Toyotan kriisi

Kauankovielä

Toyotalla alkaa olemaan aika hyvä "värisuora" - se on viimeaikoina ollut kaikissa kokoluokissa testijumbo. Mikä on mennyt vikaan ja milloin?

Milloin viimeksi Toyota on voittanut vertailutestin?

Jos laatu on todetusti sitä itseään niin kuinka kauan katsastustilastot voi näyttää hyvältä edes tuplahuolloilla?

Toyotan ystävät alkavat harvenemaan, kun vanhimmasta päästä menee hautaan ja nuorimmat lukee vertailuja.

80

538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lexusis

      Niin on.saa nähä meneekö tänävuonna 10 miljoonan toyotan myynti kuin paljon yli..ei niitä juuri kukaan enää osta.

      • Jännäjuttusinänsä

        Pikemminkin mietityttää että.miksi noi kun moni ostaa, ja kuinka kauan jengiä voi vanhalla maineella jymäyttää.

        Laaturomahdus tulee kaikille vuorollaan. Yhteen aikaan jenkit oli parasta mitä rahalla sai ja joskus kai brititkin ja silti kummankin maan autoteollisuus kävi läpi raskaat konkurssikierteet. Epätodennäköisesti Astin ja Jaguar on omillaan mutta Austin ja Morris, oman aikansa Toyotat, lopettivat. Cadillacit ja Chevroletit olivat aikanaan hienoja ja haluttuja mutta sitten tehtiinkin kalliilla huonoa ja GM ajettiin alas ja nyt ne myy enimmäkseen uudelleen nimettyä korealaiskärry Daewoota.

        Toyotan vuoro?


      • Jännäjuttusinänsä kirjoitti:

        Pikemminkin mietityttää että.miksi noi kun moni ostaa, ja kuinka kauan jengiä voi vanhalla maineella jymäyttää.

        Laaturomahdus tulee kaikille vuorollaan. Yhteen aikaan jenkit oli parasta mitä rahalla sai ja joskus kai brititkin ja silti kummankin maan autoteollisuus kävi läpi raskaat konkurssikierteet. Epätodennäköisesti Astin ja Jaguar on omillaan mutta Austin ja Morris, oman aikansa Toyotat, lopettivat. Cadillacit ja Chevroletit olivat aikanaan hienoja ja haluttuja mutta sitten tehtiinkin kalliilla huonoa ja GM ajettiin alas ja nyt ne myy enimmäkseen uudelleen nimettyä korealaiskärry Daewoota.

        Toyotan vuoro?

        ajatella, TOYOTA oli 2016 maailman suurin autonvalmistaja, vw vasta sijalla 5 ja putoaa kokoajan. mitenkäs meni noin niinku omasta mielestäsi?


    • SuomalaimenOnSopuli

      Ihminen joka ei ymmärrä autoista mitään, ostaa helposti Toyotan koska naapurilla kun on sellainen.

    • laadun.perään

      Eipä noissa testeissä ole laatua tutkittu lainkaan vaan vertailtu autojen ominaisuuksia lähinnä autotoimittajan mieltymysten mukaan. Yaris ei todellakaan saanut kehuja TM:n viimeisimmässä vertailussa, koska verrokkien ominaisuudet tuntuivat toimittajista paremmilta. Laatuhan näkyy vasta vuosien kuluessa ja sitäpaitsi toimittajilla on kummallinen käsitys Toyotien huoltojen kalleudesta. Öljynvaihto on 15 tkm välein/vuosittain ja huolto 30 tkm. Ja tälläkin hetkellä Toyota tarjoaa vuosihuollon yli 6-vuotiaille autoille hintaan 69 euroa alkuperäisosilla. Niin, että onko kallista!

      • FaktavsFiktio

        Vaan kun Toyota on tutkitusti kilometrinkestoltaan huono, sen huollot ovat tutkitusti kalliit ja se pärjää huomattavan vaatimattomasti kestotesteissä.

        Ja tähän ei nyt sitten kelpaa vastaukseski se että sulla on Toyotan mittarissa miljoona kilometriä ja vuosihuolto on satasen. En nimittäin usko, ja vaikka olisikin , ei se ole mikään yleistettävä tulos.


      • Kohti_Hybridiä
        FaktavsFiktio kirjoitti:

        Vaan kun Toyota on tutkitusti kilometrinkestoltaan huono, sen huollot ovat tutkitusti kalliit ja se pärjää huomattavan vaatimattomasti kestotesteissä.

        Ja tähän ei nyt sitten kelpaa vastaukseski se että sulla on Toyotan mittarissa miljoona kilometriä ja vuosihuolto on satasen. En nimittäin usko, ja vaikka olisikin , ei se ole mikään yleistettävä tulos.

        Katsastustilastot kertovat totuuden Toyotan kestävyydestä. Normi 15tkm huolto on 120€, isompi 30tkm välein n. 300€. Ehkä tuo on sitten kallista jonkun mielestä.


      • Toyota_Hybrid1
        FaktavsFiktio kirjoitti:

        Vaan kun Toyota on tutkitusti kilometrinkestoltaan huono, sen huollot ovat tutkitusti kalliit ja se pärjää huomattavan vaatimattomasti kestotesteissä.

        Ja tähän ei nyt sitten kelpaa vastaukseski se että sulla on Toyotan mittarissa miljoona kilometriä ja vuosihuolto on satasen. En nimittäin usko, ja vaikka olisikin , ei se ole mikään yleistettävä tulos.

        Toyota Hybridin vuosihuolto 179€, sisältää öljynvaihdot, uudet pyyhkijänsulat, jarrutesti dynamolla. en kyllä kalliiksi kehuisi.


      • Valehtelit_taas
        Toyota_Hybrid1 kirjoitti:

        Toyota Hybridin vuosihuolto 179€, sisältää öljynvaihdot, uudet pyyhkijänsulat, jarrutesti dynamolla. en kyllä kalliiksi kehuisi.

        Valehtelu on sinulle luontaista, eikö vaan ja tapahtuu ihan huomaamatta mielikuvituksen siivittämänä?

        "Toyota Hybridin" vuosihuolto maksaa Toyotan omassa huollossa pääkaupunkiseudulla 339-355€. Sen lisäksi on tehtävä 173-229€:n hintainen öljynvaihtohuolto jos vuodessa tulee ajoa yli 15000km.
        Huolloille kertyy hintaa 60000km:n ajomatkalla 1069,29€.
        Merkkihuollon käyttö on pakollista jos aikoo pitää voimassa hybridiakkujen jatketun takuun!

        https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue10/page131874/a2c67473ae67767744ef489e2da8558f.jpg
        Faktataulukon "Vertailun vuoksi" -osiosta nähdään (jos osaa laskea prosenttilaskuja), että kaikissa vertailuautoissa huoltokulut kilometriä kohti ovat vähintään 28% edullisempia kuin "Toyota Hybridissä".


