opiskelen parhaillaan lähäriksi, ja tässäkin oli kunnon pääsykoe joka sisälsi kirjallisen osuuden, ryhmäkeskustelun ja henkilökohtaisen haastattelun.
      Kumma juttu jos toisen asteen opintoihin on ns vaikeampi pääsykoe mitä ammattikorkeaan! 🤔

    • Nimimerkkiiiiiii

      Tulossa, ja enemmän jännitän, että onko vr ajoissa! :D

    • Ettäsellaset

      No olipahan huhhuh....ja tolla sit karsitaan :/

    • Susseli123

      Oliko se koe vaan haastattelu vai millainen? Itse kävin Diakissa tekee sh:n sähköisen kokeen eikä ollut haastatteluja. Joku 50 yli 50 sivua oli tehtävää ja kaikkeen en.edes ehtinyt paneutua kunnolla. Vähän kyllä pelottaa,että meni koko koe penkin alle. :( Ei sitten varmaan ole mahiksia metropoliaankaan.

    • Sosionomiksi

      Kolmen ryhmissä oli 4 min kirjallinen päättelytehtävä, sitten ryhmähaastattelu, jossa kaikki vastasivat vuorollaan samoihin kysymyksiin ja lopuksi 5 min ryhmäkeskustelu.
      Tosi vaikea sanoa, että miten pisteyttävät haastattelua ja ryhmäkeskustelua, kun mielestäni kaikki vastaattiin fiksusti ja keskustelu sujui.

      • Ekaakertaahakeva

        Haitko mihin sosionomin koulutusmuotoon?
        Itsellä verkko-opinnot, ja samaa mieltä että tosi vaikea sanoa miten pisteytys menee..


    • Sosionomiksi

      Verkko-opintoihin hain minäkin. Eniten jäi vaivaamaan, että mikä on onnellisuus-sanan vastakohta. Vai oliko useampi oikea vaihtoehto?

      • Inkailija

        Olisko onnettomuus?


    • Ohionhuh

      Heh en enää edes muistanut, että oli vastakohtatehtävä. Olin niin yllättynyt, että piti alkaa laskea matikkaa kun lähinnä odotin jotain artikkelia mistä keskusteltaisiin tms. Meillä oli suht rennot haastattelijat mikä lievensi jännitystä. Ei ollut kyllä aina helppo keksiä järkevää sanottavaa ja kotona miettii että meniköhän nyt ihan höpöttelyksi osa vastauksia. Sää nähdä.

      • Inkailija

        Mitä kysyttiin?


    • mammoth

      Voi ei, tehtävälappu meni huonosti. En muista oliko onnellisuus kysymyksessä kohtaa Passiivisuus, mutta jos oli, niin se oli näköjään oikea vastaus. Itse laitoin jonkun ihan toisen. Samaten se "mikä ei kuulu joukkoon" kohta oli outo. Oli jotenkin tosi lyhyt tuo koko juttu, että tuonko perusteella karsivat sitten ihmisiä pois. Odotin paria esseetä, joista toisessa olisi paremmin itsestäänkin päässyt kertomaan.

      Mutta mukavia ihmisiä tapasin.

      • pistepistepis

        Onnellisuuden vastakohta ei todellakaan ole passiivisuus.

        Onnellisuuden vastakohta on onnettomuus eli onnettomana oleminen. (Tosin onnettomuus voi tarkoittaa muutakin kuin mielentilaa.)
        Passiivisuuden vastakohta on aktiivisuus, ei onnellisuus.

        Tämä oli eräänlainen kieli- ja älykkyystesti.


    • noarobot

      Mistä tiedät että passiivisuus olisi oikea vastaus? Itse laitoin surkea. En googlaamalla löytänyt oikeita vastauksia. Ehdin vastata kaikkiin tehtäviin ja ehdin vielä tarkistaakin ne.

    • terkkariksiko

      Tuliko kukaan kysyneeksi miten pisteytys tehtävissä menee?
      Uskon pärjänneeni oikein hyvin haastattelussa sekä ryhmäkeskustelussa, mutta se matematiikkaosuus meni huonosti, enkä ehtinyt vastata kaikkiin.

    • Sosionomiksi

      Niin, ehkä siinä onnellisuus-sanassa kikkailtiin sanamuodolla eli piti olla toineen -suus päätteinen ja muut vaihtoehdot olivat tyyppiä huolestunut jne.
      Mielestäni kyllä onnellinen voi olla samalla passiivinen, joten vähän huono vastakohta. ;)

      Niissä mikä ei kuulu joukkoon -jutuissa oli mielestäni eri tason käsitteitä: yhdessä oli aikayksiköitä ja kello ei kuulu joukkoon, koska on esine.
      Ja sitten oli lasia, timattinttia ja hiiltä ja puu ei kuulu joukkoon, koska on elävä materiaali.

