Perinteinen, hifistelijä vai herkkusuu?

Hei taas!
Kaikkea edellämainittua löytynee monista, mutta yleensä jokin on vallitseva mieltymys.

Omalla kohdallani yliherkkyys monelle mausteelle jne rajoittaa sapuskointiani.
Se hyvä puoli on, että lähes kaikki ruoka tulee valmistetuksi itse - tietää mitä ruoka sisältää.
Anafylaxiaa en enää tahdo kokea - mieheni saa tehdä "heräteostoja" ihan vapaasti :)
Kateeksi kyllä vähän käy esim itämaisten ruokien ystäviä...

Kattakaapa pöytänne, olkaa hyvä!

41

294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmimum-..mi

Itse en ole huomannut olevani millekään ruoka aineelle allerginen....tyttäreni on esim. valkosipulille... Millainen ja mistä tuli tuo anafylaksia kohtaus sinulle....ei tarvi kertoa jos et halua....tutullani tuli ampiaisen pistosta....ei muuta kun ambulanssilla sairaalaan....

• Minulla sydämen varjoainekuvauksessa Ultravist-nimisestä valmisteesta, jonka ainesosista jodi oli todennäköisin aiheuttaja. Toivuttuani allergiakokeissa löytyi kaikenmoisia uusia allergioita , kuten eri mausteita ja kemikaaleja joille aiemmin ei ollut vastetta. Olin kylläkin koivu/heinä /koira/hevos -allergikko jo ennestään. Jodisuola kiellettiin plus vitamiinit, joissa jodi yhtenä (silloin esim. Multitabs). Nyt kilpparin vajaatoiminta oltuani joditta 13 vuotta...yhteys?

Nykyään siedän pieniä määriä "kiellettyjäkin" mausteita, kunhan itse annostelen. Hassuinta oli, että jopa maitoproteiiniallergia löytyi - karppasin vajaan vuoden ja allergia hävisi - laktoosi minulle ei sovi edelleenkään, mutta sekin tosi vanha löydös ja juustoissa löytyy laktoosittomia...syön hyvin harvoin kermajätskiä - ei mitään isompaa oiretta ;)
        Ampiainen mysteeri, mutta Epipen-kynä kassissa.

Toivottavasti tyttäresi välttyy pistoilta tulevaisuudessa - meillä verkot kesällä ikkunoissa, etteivät pörriäiset pääse sisälle. Apilanurmikkoakin kannattaa välttää...

• mimmimum-..mi
        transpositio kirjoitti:

Minulla sydämen varjoainekuvauksessa Ultravist-nimisestä valmisteesta, jonka ainesosista jodi oli todennäköisin aiheuttaja. Toivuttuani allergiakokeissa löytyi kaikenmoisia uusia allergioita , kuten eri mausteita ja kemikaaleja joille aiemmin ei ollut vastetta. Olin kylläkin koivu/heinä /koira/hevos -allergikko jo ennestään. Jodisuola kiellettiin plus vitamiinit, joissa jodi yhtenä (silloin esim. Multitabs). Nyt kilpparin vajaatoiminta oltuani joditta 13 vuotta...yhteys?

Nykyään siedän pieniä määriä "kiellettyjäkin" mausteita, kunhan itse annostelen. Hassuinta oli, että jopa maitoproteiiniallergia löytyi - karppasin vajaan vuoden ja allergia hävisi - laktoosi minulle ei sovi edelleenkään, mutta sekin tosi vanha löydös ja juustoissa löytyy laktoosittomia...syön hyvin harvoin kermajätskiä - ei mitään isompaa oiretta ;)
        Ampiainen mysteeri, mutta Epipen-kynä kassissa.

Toivottavasti tyttäresi välttyy pistoilta tulevaisuudessa - meillä verkot kesällä ikkunoissa, etteivät pörriäiset pääse sisälle. Apilanurmikkoakin kannattaa välttää...

Kiitos vastauksestasi...pistää ajattelemaan niinkin yksinkertaista asiaa kuin mitä tänään syötäisiin...kaikki ei käy kaikille ...Minäkin aina sanonut että olen kaikkiruokainen ja ikäänkuin ajatellut että jotkut vain nirsoilee ruuastansa...mutta ei se niin ole... Niitä kaikkia makunautintoja soisi kaikille...myös Sinulle...