      • TojoHiipuu
        Toyota_Hybrid1 kirjoitti:

        Toyota Hybridin vuosihuolto 179€, sisältää öljynvaihdot, uudet pyyhkijänsulat, jarrutesti dynamolla. en kyllä kalliiksi kehuisi.

        noista ostetaan 'yleisen mielipiteen ' voimalla. Kuinka nopeasti Tojo voisi pudota marginaalimerkiksi?

        Mikään merkki ei kestä kovin montaa jumbosijaa tai Kauppalden kirjoituksen kaltaista juttua ilman että se vaikuttaa myyntiin. Ja jos laadun heikkeneminen rupeaa näkymään katsastusmenestyksessä niinkuin se jo vähän on tehnyt....se on kuulkaas menoa.


      • Vertaillaan_vaan
        Valehtelit_taas kirjoitti:

        Valehtelu on sinulle luontaista, eikö vaan ja tapahtuu ihan huomaamatta mielikuvituksen siivittämänä?

        "Toyota Hybridin" vuosihuolto maksaa Toyotan omassa huollossa pääkaupunkiseudulla 339-355€. Sen lisäksi on tehtävä 173-229€:n hintainen öljynvaihtohuolto jos vuodessa tulee ajoa yli 15000km.
        Huolloille kertyy hintaa 60000km:n ajomatkalla 1069,29€.
        Merkkihuollon käyttö on pakollista jos aikoo pitää voimassa hybridiakkujen jatketun takuun!

        https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue10/page131874/a2c67473ae67767744ef489e2da8558f.jpg
        Faktataulukon "Vertailun vuoksi" -osiosta nähdään (jos osaa laskea prosenttilaskuja), että kaikissa vertailuautoissa huoltokulut kilometriä kohti ovat vähintään 28% edullisempia kuin "Toyota Hybridissä".

        "Vertailun vuoksi" käyttötestikulut ovat Auris 15,26 €/100km ja Golf 15,76 €/100km.


      • Kuinka_vaan
        Vertaillaan_vaan kirjoitti:

        "Vertailun vuoksi" käyttötestikulut ovat Auris 15,26 €/100km ja Golf 15,76 €/100km.

        Millään opilla Auris hybridiä ei saa halvemmaksi pitää ja omistaa vaikka käyttökulut pienemmän polttoaineen kulutuksen ansiosta ovatkin marginaalisesti edullisempia.
        Kokonaiskulut:
        Auris hybrid 31,86€/100km
        Golf 1,4TSI 29,70€/100km
        https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue21/page246780/ca5849af60d37db7b6b6daa53880a01c.jpg
        Auris hybridin verrokiksi sopii paremmin Golf 1,0TSI, jolloin polttoainekuluissa ja vakuutuksissa säästyy niin paljon, että käyttökulut käy yksiin. Kokonaiskulut halpenee entisestään, eikä suorituskyvystä Aurista vastaan tarvitse tinkiä yhtään, päinvastoin.


      • ExToyo
        Kohti_Hybridiä kirjoitti:

        Katsastustilastot kertovat totuuden Toyotan kestävyydestä. Normi 15tkm huolto on 120€, isompi 30tkm välein n. 300€. Ehkä tuo on sitten kallista jonkun mielestä.

        Ei nuo mitään kattohintoja ole ikävä kyllä. Tutkitusti ja koetusti TOYO on kallis huollettava. Ja huononeva laatu on jo syönyt pari aikaa katsastustilastoissa. Eiköhän se ole trendi tästedes. Koska ainakin koettu laatu on pudonpudonnut. Seuraava autoni ei ole Toyota.


    • Kohti_Hybridiä

      Juu eipä näy myynnissä, edelleen vuoden ja viimeisen kuukauden myydyin merkki. Lisäksi viiden myydyimmän mallin joukossa oli myös parjattu Yaris ja Auris. Eli ihan sama mitä täällä arvostellaan, kyllä kansa tietää...

      • Ihmejuttukyllä

        Ei "täällä" vaan autoilevan maailman autolehdissä. Toyota ei ole mitenkään kilpailukykyinen.


    • Joukkotyhmyyttä

      Se, että höynäytettyjä on paljon, auttaa kyllä. Ei tunne itseään niin tyhmäksi. Tällä testimenestyksellä kaikki lukutaitoiset kyllä rupeavat miettimään vaihtoehtoja Tojolle. En ennusta mitään hyvää Toyotan osakekurssille.

      • Kohti_Hybridiä

        Tyhmä se on, joka pelkästään autolehtien testeihin luottaa. Oma koeajo, auton hinta, vanhan hyvitysarvo lopulta pelin ratkaisee kuitenkin.


      • Ruuhkabussissamukavampaa

        aivan....koeajon perusteella. Vaikea kuvitella ankarampaa kokemusta kuin Toyotan koeajo.


      • Koeajamuitakin
        Kohti_Hybridiä kirjoitti:

        Tyhmä se on, joka pelkästään autolehtien testeihin luottaa. Oma koeajo, auton hinta, vanhan hyvitysarvo lopulta pelin ratkaisee kuitenkin.

        Kannattaa kyllä ottaa se pää pois ahteripuolesta ja koeajaa paitsi tojo niin myös kilpailijat. Muuten kokonaiskuva on aika rajoittunut. Veikkaan että Tojo voittaa koeajon ainoastaan jos sen on ainoa koskettava merkki niinkuin tojopapoilla usein on.

        Ajettavuus on yksi syy jatkuville jumbosijoille.


      • Kohti_Hybridiä
        Koeajamuitakin kirjoitti:

        Kannattaa kyllä ottaa se pää pois ahteripuolesta ja koeajaa paitsi tojo niin myös kilpailijat. Muuten kokonaiskuva on aika rajoittunut. Veikkaan että Tojo voittaa koeajon ainoastaan jos sen on ainoa koskettava merkki niinkuin tojopapoilla usein on.

        Ajettavuus on yksi syy jatkuville jumbosijoille.

        Huonomman ajettavuuden kestää, jos auto haluamillaan varusteilla on edullisempi ja vaihtohyvitys parempi. Toki jos se auto on sellainen missä vietät pääosan ajastasi, tilanne olisi toinen. Mä istun 20min päivässä tuossa kotterossa ajaen kaupungissa, en laita siihen yhtään enempää rahaa kiinni kuin tarvitsee.


      • Kylläkannatti
        Kohti_Hybridiä kirjoitti:

        Huonomman ajettavuuden kestää, jos auto haluamillaan varusteilla on edullisempi ja vaihtohyvitys parempi. Toki jos se auto on sellainen missä vietät pääosan ajastasi, tilanne olisi toinen. Mä istun 20min päivässä tuossa kotterossa ajaen kaupungissa, en laita siihen yhtään enempää rahaa kiinni kuin tarvitsee.