      • Hohhoijakkaa

        Tehtävässä sanamuoto oli minun muistini mukaan "onnellinen" eikä "onnellisuus". Mutta olen lukenut sitten huonosti, jos oli näin.


    • Etanavaijänis

      Mielestäni vastaukset riippuu paljon omasta tulkinnasta. Vastasin esim lasi koska se ei ole alkuainetta. En kyllä paljoa ehtinyt miettiä tehtäväpaprun vastauksia kun oli taas niin hemmetin kiire.Tuntuu että joka paikassa mitataan nykyään vain nopeutta. Ilmeisesti nyky-yhteiskunnassa se on sitten niin tärkeä ominaisuus: kiire kiire hoppu!!!!
      Haastattelu oli ihan jees kun vastattiin vuorotellen niin sai rauhassa vastata. Ryhmätuokio oli lyhyt ja sain suunvuoron vikana, eli kaikki oleellinen oli jo vastattu ja yritin keksiä jotain "järkevää" sanottavaa.

      • hh-

        Ei tuommoisilla tehtävillä ole mitään tekemistä nyky-yhteiskunnan kiireen kanssa. Tehtävien tekemisellä ajan puitteessa mitattiin paineensietokykyä ja eritoten sitä menevätkö aivot lukkoon. Tehtävät olivat helppoja ja mielestäni tuommoinen on hyvä mittari.


      • Hohhoijakkaa
        hh- kirjoitti:

        Ei tuommoisilla tehtävillä ole mitään tekemistä nyky-yhteiskunnan kiireen kanssa. Tehtävien tekemisellä ajan puitteessa mitattiin paineensietokykyä ja eritoten sitä menevätkö aivot lukkoon. Tehtävät olivat helppoja ja mielestäni tuommoinen on hyvä mittari.

        Niin no siis ainakin minä olisin tehnyt noita tehtäviä pitkään. Sinällään siis ei mittaa kohdallani paineensietokykyä tai aivojen lukkoon menemistä, koska minusta tehtävät eivät vain olleet helppoja (ainakaan alkupäässä). Ei sovi liikaa miettivälle ei.


      • Sikajdj

        Onko puu tai kivi sitten alkuaine? Oikea vastaus oli puu. Hiilestä puristuu paineessa timantti, joka on kivi.


      • Lasilasilasi

        Lasi oli vaihtoehdoista taas ainoa joka ei valmistu luonnossa itsestään 😄
        Vastasin siis lasi juurikin tuon perusteella.


    • Hhhhhhhhhhhhh

      Vastasin lasi, koska se on ainut mitä ei esiinny luonnostaan :D muita en sitten muistakkaan, mutta varmaan päin vittua meni.

      Keskustelu meni hyvin.

    • Öööööh

      Tuliko siinä tehtävälapussa miinuspisteitä vääristä vastauksista? Pitääkö siitä saada joku tietty minimimäärä pisteitä, että voi tulla hyväksytyksi?

      • Lölllölläää

        Ei mitään havaintoa.
        Jotenkin voisin luulla, että lasketaan vaan, että kuinka monta sai oikein?


    • Hohhoijakkaa

      Vastasin myös lasi.

      Onnellisuuskohdassa ei ollut passiivisuutta.

      Itselläni meni tuo 4 min aivan päreiksi, sillä kuten toiseen ketjuun tuli todettua, niin mietitytti, saako papereihin tehdä muistiinpanoja ja oliko pakko edetä järjestyksessä (itse etenin eli joko piti vastata tahallisesti väärin tai jäädä jumiin, jos ei tiennyt vastausta), kuten ohjeissa sanottiin. Näin ollen en ehtinyt tehdä toista sivua, koska matikkatehtävä vaati vähän liikaa aikaa, vaikka helppo olikin. En myöskään uskaltanut tehdä mitään muistiinpanoja.

      Haastattelussa oli sangen outoa/epäreilua se, että haastattelukierrokset alkoivat aina henkilöistä 1 ja 3. Ei kertaakaan hlöstä 2, joka näin ollen sai aina miettimisaikaa eikä toisaalta päässyt näyttämään spontaania vastaustaitoaan.