• 1eero

Kaek käy, mitä kovempi näläkä sen parempaa.

• minulle uppoaa parhaiten perinteinen sapuska allergiani huomioiden.

• ; DD - sinä olet onnekas!

• Anteeksi - piti mennä 1eerolle .( Perinteinen siis minllakin .)

• 1eero

Tässähä minä :)
        Eräs kaveri saa pahoja oireita syötyään kalaa ei edes uskalla käsitellä niitä kumma juttu, eräälle ei käy jotkut hedelmät toi maito juttu on aika yleinen. Ainoa mikä inhottaa nykyisin jonkunverran alkoholi päihtymis tarkoituksessa mikä ei liene paha ongelma.

• 1eero kirjoitti:

Eräs kaveri saa pahoja oireita syötyään kalaa ei edes uskalla käsitellä niitä kumma juttu, eräälle ei käy jotkut hedelmät toi maito juttu on aika yleinen. Ainoa mikä inhottaa nykyisin jonkunverran alkoholi päihtymis tarkoituksessa mikä ei liene paha ongelma.

Minun sisareni oli lapsena niin allerginen kaikelle mahdolliselle että en ole koskaan aiemmin nähnyt niin allergista. Oireili hengenahdistusena ja pahoina iho-oireina. Kaikki muuta allergiat hävisivät iän myötä, kala-allergia jäi ja se on sellainen että se ei häviäkään. Hän saa oireita jo kalan hajusta. Allerginen astma on edelleen.

• 1eero
        siilenämää kirjoitti:

Minun sisareni oli lapsena niin allerginen kaikelle mahdolliselle että en ole koskaan aiemmin nähnyt niin allergista. Oireili hengenahdistusena ja pahoina iho-oireina. Kaikki muuta allergiat hävisivät iän myötä, kala-allergia jäi ja se on sellainen että se ei häviäkään. Hän saa oireita jo kalan hajusta. Allerginen astma on edelleen.

Joo toi kaveri kerran mökillä maistoi kalaa ni hyvä ettei pitäny viiä sairaalaan.

• 1eero kirjoitti:

Allergia voi olla tosi kurja - kurkku turpoaa umpeen ja kuolee, ellei ajoissa intuboida (avata hengitysteitä letkulla) ja anneta esim adrenaliinia, että sydän jaksaa jatkaa. Kokemusta on.

Joillakin tosiaan voi pelkästään vaikkapa kalan tms haju jo laukaista allergisen reaktion. Siksi esim makeisissa ja kekseissä mainitaan, jos tuote on valmistusvaiheessa ollut samalla linjalla pähkinää sisältävien tuotteiden kanssa... Pähkinä yleisimpiä vakavan allergiakohtauksen aiheuttajia.

• 1eero kirjoitti:

Joo toi kaveri kerran mökillä maistoi kalaa ni hyvä ettei pitäny viiä sairaalaan.

No tuo on hyvä kun on tiedossa. Meilläkään ei kalaa laiteta ruoaksi sinä päivänä kun tietää että systeri on tulossa käymään.

• siilenämää kirjoitti:

Monesti lapsuuden allergioista voi ajan kanssa päästä. Itselläni kaakao-allergia. Nykyään tummaa suklaata kuluu - suurin kaakaopitoisuus!

• transpositio kirjoitti:

Monesti lapsuuden allergioista voi ajan kanssa päästä. Itselläni kaakao-allergia. Nykyään tummaa suklaata kuluu - suurin kaakaopitoisuus!

Totta, kala-allergia on kuitenkin ja pysyy jos sellainen on ollut.

• Syön-minä-ruokaakin

No hei vaan.
      En sylje piimälasiin ja harvoin väistän lenkkimakkaraakaan, yleisemmin savustettuna hyvää. Ketsuppi, sinappi ja aromisuola erittäin hyödylliset mausteet. Ruisleipä ja aito Voi. Kahvi kermalla ja ehdottomasti kakulla tai täyteleivoksilla. Erilaisia keksejä kolmen litran lasipurkissa välipalaksi.
      Mitään mummon pitkoja en suostu puremaan kuin hätätapauksessa marmeladin kanssa.

Kaiken kaikkiaan olen monimakuinen.

• Olet ilmeisen tyytyväinen ruokavalioosi - itsekin piimään tutustuin jo lapsena...talkkunan kanssa - ei nyt ihan superhyvää, mutta söin :)

• kylmätotuus
        transpositio kirjoitti:

Olet ilmeisen tyytyväinen ruokavalioosi - itsekin piimään tutustuin jo lapsena...talkkunan kanssa - ei nyt ihan superhyvää, mutta söin :)

Olin käyttänyt ruokajuomana piimää lapsuudestani alkaen vuosikymmeniä useita lasillisia/ateria, mutta ehkä n. 10 vuotta sitten aloin epäillä, että silloiset vatsakipuni voivat johtua piimästä.
        Jätin piimän pois siirtyen veteen ja vatsavaivat hävisivät.
        Halusin testata vuosia myöhemmin, oliko piimä todellakin syy vaivoihini ja ostin Gefilus-piimää, jonka pitäisi sopia myös herkkävatsaisille ja kokeilun tulos oli, että kipu palasi.

Olen taipuvainen uskomaan, että prosessoidut maitotuoteet aihettavat laktoosi-intoleranssin.
        Ei minun lapsuudessani ja nuoruudessani tunnettu laisinkaan tuollaista ilmiötä, koska maito oli maitoa, eikä ollut tietoakaan sen homogenoinnista tai pastöroinnista.

Nyt käytän laktoosittomia maitotuotteita esim. puuroissa ja kaikki käyttämäni rasvat ja ruokakermat ovat kasvirasvoja. Ongelmia ei ole ollut.

Ehkäpä ulkomaiset mausteet ja hedelmät aiheuttavat myös erilaisia allergioita, koska ne eivät kuulu suomalaisten luontaiseen ruokavalioon ja elimistömme "taistelee" vieraita aineita vastaan.
        Esimerkkejä on runsaasti. Monet suomalaiset ovat allergisia esim. kiiville ja sitrushedelmille.

Joitakin ruoka-aineita on, joita en käytä, mutta niiden välttäminen on helppoa.

Olen aina ollut kiitollinen siitä, ettei perheessäni ole ollut jäseniä, joiden ruoka-aineallergiat toisivat vaikeuksia päivittäiseen ruokailuun.

En edes osaa kuvitella, miten hankalaa on valmistaa ruokaa, jos perheessä on jäseniä, joiden allergiat on otettava huomioon päivittäin.

Paljon myös tutkitaan sitä, ovatko suomalaisten kodit niin steriilejä, että normaali altistuminen "pöpöille" on poistunut ja se osaltaan aiheuttaa allergioita.

Tutkijoille riittää tutkittavaa.

• Tuo pöpöjuttu on taatusti totta. Äitini varjeli synnynnäisesti sairasta lastaan (silti aina jokin keuhkis 2-4 vuotiaana).
        Lapsena suoraan lehmästä maalla saatu maito ja kaupan "kokomaito" sopivat. Sitten aikuisuuden kynnyksellä tuli kaikenlaista prosessoitua litkua ja intoleranssi oli muutamassa vuodessa tosiasia. Nyt Alpron tuotteet sopivat hyvin - mainos? Kääk...;DD

• Tuore leeta on hyvää, nam.

• Kaikki käy paitsi kieli ja sydän ja muut sisäelimet tai sukuelimet (pässin kiveksiä lähinnä tarkoitan).
      Makkaroista mieluusti lihainen versio, kaupan valmislihapullat tai pihvit, no thanks. Jos valmista pitää valita niin sitten kasvisversio. Mieluiten jauhaisin jauhelihankin itse mutta toistaiseksi olen tyytynyt naudan jauhelihaan. Sika saa jäädä jauhelihassa kaupan hyllylle.Maitotuotteet laktoosittomat, tuo ei kuitenkaan niin tarkkaa, joskus voi syödä laktoosillistakin. Ruokajuomana vesi tai wishy. Juhlissa valkoviini.

• Samat juomat meillä ,D Aikanaan, kun maidosta jouduin luopumaan, ei mustikkapiirakkakaan maistunut enää ikinä niin hyvältä kuin... Veteen ruokajuomana totuin nopsaan ja valkkari on minulle mukava seurustelujuoma (en juuri juhlissa käy) pienellä wishy leikkauksella spitzer -tyyliin.

• transpositio kirjoitti:

Samat juomat meillä ,D Aikanaan, kun maidosta jouduin luopumaan, ei mustikkapiirakkakaan maistunut enää ikinä niin hyvältä kuin... Veteen ruokajuomana totuin nopsaan ja valkkari on minulle mukava seurustelujuoma (en juuri juhlissa käy) pienellä wishy leikkauksella spitzer -tyyliin.

Minä en ole juonut maitoa ruokajuomana sen jälkeen kun 2-vuotiaana mummolassa näin et se tulee lehmän tissistä. Vesi on aina maistunut ja jopa mehukin joskus.

• Saga.Kabinetti

En juurikaan syö lihaa enkä tietenkään sisäelimiäkään.
      Perinteisiä ruokia valmistan, kun lapsenlapset tulevat kylään. Laatikot ja keitot maistuvat.
      Hifistelen välillä. Chili saa pieninä annoksinakin hien nousemaan pintaan, sitävastoin wasabi ja muut mausteet eivät. Ehkä olen kapsaisiinille allerginen.
      Herkkusuu olen välillä, suklaa, lakritsi ja jäätelö kerran kuukaudessa. En juurikaan leivo. Lettuja tietty paistelen, kun pienet ovat kylässä.

Odottelen josko O-O tekisi aloituksen "tyhjästäkin voi nyhjäistä" eli herkkuja kaapin perukoilta löytyvistä aineksista.

• 80 -luvulla tulin töistä kotiin ja ihmettelin asunnossa leijuvaa voimakasta virtsan hajua. Exäni oli pistänyt lapsen unille, ryypännyt ja laittanut "munuaispataa" ei ollut liottanut tms munuaisia... En ole ikinä edes maistanut tuota herkuksikin joidenkin luokittelemaa sisäelintä -burp!

• Saga.Kabinetti
        transpositio kirjoitti:

80 -luvulla tulin töistä kotiin ja ihmettelin asunnossa leijuvaa voimakasta virtsan hajua. Exäni oli pistänyt lapsen unille, ryypännyt ja laittanut "munuaispataa" ei ollut liottanut tms munuaisia... En ole ikinä edes maistanut tuota herkuksikin joidenkin luokittelemaa sisäelintä -burp!

Muistelen joskus kauan sitten olleeni "sikasopalla". Sika oli teurastettu ja koko kylä pyydetty peijaisiin. Siellä on valmistettu kaikista ruhon osista jotain. En muista maistelinko kaikkia.
        Joskus 80-luvulla söin vielä maksaa. Ei hassumpaa ollutkaan paistettuna ja kermakastike kylkiäisenä.
        Ei vaan pysty enää.

• Onneksi suomalaiseen ruokaperinteeseen ei kuulu se "häggis" vai mikä se nimi on . Mahalaukusta valmistettua - täytteitä en muista. HUH!

• hmpff
        transpositio kirjoitti:

80 -luvulla tulin töistä kotiin ja ihmettelin asunnossa leijuvaa voimakasta virtsan hajua. Exäni oli pistänyt lapsen unille, ryypännyt ja laittanut "munuaispataa" ei ollut liottanut tms munuaisia... En ole ikinä edes maistanut tuota herkuksikin joidenkin luokittelemaa sisäelintä -burp!

Munuainen ei todellakaan tuoksu hyvin keittäessä, mutta maku on mieto, koostumus melko kiinteä. Itse en syö sellaista mikä tärisee pelosta lautasellani. Munuaiset ei tärise. Mausteeksi vaan suolaa ja mustapippuria, ja voileivän päälle siivutettuna. Nams :))

Enpä ole tehnyt aikoihin, kun en kestä sen keittämishajua. Pitäisi tehdä kesällä ulkona :)

• "Yksin-kertaisesti sitten:

Apetit pakaste-vihannekset ja kasvikset, sekä Kukka-Kaali.
      300gr. ja 250gr. X 2.SF 300gr. X 1 SF.
      10-12 kpl. Kariniemen Kukon-Pojan paisti-leikkeitä 800gr.SF
      Vaihto-ehtona tar-tar leikattua laatu-naudan lihaa 2% 850gr.SF
      Leipinä Täysj. Ruis ja Vehnä 1 X 2vpl.SF
      Juustoportti Luomu-Kirnu-Voi.SF
      Juustoportti Luomu-viili 6kpl.SF
      Valio Maito 3ltr. luomu rasvaton.SF
      Omenaa, Mandariinia tms.Osittain SF
      Viikon eväs.
      Maksaa mitä maksaa"
      -
      Höyryttäessä TODELLA paljon Valko-Sipuli jauhetta Vihannes-kerrosten väliin.
      -
      Satunnaisesti Maksa-Laatikkoa vitamiinien vuoksi.

H.

• hmpff

Olen niin onnekas ettei ruoka-allergioita ole. Voin siis hifistellä ja herkutella ihan millä vaan.

Ruuanlaittotaidon olen löytänyt vasta viime vuosina, ja jos kattiloita on enemmän kuin yksi olen vieläkin pulassa. Minusta saisikin aloittaa aina reseptin sillä, että "tässä reseptissä on käytetty 3 kattilaa". Jolloin tiedän kääntää sivua.

On ollut tex-töx vaihe. Ja nuudelivaihe. Nyt on menossa papuvaihe. Kaikki kasvis- kiinnostaa kovasti, on niin paljon sellaisia joita en pahemmin ole käyttänyt. Olisi aika siistiä hallita ne kaikki, fenkolit, nauriit, mangoldit, varsisellerit, mustajuuret, kaiken maailman kaalit... niitä on niin paljon. OIkeastaan innostus lähti siitä kun naapurilla on valtava kasvimaa ja kävin siellä varkaissa. Eikäkun olin postilaatikkovahtina ja sain palkaksi pariinkin otteeseen korillinen vihanneksia.

Nyt olen pidemmän aikaa syrjäsilmällä tiiraillut vege-purilaisreseptiä, bataattia ja voipapuja pihvissä ja kotitekoiset sämpylät. Aurajuustokastike ja pikkelöidyt sipulit, punainen pestokastike. Kaupasta vielä juurestikkuja, piimää, eikö vaan kuulostakin hyvältä!

• hmpff

Noin kovat allergiat että anafylaxia pukkaa, on varmaan aika elämää rajoittava, ajattelee näistä allergioista vapaa ihminen... Mahtaa olla pelottava se, että elämä saattaa olla yhden puraisun varassa.

• Kotoinen omenamme myös yksi "pahis"...
        Itse voin onneksi syödä. Tuttava vietiin ravintolasta pii-paa -autolla...Ei huomannut katsoa listalta jälkkäriä tarkkaan :((

• Kertokaahan nyt ruokamieltymyksistänne... Sotkin aiheen, kun selittelin allergioitani.

• hmpff

Kehtaaks teille allergikoille kertoakaan mitä kaikkea herkkuja...

Tänään syön toissapäivänä tehtyä lasagnettea maustettu koiran kuolalla. Se rontti rakki kävi padalla vaikka olin kotona! Maustan sen sweet chilikastikkeella niin ei huomaa mitään....

• tsypy
        hmpff kirjoitti:

Kehtaaks teille allergikoille kertoakaan mitä kaikkea herkkuja...

Tänään syön toissapäivänä tehtyä lasagnettea maustettu koiran kuolalla. Se rontti rakki kävi padalla vaikka olin kotona! Maustan sen sweet chilikastikkeella niin ei huomaa mitään....

Tässä sentään jotain tolkkua arjen syömisistä. Suoraan kattilasta ilman kattausta.

• Mä tein eilen kananmaksapataa pekonilla ja purjolla. Paljon sipulia ja ripaus kermaa.Hirmuisen hyvää tuli. Teen maksasta noin kerran vuodessa kun me molemmat tykätään kyllä, kohtuullisesti, mutta poika ei.
      Olen lähes kaikkiruokainen enkä kovinkaan ronkeli. Tavallinen arkiruoka, kotiruoka, on meillä yleensä pöydässä. Aamupuuro, kaurapuuro, omenarenkaat, kanelitanko ja saksanpähkinät, tarjotaan maidon ja omenahillon kanssa usein aamiaisena tai mannapuuro marjakiisselillä ja kanelilla ja sokerilla. Lihaaa, kalaa, kanaa, makkaraa kaikkea kerran pari viikossa, papuja ja jauheliharuokia, pastaa ja salaatteja ja höyrytettyjä tai wokattuja vihanneksia. Sattuu että saan joskus inspiksen ja teen jonkun monimutkaisemman reseptin Olen hyvä ruuanlaittaja, noin yleensä, mutta nyt otan mielelläni kolmen päivän loman hellan ääreltä ja lähdemme viikonloppureissulle autolla sukuloimaan.

• hmpff

Monenko kattilan kokki olet? Pysytkö jongleeraamaan neljällä?

Puurot on hyviä, nykyisin kun löytyy kaikenmaailman jyvää ja siementä. Ostin just aksin erilaisia koko-jyviä, hyvät myös salaatteihin. Kuten siemenetkin. Salaatit ei vaadi yleensä kattilaa ♥

• hmpff kirjoitti:

Puurot on hyviä, nykyisin kun löytyy kaikenmaailman jyvää ja siementä. Ostin just aksin erilaisia koko-jyviä, hyvät myös salaatteihin. Kuten siemenetkin. Salaatit ei vaadi yleensä kattilaa ♥

Kyllä, mutta olen etupäässä pata pata. Tyyppi paista sipulit kullankeltaisiksi ja siirrä pataan... Crock-pottiani suorastaan rakastan....

• hmpff kirjoitti:

Ai niin, unohdin mainita....pystyn polttamaan pohjaan keitetyt perunat riisistä puhumattakaan. Riippuu siitä miten kivaa on netissä ruuanlaiton aikana.

• "Yksin-kertaisesti sitten:

Apetit pakaste-vihannekset ja kasvikset, sekä Kukka-Kaali.
      300gr. ja 250gr. X 2.SF 300gr. X 1 SF.
      10-12 kpl. Kariniemen Kukon-Pojan paisti-leikkeitä 800gr.SF
      Vaihto-ehtona tar-tar leikattua laatu-naudan lihaa 2% 850gr.SF
      Leipinä Täysj. Ruis ja Vehnä 1 X 2vpl.SF
      Juustoportti Luomu-Kirnu-Voi.SF
      Juustoportti Luomu-viili 6kpl.SF
      Valio Maito 3ltr. luomu rasvaton.SF
      Omenaa, Mandariinia tms.Osittain SF
      Viikon eväs.
      Maksaa mitä maksaa"
      -
      Höyryttäessä TODELLA paljon Valko-Sipuli-jauhetta Vihannes-kerrosten väliin.
      -
      Satunnaisesti Maksa-Laatikkoa vitamiinien vuoksi.

H.

• Tavallinen ruoka se herkkua on.
      Vähän niinsanotusti herkuttelen. Joskus ostan hyvän pikkupullan iltapäiväkahville. Muutaman kerran vuodessa pienen suklaapötkön. Kesällä jäätelöä.
      Allergioita ei ole.

• maissiiii

En osaa hifistellä, suomalaista perusruokaa ja kaikki maistuu tosi hyvin.

Nykyisin ostan kaiken laktoosittomana ja ostan gluteenitontakin jos sitä löytyy.

Joskus käy vieraita, jotka eivät käytä lainkaan vehnää, senkin yritän ottaa huomioon, varsinkin leivonnaisissa se näkyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      242
      2561
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1888
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      76
      1883
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      82
      1338
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      65
      1248
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1218
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1078
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1070
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      924
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      923
    Aihe