        Tero ostaa halukkaasti kymppitonnin kalliimman hybridin jos vaan saa vanhasta gorillasta tonnin enemmän. Sitten se kehuu täällä että jälleenmyyntiarvo on hyvä ja bensaa säästyy ihan älyttömääri, joka vuosi säästää 200 euroa.


      • Kohti_hybridiä
        Kylläkannatti kirjoitti:

        Tero ostaa halukkaasti kymppitonnin kalliimman hybridin jos vaan saa vanhasta gorillasta tonnin enemmän. Sitten se kehuu täällä että jälleenmyyntiarvo on hyvä ja bensaa säästyy ihan älyttömääri, joka vuosi säästää 200 euroa.

        Ööh 10k€ kalliimpi??? Niillä varusteilla, mitkä minä haluan, hintaero pyörii max. 2k€. Älä jauha jos et tiedä mistä puhut.


    • Koeajan

      Itse ainakin koeajan autoja..eli nytkin oli hakusessa ihan porrasperä kun en tarvi farkkua ja katumaasturit ei nappaa.hintaluokka suunnilleen katsottu ja siitä vertaamaan varusteita yms.näin meikäläisestä ei uusissa ole juuri ajettavuudessa kauheita eroja.
      Automaatti ja bensa oli myös hakusessa.
      DSG laatikosta en vaan tykännyt.toki ocu oli jämäkkä ajettava mutta sisätilat ei miellyttäny..siis kojelauta yms oli rumat.mondeo oli ihan ok ja opelia testasin myös.passat on ruma niin ulkoa kuin sisältä..ei jatkoon.
      Volvo ja mese oli myös..no mersu oli pitkään ykkösvaihtoehto.volvo jotenki ei istunut käteen.avensis oli ihan..no ok..mutta lexus sitten teki koeajon jälkeen suurimman vaikutuksen..ja erottuu joukosta.ei ole samaa harmaata massaa kuin muut.

      • Koeajan

        Eikä ollut valkee eikä harmaa..


      • valinnanvapaus

        Aina kun vaihdan autoa, lähden siitä että valmistaja on rehellinen ja ettei minua yritetä huijata, eli saan sitä mistä maksan. Toiseksi takuu on oltava enemmän kuin 2 vuotta jotta voisi varmistua laadusta. Edellisen merkin kestävyys ja luotettavuus ovat tietenkin hyvä valintaperuste. Aika ahdistava olo tulisi jos joutuisi lukemaan laatu ja luotettavuustutkimuksen jossa oma merkki olisi pudonnut viimeiseksi, eikä sekään naurattaisi jos takuuajan jälkeen itse vaihtaisi öljyt ja suodattimen ihan huolto-ohjelman mukaan ja suunnittelu- ja materiaalivikaisen jakopääremontin joutuisi itse maksamaan. Ei se ainakaan minua innostaisi moista härpäkettä ostamaan kun valinta on vapaa.


      • Vakka.kannen.löytää
        valinnanvapaus kirjoitti:

        Aina kun vaihdan autoa, lähden siitä että valmistaja on rehellinen ja ettei minua yritetä huijata, eli saan sitä mistä maksan. Toiseksi takuu on oltava enemmän kuin 2 vuotta jotta voisi varmistua laadusta. Edellisen merkin kestävyys ja luotettavuus ovat tietenkin hyvä valintaperuste. Aika ahdistava olo tulisi jos joutuisi lukemaan laatu ja luotettavuustutkimuksen jossa oma merkki olisi pudonnut viimeiseksi, eikä sekään naurattaisi jos takuuajan jälkeen itse vaihtaisi öljyt ja suodattimen ihan huolto-ohjelman mukaan ja suunnittelu- ja materiaalivikaisen jakopääremontin joutuisi itse maksamaan. Ei se ainakaan minua innostaisi moista härpäkettä ostamaan kun valinta on vapaa.

        Näiänhän se että jokainen valitsee oman makunsa mukaan. Siitä sitten vaan alle auto joka on jokaisessa vertailussa se kaikkein huonoin ominaisuuksiltaan. Reppana auto reppanalle kuskille. Täydellinen pari.


      • epätoivoistahuijausta
        valinnanvapaus kirjoitti:

        Aina kun vaihdan autoa, lähden siitä että valmistaja on rehellinen ja ettei minua yritetä huijata, eli saan sitä mistä maksan. Toiseksi takuu on oltava enemmän kuin 2 vuotta jotta voisi varmistua laadusta. Edellisen merkin kestävyys ja luotettavuus ovat tietenkin hyvä valintaperuste. Aika ahdistava olo tulisi jos joutuisi lukemaan laatu ja luotettavuustutkimuksen jossa oma merkki olisi pudonnut viimeiseksi, eikä sekään naurattaisi jos takuuajan jälkeen itse vaihtaisi öljyt ja suodattimen ihan huolto-ohjelman mukaan ja suunnittelu- ja materiaalivikaisen jakopääremontin joutuisi itse maksamaan. Ei se ainakaan minua innostaisi moista härpäkettä ostamaan kun valinta on vapaa.

        Minustakin olisi kiva jos autotehdas olisi rehellinen. Jos olet uutisia seurannut niin tiedät ettei volkkari ole ainoa huijari. Mm. Kauppalehti arvostelu japanilaisia aika raskaasti siitä, miten totuutta on väännetty ja venytelty.


    • Vaihtoamietin

      Ja täällä luullaan että jos ajaa toyotalla tai lexuksella että ei ole omistettu audia volskua tai skodaa..
      Ja kyllä..toyotan omistajakin voi vaihtaa merkkiä.eikös se ole normaalia toimintaa.
      Tietenkin on niitä..esim meidän työpaikalla jolla aina ollut nissan eikä muuta laita..mut jos on tyytyväinen autoonsa..olise ferrari taikka lada niin eikösse ole sen ihmisen asia.

      • Kohti_Hybridiä

        Totta puhut, mun 4 edellistä autoa ollut Audeja, kaksi viimeisintä yli 300hp malleja, ei normi versioita. Omistanut myös mm. T4 vollen, C320 mursun, nyt oleva pikku Tojo on nro 16 listalla, ensimmäinen Tojo mulla. En millään tavoin väitä nykyisen Tojon olevan parempi ajettava kuin aikaisemmat, mutta se sopii tämän hetken tarpeeseen loistavasti, ja siinä on ne varusteet, jotka autoon halusin. Olisi ollut muitakin pikkuautoja tarjolla, mutta kas kummaa, kun niihin laittoi samat varusteet oltiin samoissa tai kalliimmissa hinnoissa. Tällaisessa tapauksissa taas polttoaineen kulutus, vaihtohyvitys, maine ja jälleenmyyntiarvo ratkaisee kaupan. Olisin mä voinut ottaa rinkulan työsuhdeautoksikin, jos olisin halunut, mutta ei näillä nykyisillä ajoilla järkevää. Veikkaan tämän jäävän viimeiseksi omaksi autoksi, auton tarve on varsin pieni nykyään.


      • Monenlaisia_kokeiltu

        Pitkän kehityksen tuloksena olen päätynyt parhaaseen. Tässä autoni aikajärjestyksessä yli 40 vuoden ajalta
        - Mini
        - Maileri
        - Corolla
        - Amazon
        - Mersu 190D vm-65
        - Mersu 220D-71
        - Lada
        - Fiat 127
        - Mersu 220 D -71
        - Mersu 240 D -72
        - Mersu 200 D -81
        - Mersu 500 SEC (on meillä vieläkin, museokilvissä)
        - Mersu 300 TE -88 (ns. suksiboxiauto)
        - Volvo 850 TDI -96 (uutena ostettu, myyty -99 /30 tkm, ei sopinut meidän käyttöön)
        - Carina II -89 (ostettu kakkosautoksi samaan aikaan Volvon kanssa, pidettiin 17 v)
        - Volvo 960 -92 (on meillä nykyisin talviautona)
        - Lexus GS450h ( superauto, pidetään pitkään)

        Jos ihmettelette noita Ladoja ja Fiat 127 niin ne on otettu vaihdossa.


    • epä.kriisi

      Toyotan kriisi on aika kaukana muihin autonvalmistajiin verrattuna. Sillä on jo nyt tarpeeksi vähäpäästöinen mallivalikoima, joten jättimäiset päästösakot eivät ole uhkaamassa kun uudet päästönormit astuvat voimaan.
      Eräällä kansanvaunupajakonsernilla on uhkana jopa 1,3 miljardin vuosittaiset sakot ellei päästöjä saada kuriin.
      Toyotan insinöörit pääsevät rauhassa suunnittelemaan uusia innovatiivisia tulevaisuuden ratkaisuja kun kukaan ei ole painattanut paniikkinappulaa! Ainoa ongelma on kun vanhat mallit tuntuvat kestävän ikuisesti vuosikymmeniä ja satojatuhansia kilometrejä ongelmitta.

      • todistetusti.heikko

        "Ainoa ongelma on kun vanhat mallit tuntuvat kestävän ikuisesti vuosikymmeniä ja satojatuhansia kilometrejä ongelmitta."

        Pelkkää puhetta taas. Nämä tojoterot ovat täysiä tyhjänpuhujia. Toyota on keskimääräistä heikompi auto ja poistetaan liikenteestä keskimääräistä aikaisemmin. Toisin kuin teron löpinät minulla on faktaa tämän tarinan takana. Viimeisin katsastustilasto todistaa tämän Toyotan heikon kedsävyyden.

        http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_503_au.jpg

        En ymmärrä miksi terot vaivautuvat valehtelemaan päivästä toiseen kun faktat on helposti saatavilla eikä niitä voi kiertää.


      • Häirintäälinjalla

        Huvittavaa on huomata miten Terojen paniikki lisääntyy Tohjon kriisin syventyessä. Ikuista rakkautta itäkipolleen vannoneet Terot eivät keksi mitään uutta vaan listaavat samat vanhat skodajutut ja 44-kphtaiseksi kasvaneet listansa...monta kertaa päivässä, aina kun joku uskaltaa keskustella autovertailusta jonka Toyota hävisi.

        Tilanne on kuin vanhaan neukkuaikaan jolloin lännen radioasemat haluttiin vaimentaa soittamalla samalla taajuudella vaikka diesel-moottorin kalastusta vain siksi ettei lännen viesti kuuluisi läpi.


      • Kohti_Hybridiä
        todistetusti.heikko kirjoitti:

        "Ainoa ongelma on kun vanhat mallit tuntuvat kestävän ikuisesti vuosikymmeniä ja satojatuhansia kilometrejä ongelmitta."

        Pelkkää puhetta taas. Nämä tojoterot ovat täysiä tyhjänpuhujia. Toyota on keskimääräistä heikompi auto ja poistetaan liikenteestä keskimääräistä aikaisemmin. Toisin kuin teron löpinät minulla on faktaa tämän tarinan takana. Viimeisin katsastustilasto todistaa tämän Toyotan heikon kedsävyyden.

        http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_503_au.jpg

        En ymmärrä miksi terot vaivautuvat valehtelemaan päivästä toiseen kun faktat on helposti saatavilla eikä niitä voi kiertää.

        Ööh, Toyota menee keltaiselle 400tkm samaan aikaan muiden premium merkkien kanssa, poislukien MB. Mitä se kertoo? Merkki, joka maksaa 1/3 premiumista, on yhtä kestävä. Taisit juuri todistaa päinvastaisen...


      • Kokemuksen_ääni
        Kohti_Hybridiä kirjoitti:

        Ööh, Toyota menee keltaiselle 400tkm samaan aikaan muiden premium merkkien kanssa, poislukien MB. Mitä se kertoo? Merkki, joka maksaa 1/3 premiumista, on yhtä kestävä. Taisit juuri todistaa päinvastaisen...

        Niillä Toyotoilla ajetaan paljon jotka jäävät Suomeen. Muut jatkavat uutta elämäänsä Afrikan eri valtioissa. Imu on kova ja hinnat sen mukaisia. Kaikki kelpaa ja se kertoo aika paljon Toyotan haluttavuudesta. Myös muilla japanilaisilla on kysyntää koska eivät afrikkalaiset tyhmiä ole. Nykyiset eurooppalaiset eivät oikein kelpaa, liian heikkoja ja herkkiä erilaisille häiriöille.


      • tilastofakta
        Kokemuksen_ääni kirjoitti:

        Niillä Toyotoilla ajetaan paljon jotka jäävät Suomeen. Muut jatkavat uutta elämäänsä Afrikan eri valtioissa. Imu on kova ja hinnat sen mukaisia. Kaikki kelpaa ja se kertoo aika paljon Toyotan haluttavuudesta. Myös muilla japanilaisilla on kysyntää koska eivät afrikkalaiset tyhmiä ole. Nykyiset eurooppalaiset eivät oikein kelpaa, liian heikkoja ja herkkiä erilaisille häiriöille.

        Vaan kun niillä ei ajeta paljon! 2/3 Toyotista poistuu rekisteristä ennen 200000km:n täyttymistä ja yli 500000km ajettuja Toyotia on yli 60% vähemmän kuin Volkkareita, vaikka Toyotien kokonaismäärä on jonkinverran suurempi.


      • tojo.ei.kestä

        Tämän tojohönö Afrikka-jutut ovat kuin lapselle sepitetyt tareinat siitä että poisnukkunut lemmikkimarsu muutti hienolle maatilalle jossa se se saa juosta vapaana ja onnellisena pelloilla ikuisesti.

        Tojohjönö suojelee itseään totuudelta keksimällä näitä Afrikka-tarinoita kun totuus on liian kova kohdattavaksi sellaisena kun se oikeasti on.

        Tuosta voi katsoa totuuden siitä kuinka tojo ei kestä yhtä pitkälle kuin muut autot. Paali kutsuu kahta kolmesta tojosta jo ennen 200.000 km:n täyttymistä.

        http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_503_au.jpg


    • RUMARuosteläjä

      Miten voi mokata niin monta vertailutestiä peräjälkeen?

      Jos testissä jaettaisiin ulkonäköpisteitä, olisi merkki feilannut vielä pahemmin.

      • NeveragainTojo

        Tai kestotestipisteitä....kestotestit kertovat kyllä karua kieltään siitä miten "luotettava" Tojo on. Hyvät vaihtohinnat onnistuvat vain jos otat entistä kalliimman hybridin tilalle. Vapailla markkinoilla vanhat tojot on halpoja siinä kuin muutkin.


      • Tero.testaaja
        NeveragainTojo kirjoitti:

        Tai kestotestipisteitä....kestotestit kertovat kyllä karua kieltään siitä miten "luotettava" Tojo on. Hyvät vaihtohinnat onnistuvat vain jos otat entistä kalliimman hybridin tilalle. Vapailla markkinoilla vanhat tojot on halpoja siinä kuin muutkin.

        Olisi aika esittää sellainen kestotesti, jossa testattavassa Toyotassa on ilmennyt merkittäviä vikoja. Eikä joku 60 tkm testi ole oikeasti mikään kestotesti. Keskiluokan ja alemmat autot suunnitellaan kestämään noin 200 tkm, joka Toyotalle on helppo juttu ilman isoja korjauksia. Euroopassa ajetaan autoilla keskimäärin 15 tkm/v eli auton pitäisikin poistua liikenteestä alle 15 vuodessa.
        Senhän näkee kaikista katsastustilastoista, joissa Toyotalla ei epidemialuonteisia vikoja kuten monilla verrokeilla. Ei ole ongelmia alustassa eikä obd-testeissä eli päästöissä, joiden merkitys korostuu päivä päivältä.


      • Vaintyotalla
        Tero.testaaja kirjoitti:

        Olisi aika esittää sellainen kestotesti, jossa testattavassa Toyotassa on ilmennyt merkittäviä vikoja. Eikä joku 60 tkm testi ole oikeasti mikään kestotesti. Keskiluokan ja alemmat autot suunnitellaan kestämään noin 200 tkm, joka Toyotalle on helppo juttu ilman isoja korjauksia. Euroopassa ajetaan autoilla keskimäärin 15 tkm/v eli auton pitäisikin poistua liikenteestä alle 15 vuodessa.
        Senhän näkee kaikista katsastustilastoista, joissa Toyotalla ei epidemialuonteisia vikoja kuten monilla verrokeilla. Ei ole ongelmia alustassa eikä obd-testeissä eli päästöissä, joiden merkitys korostuu päivä päivältä.

        Ai niinkuin vaikka sellainen testi jossa alustassa huomataan useita alkavia ruostetta tai jarrukilpi on puhkiruostunut niin että ensimmäisessä katsastuksessa tulee hylsyt?

        Done.


      • Kokemuksen_ääni
        Vaintyotalla kirjoitti:

        Ai niinkuin vaikka sellainen testi jossa alustassa huomataan useita alkavia ruostetta tai jarrukilpi on puhkiruostunut niin että ensimmäisessä katsastuksessa tulee hylsyt?

        Done.

        Jokaisessa 100tkm ajetussa suojaamattomassa autossa on alkavaa ruostetta alustassa ja erityisesti akselistoissa. Reikä jarrukilvessä ei ole syy hylkäämiseen edes Saksassa mutta katsastaja saattaisi siitä huomauttaa ja ihmetellä. Uusi jarrukilpi maksaa n. 30€. Paljonkohan maksoivat useiden Audien ja eri Vw-mallien AutoBildin kestotesteissä hajonneet vaihdelaatikot ym. osat. Kunnialla 100tkm kestotestistä on selvinnyt yksi ainoa Audi A6. Mielestäni tämä antaa autojen kestävyyden vertailuille vähän perspektiiviä. Vai mitä olet asiasta mieltä, trolli?


      • kohtelias.mies
        Kokemuksen_ääni kirjoitti:

        Jokaisessa 100tkm ajetussa suojaamattomassa autossa on alkavaa ruostetta alustassa ja erityisesti akselistoissa. Reikä jarrukilvessä ei ole syy hylkäämiseen edes Saksassa mutta katsastaja saattaisi siitä huomauttaa ja ihmetellä. Uusi jarrukilpi maksaa n. 30€. Paljonkohan maksoivat useiden Audien ja eri Vw-mallien AutoBildin kestotesteissä hajonneet vaihdelaatikot ym. osat. Kunnialla 100tkm kestotestistä on selvinnyt yksi ainoa Audi A6. Mielestäni tämä antaa autojen kestävyyden vertailuille vähän perspektiiviä. Vai mitä olet asiasta mieltä, trolli?

        Olisi kohteliasta linkata lähteet hajoavista vaihdelaatikoista. Tuollainen huutelu ilman lähdetietoa on nollan arvoista.

        Tässä linkki 200.000km testiin jonka Golf suoritti moitteetta.
        http://www.autobild.de/artikel/200.000-kilometer-dauertest-vw-golf-v-524784.html


      • yksittäistapausko
        kohtelias.mies kirjoitti:

        Olisi kohteliasta linkata lähteet hajoavista vaihdelaatikoista. Tuollainen huutelu ilman lähdetietoa on nollan arvoista.

        Tässä linkki 200.000km testiin jonka Golf suoritti moitteetta.
        http://www.autobild.de/artikel/200.000-kilometer-dauertest-vw-golf-v-524784.html

        Huijaava VW-tehdas oli tietysti toimittanut sen testaajille erityisvahvistettuna koska muutenhan siitä olisi korkannut jakopää ja dsg-laatikko, kummatkin kaksi kertaa niinkuin näissä normivolkkareissa on tapana noilla kilometreillä, niin ja öljyäkin olisi palanut tynnyrillinen. Vai oliko taas kerran kyseessä se kuuluisa yksittäistapaus?


      • Toyotan_tapa
        yksittäistapausko kirjoitti:

        Huijaava VW-tehdas oli tietysti toimittanut sen testaajille erityisvahvistettuna koska muutenhan siitä olisi korkannut jakopää ja dsg-laatikko, kummatkin kaksi kertaa niinkuin näissä normivolkkareissa on tapana noilla kilometreillä, niin ja öljyäkin olisi palanut tynnyrillinen. Vai oliko taas kerran kyseessä se kuuluisa yksittäistapaus?

        "Huijaava VW-tehdas oli tietysti toimittanut sen testaajille erityisvahvistettuna"
        Toyota on toiminut aina noin! Silti ruostuu silmissä tai on jopa valmiiksi alkavassa ruosteessa kuten Tuulilasin ruostetutkimuksessa.


      • Vai_kohtelias
        kohtelias.mies kirjoitti:

        Olisi kohteliasta linkata lähteet hajoavista vaihdelaatikoista. Tuollainen huutelu ilman lähdetietoa on nollan arvoista.

        Tässä linkki 200.000km testiin jonka Golf suoritti moitteetta.
        http://www.autobild.de/artikel/200.000-kilometer-dauertest-vw-golf-v-524784.html

        Jos et 18 tuntisen trollauspäiväsi aikana ehdi itse etsimään kestotestissä hajonneita Vw-konsernin vaihdelaatikoita niin olkoon se oma ongelmasi. Ainakin puolenkymmentä laatikkoa on hajonnut testin aikana tai todettu viallisiksi lopputarkastuksessa. Suurin osa Multitronic/Dsg-laatikoita mutta myös yksi tavallinen laatikko on hajonnut testin aikana. Se ei tosin ollut kuin laakerivika mutta sekin tulee hintoihinsa ja on erittäin huonoa mainosta itseään laatuautona pitäville merkeille. Olen nähnyt artikkelin Saksan AutoBildissä. Taisi olla muuten Audi Q3 josta hajosi paljon muutakin testin aikana ja se auto onkin eräs heikoimmista ikinä testatuista autoista ylipäätään.


      • Onneakatsastukseen
        Tero.testaaja kirjoitti:

        Olisi aika esittää sellainen kestotesti, jossa testattavassa Toyotassa on ilmennyt merkittäviä vikoja. Eikä joku 60 tkm testi ole oikeasti mikään kestotesti. Keskiluokan ja alemmat autot suunnitellaan kestämään noin 200 tkm, joka Toyotalle on helppo juttu ilman isoja korjauksia. Euroopassa ajetaan autoilla keskimäärin 15 tkm/v eli auton pitäisikin poistua liikenteestä alle 15 vuodessa.
        Senhän näkee kaikista katsastustilastoista, joissa Toyotalla ei epidemialuonteisia vikoja kuten monilla verrokeilla. Ei ole ongelmia alustassa eikä obd-testeissä eli päästöissä, joiden merkitys korostuu päivä päivältä.

        Ainakin siinä testiraportissa todettiin että ruostekatsastus ei olisi mennyt läpi. Toimitus ei muistanut ainuttakaan tapausta jossa auto olisi jo kesto testin aikana ruostunut katsastuskelvottomaksi.

        Miettikää nyt - eka katsastus ja heti hylkäys. Olisiko seuraavakin auto saman merkkinen?


      • Lukaisin_testin
        kohtelias.mies kirjoitti:

        Olisi kohteliasta linkata lähteet hajoavista vaihdelaatikoista. Tuollainen huutelu ilman lähdetietoa on nollan arvoista.

        Tässä linkki 200.000km testiin jonka Golf suoritti moitteetta.
        http://www.autobild.de/artikel/200.000-kilometer-dauertest-vw-golf-v-524784.html

        Se Vw oli Golf V tavallisella 1.4 l moottorilla. Lue se testi niin tiedät että joka paikka oli rispaantunut vaikkei kone siitä hajonnutkaan. Mutta sepä ei ollutkaan mikään TSI ja laatikkokin oli tavallinen käsivalintainen.


      • Toyotakestää
        Onneakatsastukseen kirjoitti:

        Ainakin siinä testiraportissa todettiin että ruostekatsastus ei olisi mennyt läpi. Toimitus ei muistanut ainuttakaan tapausta jossa auto olisi jo kesto testin aikana ruostunut katsastuskelvottomaksi.

        Miettikää nyt - eka katsastus ja heti hylkäys. Olisiko seuraavakin auto saman merkkinen?

        Eikä todettu. Etkö osaa saksaa? Siinä sanottiin että katsastaja olisi huomauttanut toisen etujarrukilven pienestä ruostereiästä. Toinen puoli oli virheetön. Syytä eivät osanneet arvata. Muita testin aikaisia vikoja ei sitten ollutkaan lukuunottamatta tupakansytyttimen pesää joka luiskahti pois paikaltaan ja piti kiinnittää uudelleen.


      • Ruostegat
        Toyotakestää kirjoitti:

        Eikä todettu. Etkö osaa saksaa? Siinä sanottiin että katsastaja olisi huomauttanut toisen etujarrukilven pienestä ruostereiästä. Toinen puoli oli virheetön. Syytä eivät osanneet arvata. Muita testin aikaisia vikoja ei sitten ollutkaan lukuunottamatta tupakansytyttimen pesää joka luiskahti pois paikaltaan ja piti kiinnittää uudelleen.

        luin sen testin aikanaan mutta en muista ulkoa. Siitä olen melko varma että sanaa "erinomainen" ei juuri tarvinnut käyttää.


    • Kopiotojo

      Toyota on aloittanut kopioimalla, tekemällä ohutpeltisiä halpisversioita länsiautoista. Toyota jatkoi kopiointia aika pitkään ja menestyi - pellit oli vähän ohuempia mutta hintakin edullinen. Oman suunnitteluosaston vapauttaminen luovaan työhön oli paha virhe.

    • Kiitos_vain

      Toyota Motor Corporation on perustettu vuonna 1937. Tuskin nuo tuolloin tekivät, eurooppalaisten autojen kopioita ohuesta pellistä.
      Eivät he niin edistyksellisiä olleet. Mutta jos kirjoittaja on sitä mieltä, niin olkoon.

      • Kaikkikopioitua

        Muistatko miten Toyota aloitti ? Ompelukonevalmistaja lähetti aivan ensiksi poikansa pitkälle kierrokselle EUROOPPAAN JA AMERIKKAAN. Tekniset ratkaisut tulivat lännestä. Olisi vaan suonut että muotoilukin olisi haettu lännestä....


    • Toyotantarinaloppuu

      Toyotan konsepti toimi aikansa, mutta kun tuotanto Japanissa kallistui, alkoi pyristely.

      Ensin halpuutettiin tuotantoa-laatu on pudonnut alle Carinan aikaisen.
      Sitten yritettiin kuumeisesti suunnitella, ja tuli D4D:n kaltaista sutta ja turbot hajoilivat .. .oli pakko yrittää pärjätä vapareilla, vaikka sitten tuuppaamalla hybridiä markkinoille
      Sinkkipelteihinkään ei lähdetty, kun luotettiin liikaa kotimarkkinoiden viiden vuoden pitoaikaan
      Sitten Koraiset pääsivät japanilaisten opeilla ja eurooppalaisella designerillä ja alemmilla työvoimakustannuksilla tekemään parempia autoja halvemmalla. Tästä alkoi Toyotan loppuliuku takaisin kotimarkkkinayhtiöksi.

      Huomaatteko että korealaiset ja kiinalaiset on jo menneet elektroniikassakin ohi? Milloin viimeksi ostit japanilaista?

    • TotuusTojosta

      Sellainenkin autoilija, jota Toyota ei ehkä niin kiinnostaisi, pystyy kyllä haistamaan Toyopalstalta huokuvan epätoivon.

      Viileät faktat, testit ja tutkimustulokset suoraataan hukkuvat Toyotaa puolustavaan kuolaroikeiseen trollaukseen ja disinformaatioon. Melkein.

    • mielenrauhaaa

      Volkkarimyyjää ahistaa kun VW on vajonnut Suomessakin jo 22%. Jos olisin vikavaagenmyyjä, niin olisin kyllä minäkin kun toyotakaupassa tarjotaan kakkukaffetta ja kilistellään shamppanialaseja jo joka kuukausi kun kansa ostaa vaan enemmän ja enemmän ykkössuosikkiaan. VW-centterissä ei niin kauhen paljon taida olla aihetta riemun kiljahduksiin. Pitäisikö jo liput laskea puolitankoon? Voihan sitä tietysti lohduttaa ja samalla pettää itseään miettimällä että konserni kuitenkin myy enemmän eri merkkisiä autoja yhteensä kuin mikään merkki yksinään.

      • ymmärrys.puuttuu

        "Volkkarimyyjää ahistaa kun VW on vajonnut Suomessakin jo 22%. "

        Terolla ei ole kovinkaan hyvää käsitystä numeroista tai matematiikasta ja siksi pukkaa tällaista tuubaa jatkuvasti. Valehteluksikin tällaista kutsutaan jos kertoja olisi täysipäinen. Teron tapauksessa kyseessä on tietysti puhtaasti tyhmyys. Se annettakoon anteeksi.
        Oikeat luvut voi käydä katsomassa täältä.
        http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2017


      • SictransitgloriaTohjo
        ymmärrys.puuttuu kirjoitti:

        "Volkkarimyyjää ahistaa kun VW on vajonnut Suomessakin jo 22%. "

        Terolla ei ole kovinkaan hyvää käsitystä numeroista tai matematiikasta ja siksi pukkaa tällaista tuubaa jatkuvasti. Valehteluksikin tällaista kutsutaan jos kertoja olisi täysipäinen. Teron tapauksessa kyseessä on tietysti puhtaasti tyhmyys. Se annettakoon anteeksi.
        Oikeat luvut voi käydä katsomassa täältä.
        http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2017

        Toyotoopejen suurin huolenaihe on myyntiluvut ja Tojo vs. VW.

        Todennäköisempi skenaario on että kumpikin noista, sekä tojo että VW menettää vähitellen osuuksia sekä korealaisille että muille vanhoille merkeille kuten Fordille, Opelille, Peugeotille, Citroenille ja Dacialle jotka kaikki on pystyneet parantamaan tai ainakin pitämään asemansa, ja lopullisen niitin antaa joku muutaman vuoden päästä tuleva Kiinan ihme.


    • synkkä.historia

      Niin ja sitten vielä se laatu ja luotettavuustutkimuksen viimeinen sija on iso ongelma lakaistavaksi maton alle. Siihen ei monikaan merkki ole yltänyt .

      • tojoPutoaaaaaaaaaaaaa

        Lunta on tullut tupaan joka puolella Tojolle. Nyt alkaa katsastustilastossakin putoamaan.


    • HäviäjiäKiinnostaa

      Johdonmukainen linja on tojolla. Kautta mallisarjan - kaikissa kokoluokissa on tarjolla HÄVIÄJÄ.

    • toyota.ruostuu

      "Toyotan kriisi on aika kaukana muihin autonvalmistajiin verrattuna. Sillä on jo nyt tarpeeksi vähäpäästöinen mallivalikoima, joten jättimäiset päästösakot eivät ole uhkaamassa kun uudet päästönormit astuvat voimaan.
      Eräällä kansanvaunupajakonsernilla on uhkana jopa 1,3 miljardin vuosittaiset sakot ellei päästöjä saada kuriin. "

      Ehkä näin. Se olisikin iso helpotus Toyotalle kun rahaa menee reilut kolme miljardia näiden runkojen vaihhtamiseen. Puolitoista miljoonaa kappaletta pitäisi fiksata, iso urakka.

      https://www.youtube.com/watch?v=MkbaVm6XI3Q

      • susilinnansusi

        Niin. Toinen huolehtii asisakkaistaan ja toinen maksaa vaan sakkoja kun huijaa asiakkaitaan. Siinä se ero.


      • Faktat_jyrää_fantasiat
        susilinnansusi kirjoitti:

        Niin. Toinen huolehtii asisakkaistaan ja toinen maksaa vaan sakkoja kun huijaa asiakkaitaan. Siinä se ero.

        Toyotahan ei ole koskaan eikä missään maksanut sakkoja ja vahingonkorvauksia, eihän? Vannotko käsi raamatulla?


      • Konserni.huijaa
        Faktat_jyrää_fantasiat kirjoitti:

        Toyotahan ei ole koskaan eikä missään maksanut sakkoja ja vahingonkorvauksia, eihän? Vannotko käsi raamatulla?

        Jos tarkoitat sitä kaasupoljinjupakkaa, niiniin toyotahan todettiin jälkikäteen syyttömäksi. Ja sitäpaitsi toyota ei ole sakotettu mistään tarkoituksellisesta huijaamisesta niinkuin vikavaagen


      • kaasualisää

        Ei Hitlerkään joka on volkkarin isä ei pahemmin anteeksi tekojaan pyydellyt vaikka kaasutusoperaatio oli aivan eri luokkaa. Salailu siinäkin oli päällimmäisenä kunnes kupla puhkesi. Onko saksalainen toimintatapa ?


      • Kohti_Hybridiä
        kaasualisää kirjoitti:

        Ei Hitlerkään joka on volkkarin isä ei pahemmin anteeksi tekojaan pyydellyt vaikka kaasutusoperaatio oli aivan eri luokkaa. Salailu siinäkin oli päällimmäisenä kunnes kupla puhkesi. Onko saksalainen toimintatapa ?

        Itse asiassa Ferdinant Porche on volkkarin daddy.


      • Kaasualisää
        Kohti_Hybridiä kirjoitti:

        Itse asiassa Ferdinant Porche on volkkarin daddy.

        Niinpä. Kuka oli käskijänä? Oliko maailman kuuluisin teurastaja? Oliko kyyti kylmää vai jäätävää?


      • Toyopettaja
        Kohti_Hybridiä kirjoitti:

        Itse asiassa Ferdinant Porche on volkkarin daddy.

        Se oli PorSche eikä porche. Ja Ferdinand Porsche taisi olla Itävallasta alunperin mutta eikös Hitlerkin? Joka tapauksessa, Ferdinand keksi polttomoottori-sähköhybridin jo 1900-luvun alussa. Jo silloin todettiin ettei polttomoottorin energian kierrättäminen sähkömoottorien kautta kannata. Eipä se kannata vieläkään vaikka on ohjauselektroniikka välissä.


      • Kohti_hybridiä
        Kaasualisää kirjoitti:

        Niinpä. Kuka oli käskijänä? Oliko maailman kuuluisin teurastaja? Oliko kyyti kylmää vai jäätävää?

        Eiköhän maailman pahimmat ns. teurastajat löydy tuolta kirkon suunnalta, ristiretkiin ja inkvisioon verrattuna taitaa olla Aatukin pikkupoika.


      • Toyopettaja kirjoitti:

        Se oli PorSche eikä porche. Ja Ferdinand Porsche taisi olla Itävallasta alunperin mutta eikös Hitlerkin? Joka tapauksessa, Ferdinand keksi polttomoottori-sähköhybridin jo 1900-luvun alussa. Jo silloin todettiin ettei polttomoottorin energian kierrättäminen sähkömoottorien kautta kannata. Eipä se kannata vieläkään vaikka on ohjauselektroniikka välissä.

        Oisko polttomoottori ja Sähköjärjestelmät pikkusen kehittyneet noista ajoista? Porche yritti tehdä hitelerille hubriditankkeja mutta kun raukka ei saanut niitä toimimaan edes esittelyaikaa niin hitleri kuoppasi koko projektin.


      • Amerikassa lava-autot ei maksa paljon mitään koska niitä tuetaan valtion rahalla. Talvella ei käytetä talvirenkaita vaan kaikki tiet suolataan erittäin vahvalla tiesuolalla. Autoja ei kannata Ruostesuojata koska ovat niin halpoja. Tämä ongelma koskee kaikkia lava-autoja kanadassa ja USA:ssa . Ei ole pelkästään mikään Toyotan ongelma vaan koskee kaikkia USA:ssa autot paalataan keskimäärin noin 12v iässä.

        https://www.youtube.com/watch?v=qpsGq6bVqbw


    • oonhintti

      ladasta saa orgasmin

    • patologinen.valehtelija

      "Jos tarkoitat sitä kaasupoljinjupakkaa, niiniin toyotahan todettiin jälkikäteen syyttömäksi. Ja sitäpaitsi toyota ei ole sakotettu mistään tarkoituksellisesta huijaamisesta niinkuin vikavaagen"

      Tämä valhe on valhe vaikka sen toistaisi sata kertaa. Oheinen lehtijuttu kertoo vuonna 2014 miten Toyota joutui maksamaan 1,2 miljardin sakot nimenomaan siitä että valehteli oikeudessa ja yritti peitellä jarrupoljinvikoja, vaikka Toyota tiesi vian olemassaolon. 1,2 miljardia ei siis mennyt jarruvian tappamien ihmisten perikunnille vaan nimenomaan liittovaltiolle sanktiona Toyotan valehtelemisesta jarrusotkua selvitellessä.
      Toyotaa ei ole missään todettu jälkikäteen syyttömäksi tässä asiassa. Tojotero on ylkeensä linkannut tässäkohtaa kesken oikeudenkäynnin julkaistun lehtijutun vuodelta 2012 jossa spekuloidaan Toyotan syyttömyydellä. Terolla ei ole aikajana hallussa ja lisäksi tero on patologinen valehtelija.

      En ymmärrä miksi tero lähtee aina tälle samalle valheen polulle kun se on kuitenkin jo monta kertaa aukottomasti osoitettu valheeksi ja todisteeksi löytyy tarvittaessa liittovaltion oikeudenkäynnin pöytäkirjatkin.

      https://www.nytimes.com/2014/03/20/business/toyota-reaches-1-2-billion-settlement-in-criminal-inquiry.html

      • semmoinen_eläjä

        "En ymmärrä miksi tero lähtee aina tälle samalle valheen polulle kun se on kuitenkin jo monta kertaa aukottomasti osoitettu valheeksi ja todisteeksi löytyy tarvittaessa liittovaltion oikeudenkäynnin pöytäkirjatkin."
        Minä ymmärrän! Lahopää tero trollaa kymmenillä nimimerkeillä lukuisissa keskusteluissa, eikä juuri jäljelleen katsele. Muistikin sillä on yhtä hyvä kuin kanalla, mutta ei niin pitkä. Ei siten ole lainkaan yllättävää jos samat älyttömät väittämät toistuvat kymmeniä kertoja, vaikka ne kuinka pätevästi olisi vääriksi osoitettu.
        Valehtelu on myös teron toinen luonto. Kaikki puutteet tiedossa ja ymmärryksessä se korvaa valheilla tai satuilulla.
        Aller-medialle teron kaltaiset sopivat mainiosti, koska sen kirjoitukset aiheuttavat l
        Hes aina vastalausemyrskyn ja paljon klikkauksia = kustantajalle mainostuloja.


    • mielenrauhaaa

      Kaikkihan tietävät, kuurot ja sokeatkin että toyotan luotetaan mutta volkkaria pidetään automaailman suurimpana kusettajana ja tarkoituksellisesta huijarina todistetusti. Jopa sakut itse ovat alkaneet merkkiä vieroksumaan niinkuin suomalaisetkin. Eikä mikään ihme. Autobildinkin laatu ja luotettavuustutkimuksessakin käyttäjät pudottivat merkin peräti viimeiselle sijalle. Kenelläkö se kriisi mahtanee olla?

    • sitäodotellessa

      Voihan räkä, etkö löytänyt lähempää, vai kiinnostaako vain Amerikan tapahtumat? Siellä kyllä on ihan aitoa ja todellista VW-kusetustakin ja oikein suunnitelmallista huijaamista. Paljonkohan niitä ajokelvottomia raatoja on siellä säilötty jonnekin isolle parkkialueelle? Nyt vaan maksavat konnuudestaan täysin oikeutetusti, joskin aivan liian vähän. Oliko kiinassakin jokin takaisinkutsuepisodi menossa volkkarilla viiden miljoonan vikavaagenin kanssa kun laatu ei kiinalaisellekaan tasolle yltänyt. ja onhan näitä huijarivaageneita kaikkialla, Euroopassakin ja tietenkin Suomessa. Merkkelin lipojille ei vaan heru korvauksia. Voiteluksi riittäköön se litran öljypullo ensilohdutukseksi. Paljonkos ne pelkät sakot siellä jenkkilässä huijauksesta taas tekivätkään? Niin ja kaikki korvaukset sen lisäksi. Oliko jotakin linnatumioitakin vielä jaossa? Kerro sitten kun tiedät!

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      135
      7455
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      4492
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      56
      3510
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      510
      3275
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      297
      2164
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1813
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      24
      1799
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1593
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1505
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1456
    Aihe