    • Yhyhyhyyhhhy

      Voiko siinä vastauslapussa olla lasi, puu, hiili ja timantti kohdassa väärää vastausta? Puu ja lasi meinaan käy molemmat, lasi koska ei esiinny luonnostaan ja puu koska on elävä 🤔
      Itse vastasin lasi.

      Autoon vastasin 15 100, muistaakseni.

    • Keskipenkkiläinen

      Itse istuin keskellä ja tuntui että jossakin vaiheessa kysymykset aloitettiin jatkuvasti minusta. Ainakin pääsi näyttämään että on sanottavaa.

    • Aevanloppu

      En enään edes muista, että mitä kaikkea siinä lapussa oli 😂
      Vastasin myös lasi ja auton hinta 15100€, mitä muuta siinä oli?

    • Hohhoijakkaa

      Eiks se auto (oliks se ees auto?) ois ollut 72 000? Mutta en siis vastannut siihen, mutta mallailin lukuja 1200 x 60 mielessäni. Se tekis 72 kilsaa. Oon kyllä voinut lukea koko tehtävänkin väärin, koska en pysty noin nopeeta häsläämään. Lisäks koko ajan teki mieli tehdä sitä kirjanpitoa.

    • Hohhoijakkaa

      Okei juu, tuo autojuttu on joku eri, se on ollut jossain toisella sivulla ehkä.

      Ihan jees, että joissain ryhmissä on keskipenkkiläisetkin päässeet ääneen, mutta miten näin epätasaisia systeemejä voidaan käyttää pääsykokeessa? Ei jööses. Ihan epäreilua. Ei meillä oltu hereillä tosin edes sen suhteen, että minne haetaan.

    • Aevanloppu

      Auton hinta 21500€ ja menettää vuodessa arvoaan 3200, paljon auton arvo kahden vuoden kuluttua.

      Oliko noin?

    • raaaps

      mikä se oli ruusujen juttu, en ymmärtynyt teinkö oikein.Onko joku, joka teki oikein.

      • Lölllölläää

        Mä laitoin 11


      • Lölllölläää

        Ihan sillä perustein, että 33:3 = 11


      • Pimpelipompom

        Eiks siinä sanuttu et tyyppi osti kolinkertaisen määrän. Vai luinko väärin 😣 sit se olis 33×3


      • Lölllölläää

        Eikö ne ostanut yhteensä 44 ruusua ja kysymys oli, että kuinka monta ruusua se toinen osti jos se toinen osti kolme kertaa enemmän?


    • Kkkkkkkuuuuiiuu

      Sielä oli se mopo joka ajaa 200m 10 sekunnisa, ja eiks siinä kysytty, että mikä on km/h vauhti?

      • Lölllölläää

        Vastasin 120


    • Aevanloppu

      Mikä ruusujen juttu? 😱

      • raaaps

        anteeksi,ei ruusuista ,vain tehtävä kukkista.


    • Hohhoijakkaa

      Mutta enpä usko kyllä pääseväni sisälle, koska jos nopeus on se pointti, niin enhän tuossa päässyt alkua pidemmälle. Väärä paikka mulle ylipäänsä, jos nopeus on valttia jo hakuvaiheessa. Haastattelut meni varmaan kaikilla tasaisen hyvin eikä kukaan toisaalta myöskään sanonut mitään ihan maata mykistävää taikasanaa, joten jos toi testi sen lopullisen päätöksen tekee, niin se oli sit siinä. ;)

    • Sosmonimuoto

      Ehdin tehdä 4 minuutissa ehkä 8 tehtävää, muutama niistä meni luultavasti väärin. Arvoin myös lasin ja puun välillä yhdessä kysymyksessä ja päädyin puuhun (elävä materiaali). Kumpikin vaihtoehto pitäisi minusta kyllä hyväksyä! Onnellinen -sanan vastakohdaksi valitsin surkea. Laskin myös paperin reunassa allekkain laskuja ja tein muita merkintöjä, kun sitä ei missään kiellettykään. Toivottavasti siitä ei rokoteta.

      Ryhmähaastattelussa meitä oli vain kaksi ja se meni ihan ok. Kysymykset esitettiin vuorotellen kummallekin ensin.

    • Aaaapuvvvaaa

      Yhtään en muistaole, että mitä vastasin vastakohtaan, mutta surkee en laittanut, sen muistan, koska ajattelin että surkea on huono 😅

      • Hohhoijakkaa

        Tätä minäkin ajattelin, että surkealla on kaksi eri merkitystä enkä tarkoittanut surkealla sitä, että henkilö on minusta huono. Mutta vastasin silti sen, sillä huolestunutkaan ei mielestäni sopinut. Kai joku kallonkutistaja tulkitsee nyt, että minä pidän vähemmän onnellisia ihmisiä ihan luusereina. :D Mielestäni mikään niistä ei ollutkaan oikea vastaus.


      • Lölllölläää

        Taisin laittaa vaihtoehdon B vaikka en edes muista, että mikä se oli 😅


    • Entiiämittää

      Oisko niihin pitäny vastata järjestyksessä?

      • Aevanloppu

        Mä vastasin järjestyksessä ja vika jäi vastaamatta. Ei vissiin pitänyt?


      • Hohhoijakkaa

        Näin ohjeistettiin. Eri asia sitten, jos kuitenkin se oli vain muodon vuoksi sanottu. En luota yhtään enää, että ketään kiinnostais, vaikka siellä olis pari tyhjää välissä, kun nää on tämmösiä kikkailujuttuja.


    • entykkääkiireestä

      Eka sivulla oli, että vastaa järjestyksessä, mutta skippasin suvereenisti yli, jos en heti tajunnut vastausta... Mulla meni tuo "stressitesti" penkin alle... Kysyttiinkö teillä ryhmähaastiksessa "käsi ylös ne, jotka tietää mitä tarkoittaa kirjanyhdistelmä LbD"? Olin ainoa meidän ryhmässä, joka sen muisti (learning by developing), ilmeisesti tsekkasivat tällä, onko käynyt googlailemassa tarkemmin opintojen sisältöä.

      • Hohhoijakkaa

        Ei kysytty. Olen lukenut tuon, mutta lonkalta oisin kylläkin vastannut learning by doing. Mikähän sen lyhenne sitten on... Muistin, että sama.

        Siis mua ärsyttää tollaset kokeet siks, että näihin on niin monta tulkintaa ja näkemystä. Esim. niissä ohjeissa mielestäni oli sen järjestysjutun lisäksi myös jokin sellainen lause, että "mutta älä jää jumiin" (näin yksinkertaistettuna). No niin no, siinä sit voi miettiä, että kumpaa nyt uskois ja heittäiskö vaan väärän tai jättäiskö väliin, jotta ei ois jumissa. Ehkä sellanen ei turhan nipo pärjää tämmösissä, mutta oma tarkkuus on näissä myrkkyä.


      • lintuvaikala

        Meidän ryhmältä kysyttiin tuo myös LBD. Vähän epätasa-arvoista, että kysymykset näyttää vaihdelleen eri ryhmien välillä aika paljon.


    • Ahdistaakoheivahan

      Jos jotainmuihin niin varasijoille päästään!

    • Siinähänsemenijuu

      Meiltä kysyttiin lbd ja kukaan ei tiennyt/muistanut, hups :)

      • Inkailija

        Sama meidän ryhmässä.


    • Lölllölläää

      Tuleeko s-postiin tietoa, että kuinka paljon sait pisteitä tästä varsinaisesta valintakokeesta?
      Ja näkeekö mistään, että kuinka paljon keväällä on vaadittu pisteitä jotta saa koulupaikan?

      • Määtäsävaan

        Laurean sivuilta näkee aiempien yhteishakujen alimpia hyväksyttyjä pisteitä. Opintopolkuun pitäis tulla tyloskirje, jossa näkyy valintakokeen pisteet. Mut keväällä mulle tuli ainakin vasta kun opiskelupaikoistakin tuli tieto.


    • Aevanloppu

      Mitä vastasitte sademäärä kysymykseen?

      • Aevanloppu

        Itse vastasin 50 jos en aivan väärin muista.


      • Lölllölläää

        Miinustin kokonais sademäärästä ensimmäisen puolikkaan sademäärän, eli vastasin myös ton 50 tai 60, en nyt muista, että oliko kokonais sademäärä 108mm vai 118mm.


    • Jjjjkkkiiiyyy

      Tulee tuskalliset 3 viikkoa odottaa! -_-

      • Lölllölläää

        Jep, erittäinettä tuskaset viikot!

        Mie hain ykkösenä kätilöksi, mutta esivalinnan pisteet ei sinne riittäny niin nyt oottelen kuumeisesti, että jahka tämä olisi mennyt sen verta nappiin, että sieltä irtoaisi opiskelupaikka!


    • jjshhhaq

      Millaisia aiheita/kysymyksiä teillä oli ryhmätilanteessa/haastettelussa?

      • Httaisbdbsk

        Miksi haetaan, miksi minut tulisi valita, ja keskustelua työhyvinvoinnista ja jaksamisesta työntekijän näkökulmasta.


      • Hohhoijakkaa

        Meillä sama keskustelunaihe, mutta sellaista ei kysytty, että miksi minut pitäisi valita. Kyseltiin, miksi hakee alalle (ja mitä haluaisi tehdä), korkeakouluopiskelusta, neljällä sanalla piti kuvata itseään sosiaalisessa tilanteessa, miten toimii ristiriitatilanteissa...


      • Httaisbdbsk

        Toi oli myös, että piti kuvata itseään neljällä sanalla sosiaalisessa tilanteessa.


      • Httaisbdbsk

        Mitä vastasit?
        Itse sanoin olevani puhelias, kuunteleva, iloinen ja ulospäinsuuntautunut :D


      • Hohhoijakkaa

        Jouduin vastaan ekana ja olin aika öööörgh, mutta tuli ainakin spontaani vastaus. Asiallinen, lojaali, tarkkaileva ja rehellinen. No nyt ehkä joku ryhmäläinen tunnistaa. ;)


      • Epätoivoinenn

        Meillä ei tarvinnut neljällä sanalla kertoa, onpas kummallista että kysymykset vaihtelivat. Ja meidän ryhmäkeskustelun aihe oli työhyvinvointi liitettynä sotealan uudistukseen, kaikilla löi vaan tyhjää ja hetki kesti että keskustelu alkoi.
        Mutta en omalla kohdalla usko että koulupaikka aukeisi... Jäi todella surkea fiilis ja olin kokeiden jälkeen jo melkein valmis kuoppaamaan haaveet koko alasta.


      • lintuvaikala

        Meidän ryhmässä myös keskustelunaiheena työhyvinvointi ja jaksaminen sotealalla.
        Lisäksi kyseltiin miksi hakee alalle, mitä ajattelee korkeakouluopinnoista, minkälainen opiskelutapa sopii parhaiten, kuinka opiskelu sopii nykyiseen elämäntilanteeseen ym.
        Piti myös kuvailla itseään 4 sanalla sosiaalisissa tilanteissa sekä kertoa, kuinka toimii ristiriitatilanteissa.


      • Httaisbdbsk

        Työhynvointiin mie sössötin työyhteisön ja oman henkilökohtaisen hyvinvoinnin tärkeydestä, ja kysyttiin, että millaista ammattikorkeassa opiskelu meidän mielestä on, vastasin, että haastavaa mutta omalla motivaatiolla ja panostuksella pääsee pitkälle 😃
        Oppijana olen parhaimmillank tekevällä oppiva, mutta visuaalinen oppiminen on myös voimakas.

        Ja miksi minut pitäisi valita kysymyksessä nostin korkeimmalle oman persoonani, joka sopii alalle kuin nappi takkiin 😄

        Jännä nähdä, että miten käy!


      • Hohhoijakkaa
        lintuvaikala kirjoitti:

        Meidän ryhmässä myös keskustelunaiheena työhyvinvointi ja jaksaminen sotealalla.
        Lisäksi kyseltiin miksi hakee alalle, mitä ajattelee korkeakouluopinnoista, minkälainen opiskelutapa sopii parhaiten, kuinka opiskelu sopii nykyiseen elämäntilanteeseen ym.
        Piti myös kuvailla itseään 4 sanalla sosiaalisissa tilanteissa sekä kertoa, kuinka toimii ristiriitatilanteissa.

        Tää on ollut ihan sama kuin meidän ryhmässä.

        Meillä oli yks kysymys jotenkin hassusti muotoiltu mielestäni, suurin piirtein "mites nää menetelmät?". Oli vaikeata keksiä siihen jotain oivaltavaa, kun en oikein ymmärtänyt edes kysymystä.

        Omaan elämäntilanteeseen ei kanssa oikein esitetty suoraan kysymystä, vaan lähinnä keskustelu ajautui siihen, joten oma kommentti "mites sulla yksityiselämä?" -kysymykseen oli sarjaa "mitäs tässä, ei mitään ihmeellistä eikä esteitä millekään". :D Kun se on totuus, niin en oikein tiennyt, mitä siihen ois sitten pitänyt sanoa. Näihin kahteen taiskin itseltä irrota huonoimmat vastaukset, eikä nyt käsitykset korkeakouluopiskelustakaan olleet päätä huimaavia, koska aihe oli toisaalta naurettavan tuttu aiempien opiskelujen takia, mutta toisaalta taas metsää ei oikein nähnyt enää puilta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      4183
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3784
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2618
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1605
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe