Malttamattomat (Soteli) tulostenodottelijat!

Malttamatonodottaja

Minä odottelen täällä niin kärsimättömänä, etten ejes kehtaa mennä nuihin muihin kommentoimaan, joten hössötän tässä sitten ja vaikka yksin! 😂

Tulkee muut malttamattomat hössöttämään miun kanssa!

471

28346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hdbfbbdbf

      Sama homma!mihi oot hakenu??

      • Malttamatonodottaja

        Metropoliaan ensihoitoon ja kätilöksi, Laureaan sairaanhoitajaksi (Tikkurila, Lahti, Porvoo ja Hyvinkää).

        Mihin sä?


    • Lölllölläää

      Joo! Ärsyttää odottaa kolme viikkoa -_-

    • Jiiihaaa

      En ymmärrä et miksi pitää kuluttaa kolme viikkoa et osataan päättää ketkä pääsee ja ketkä ei 🤔
      Eikö viikko riittäis ihan hyvin! 😂

    • Shmoni

      Minäkin hain Laureaan terkkariks ja sairaanhoitajaksi, sh kokeeseen siis pääsin! Nyt kauhee jännitys koko ajan, valintakokeesta en osaa sanoa juuta enkä jaata... välillä tuntuu että meni ihan fine, mutta sitten tulee kauheasti asioita mieleen mitkä olis voinu mennä paremmin🌚

      Hain monimuotopuolelle, tietääkö kukaan vaikuttaako valintaan se, että käy tai ei käy töissä? Kun monimuotohan sopii erityisesti työssäkäyvillä, mutta mahtaako ne sitten suosia niitä enemmän..? 🤔 itse en ole työelämässä ja tämän takia stressaan!!!

      • Malttamatonodottaja

        Ei pitäisi vaikuttaa, koska meidän arvoidaan vain ton valintakoe menestyksen mukaan, eli 30-70 pistettä.

        Toki voi olla, että työ- tai pohjakoulutus antaa ns paremman valmiuden alalle, mainitsin ryhmä haastiksessa, että opiskelen parhaillaan lähäriksi, ja haen amk koska lähäri askel oikeaan suuntaan mutta amk kokonaisuus, ja jotain se arvioija paperiin ylös kirjasi, mitä sivusilmällä näin 😃


      • Malttamatonodottaja

        Tunne, että kun kerta opiskelen lähäriksi niin amk ajatellen soveltuvuus alalle hyvä, koska myös lähärillä on soveltuvuustestit, joten jos soveltuva sinne, niin varmasti myös sh linjalle 😊


    • Oottavanaikaonpitkä

      Täällä myös yks jonka mielestä kolme viikkoo on täysin kohtuuton aika oottaa!!

    • Ahdistavaaodottaa

      Näin jo painajaisiaihan, että sain s.postia missä pisteet ja selitys pisteistä! Sain pelkkää miinusta, loppupisteet taisi olla -60 😂

    • Pettymyksiä

      Minulla meni pääsykokeet kokonaisuudessaan todella huonosti, jännitys vei voiton minusta. Helpottaisi tosiaan, että tulokset tulisivat jo, niin ei tarvitsisi velloa enää siinä kuinka huonosti kokeet menivät vaan saisi asian ns loppuunkäsitelyksi :D

    • Shmoni

      Tosi stressaavaa odotella ja vielä kun miettii että tuollaisen valintakokeen perusteella valitsee niin apuaaa... ahdistaa, että millä perusteilla ne niitä pisteitä antaa 😅

      • Malttamatonodottaja

        Tätä oon myös miettinyt 🤔

        Miten se 4min koe arvoidaan? Katsotaanko, että esim kaikista joihin vastattu tulee piste (oli oikein tai väärin)? Jos vastattu väärin niin miinustetaanko?
        Kokeessa kummiskin arvioidaan paineensietokykyä, joten sen pohjalta voisi olettaa, että jokaisesta vastauksesta saa (oli väärin tai oikein) pisteitä, ja oikeista vastauksista lisäpisteitä?
        Ja luetun/kuuletun ymmärtäminen! Noudatatko paperin ohjeita ja arvioijan antamia ohjeita.

        Haastattelussa nyt katsotaan valmiuksia toimia sosiaalisissa tilanteissa (oletko luonnollinen, keskustelu taidot, kuuntelu taidot, yhteistyö yms), otatko muut huomioon, ja jos otat niin miten yms.


    • Lölllölläää

      Varmaan aikaisintaan viikolla 46 alkaa kouluilta tuloksia tippumaan -_-

    • sosionomidiak

      Täällä myös yks odottelija. Joka päivä käy monta kertaa mielessä koulukoulukoulu tuloksettuloksettulokset! Hankalintahan tässä on sanoa miten koe meni, omasta mielestä ihan ok, mutta paikalla on voinut olla paaaaaljon parempiakin hakijoita parempine vastauksineen.
      Hain porin diakiin sosionomiksi ja siellä tänä syksynä tietysti ennätysmäärä hakijoita. Ihan hirveetä tää odottelu.

    • zanna9

      Mä hain Lamk sh ja sosionomi monimuoto.. Tosi paha sanoa miten päivä kaikenkaikkiaan meni. Yksilöhaastattelu oli tosi kuumottava, tuntuu että en vastannut ollenkaan siihen mitä kysyttiin, sössötin vaan :D Ryhmässä sain 3 kertaa puheenvuoron, mielestäni olin kuitenkin meidän ryhmän hiljaisin.
      Kirjallisissa menin panikkiin matikassa kysymysten paljoudesta, sain vastauksen ehkä 5-6 tehtävään ;( Samaten tiivistelmässä loppui aika, sain kirjoitettua ehkä parista ekasta sivusta. Lopuksi oli se hirveä kysymyspatteristo missä selvitettiin luonnetta :D Sinänsä hyvä mahis päästä kouluun ku 30/50 pääsykokeissa olleista valitaan, hirveänä vaikuttu olevan paikalla kokeneita lähäreitä. Itse vaan kaupan kassa, jolla ei päivääkää kokemusta alalta.

      • 112233445566

        En haluaisi tuottaa ressiä , mutta vaikka pääsykokeisiin kutsuttiin tuo 50 ja 30 saa paikan niin ei se tarkoita että ketkä ei kokeissa ollut eivät voisi päästä sinne kouluun. Eli tuo 30 valtaan hieman isommasta määrästä kuin viidestäkymmenestä .. 😅😅
        Esim itse ensimmäinen vaihtoehto oli Turkuun ja toinen Lahteen. Koulut tekevät yhteistyötä ja jos pisteeni ei riitä Turkuun aletaan niitä vertailemaan Lahden pääsykoe pisteisiin . Vaikkakin koe oli täysin erilainen .


      • zanna9

        Joo tiedän kyllä :D Huonosti ilmaisin itseäni. Lähinnä sitä meinasin ettei pääsykokeissa ollut 400 ihmistä niin ku monissa yliopiston pääsykokeissa on ollut. Tais se Dexterin ukko sanoa ennen koetta auditoriossa että nyt teillä on todella hyvät mahikset päästä kun n. puolet teistä valitaan


    • Jjjjkkkiiiyyy

      Tää valintayhteistyö on ehkä paras asia tässä koko sirkuksessa! :)
      Itselläni meni itse esivalintakoe aivan päin sitä itseään ja sain kutsun valintakokeseen vikan hakuvaihtoehtoni kautta, ja en sinne kyllä haluaisi 😂
      Eli toivo elää, että pääsisin johonkin ylemmistä vaihtoehdoista, ja ärsyttää kun vastauksia joutuu odottamaan 100vuotta!

    • Eeek

      En meinaa saada öitä nukutuksi kun jännitän ihan hirveästi! Pitäis vaan keksiä paljo tekemistä nyt pariksi viikoksi. Hain sosionomin monimuotoon ilman mitään kokemuspohjaa alalta. Valintakoe tuntui menevän hyvin mutta mistäpä sitä tietää. Ja vain 30/120 valitaan 😬

      • sadlife

        ja siihen päälle vielä valintayhteistyö eli prosentti on paljon pienempi kuin 30/120 tilanteessa :(


      • Eeek
        sadlife kirjoitti:

        ja siihen päälle vielä valintayhteistyö eli prosentti on paljon pienempi kuin 30/120 tilanteessa :(

        Voi vitsi niinpä! En tullut edes ajatelleeksiyhtään. Mutta toisaalta ei sama paikka ole kaikille ykkösvaihtoehto :) Peukut pystyyn vaan


    • Malttionvalttia

      Sormet syyhyää, kun tekisi mieli käydä päivittäin opintopolussa katsomassa, että joko sielä lukisi jo jotain muutakin kuin "valinta kesken" 🙈

      Mä hain vielä ekan kerran, ja oon aivan pihalla, että mitä tulee, mihin tulee ja koska tulee 😁 Ja ehkä siksi myös malttamaton.

      • pääsispäkouluun

        Hain viime keväänä tampereelle ja muille paikkakunnille, tampereelta tuli tieto jo ennen juhannusta. Muista taisi tulla 2-1 päivää aikaisemmin kun oli viimeistään luvattu 😊


    • Jännittää

      Apua, täälläkin odotetaan jännityksellä!
      Onko kellään mitään hajua, kuinka nopeasti viimeksi julkaistiin tulokset?
      Yritin selvittää, mutta en löytänyt vastausta😵.

      Mietin että pitääkö oikeasti jännittää tuohon 24 päivään asti, vai voiko tulokset tulla jo aikaisemmin.

    • Minskuli761

      Laurean sh:n pääsykokeista oli tullut tulokset keväällä yhtä päivää ennen sanottua.

    • Epäreilua

      On toi valintakoeyhteistyö ihan hanurista ku joka koulussa aivan erilaiset kokeet :( prkl...

    • malttamaton2

      Kuulin huhuja, et ens viikolla koulujen pitäis tietää pisterajat jolloin opintopolussa valinnat lähtee pyörii. En kyllä sit tiedä saako kaikki koulut pisterajat valmiiks jo ens viikolla

    • haluankouluuuun

      Tää odotus on ihan tuskaaaa. Näin yks yö unta et mulle ilmotettiin kaikkia muita ennen et olin kirkkaasti päässy koulumenestyksen perusteella kaikkiin mun hakutoiveisiin mut sit en löytäny sitä opintopolusta et mut oli hyväksytty :D eikä edes koulumenestyksellä oo vielä vaikutusta. pelottaa et matikka menikin ihan pieleen ja sit aineisto oli lottoamista.... ei paljoo jää pisteitä jäljelle ellei ne laita pisterajaa aika alas...

    • Whaaaaat

      Mäkin täällä stressaan valinnan tuloksista. Hain ykkösenä Turkuun sh:ksi. Painajaista näin kanssa viime yönä, olin saanut kokeesta viisi pistettä, kun joku toinen oli saanut 160p. Opintopolussakin tulee käytyä parin päivän välein, vaikkei siellä mitään tuloksia vielä voi ollakaan. :D haluaisin vaan jo tietää...

      • Gfsssss

        Haha :D inhottavaa jos ja kun joutuu taas pettymään ni sit kyllä hitto menee hermot....................


    • Hrrö

      Ei oo aika ikinä mennyt näin hitaasti! Viimeksi kun hain korkeakouluun niin en todellakaan jännittänyt näin paljoa.

    • Odottavaodottaja

      Jos ens viikon lopussa alkais jo tulemaan tuloksia niin 😍

    • Hrrö

      Tuleeko muuten sähköpostia vai päivittyykö tieto vaan opintopolkuun?

      • Odottavaodottaja

        Jos olen oikein käsittänyt niin eka näkyy opintopolussa (koulut saatta tehdä/julkaista valintansa eri aikaan), mutta sit tulee s.postiin joku kooste, kun kaikki koulut on antanu tulokset julki?


    • Tämne

      Itelle jäi hyvät fiilikset kokeesta, joten innolla ja aikamoisella jännityksellä ootan tuloksia. Metropoliaan hain sosionomiksi :)

    • sisätautihoitsuksi

      Aivan hirveää odottaa tuloksia. Hain Tamkiin sairaanhoitajaksi monimuoto ykkösvaihtoehtona ja päivälinja kakkosena. Valintakokeen jälkeen tuntui hyvältä, mutta ei millään jaksasis odottaa vielä puoltatoista viikkoa. Siispä kanavoin energiani siivoamiseen.

    • fjjdjdj

      Mä kans hain Tamkin sh monimuotoon. Alkaa jo kuumottamaan että koska tulee tulokset. Mullakin kokeen jälkeen tuntui että se meni tosi hyvin, mutta ilmeisesti monella muullakin. Ja jotenkin kuitenkin oon skeptinen että pääsen sisään :D Luin viime keväisiä keskusteluja täältä ja silloin tulosten piti Tamkissa tulla viim. 30.6., mutta jo 19.6. tuli osalle vastaukset. Eli periaatteessa TÄNÄÄN jos suhteuttaisi ajan tähän syksylle.... Mä elän toivossa että tällä viikolla alkaa ruletti pyörimään!

    • Eeek

      Oamkista vissiin yleensä tullut vasta max pari päivää ennen tulokset, mutta silti käyn päivittäin opintopolussa 😂

    • Malttionvalttiaehka

      Kuumotus potenssiin tuhat! Vielä en ole sortunut ramppaamaan opintopolussa, mutta nyt alkaa sormia kuumottamaan 😄
      En millään malttais odottaa reipasta viikkoa!

    • Pööjeejeejuu

      Tulisi jo tieto

    • Napunaaaa

      Mäkin kuumottelen täällä! Miksei Tamkin tulokset jo vois tulla edes. Kuinka turhauttavaa vaan odotella!

    • lulol

      kyllä tähä opintopolun kyylämisee pikkuhiljaa kyllästyy, mutta silti sitä sit vaa kyylää :D

    • Malttamaton75

      Todellakin! 😂

    • Mzkdjdjsksk

      Eipä ne viime syksynä tainnu tulla ku yhtä päivää aiemmin. Että turha verrata kevään tuloksiin oikein..

    • Malttamaton75

      😵👎

    • Eijaksaisiodottaa

      Tältäkö tuntuu kun lapset odottelevat Joulua.... :D

    • Eeek

      Mua kiinnostais jos täällä on sosionomiks hakeneita että millaset haastattelut teillä oli ja miten meni omasta mielestä?

      • Vieläpuoltoistaviikkoa

        Turussa ei ollut ollenkaan, mikä itsestä on tosi harmillista..


      • Tuisku114

        Hain sosionomin monimuotoon ja meillå oli siis 2 haastattelua, opettajan ja psykologin. Opettajahaastattelu oli aika normi, välillå meinasi tulla hätä kun kyseli millainen olen opiskelijana yms. Psykologin haastattelukin meni hyvin mutta jotenkin "intti" kovasti vastaan joihinkim vastauksiin että "entäpä jos tää ei oo kummiskaan sulle tai ehkä sulle ois parempi joku muu ala". xD
        Kaikenkaikkiaan hyvin meni, ehkä ryhmåkeskustelussa jäin vähän hiljaseks... Noh parhaani tein


    • Vieläpuoltoistaviikkoa

      Huudelkaahan sitten jos alkaa tuloksia tippua ennen 24.päivää! 😁 Kylkeen tieto mistä koulusta ja mille linjalle.

      Ihan hullu jännitys päällä.. vaikka pelkäänkin "ei jatkoon" vastausta tulevaksi, mutta pääsisi tästä piinasta ja voisi jatkaa elämää! Tässä välissä oli jo viikko kun osasin olla miettimättä koko asiaa, mutta nyt taas.. 😅

      • Whaaaaat

        Sama täällä, toivoo vaan sitä vastausta. Jos tulee hyväksytty, elämä olis mallillaan, mutta hylätyn kohdallakin pääsis suunnittelemaan ens kevättä ja mitä tekisin ennen seuraava hakua. Mä en osaa kyllä yhtään sanoa mitä sieltä omalla kohdalla tulee, mahdollisuudet on joko tosi hyviin pisteisiin tai sitten oon failannut jonkun osion kokonaan, jolloin koko koe menee nollille. :S


      • Kylläonhidastaajankulu

        Yleensä aika menee tosi nopeasti, mutta nyt kyllä tuntuu, että minuutit, tunnit ja päivät matelee ihan käsittämättömän hitaasti. Sais vaan sen tuloksen, niin voisi joko orientoitua tuleviin opiskeluihin tai sitten hylyn tullessa suunnitella ensi kevään hakuja. Ja ihan sama mullakin, että oon voinut ihan hyvin ymmärtää väärin jonkun osion ja sössiä sen kokonaan.


      • Vieläpuoltoistaviikkoa

        Joo moro, viime yönä puski jo sellasia unia tuloksista että oksat pois.. ei mun pää kestä tätä piinaa! :D

        Saako muuten ne omat pääsykoepisteet tietää tulosten yhteydessä? Ekaa kertaa kun haen, niin oon aika pihalla näistä :D


    • hulluksitulossa

      Musta tuntuu että itse pääsykoe meni hyvin, mutta kun miettii sitä kokonaisuutena jäin miettimään mitä siinä oikeasti ovat arvioineet. Mielestäni 55 pistettä 70 on paljon ryhmäkeskustelussa. Sekään ei mielestäni kerro oletko kartalla sosiaalialan asioista, sillä saatat tietää moniakin asioita, mutta jos muut ehtivät ne suustaan ilmaista niin ei välttämättä ole enää mitään uutta oleellista mainittavaa.
      Itselläni onneksi on lähihoitajan paperit ja muutenkin sote-puolen uudistuksesta olin lukenut mistä sai ehkä semmoista extraa kerrottua alalle hakeutumisen syissä, mikä ei ehkä kaikilla ollut päällimmäisenä mielessä, mutta silti ei osaa sanoa menikö sinne päin vai ei lopulta.
      Joka päivä olen käynyt opintopolussa, tämä on ihan raastavaa. Kaikenlaisia unia hyviin ja painajaisiin asti nähty asiaan liittyen. :D

    • Jannakakka

      Mua ihmetyttää että miten ne pisteyttää osiot.
      Meillä oli 4min ongelmaratkaisu koe, miten pisteytetään?
      Samoten ihmetyttää, että miten ryhmäkeskustelu pisteytetään!

      No, ei auta kuin odottaa ja jännätä, että miten tuli pisteitä.

    • epätoivo123

      Onkohan noilla opintopolun html koodeilla mitään virkaa? :D Eli kun siellä näyttäisi lukevan "kesken-hyväksytty". Onko muut tutkineet miltä teidän sivu näyttää? Eli ctrl shift i.

      • etsijä987654321

        Kokeilin tuota ctrl shift i mutta eipä sieltä mitään kesken-hyväksytty -juttua näkynyt? Missä se sulla näkyy? Siinä kohdassa misä nyt näkyy se opikelijavalinta kesken tai kesken?

        Kerro vähän tarkemmin infoa, ni osaa etsiä :)


      • hmhhmh

        Mistä kohti näät sen?


      • hmhhmh

        Jaa eiku löysin mää jotaki. Lukee että "application.hasSomeResults ja application.hasSomeNonKeskenResults" Ainut järkevä mitä löyty eikä tuosta nyt paljo saa selville mittää :D


      • hmhhmh

        Eiku löysin myös tommosen mis lukee "hyväksytty-kesken (tulos, valintatulos())"


      • etsijä987654321

        MISTÄ? Kerro selvin sanoin mistä sen löytää? Mitä kohtaa pitää seurata, pitääkö mennä johonki toiseen välilehteen tms?


      • mitaihmettaa

        Mulla lukee ehdollisesti vastaanottanut kaikissa hakutoiveissa, hmmm


      • PakkoSaadaTietää

        Mullakin lukee 1. hakutoiveessa hyväksytty-kesken, voiko tästä muka tosiaan päätellä jotain?


      • Nzkxkzj
        PakkoSaadaTietää kirjoitti:

        Mullakin lukee 1. hakutoiveessa hyväksytty-kesken, voiko tästä muka tosiaan päätellä jotain?

        Mistä kohtaa noi löytyy?


      • kyselijä246820

        Teillä joilla lukee hyväksytty-keskun, niin mille linjalle haitte? Nehän tulee eri aikoihin alojen mukaan (kuitenkin viim. 24.11.), niin kiinnostaisi että millä linjoilla lukee jo noin?


      • olenhamillani

        Mulla lukee kaikisa 6 näin:

        Hyväksytty-Kesken
        Sinulle tarjotaan opiskelupaikkaa tässä hakukohteessa, jos seuraavat kaksi ehtoa täyttyvät:

        -Et tule hyväksytyksi hakukohteeseen, joka on ilmoittamassasi mieluusjärjestyksessä tätä hakukohdetta ylempänä
        - Et ole ottanut vastaan Suomalaiseen korkeakoulututkintoon johtavaa opiskelupaikkaa mistään muusta samana lukukautena alkavasta koulutuksesta.

        WHOOT!!??


      • Viviviviv
        olenhamillani kirjoitti:

        Mulla lukee kaikisa 6 näin:

        Hyväksytty-Kesken
        Sinulle tarjotaan opiskelupaikkaa tässä hakukohteessa, jos seuraavat kaksi ehtoa täyttyvät:

        -Et tule hyväksytyksi hakukohteeseen, joka on ilmoittamassasi mieluusjärjestyksessä tätä hakukohdetta ylempänä
        - Et ole ottanut vastaan Suomalaiseen korkeakoulututkintoon johtavaa opiskelupaikkaa mistään muusta samana lukukautena alkavasta koulutuksesta.

        WHOOT!!??

        Mihin hait?


      • mazzaaaa
        olenhamillani kirjoitti:

        Mulla lukee kaikisa 6 näin:

        Hyväksytty-Kesken
        Sinulle tarjotaan opiskelupaikkaa tässä hakukohteessa, jos seuraavat kaksi ehtoa täyttyvät:

        -Et tule hyväksytyksi hakukohteeseen, joka on ilmoittamassasi mieluusjärjestyksessä tätä hakukohdetta ylempänä
        - Et ole ottanut vastaan Suomalaiseen korkeakoulututkintoon johtavaa opiskelupaikkaa mistään muusta samana lukukautena alkavasta koulutuksesta.

        WHOOT!!??

        mulla lukee vaan valinta kesken... enkö osaa vaan katsoa oikeasta paikasta kun painan ctrl shift i


      • olenhamillani

        Viviv...

        Hain Metropoliaan eh ja kätilö, Sh Uudenmaan Laureat.


      • Ofhgir5664
        olenhamillani kirjoitti:

        Mulla lukee kaikisa 6 näin:

        Hyväksytty-Kesken
        Sinulle tarjotaan opiskelupaikkaa tässä hakukohteessa, jos seuraavat kaksi ehtoa täyttyvät:

        -Et tule hyväksytyksi hakukohteeseen, joka on ilmoittamassasi mieluusjärjestyksessä tätä hakukohdetta ylempänä
        - Et ole ottanut vastaan Suomalaiseen korkeakoulututkintoon johtavaa opiskelupaikkaa mistään muusta samana lukukautena alkavasta koulutuksesta.

        WHOOT!!??

        MIHIN HAIT???


      • olenhamillani

        <span ng-bind="tulos.tarjoajaNimi" class="ng-binding">Metropolia Ammattikorkeakoulu</span>
        <span ng-bind="tulos.hakukohdeNimi" class="ng-binding">Ensihoitaja, (AMK), ensihoito, päivätoteutus</span>
        <span class="hyvaksytty-kesken ng-hide" ng-show="isHyvaksyttyKesken(tulos, valintatulos().hakutoiveet)">
        <span class="ng-binding">Sinulle tarjotaan opiskelupaikkaa tässä hakukohteessa, jos seuraavat kaksi ehtoa täyttyvät:</span>
        <ol>
        <li class="ng-binding">Et tule hyväksytyksi hakukohteeseen, joka on ilmoittamassasi mieluisuusjärjestyksessä tätä hakukohdetta ylempänä</li>
        <li class="ng-binding">Et ole ottanut vastaan suomalaiseen korkeakoulututkintoon johtavaa opiskelupaikkaa mistään muusta samana lukukautena alkavasta koulutuksesta</li>
        </ol>
        <a href="https://opintopolku.fi/wp/valintojen-tuki/yhteishaku/korkeakoulujen-yhteishaku/korkeakoulujen-yhteishaun-valintojen-tulokset/" class="ng-binding">Lisätietoja</a>
        </span>

        Näin lukee mulla kun availee niitä nuolella merkattuja kohtia.


      • olenhamillani

        <span ng-bind="tulos.hakukohdeNimi" class="ng-binding">Kätilö, (AMK), kätilötyö, päivätoteutus</span>
        <span class="ng-binding">Sinulle tarjotaan opiskelupaikkaa tässä hakukohteessa, jos seuraavat kaksi ehtoa täyttyvät:</span>
        <ol>
        <li class="ng-binding">Et tule hyväksytyksi hakukohteeseen, joka on ilmoittamassasi mieluisuusjärjestyksessä tätä hakukohdetta ylempänä</li>
        <li class="ng-binding">Et ole ottanut vastaan suomalaiseen korkeakoulututkintoon johtavaa opiskelupaikkaa mistään muusta samana lukukautena alkavasta koulutuksesta</li>
        </ol>


      • possureika

        Mä löydän noi myös, mutten ollut ekan hakuvaihtoehdon kokeissa niin noi varmasti näkyy kaikilla. :D Ei siis porsaanreikä, odotellaan nyt suosiolla sinne ensi viikkoon.


      • PakkoSaadaTietää
        olenhamillani kirjoitti:

        Mulla lukee kaikisa 6 näin:

        Hyväksytty-Kesken
        Sinulle tarjotaan opiskelupaikkaa tässä hakukohteessa, jos seuraavat kaksi ehtoa täyttyvät:

        -Et tule hyväksytyksi hakukohteeseen, joka on ilmoittamassasi mieluusjärjestyksessä tätä hakukohdetta ylempänä
        - Et ole ottanut vastaan Suomalaiseen korkeakoulututkintoon johtavaa opiskelupaikkaa mistään muusta samana lukukautena alkavasta koulutuksesta.

        WHOOT!!??

        Mulla ihan sama, kun tarkemmin tutki. Sote-ala, pkseutu


    • Eeek

      Mulla on muuten joulukalenteri ostettu tulosten odottelua varten :D Tässä sitä availtu pääsykokeesta asti.

    • metropoliahakija

      Mulla lukee noin kaikissa vaikka en ollut kaikissa pääsykokeissa, joten PEOPLE NO NEED TO PANIC

      • Aevanloppu

        Niin lukee koska valintayhteistyö.
        Eli voi pitää paikkansa, että pisteet riittää kaikkiin ja onnekkaina pääsette valitsemaan koulunne! 👍


      • metropoliahakija

        Joo, mut mulla ei riittänyt esivalintapisteet siihen ekaan edes joten antakaa nyt vaan olla. :D


      • huohhh

        Eipä niitä kouluja niin vain valita vaan ensimmäiseen toiveeseen mihin pääsee on mentävä..


      • Aevanloppu

        No ei sillä ole mitään merkitystä että riittikö sun pisteet esivalintakokeessa, ne kummiskin nollautuu lopullisessa valinnassa, eli voit edelleen päästä sun vaihtoehto nro ykköseen, vaikka valintakoe olisi ollut viimeisen hakutoiveen kohdalla :) Jos ne siis vain, kuuluvat valintakoeyhteistyöhön.


      • Sgkö
        Aevanloppu kirjoitti:

        Niin lukee koska valintayhteistyö.
        Eli voi pitää paikkansa, että pisteet riittää kaikkiin ja onnekkaina pääsette valitsemaan koulunne! 👍

        Ei koulua pääse valitsemaan, mennään automaattisesti ekaan vaihtoehtoon jos kaikkiin riittää pisteet.


      • Aevanloppu
        Sgkö kirjoitti:

        Ei koulua pääse valitsemaan, mennään automaattisesti ekaan vaihtoehtoon jos kaikkiin riittää pisteet.

        Haha, autocorrekt :D eli siis pääsette onnekkaina haluamaanne kouluun!


      • Minänimä

        No ei se kyllä ihan noin mene😂 Jos ei riitä esivalintapisteet niin ei ole asiaa ko tutkintoon vaikka kuinka pääsykoepisteet riittäisi... Ja olisi valintakoeyhteistyössä.


      • neuvostavaari

        Voisko joku ottaa tästä neuvosta vaarin ja olla huomenna yhteydessä hakijapalveluihin xd


      • Ohohohoh

        Miksi pitäisi? xD


      • huohhh

        Kyllä se niin vain menee 😄


      • faktatieto

        Jos ei ole riittänyt pisteet pääsykoekutsuun terveydenhoitajaksi ja on riittänyt sairaanhoitajaksi niin silti voi päästä terkkariksi.


      • Aevanloppu

        Minänimä ottaa asioista selvää ;)

        "Valintakoekutsut on tosiaan lähetetty lähtöpisteiden perusteella, joten lähtöpisteesi ovat riittäneet pääsykoekutsuun Laureaan. Kuten sanoitkin, kolme hakemaasi sosiaalialan koulutusohjelmaa kuuluvat samaan sosiaali- ja terveysalan valintakoeryhmään, ja tällöin yhdessä ammattikorkeakoulussa suoritettu valintakoe hyväksytään sellaisenaan muissa samaan ryhmään kuuluvissa ammattikorkeakouluissa. Tämä tarkoittaa sitä, että sinun on edelleen mahdollista tulla valituksi myös Metropoliaan tai Diakiin Laurean lisäksi. Lopullisen pistemääräsi perusteella katsotaan, mihin ammattikorkeakouluun pisteesi riittävät. Vaikka valintakokeet ovat jokaisessa oppilaitoksessa erilaisia, ei tämä vaikuta niin, etteikö opiskelija voisi silti tulla valituksi johonkin muuhun oppilaitokseen kuin missä hän valintakokeen suorittaa."


      • Ohohohoh

        Voi vihtu teidän kanssa. Linkkiä mulle missä noin lukee niin uskon. Eihän esivalinnassa muuten mitään järkeä ole jos riittää et yhteen kohteeseen riittää pisteet ja sillä voi pääst siihen ykköseen mistä esivalinta just karsi sut pois. Huoh.


      • Ohohohoh

        Tiedän mitä se meinaaon. Tossakaan eiei lue että voi tulla valituksivalituksi ylempään hakukohteeseen, vaan "kaikki" meinaa alempia joihin ei tullut kutsua koska ylempään riitti pisteet. Esivalinnan tarkoitus ei ole olla nsnukkumatta ohituskaista että vikasta voi tulla valituksi ekaan, vaan se karsii hakijat.


      • poijhgfd

        Esivalinnassa karsitaan pois ne, joilla ei ole tarpeeksi motivaatiota tai kyllin hyviä akateemisia taitoja korkeakouluopiskeluun. Pääsykoe taas on varsinainen soveltuvuuskoe, eli vasta siinä rankataan sote-alalle parhaiten soveltuvat hakijat paremmuusjärjestykseen. Aevanloppu on oikeassa tulkinnassaan tuolla ylempänä (luetun ymmärtäminen!).


    • fjjdjdkd

      Älkää pelästytelkö vanhaa ihmistä :D

    • Whaaaaat

      Mitä täällä keskustelussa on tämän päivän aikana oikeen tapahtunut? :D mun pitää mennä äkkiä opintopolkuun katsomaan, miltä siellä näyttää...

    • EiOpiskelupaikkaa

      Noi ehdolliset vastaanotot löytyy vaikka kohteessa lukee että et saanut opiskelijapaikkaa. Liekö vaan valmiina siellä jos paikan saa niin pääsee vahvistamaan sen.

      • sgdhtfjg

        Lukeeko sulla sitten jossain kohdassa, että et saanut opiskelupaikkaa D: ?


      • Lölllölläää

        Ilmeisesti ei saanut ? :(
        Jos nyt näihin siis on uskomista!


      • EiOpiskelupaikkaa

        Luki että et saanut opiskelupaikkaa. Motivaatiota yms mittaava koe pistemäärä alle 8.


      • Ihmettelijaa

        Lukiko se siis siellä koodissa vai?


      • werfgh

        Voi harmi!!! :( Ens kerralla paremmin, vaikka ei se nyt lohduta yhtään... Mistä sait tietää tuon koepistemäärän?


      • EiOpiskelupaikkaa

        Siis luki ihan tuloksena. Ja koodissa oli tuo sama KeskenHyväksytty/Ehdollisesti vastaanottanut vaikka tuloksessa seisoo että ei opiskelupaikkaa. :/


      • EiOpiskelupaikkaa

        En tiedä siis koepistemäärää tarkemmin. Luki vain että valintakoe hylätty, soveltuvuutta ja motivaatiota mittaavan kokeen tulos alle 8 pistettä.


      • aaaaapuva

        Missä tuloksessa?


      • Aaaapuvvvaaa

        En nyt siis vaan tajua!

        Mulla lukee edelleen nornaalisti opintopolun sielä omalla sivulla, että valinta kesken, ja tolla koodi jutulla lukee, että sinulle tarjotaan opiskelupaikkaa 😱
        Hain vaan kahteen kouluun, Lamk ja Laurea, molemmat sh.


      • EiOpiskelupaikkaa

        Valinta kesken kohdalla koulun ja hakutoiveen perässä lukee että et saanut opiskelupaikkaa.


      • Malttamatonodottaja

        Voi ei :(


      • EiOpiskelupaikkaa

        Ja siis toistan vielä että koodeista löytyy samat kesken-hyväksytty ja ehdollisesti vastaanotettu ja tiedot miten ottaa paikka vastaan. Vaikka isolla lukee tuloksena että ei paikkaa. :(


      • Httaisbdbsk

        Lukeeko sielä niiden alla (valinta kesken jne) et ei valittu tms? Koska mulla lukee mut muuten näkyy vielä et valinta kesken.


      • Httaisbdbsk
        Httaisbdbsk kirjoitti:

        Lukeeko sielä niiden alla (valinta kesken jne) et ei valittu tms? Koska mulla lukee mut muuten näkyy vielä et valinta kesken.

        <span ng-bind="tulos.hakukohdeNimi" class="ng-binding">Kätilö, (AMK), kätilötyö, päivätoteutus</span>
        <span class="hyvaksytty-kesken ng-hide" ng-show="isHyvaksyttyKesken(tulos, valintatulos().hakutoiveet)">
        <span class="ng-binding">Et saanut opiskelupaikkaa:</span>
        <ol>

        Mulla näkyy näin mut muuten lukee edelleen et valinta kesken.


      • EiOpiskelupaikkaa

        Tiedoissa lukee että ehdollisesti vastaanottanut. Sinulle tarjotaan opiskelupaikkaa plaa plaa vaikka tulos on jo hylätty. Kyseessä Haaga-Helia eli ei sote-ala mutta kooditulos pätee tässä kuitenkin. Ehkä tieto on jo nyt tuolla koska valintakoe on hylätty.


    • sotelihakija

      siis voiko joku nyt kertoa yksityiskohtasesti et miten sen näkee tuolta et lukeeko itellä pääsikö vai ei ? :D

      Ja siis kyllä se menee niin että on mahollista päästä vaan yhteen kouluun nykyään, eli ylimpään mihin pisteet riittää, vaikka ei olis käynyt valintakokeessa mut se koulu kuitenkin tekee valintakoeyhteistyötä sen koulun kanssa minkä valintakokeessa kävit. Näin se vaan menee

    • Miett

      Mielenkiintoista. En kyllä usko että noilla olisi tekemistä oikean tuloksen kanssa. :/ Saattaa olla että ne näkyy siellä kaikilla valmiina. Mut mene ja tiedä, ens viikolla sen näkee sitten onko pitänyt paikkaansa koodit vai ei.

    • Hähhäh

      Mulla ei lue tuolla mitään järkevää sanaa koko hommassa.. Jos ei lue että on hyväksytty nii eikö sit oo päässy..?

    • Järkipuhe

      Uskoisin siis, että opiskelupaikan vastaanottoa koskevat tiedot ovat koodissa valmiina mutta piilossa koska valinta on kesken. Eli noista ei mun ymmärtääkseni voi päätellä mitään

      • Malttamatonodottaja

        Kyllä mulla näkyy ohjeet paikan ottoa varten (mm valintaa ei voi muuttaa sarake), ja jopa tyrkyttävät Kelan -hae opiskelijan tukia- saraketta 😂


      • Järkipuhe

        Juuri sen takia ne ovat koodissa valmiina ja aukeavat sivullesi jos saat opiskelupaikan. Ei niitä jälkikäteen koodata sinne.


      • Malttamatonodottaja

        Sithän sielä pitäisi myös lukea, että et saanut paikkaa varuilta valmiina, mutta eipä lue 🤔


      • sdfggh

        Eipä lue mullakaan muita vaihtoehtoja missään, kuin hyväksytty-kesken joka kohdassa. :O


      • Järkipuhe

        Mites sit tuo ylempi joka ei saanut paikkaa ja tiedoissa sama hyväksytty jne?


    • näinonnäppölöt

      Niillä html-koodeilla ei oo mitään yhteyttä tuloksiin :)

    • Jännittäää1

      Joo ei varmasti oo koodeilla mitään tekemistä tuloksen kanssa. Mulla lukee koodissa "ehdollisesti vastaanottanut". Mutta muuten lukee valinta kesken. Älkää nyt pelotelko ihmistä enempää, kirjauduin opintopolkuun kädet täristen :'D

      • kekkok

        Joo! Mulla myös toi -HyvaksyttyKesken(tulos, valintatulos().hakutoiveet)- blaablaa ja noiden alla, että -Sinulle tarjotaan opiskelupaikkaa-, mut en usko, että tolla on mitään virkaa!

        Lukee myös:

        <div class="update-vastaanottotieto ng-hide" ng-show="tulos.vastaanottotila == 'EHDOLLISESTI_VASTAANOTTANUT'">

        VastaanotaSitovasti(hakemus, tulos)"

        Huom! Muutosta ei voi perua

        Luovun jonotuksesta ja muutan vastaanoton sitovaksi,


      • Malttia

        Mistä te noita kattelette?


      • kekkok

        Opintopolun omiltasivuilta näkee kun painaa Ctrl Shift i

        Siihen tulee epämäääräistä koodi tekstiä, mutta kun kirjoitat "search HTML" kenttään koulun nimen, niin seiltä alkaa löytymään selkeää Suomea, kun painelee "nuolia" mitkä on <span class nimikkeen edessä.


      • sdfsd

        En löydä tota search html kenttää.. oonko sokee vai vaan tyhmä


      • kekkok

        Sokea :D Se on suunnilleen puolessa välissä sitä aukeavaa juttua, ja siinä on tms kuva.


      • sdfsd

        noniiii kokeilin mozillalla niin nyt löyty ku eka käytin chromea :D


      • kekkok
        sdfsd kirjoitti:

        noniiii kokeilin mozillalla niin nyt löyty ku eka käytin chromea :D

        JEE! Mitä sulla lukee sielä? Lähinnä kiinnostaa et lukeeko kaikilla samaa :D


      • sdfsd

        Joo samaa kuin kaikilla


    • Enpäkylläusko

      Siis onko tuo totta? 🤔

      • kekkok

        En oikein jaksa uskoa.
        Jos kaikilla lukee toi sinulle tarjotaan opiskelupaikkaa niillä ja näillä ehdoilla, niin ei todellakaan pidä paikkansa :D Mut jos ei lue niin sitten voisin uskoa, että olisi jotain perää.


    • malttamatoooooon

      Joku oli ylempän maininnut, että vastauksien pitäisi olla valmiita 21.11.. Mahtaako tässä olla mitään perää?

      • kekkok

        Korkeakoulujen yhteishaun aikataulu haettaessa keväällä 2018 alkavaan koulutukseen:

        1. Hakuaika on keskiviikko 6.9. – keskiviikko 20.9.2017. Hakemuksen on oltava
        perillä korkeakoulussa tai tallennettuna hakujärjestelmässä viimeistään 20.9.2017 klo
        15.00.
        2. Valintaehdotusten tulee olla siirrettynä sijoitteluun viimeistään tiistaina 21.11.2017.
        3. Valintojen tulokset tulee ilmoittaa hakijoille viimeistään perjantaina 24.11.2017.
        4. Hakijan on tehtävä opiskelupaikan vastaanottaminen viimeistään perjantaina
        8.12.2017 klo 15.00.
        5. Varasijoilta hyväksyminen päättyy maanantaina 18.12.2017 klo 15.00.
        6. Mahdolliset lisähaut saa järjestää aikavälillä maanantai 27.11. – tiistai 19.12.2017.
        Hakemuksen on oltava perillä korkeakoulussa tai tallennettuna hakujärjestelmässä
        viimeistään 19.12.2017 klo 15.00.

        Johtaja Hannu Siren
        Ylitarkastaja Ilmari Hyvönen


        Tää on kopioitu virallisesta päätöksestä, eli tän mukaan koulujen pitää siirtää valintatiedot viimeistään 21.11.2017 järjestelmiin.


      • Ruiskukka45

        Mulle sanottiin silloin kokeessa että viimestään 24.11 saa tietää... Yhyyy menee varmaan vielä ens viikkoon :(


    • malttamatoooooon

      Osallistuiko joku muu Diakin pääsykokeeseen? Olisi mielenkiintoista tietää, että miten ryhmäkeskustelu pisteytetään.

    • Eiit

      Nyt on valintakokeista pisteet laskettu ja tallennettu. Eivät tosin näy vielä hakijoille. Sijoittelu alkanee piakkoin

      • kekkok

        mistä tiedät?


      • Eiit

        Tieto löytyy AMK:itten käyttämästä seurantasivusta. Korjaan tosin sen verran että sen mukaan valintalaskentaa ei ole vielä tehnyt ainoassakaan AMK:ssa.


      • krke

        Niinpä, mistä tämä tieto on peräisin?


      • kekkok

        en mä tommosia sivuja tiedä..


      • Eiit

        Googlaa "Kelpoisuus-, esivalinta- ja koekutsulaskennat (syksy 2017) - suositusta noudattavat hakukohteet AMK" niin pääset sivulle :)


    • Uiuiuiui

      Macillä en saa ainakaa tapahtuu mitään tolla cntrl shift i painalluksella...

      • maclainen

        Macilla toimii eri. Asetuksista pitää ensin valita kehitys-ikkuna yläpalkkiin ja sieltä sit näytä verkkoinspektori.


      • kekkok

        Aika jännä :O


    • eitiedäeitiedä

      Mikä tälläinen sivusto on?

    • kekkok
      • eitiedäeitiedä

        Eli periaatteessa ainakaan ennen 21.11 on turha odottaa mitään vastauksia? kiitos tiedosta ! :)


      • kekkok

        ens maanantaina 20pv koulujen pitää siis tehdä pisteiden laskenta, ja tarkistus vielä samana päivänä, ja viim 21pv ne on ajettava opintopolkuun.
        Eli joo tuskin tulee tietoa hyväksytystä / varasijoista ennen 21pv.


      • eitiedäeitiedä

        Odottamaan siis vaan edelleen, pieni toivo oli jo tästä viikosta :D Vaikkakin jo tietää, että vastausten saaminen saattaa venyä jopa siihen 24.11. Malttamattomuus. Sitä en vain ymmärrä, että miten joku olisi jo voinut saada hylätyn tuloksen :O


    • Jiiihaaa

      Onks nyt oikeesti mahdollista et joku jo tietää saikopaikan vai ei?
      Hämmentää toi jo tullut hylätty päätös jollain täällä.

      • Eeek

        Yksi saanut tietää että ei saanut, koska motivaatiopisteet ei riittäneet. Muuten ei tietoa eikä koodeista voi päätellä.


      • jeppisjepulisjee
        Eeek kirjoitti:

        Yksi saanut tietää että ei saanut, koska motivaatiopisteet ei riittäneet. Muuten ei tietoa eikä koodeista voi päätellä.

        Eli tästä voi päätellä, että ainakin itsellä pisteet riittää edes varasijoille?


      • slgl

        Mistä koulusta tuli tieto, että motivaatiopisteeti eivät riittäneet?


    • Voiapua

      Voi apua mitä juttuja 😂
      Tulokset tulevat vasta ensi viikolla, aikasintaan 20 päivä, kun on kouluilla lupa ajaa tiedot eteenpäin.

    • Jäitähattuun

      Taulukon mukaan vielä odotellaan YO-tuloksia osalta hakijoista :"OPH ilmoittaa, kun YTL:n tulokset Opintopolussa (17.11.) -> ammattkorkeakoulut tutkivat ja tallentavat YO-arvosanoista saatavat pisteet (keskeneräiset YO-tutkinnot). " Ja maanataina lasketaan sitten pisteitä kouluissa.

      Eli optimistisin arvio on minusta vasta tuo 23.11. eikä yhtään aikaisemmin. Odottavan aika on pitkä sen tietää jokainen...

    • jaiks111

      mut entäs ne jotka valitaan pelkän pääsykokeen perusteella (siis niin että arvosanat ei vaikuta, tsekataan vaan että on opintokelpoisuus)? Nehän voisi periaatteessa olla jo valmiina.

      • Jsudyduebd

        Ne on jo valmiina, eilenettä valmistu valintakoepistemäärät :D


      • jaiks111

        niin, mut niistäkään ei oo viel tietoa opintopolussa...


      • Jsudyduebd

        Nii'in. En itsekkään ymmärrä et miks venyttävät ens viikkoonviikkoon.


    • jänskäpänskä

      voi hitto, mää jo kerkesin innostua tosta hyväskytty hommasta :D Ei olis varmaan pitänyt, kirvelee viikon päästä vaan kahta kauheemmin :DD

    • Mikskestää

      No saattaa noi myös jotain merkata...mulla lukee vain kaikkea ja sit yhdessä kohtaa ehdollisesti vastaanottanut....onks toi sit joku varasija vai mikä...

      • Kenkäteline

        En usko että merkkaavat mitään, suurimmalla osalla lukee tuo "ehdollisesti vastaanottanut" joka kohdassa, niin kuten ylempänä arvattu, luultavasti vain sivun koodissa. :)


      • Olenhamillani

        Mulla lukee jokaisessa kuudessa haku kohteessa (koodien mukaan) sinut hyväksytään tietyin ehdoin blaablaa, kuten ylempänä olen sanonut, mutta näin vissiin kaikilla lukee.


    • sotelihakija

      Mulla lukee et hyväksytty-kesken siinä kun laitan search html sen koulun nimen D:

      • Urpo1

        Miten tuo search html saa näkyviin?


      • Eeek

        Sekin lukee kaikilla, lue ylempiä kommentteja. Sivut on valmiiksi koodattu EIKÄ koodeista voi päätellä mitään. Tulokset tulee ensi viikolla.


      • Olenhamillani

        Kun sä haet sen search html kautta koulun nimellä, ja painat niistä "nuolista"?

        Eli:
        <span ng-bind="tulos.hakukohdeNimi" class="ng-binding">Kätilö, (AMK), kätilötyö, päivätoteutus</span>

        TÄMÄ ON SE JOKA TULEE KUN ETSIT KOULUN NIMELLÄ, JA SEN ALAPUOLELLA LUKEE HYVAKSYTTY-KESKEN: painat tämön tekstin alapuolella olevaa "nuolta", jonka edessä teksti: <span class=
        JOSTA TULEE SEURAAVA TEKSTI:

        <span class="ng-binding">Sinulle tarjotaan opiskelupaikkaa tässä hakukohteessa, jos seuraavat kaksi ehtoa täyttyvät:</span>
        <ol>

        Näin lukee siis minulla, ja lukeeko sinullakin?


    • Wtf23

      Nyt oli ilmestyny koodien taakse..hyväksytty-kesken ja sit oli se jatko että jos nämä kaksi kohtaa täyttyvät...whaat

      • olenhamillani

        Ne on varmaan ollut sielä kokoajan?? Että oletko nyt aivan varma, että oot osannut alusta alkaen katsoa ns oikein? :D Vai voitko olla ihan 100% varma, ettei sulla ole aikaisemmin näin lukenut?


      • Wtf23

        Ja siis eilen illalla mulla luki vain yhdessä kohtaa ehdollisesti vastaanottanut.


      • Wtf23

        Eilen illalla siis ei ollut tuloksia kahdesssa ensimmäisessä hakukohteessa ollenkaan ja tuo luki siinä viimeisessä ja nyt lukee nuo koulujen nimet ja kaikki tuolla kun klikkailee auki....


      • Hohhoijaa123

        Nuo on kaikki lukenut siellä koko ajan. Uskoisin ettet vain ole osannut katsoa..


      • olenhamillani

        Eli, sulla EI eilen lukenut, että sinulle tarjotaan opiskelupaikkaa blaablaablaa missään?
        Ja nyt sulla lukee noin kaikissa hakukohteissa?


      • Wtf23

        No juurikin niin....eli otapa näistä sitten selvää mitä näillä tarkottavat..ja siis varmaan klo 23 kävin kun mueskelin ohjeet kuinka katsoa niitä ja nyt päätin tsekata epätoivosesti uudestaan...


      • Olenhamillani

        Okei, aika jännä 🤔
        Mä olen aivan vati nurin kun pitkittävät tätä tulosten julkaisua, kun kummiskin noi valintakoe pisteet on jo laskettu!


      • Wtf23

        Joka kohdassa tarkalleen: isHyvaksyttyKesken <sinulle tarjotaan opiskelupaikkaa tässä hakukohteessa, jos seuraavatkaksi ehtoa täyttyvät:
        >Et tule hyväksytyksi hakukohteeseen joka on ilmoittamassasi mieluisuusjärjestyksessä tätä hakukohdetta ylempänä
        >Et ole ottanut vastaan suomalaiseen korkeakoulututkintoon johtavaa opiskelupaikkaa mistään muusta samana lukukautena alkavasta koulutuksesta


      • olenhamillani

        Toivossa on hyvä elää sen suhteet, että paikkaa aukeaisi, edes varasijoja :)

        Mihin wtf23 hait?


      • hakenutitsekin
        Olenhamillani kirjoitti:

        Okei, aika jännä 🤔
        Mä olen aivan vati nurin kun pitkittävät tätä tulosten julkaisua, kun kummiskin noi valintakoe pisteet on jo laskettu!

        Kirjoitin tuonne toiseen ketjuun, että tulosten tallentaminen järjestelmään ei ole sama kuin että valinnan tulokset olisivat valmiit. Tulosten tallennus = syötetään valintakokeiden pisteet järjestelmään. Sijoittelu on se mikä merkitsee, koska siinä otetaan huomioon hakijan kaikki hakutoiveet ja katsotaan, kuka pääsee mihinkin kouluun hakutoiveet ja valintakoeyhteistyöt huomioiden. Esimerkiksi sote-alalla sitä paitsi on käytössä kaksi valintatapaa, koepisteet ja yhteispisteet (eli yo-tutkinto ja koepisteet) ja näistä yhteispistejono täytetään ensiksi. Tarkoittaa siis sitä, että ei voi tietää, kuka tulee valituksi pelkän koetuloksen perusteella ennen kuin tiedetään, ketkä pääsevät yhteispisteillä. Ja yhteispisteisiin vaikuttavat syksyn ylioppilailla perjantaina julkaistut ylioppilastutkintoarvosanat... että uskokaa pois, ei niitä tuloksia pantata väkisin, ei ole varmasti kenenkään intresseissä pitkittää tiedonsaantia.


      • Jjjjhhggaysjd

        Jep, paitsi että esim metropolialla ensihoidon ja kätilön linjoilla on tässä haussa valintatapa 1 käytössä, ainakin opintopolun mukaan 🙈


      • Itsekinhakenut
        Jjjjhhggaysjd kirjoitti:

        Jep, paitsi että esim metropolialla ensihoidon ja kätilön linjoilla on tässä haussa valintatapa 1 käytössä, ainakin opintopolun mukaan 🙈

        Näköjään joo, mutta siltikään eivät voi omia tuloksiaan julkaista ennen kuin kaikki muut ovat valmiit myöskin. Koska Metropoliaan voi kätilöksi loppujen lopuksi päätyä koepisteiden perusteella vaikka Lauressa sairaanhoitajan kokeen tehnyt, jolla on ollut Metropolia ykkösvaihtoehtona.


      • iifhfidk

        Voihan.
        Koulut voivat julkaista tuloksensa vaikka muut olisivat edelleen kesken, mutta tuloskirjeen saat s.postiisi vasta kun kaikki koulut ovat julkaisseet valintansa. Ja tod.näköisesti myös julkaisevat tuloksensa eriaikaisesti, kuten keväälläkin tulivat eriaikaisesti.


      • hakenutitsekin
        iifhfidk kirjoitti:

        Voihan.
        Koulut voivat julkaista tuloksensa vaikka muut olisivat edelleen kesken, mutta tuloskirjeen saat s.postiisi vasta kun kaikki koulut ovat julkaisseet valintansa. Ja tod.näköisesti myös julkaisevat tuloksensa eriaikaisesti, kuten keväälläkin tulivat eriaikaisesti.

        No joo, olet kyllä oikeassa että tuloksia voi julkaista mutta oikeastaan vain niille, joilla ko. hakukohde on ekana vaihtoehtona ja eivät tee valintakoeyhteistyötä siinä hakukohteessa. Sote-alalla siis aika harvassa.


    • Ihmettelee11

      Mistä ihmeestä te pääsette noita kattomaan? Itsellä kun tekee sen niin ei siellä missään lue "search html", oikealle alareunaan aukeaa se ikkuna mutten sieltä tommosta löytänyt mistään..

      • Olenhamillani

        Lukee suunnilleen puolessavälissä aukeavaa ikkunaa.


      • sotelihakija

        mulla ei toimi toi chromella, mut mozillalla toimii :D


    • Wtf23

      Pk seudulle vaan hain. En kyllä enää luota mihinkään.

    • Hermoraunio

      Auttakaas nyt panikoinnin välissä joutessanne :)

      Oliko kukaan bioanalyytikon valintakokeessa? Mitään hajua kuinka pisteet jakautuu, jos maksimi on se 70? Ei ole mitään muistikuvaa edes kuinka paljon kysymyksiä oli :D Lähinnä kiinnostais että mikä haastattelun osa on pisteiden suhteen.

      Aattelin vähän laskeskella ja kattoo kuinka kauan hermot kestää pyöritellä mahdollisuuksia :D

      • PessimistiX

        Metropolian pääsykokeessa?
        Muaki kiinostais, kun aineisto meni heikosti, mutta ryhmätilanne meni hyvin. :)

        En kyl usko et pääsen kun vaan 28 /140 otetaan sisään...:(


      • malttamaton1

        ensihoidossa ainakin tänä vuonna oli sen virheen takii aineistosta 30p ja matikka 10 ja ryhmis 30


      • Hermoraunio

        Metropoliassa joo. Ja 140 sai kutsun pääsykokeeseen, mut haastatteluissa oli vain 86....:)


      • Eiit

        Pisteet tietääkseni jakautuu niin että matikasta tulee max 10, aineistosta 30, ja ryhmätilanteesta 30 pistettä.

        Mistä muuten tieto että vain 86 loppuviimeksi osallistui? :) Aika paljon oli kyllä ainakin omassa luokassa aineisto-osuuteen paikalle saapumattomia..


      • Hermoraunio

        Listassa, jossa oli kaikkien haastatteluun osallistujien nimet ja keskusteluajat, oli vain 86 nimeä ja aikaa. Tämä sama lista oli aineistokokeen luokassa ja myös omana haastattelupäivänä käytävän seinällä. Oletan, että tässä on kaikki hakijat. Mun mielestä nyt keväällä ei edes ala muualla kuin Metropoliassa bioanalyytikon tutkinto-ohjelmaa, joten oletettavasti sitä pääsykoetta ei kukaan myöskään ole tehnyt jossain muualla koulussa. Näin sen ainakin itse oletan, mut eihän sitä koskaan tiedä.


      • Eiit

        Ok :) Satuitko kattomaan alkoko tuo 86 nimen lista aakkosten alkupäästä ja loppui loppupäähän? Mietin vaan kun sekä aineistokoe että haastattelut oli jaettu sukunimen mukaan.. 86 kuulostaa vaan aika vähältä.. varsnkin kun mietin että siinä ryhmässä jossa tein kirjallisen niin jäi pöydälle yli 10 paperia ihmisistä jotka ei tulleetkaan kokeeseen paikan päälle.


      • Hermoraunio

        Joo muistan koska odotellessa ennen haastista tutkiskelin listaa kun se oli siinä seinällä kaikkien nähtävissä ja mietin näitä samoja asioita. A:sta alkoi ja vikat oli tyyliin V tai W tms. Ja nää kaikki jakautui kolmelle päivälle. Toi listahan on varmaan tehty sen aineistokokeen aikana, kun on selvinnyt moniko on tullut kokeisiin.


      • Eiit

        Enpäs tullut ite ajatelleeksi tuota että listat tehtiin vasta kun aineistokokeeseen osallistujat oli selvillä, mutta tietenkin käy järkeen ja selittää miksei tarkempaa aikataulua ilmoitettu ennen maanantain koetta :) Eli siltä pohjalta kuulostaa sopivalta luvulta :)


    • rueiiekddj

      Mut hei, ollaan positiivisia, VIIKON päästä kaikki tietää jo miten kävi. Sit voi lähteä kohottaan maljaa tai itkeen tuoppiinsa :D

    • lampenius86754

      Eiks kukaan tiedä miten paljon tota ryhmätilannetta painotetaan pisteytyksessä? Mullaki meni aineisto aika penkin alle, mut ryhmätilanne hyvin. Onko aiemmilta vuosilta julkaistu pisteitä ja sitä, miten ne on jakautuneet eri osioiden (aineistot/ryhmätilanne) kesken?

      • Ikkikkik

        Ihan pirukseen! Varmasti valtaosa pisteitä muodostuu sen perusteella.


      • lampenius86754

        Siis ryhmätilanteenko?


      • Ikkikkik

        Niin


      • Hermoraunio

        Mä oon ainakin googlettanut jo kolme viikkoa ja en löydä vastausta :D


      • Miett

        Mikä koulu kyseessä?


    • JOsuel

      Mistä sitä nyt voi muka arvioida että kuinka ryhmätilanne on mennyt? Meidän porukassa oli kolme henkilöä ja ihan normaaleilta vaikuttivat.

      • Uninenaamu

        Meillä oli myös 3hengen ryhmä, ja muutenkin valintakoe painottui enemmän tähän ryhmä tilanteeseen.
        Tässähän mitataan sun sosiaalisia valmiuksia, miten toimit ryhmässä: otatko muut huomioon, annantko suun vuoroa, kuunteletko ja kuinka osallistut keskusteluun.
        Meille nämä kaksi arvioijaa heittivät aiheita mistä keskustella, joten tarkkaillaan ehkä myös ns tietämystä, esim meillä aiheena työhyvinvointi, johon itse vastasin tosiaan oman henkilökohtaisen hyvinvoinnin tärkeydestä ja työyhteisön vaikutuksesta, ja vaikka katse keskittyi kahteen muuhun ryhmäläiseen puhuessa niin sivusilmällä huomasin, että kynät sauhuten sielä kirjoiteltiin/merkkailtiin :)

        Ja varasti myös meidän olemusta arvioitiin: ollaanko kankeita, vai suht rentoina yms.

        Meiltä myös kysytiin, että millaista meidän mielestä amk opiskelu on, ja toin esille että haastavaa, mutta oma panostus/motivaatio tähän vaikuttaa, ja jälleen sama, kynät kävi sauhuten.


      • Bylleröaivo
        Uninenaamu kirjoitti:

        Meillä oli myös 3hengen ryhmä, ja muutenkin valintakoe painottui enemmän tähän ryhmä tilanteeseen.
        Tässähän mitataan sun sosiaalisia valmiuksia, miten toimit ryhmässä: otatko muut huomioon, annantko suun vuoroa, kuunteletko ja kuinka osallistut keskusteluun.
        Meille nämä kaksi arvioijaa heittivät aiheita mistä keskustella, joten tarkkaillaan ehkä myös ns tietämystä, esim meillä aiheena työhyvinvointi, johon itse vastasin tosiaan oman henkilökohtaisen hyvinvoinnin tärkeydestä ja työyhteisön vaikutuksesta, ja vaikka katse keskittyi kahteen muuhun ryhmäläiseen puhuessa niin sivusilmällä huomasin, että kynät sauhuten sielä kirjoiteltiin/merkkailtiin :)

        Ja varasti myös meidän olemusta arvioitiin: ollaanko kankeita, vai suht rentoina yms.

        Meiltä myös kysytiin, että millaista meidän mielestä amk opiskelu on, ja toin esille että haastavaa, mutta oma panostus/motivaatio tähän vaikuttaa, ja jälleen sama, kynät kävi sauhuten.

        Niin siis meinaan että miten sitä itse voi arvioida että kuinka se meni. Kun aika moni on sanonut että tää osuus juuri meni hyvin.


    • notsure

      Joku puhui sosionomin pääsykokeessa, että max 40p ryhmätilanteesta ja 30 p kirjallisesta, mutta en sit tiiä

    • Jänskäpänskä

      Jamkilla ne ihan kerto sh kokeissa että 40p ryhmätilanteesta ja 30p kirjallisista. Matikasta 5p ja kirjotelmasta 25p

    • Opiskoi

      Metropoliassa aineisto 30p, matikka 10p ja ryhmätilanne toiset 30p.

    • Kankussakutina

      Ihanaa, ollaan jo sunnuntaissa 😍
      Miulla on persposkessa kutina, että keskiviikkona alkaa tapahtua.

      • äänestäntiistaita

        Äänestän että tiistaina tulee ekat.


      • Whaaaaat

        Itse veikkaan, että Helsinki ja ehkä joku muu koulu julkaisee tiistaina, mutta mun ykkösvalinta Turku julkaisee torstaina. Sopis mun tuuriin. :D


    • isodnddjsldkslisks

      Tein sen ctrl-jutun taas niin nyt siellä on
      " sinulle tarjotaan opiskelupaikkaa tässä hakukohteessa, jos seuraavat kaksi ehtoa täyttyvät:"
      Mistähän ehdoista on kysymys?

      • jvjkff

        et sijoitu korkeammalle hakukohteelle, etkä oo ottanut vastaan opiskelupaikkaa toisesta koulusta.

        MUTTA NÄIHIN EI OLE LUOTTAMISTA, koska se on vaan pohja missä kaikki valmiina, eli kaikilla näkyy samat!


    • ueororp

      VIHDOIN voi sanoa että TÄLLÄ viikolla kuullaan tulokset! Enää max neljä yötä. Tulispa hyviä uutisia!

      • Kätilötobe

        Jep! Tossa toisessa keskustelussa joku oli kuulemma jo saanut tuloksen opintopolkuun Tamkista :D En ajatellut aluksi että tulosten odottelu olis näinkin piinaavaa hommaa!


      • odottavanaika

        Mahtaakohan pitää paikkaansa, että tuloksia olisi jo tullut? Piinaavaa odotusta!


      • Kaitsu218

        Minullekkin oli tamkista ilmoitettu että opiskelupaikka plakkarissa!


      • Kenkäteline
        Kaitsu218 kirjoitti:

        Minullekkin oli tamkista ilmoitettu että opiskelupaikka plakkarissa!

        Onnea! Mikä ala?:)


    • hätäilijä98765

      Turun AMK on ainakin jo edennyt askeleen muita pidemmälle, eli valintalskenta tehty ja tarkistettu. Milloinhan Metropolia etenee tuohon:

      https://wiki.eduuni.fi/display/csckshj/Kelpoisuus-, esivalinta- ja koekutsulaskennat (syksy 2017) - suositusta noudattavat hakukohteet AMK

      • jännäkakkahousussa

        Mulla tää sivu ei toimi, prkl!


      • sdfsd

        Ei mullakan enää, äsken viel toimi


      • Napunaaa4

        Mulla ainakin toimii... En kestä enää odotella tuloksia! Oonko ainoo joka on ihan hermorauniona tästä odottelusta :D


      • jännäkakkahousussa

        ET! Mä täällä jo meen seiniä pitkin :D


      • Whaaaaat

        Kyllä tuon linkin pitäisi toimia jos vaan kopioi koko linkin (eikä vain paina linkin sinistä osaa). :) Tällä hetkellä valintatulokset laskettu kaikkien muiden paitsi Laurean ja Jamkin osalta, sen jälkeen aletaan laittaa varasijoja/jonoja järjestykseen.


    • Jännittää

      Kaipa ne tulokset tulee näkyviin, vaikka ei joka kerta kirjaudu ulos Opintopolusta. Vai kirjaudutteko te?

      • jännäkakkahousussa

        En osaa sanoa mut en itsekkään ole kirjautunut ulos.

        Sais nyt tulla tuloksia! Ja pakko päästä johonkin sisään, en kestä enään kaupan kassalla vittumaisia asiakkaita päivääkään!


      • Jdkdjdjslsl
        jännäkakkahousussa kirjoitti:

        En osaa sanoa mut en itsekkään ole kirjautunut ulos.

        Sais nyt tulla tuloksia! Ja pakko päästä johonkin sisään, en kestä enään kaupan kassalla vittumaisia asiakkaita päivääkään!

        😂 toivotaan että pääset!


      • Kenkäteline
        jännäkakkahousussa kirjoitti:

        En osaa sanoa mut en itsekkään ole kirjautunut ulos.

        Sais nyt tulla tuloksia! Ja pakko päästä johonkin sisään, en kestä enään kaupan kassalla vittumaisia asiakkaita päivääkään!

        Ihan samaa mieltä! 😂 Noo usko Tamkkiin kova, kun jotkut jo sieltä tulokset saaneet 🙊


    • odottavanaika

      Jos nyt siis ymmärrän oikein sijoittelu on tehty sekä tarkistettu, niin miksi niitä tuloksia pitäisi pantata 24.11 saakka?

      • Myösodottavanaika

        Aikataulun mukaan: "Ennen sijoittelun julkaisemista, tarkista vielä tulokset (kuittaus wikiin 22.11. klo 15.00)."

        Isompi sotku tulee jos julkaistaan jotain liian aikaisin ja jäänyt viimeinen tarkistus tekemättä.


      • jännäkakkahousussa

        Jep.
        Diak, Karelia, Lapin AMK, Metropolia, Savonia, Turun AMK ja vamk on tehny ja tarkastanu valintalaskennan :)


      • eimalta
        Myösodottavanaika kirjoitti:

        Aikataulun mukaan: "Ennen sijoittelun julkaisemista, tarkista vielä tulokset (kuittaus wikiin 22.11. klo 15.00)."

        Isompi sotku tulee jos julkaistaan jotain liian aikaisin ja jäänyt viimeinen tarkistus tekemättä.

        siis tarkottaako tää sitä, että mitään ei julkaista opintopolkuun ennen tuota 22.11?


      • odottavanaika

        Ja osahan kouluista on nähtävästi julkistanut jo tulokset. Siis jos tuota taulukkoa katsoo.


      • odottavanaika
        eimalta kirjoitti:

        siis tarkottaako tää sitä, että mitään ei julkaista opintopolkuun ennen tuota 22.11?

        Osahan on jo saanut koulupaikasta tiedon, eli nähtävästi julkaistaan :)


      • myösodottavanaika
        eimalta kirjoitti:

        siis tarkottaako tää sitä, että mitään ei julkaista opintopolkuun ennen tuota 22.11?

        Nii noh voihan se olla, että huomenna jo jotain olisi. Tarkistukset viimeistään 22.11, mutta sijoittelu pitää olla tehtynä huomenna. Toisaalta kun aikaraja on iltapäivässä, niin harvemmin enää siihen aikaan tapahtuu mtn. ja joudutaan odottaan seuraavaan päivään. "Hakukohteiden oltava sijoittelussa viimeistään 21.11.2017 klo 15. "


      • Kyllämutta
        odottavanaika kirjoitti:

        Osahan on jo saanut koulupaikasta tiedon, eli nähtävästi julkaistaan :)

        Koskee todistusvalintaa ja sellaisia hakukohteita, joissa ei tehdä valintakoeyhteistyötä.


      • Kenkäteline
        eimalta kirjoitti:

        siis tarkottaako tää sitä, että mitään ei julkaista opintopolkuun ennen tuota 22.11?

        koulut, jotka eivät ole valintakoeyhteistyössä saavat ainakin julkaista opiskelijavalinnat heti, kun ne vaan valmiita on!:) Muista en taulukosta ottanut selvää:D


      • Tyhmä1234

        Selittäkää joku, että mitä tämä sijoittelu tarkoittaa ja voiko noista taulukoista päätellä jotain?


      • oiiuhjkkioo

        Sijoittelu =
        toimenpide missä meidät hakijat asetellaan pisteellisesti paremmuusjärjestykseen kaikkien valintakoeyhteistyötä tekevien koulujen kanssa, eli nähdään ketkä pääsevät sisälle, ketkä jäävät varasijoille ja ketkä jäävät rannalle ruikuttamaan.

        Taulukoista ei voi päätellä mitään, näistä vain näkee se, että missä vaiheessa kukin koulu menee.


    • jännittääää

      huudelkaa heti kun teillä alkaa näkymään!

    • Jenna.m

      Musta tulee sairaanhoitaja isona! Tamk kutsuu jes <3

      • Onneaonnea

        Onnea! Tamk tosiaan koulu, joka ei tee yhteistyötä muiden kanssa, joten antakaapas opintopolun olla, jos olette hakeneet muualle :)


      • Kenkäteline

        Onnea! ❤ itsellä sama toiveena😱


      • Napunaaa

        Apua miksei mulla lue vielä Tamkin kohdalla mitään? :o Onnea Kuitenkin Jenna.m!!


      • malttamatonodottelija

        ONNEA <3


      • Kenkäteline
        Napunaaa kirjoitti:

        Apua miksei mulla lue vielä Tamkin kohdalla mitään? :o Onnea Kuitenkin Jenna.m!!

        Ei lue mullakaan, ei siis hätää vielä!❤😊


      • Kiinnostaaaaaaa

        Kuinka paljon sait pisteitä, jotta tulit valituksi? Onnea!!


      • hiphai

        Hieno homma, onnea!


    • sotelihakija

      Apuaaaa jotkut on jo saanut tietoja vai? Tästä taitaa startata nyt unettomat yöt sit

    • jokojokojokojoko

      Tämän päivän perusteella näyttäisi siltä, että huomenna aikaisintaan tulee tulokset. Realistisempi on 22.11. toivottavasti ei tuonne 24.11. joudu odottaan :/

      • iifhfidk

        Joo, ei oo tulossa tänään Metropolialla eikä Laurealla ainakaan.

        Ja mikä tolla Laurealla kestää????
        Pitäis olla valintalaskenta tehty ja tarkastettu.
        Joka fucking vuosi tää sama laitos vetää perää.


      • niimpäniinon

        Heillä on varmaa sihteeri maanantaisaikulla :D


    • enkestäenään

      AAARGHHH! EN KESTÄ!!

      Miksi soteli hidastelee, kun tradenomit ja insinöörit jo tietäääääää!!!

    • Eeek

      Tekis mieli koko ajan käydä opintopolussa vaikka se onki turhaa :D äääääh

      • enkestäenään

        Nimenomaan. Huomenna sitten alkaa ramppaaminen ainakin mulla 🙈


    • Enjaksaodittaaa

      Äääärrgh kiva lukee näitä et osa on saanut tamk:osta jo tiedot. Ite kävin siellä pääsykokeissa ja se oli mun kakkos valinta, mitään en oo vielä kuullu. Toivottavast pääsisin sit sinne metropoliaan mikä oli ykkösenä. Tamk tekee yhteistyötä Hesan Kaa ainaki, en tajuu miten joku selitti täällä et ei muka tee minkään koulun Kaa yhteistyötä

    • Jdjfufurnrks

      Nyt on lähteny kaikilta kouluilta valinnat oph:lle hyväksytettäväksi, eli huomenna voi alkaa tippua tuloksia 😄

      • Ndkdkdndn

        Mistä sä tän tiiät?


    • Nnmmnm

      Taitaa jenna.m valehdella 😂 jos kerta kukaan muu tamk sh saanut tuloksia.. voivoi ihmisiä

    • hippulontti

      Käsittääkseni Tamkin sh ei kuulu valintakoeyhteistyöhön, mutta esim. sosionomi kuuluu. Eli ei hätää. :)

      • Shhhhdjd

        Tamk kuuluu porin kanssa samaan yhteistyöhön , hain molempiin eikä mulla lue mitään


    • Opiskelijako

      Täällä kans jännitetään, että milloin tulokset tulee. Onko muita Seamkiin hakeneita?

      • Welsks

        Mä oon hakenu seamkiin! Toivottavasti jo huomenna sais tietää miten käy.


      • Ndkdkfidk

        Mä kans yhtenä vaihtoehtona. Olitteko siellä valintakokeessa? Millanen se oli?


      • Kotoisinsjk

        Virheen Teit seinäjoelle hakiessasi... Seinäjoella opiskelu todella tylsää ja yöelämäkin on 1baari..


      • Opiskelijako

        Mille alalle hait? Ite hain sairaanhoitaja monimuoto.


      • Bdjdjdjsksk
        Opiskelijako kirjoitti:

        Mille alalle hait? Ite hain sairaanhoitaja monimuoto.

        Sh kans ja monimuoto ja eipä haittaa perheellistä tylsyys yhtään😂viitaten ylempään kommenttiin.


      • Welsks

        Siellä oli opettajan ja psykologin haastattelu ja sitten ne perus psykologisettestit ja vähän matikkaa. Piti kirjottaa myös essee.


      • Opiskelijako
        Ndkdkfidk kirjoitti:

        Mä kans yhtenä vaihtoehtona. Olitteko siellä valintakokeessa? Millanen se oli?

        Mä olin. Se oli sähköinen ja kesti kaksi tuntia.


      • Nzkxkzbdk
        Opiskelijako kirjoitti:

        Mä olin. Se oli sähköinen ja kesti kaksi tuntia.

        Mitä kaikkea oli? Mä tein kans sähkösen mut eri paikassa. Oli äikkää, matikkaa, case juttuja. Kiinnostus ja luonnetestejä.


      • Jflsmsbf

        Mäkin hain seamkiin! Tulispa huomenna tulokset, en jaksa odottaa enää.


      • Opiskelijako
        Nzkxkzbdk kirjoitti:

        Mitä kaikkea oli? Mä tein kans sähkösen mut eri paikassa. Oli äikkää, matikkaa, case juttuja. Kiinnostus ja luonnetestejä.

        Meillä oli samoja!


    • Bdjdudndn

      Tiesittekö et automaattiset sähköpostit lähtee aamulla klo 8 ja illalla klo 20 kun opiskelupaikka on vastaanotettavissa🧐

      • Jfjfudjfjf

        Niin eli huomenna 8 aikaa voisi tulla jo sähköpostiin jos on päässyt?


      • girlsss

        Mä oon hakenut Turun amkiin tradenomiin, ja odottelen yhtä kärsimättömänä kuin te. Ärsyttää odottaa noin paljon. Haluaisin tietää jo tulokset. En osaa yhtään sanoa miten koe meni, joten täytyy vaan odotella tuloksia... Sanokaa ihmeessä, jos teille tulee tulokset niin meen myös ihmettelee opintopolkuun!!


      • kääksis

        Tätä mun pitikin kysyä. Eli jos on saanut opiskelupaikan, niin siitä tulee sähköposti heti? Tai siis kasilta tai kasilta :) Ja jos on jääny varasijoille tai rannalle, niin siitä vasta 24.11.? Eli jos aamulla napsahtaa sähköposti, niin uskallan avata sen :D
        Tottakai se opintopolussa on, mut kuka sinne uskaltaa mennä :D


      • kysynkoskaenhaluapettyä

        Mistäs tuon muka tietää?


      • Jdkdbdjdb

    • Opiskelijako

      "Korkeakouluhauissa sähköpostin antaneille hyväksytyille tai varasijalta hyväksytyille hakijoille lähtee automaattinen sähköposti, kun opiskelupaikka on vastaanotettavissa. Viesti lähtee kaksi kertaa vuorokaudessa (klo 8 ja 20). Kukin hakija saa yhdestä hyväksymisestä vain kerran ilmoituksen sen jälkeen kun korkeakoulu on merkinnyt hakijan valinnantilan julkaistavissa olevaksi." Noin lukee tuolla ylläolevalla sivulla.

    • odottelija87

      Huomenna saattaa tulla tuloksia edelleen niille, joiden hakukohteessa käytetään todistusvalintaa ja joiden hakukohde ei ole valintakoeyhteistyössä. Kaikki amkit eivät ole siirtäneet valintajonoja vielä sijoitteluun (katsokaa sitä seurantataulukkoa), eli pitää odottaa, että ovat tehneet tämän ja että sijoittelu on tehty ja että tarkistettu. Ei hyvin todennäköisesti tämä kaikki onnistu huomenna.

    • Malttamaton98

      Tulispa ne tulokset jo tää odottelu on tuskaa

    • Malttamaton123

      Ei tullut ainakaan vielä tänä aamuna tuloksia...

    • hippulontti

      Katseleeko kukaan muu noita sivuja netistä miten valintahommat etenee. Mä avasin sen heti kasilta, koko ajan on tässä auki. Niinkuin se jotenkin nopeuttais noita valintoja.. :D

      • sosioodottajat

        Hahahaha, sama :D Ja heti kun se päivittyy pitää katsoa, että mikä kohde päivittyi :DDDDD


      • hippulontti
        sosioodottajat kirjoitti:

        Hahahaha, sama :D Ja heti kun se päivittyy pitää katsoa, että mikä kohde päivittyi :DDDDD

        Juu niinpä! Mä oon hakenut Metropoliaan, Laureaan ja Tamkiin, tuntuu että ne on viimeisinä tuolla aina :D Nyt oli ainakin jotain tapahtunu Tamkilla, tosin ei tuossa valintaryhmässä missä tarvis haha.


      • Napunaaa

        Mullakin on koko ajan työkoneella auki ne sivut :D Tää on niin piinaavaa! Viimeyönäkin näin unia valinnoista ja kuinka jäin jollekin varasijalle 1000...


      • sosioodottajat
        hippulontti kirjoitti:

        Juu niinpä! Mä oon hakenut Metropoliaan, Laureaan ja Tamkiin, tuntuu että ne on viimeisinä tuolla aina :D Nyt oli ainakin jotain tapahtunu Tamkilla, tosin ei tuossa valintaryhmässä missä tarvis haha.

        Metropoliahan se siellä hidastelee.. Itsekin noin viikko sitten näin unta, jossa olin varasijalla 167, lähettelin epätoivossani oikaisuvaatimuksia, jotka nostivat sijaani muistaakseni 162 :DDDDD Ei voi aikuista ihmistä näin kuumottaa. En muista, koska viimeksi olisin odottanut jotakin näin paljon.


      • hippulontti

        Jep, itse juurikaan viikonloppuna nukkunut ja siks oliskin kiva saada nämä tietoon, miettii näitä niin ettei meinaa illalla uni tulla :D Ja nimenomaa aikuista ihmistä. Tätä se vissiin on sitte haha. Pikkuhiljaa nuo tuolta silti edistyy, huh. Eiköhän ne siitä. Itellä silti hurjan epävarma olo pääsykokeista kun en oikeen edes tiedä miten ne meni. Jännää on.


      • sosioodottajat

        Itsellä ei jääänyt huonoa fiilistä pääsykokeista, mutta ei kyllä mitään onnistuja tunnettakaan. Lähinnä mietin kovasti mitä siellä haettiin. Varsinkin haastattelussa, kun kuuli kuinka haastattelijat alkoivat kirjoittaa omien sanomisien jälkeen. Mitkäköhän ne rustasi? :D Saattaa olla, etten täyttänyt mitään kriteerejä. Heti kokeen jälkeen olin vielä varmempi, nyt tässä odotellessa on tullut hirveästi virheitä mieleen.


      • hippulontti
        sosioodottajat kirjoitti:

        Itsellä ei jääänyt huonoa fiilistä pääsykokeista, mutta ei kyllä mitään onnistuja tunnettakaan. Lähinnä mietin kovasti mitä siellä haettiin. Varsinkin haastattelussa, kun kuuli kuinka haastattelijat alkoivat kirjoittaa omien sanomisien jälkeen. Mitkäköhän ne rustasi? :D Saattaa olla, etten täyttänyt mitään kriteerejä. Heti kokeen jälkeen olin vielä varmempi, nyt tässä odotellessa on tullut hirveästi virheitä mieleen.

        Joo tavallaan sama mulla. En tiedä miten meni. Eli ei sitä onnistumisen tunnetta, kuitenkaan ei nyt epäonnistumisenkaan :D Oon vaan luonteeltani vähän pessimisti, ei tiputa ne pettymykset ihan niin korkealta :D Ja samaa mietein mitä ihmettä se psykologi sinne kirjoitteli. Teki mieli mennä viereen lukemaan...


      • sosioodottajat

        Jos saan kysyä minne hait ja mihin linjaan? Jotenkin jos jo mittasuhteiltaan ajattelee tätä hakuprosessia. Tyyliin karkeasti vaikka joka kymmenes saa paikan, niin millainen super ihminen pitää olla? Millainen sellainen helmi on? :D


      • hippulontti
        sosioodottajat kirjoitti:

        Jos saan kysyä minne hait ja mihin linjaan? Jotenkin jos jo mittasuhteiltaan ajattelee tätä hakuprosessia. Tyyliin karkeasti vaikka joka kymmenes saa paikan, niin millainen super ihminen pitää olla? Millainen sellainen helmi on? :D

        Eli sosionomi monimuotoon, Tamk oli ekana, sit Metropolia, Laurea ja Lahti. Metropoliaan hain myös geronomiksi viimeisenä. Mä kans toivon olevani sellainen superihminen mitä ne hakee, mutta haha.. Eipä siltä aina tunnu. :D


    • girlssss

      Koska ne oikeesti tulee :(( miksei ne voi tulla jo!!!

    • Mssos

      Mistä te seuraatte noita valintojen etenemistä? Jotain linkkiä?

      • hippulontti

      • yycycuvuvuvu

      • Mssos
        hippulontti kirjoitti:

        Tuolta löytyy missä vaiheessa mikäkin koulu menee. Koko ajan sinne uutta päivittyy eli eiköhän se siitä.

        https://wiki.eduuni.fi/display/csckshj/Kelpoisuus-, esivalinta- ja koekutsulaskennat (syksy 2017) - suositusta noudattavat hakukohteet AMK

        Kiitos!


      • Oonjooi

        Tajusinko ihan väärin et samk ja tamk on siis julkaissu jo ketkä pääsee ?


      • Whaat22

    • Eeek

      Ilmeisesti enää Saimaan amk, metropolia ja laurea jäljellä sijoittelun osalta valintaryhmässä 4

      • kkkkkkkkkkkkkk

        Laurea on jo päivittynyt. Eli Saimaan amk ja metropolia puuttuu. Itse odotan myös valintaryhmän 4 liikkumista.


      • Piipooroo
        kkkkkkkkkkkkkk kirjoitti:

        Laurea on jo päivittynyt. Eli Saimaan amk ja metropolia puuttuu. Itse odotan myös valintaryhmän 4 liikkumista.

        Mitä noi valintaryhmät on? :o
        Kun samoja koulujahan niissä on lueteltu.


      • Eeek

        Tyyliin sairaanhoitajat on ryhmässä 1, sosionomit ryhmässä 4


      • sdfsd

        Ammattikorkeakoulujen sosiaali- ja terveysalan valintaryhmät
        Sosiaali- ja terveysalalla on käytössä valintakoeryhmät. Jos hakijan pisteet riittävät, hän saa yhden
        valintakoekutsun/valintakoeryhmä. Valintakokeesta hakija saa valintakoetuloksen kaikkiin samaan
        valintakoeryhmään kuuluviin hakukohteisiin valintayhteistyötä tekevissä ammattikorkeakouluissa.

        1. valintaryhmä
        Ensihoitaja (AMK)
        Kätilö (AMK)
        Sairaanhoitaja (AMK)
        Sairaanhoitaja (AMK), diakoninen hoitotyö
        Terveydenhoitaja (AMK)

        2. valintaryhmä
        Bioanalyytikko (AMK)
        Hammasteknikko (AMK)
        Optometristi (AMK)
        Röntgenhoitaja (AMK)
        Suuhygienisti (AMK)

        3. valintaryhmä
        Apuvälineteknikko (AMK)
        Fysioterapeutti (AMK)
        Jalkaterapeutti (AMK)
        Naprapaatti (AMK)
        Osteopaatti (AMK)
        Toimintaterapeutti (AMK)

        4. valintaryhmä
        Geronomi (AMK)
        Kuntoutuksen ohjaaja (AMK)
        Sosionomi (AMK)
        Sosionomi (AMK), diakoniatyö
        Sosionomi (AMK), kirkon nuorisotyö
        Sosionomi (AMK), kirkon varhaiskasvatus
        Sosionomi (AMK), rikosseuraamus


    • Opiskelemaan

      Mulla on ykkösryhmän Diak jossa sijoittelukin jo tarkastettu :-o . Tuloksia kiiitooooos!

      • kkkkkkkkkkkkkk

      • Odotanmyös

        Diakin meilit, wilmat jne alhaalla, johtuisko siitä et jtn tapahtuu..


      • kkkkkkkkkkkkkk

        Yllä näkyvässä linkissä valintaryhmät.


    • hulluksitulossa

      Mä en enää kestä! voisivat laittaa edes pistetiedot tulee sähköpostitse tai jotain, minkä perusteella sais jotain kuvaa miten on menny ja millaiset mahdollisuudet on päästä kouluun.

    • Tietoauttaatuskaan

      Minulla meni pääsykokeet aivan penkin alle, enkä ole ensikertalaisten joukossa, joten mahdollisuuteni päästä kouluun ovat olemattomat kun alkuasetelmatkin on jo epäreilut. Silti täällä odotellaan kovasti tuloksia, jopa niitä huonoja.

    • Saaramo

      Täälläkin jännitetään tuloksia. Onko täällä ketään joka olisihakenut vamkiin sairaanhoitajaksi?

      • Nettex

        Täällä!


      • Whaaaaat

        Itsellä on vamk varasijalla, mutta ei se toisaalta haittaiskaan jos sinne pääsis, kun vanhemmat asuisi silloin edes samalla puolella maata. :D


      • Saaramo
        Nettex kirjoitti:

        Täällä!

        Miten. Sulla meni kokeet?


    • Enkestaenaaa

      Näkyykö kellään jo tulokset? Ite hain hain sairaanhoitajaks metropoliaan mutta en tiiä miten meni ku metropolia mokas aineistokokeen

      • metroppp

        Mokasi???? Meropolia ei ole vieläkään edes sijoittelussa.


      • tulossahulluksi

      • hippulontti

        Nyt oli Metropoliakin saanu sinne aikaiseksi jotain. :)


    • jänskäpänskä

      Hamk tällä hetkellä ainoa, joka ei ole vielä siirtänyt sijoitteluun pisteitä. Muilla on jo ja melkein kaikilla tarkistettu APUAAA! Jokohan alkaa tänään sitten julkistus? Onko joku hakenut keväällä, miten tää homma silloin eteni?

      • odottavanaika

        Hamk on siirretty sijoitteluun, ainoastaan Saimaan amk ei ole sijoittelussa.


    • menetetty1

      Tuntuu turhalta varmaan tänään odotella tuloksia..

      • odottavanaika

        Todennäköisesti, olisiko huomenna toivoa?


    • Pessimistieipety

      Kyllä se nyt niin on, että ei tänäänkään niitä tuloksia enää tule. Huomenna aikaisintaan, mutta 23.11. olisi se realistisin. Kun koulut ilmoittavat jonkun päivämäärän mihin mennessä ilmoittavat, niin luulen, että haluavat pysyä siinä. Ettei hakijat ala odottamaan tuloksia aina vain aikaisemmin kun on luvattu. Esim nyt "eräpäivä" on 24.11 ja siihen on vielä useampi päivä. 1 päivä on realistisempi.

      • Eiit

        Eikös keväällä kuitenkin tullut päivää ennen "eräpäivää" tulokset?


      • Nnbbmmm
        Eiit kirjoitti:

        Eikös keväällä kuitenkin tullut päivää ennen "eräpäivää" tulokset?

        2pv ennen tuli keväällä!


      • Eeek

        Mä kyllä veikkaan että huomenna tulee tulokset. Viimenen päivä on siksi annettu että siinä on vähän pelivaraa.


      • Napunaaa

        Mä kans veikkaisin huomista jo! Mikä tuolla Saimaalla kestää!?


      • odottavanaika

        Koska se deadline oli tänään?


      • jokokokojoo
        Napunaaa kirjoitti:

        Mä kans veikkaisin huomista jo! Mikä tuolla Saimaalla kestää!?

        Hakukohteiden oltava sijoittelussa viimeistään 21.11.2017 klo 15.


    • jänskäpänskä

      No jos tänään saadaan ne tulokset valmiiksi koulujen puolesta, eikä tarkistuksissa löydy suurempia munauksia niin eikai kellään ole syytä jemmata niitä ihan periaatteesta?

    • Huominenonhuomennako

      Tarkistusten "eräpäivä" on huomenna 22.11 klo 15 mennessä. Eli ehkä sitten huomenna?

      • Kdkdjdjdb

        Ei vaan tänään klo 14 mennessä, kuittaus pitää olla huomenna viimeistään klo 15 mennessä.


      • Huominenonhuomennako
        Kdkdjdjdb kirjoitti:

        Ei vaan tänään klo 14 mennessä, kuittaus pitää olla huomenna viimeistään klo 15 mennessä.

        "Ennen sijoittelun julkaisemista, tarkista vielä tulokset (kuittaus wikiin 22.11. klo 15.00)."


      • Uvucuvuvuv

        Vastuukorkeakoulut tiedottavat, kun hakukohteen voi siirtää sijoitteluun. Hakukohteiden oltava sijoittelussa viimeistään 21.11.2017 klo 15. !!!
        Ennen sijoittelun julkaisemista, tarkista vielä tulokset (kuittaus wikiin 22.11. klo 15.00).


      • jokokokojoo
        Uvucuvuvuv kirjoitti:

        Vastuukorkeakoulut tiedottavat, kun hakukohteen voi siirtää sijoitteluun. Hakukohteiden oltava sijoittelussa viimeistään 21.11.2017 klo 15. !!!
        Ennen sijoittelun julkaisemista, tarkista vielä tulokset (kuittaus wikiin 22.11. klo 15.00).

        Saimaan amk 71 minuuttia!


      • boooooring

        noniin... eli ihan turha tänään odottaa tuloksia.


      • aaappuva

        Eli, kaikki muut koulut (valintatapa 1) on siirtänyt valintajononsa sijoitteluun paitsi Saimaan amk.
        Diak, Hamk, Metropolia, Turun amk ja Vamk ovat jo myös tarkastaneet valintajononsa sijoittelun, eli näiden kohdalla odotetaan enään julkaisemista :)


      • Diakkiiiiin

        Valintajonossa 4 puutuu myös vain enään saimaan amk, kun se on siirretty sijoitteluun ja omassa hakemassa kohteessa on tarkistus tehty, (mikä on siis tehty) voi tulokset antaa koska vaan? Ymmärsinkö oikein?


      • jfierpojgfjrejf

        en ymmärrä noita, tuoltaan puuttuu vaikka kuinka monta x:ää..


    • pewkeleeeee

      Joo Saimaalta puuttuu vain tuo sijoittelu, mutta tarkistus puuttuu melkein jokaiselta. Ihan turhaan odotellaan tälle tai huomiselle päivälle tuloksia.

      • Jsjdudnfksk

        Detline ei ilmeisesti koske Saimaata :D


    • Kenkäteline

      Kyllä mää huomiseen nään toivoo joidenkin tulosten suhteen!🤗

    • hätähousu123

      onko kukaan hakenut xamk kotkaan ? kenellekkään tuloksia tullut??

      • TulHoitsu

        Mä hain Kotkaan Xamkiin, muttei ainakaan tunti sit ollu vielä tuloksia tullu.


    • sotelihakija

      Savonia ilmoittanut tulokset!

      • Nskdjdbdj

        En usko


      • hippulontti

        Tuliko kutsu vai mistä näit? :)


      • Soteli2017

        Soteli fb-ryhmässä oli kuva kun hakijapalvelu oli julkassu tekstin jollain Savonian amk:n fbsivulla,että yhteishaun valinnat tehty tms...


      • Jeejee924

        Joo savoniasta tuli s-posti klo 20, tuleva terkkari ilmoittautuu!


      • Kenkäteline
        Jeejee924 kirjoitti:

        Joo savoniasta tuli s-posti klo 20, tuleva terkkari ilmoittautuu!

        Onneksi olkoon!❤


    • sotelihakija

      No eipä oo pakko uskoa :D facebookin soteli-ryhmässä on screenshot jostain SavoniaStart-ryhmästä, missä sanotaan että yhteishaun tulokset on julkaistu. Myös eräs tuttu pääsi Sosionomiksi Savoniaan :)

      • hippulontti

        Mahtavaa. Eiköhän ne sieltä pian muiltakin tule. Jos vaikka huomenna. :)


      • Kdkdjdjdb

        Aika outoa että itse koulun sivuilta ei tätä tietoa löydy? En siis usko.


    • euueksbshs

      Jos huomenna ei tule tuloksia niin menee hermo :D

    • SHsavonia

      Sairaanhoitaja monimuoto Savoniaan hyväksytty! :) Ei tullut mitään sähköpostia, menin vaan suoraan opintopolusta katsomaan

      • Ndkdkdkdkdl

        Laita screenshotti en usko muuten🧐


      • hippulontti

        Kyllä tuolla faceryhmässä olis screenshotti, kävin itseni sinne lisäämässä ja katsomassa. :D


      • sotelihakija
        Ndkdkdkdkdl kirjoitti:

        Laita screenshotti en usko muuten🧐

        Koska täällähän on yleisesti kaikkien elämäntehtävä ja mielenkiinnosta suurin saada sinut uskomaan lukeeko niillä opintopolussa hyväksytty vai ei


      • Fjfkdjdkdj

        mikäs muukaan🧐


    • muumaakki

      Diak sh ei ainakaan ole tuloksia tullut, juuri katsoin.

    • enkestäenäätätä

      Eikö kaikkien koulujen, ketkä tekee sotealojen valintakoeyhteistyötä, pitäisi julkaista tulokset samaan aikaan? Ainakin mun järjen mukaan.

      • malttamaton1

        Ei ne julkaise samaan aikaan välttämättä


    • Kenkäteline
    • Oottavanaikaonpitkä

      Ton mukaan hamk myös mut mulla lukee kyllä edelleen kesken...

      • Oottavanaikaon

        eih, katoinkin välistä väärästä kohtaa :( on tää rankkaa tää oottelu :D


      • Kenkäteline
        Oottavanaikaon kirjoitti:

        eih, katoinkin välistä väärästä kohtaa :( on tää rankkaa tää oottelu :D

        I know!😂 no toivottavasti huomenna.


    • Ihantäpinöissä

      Tässä hajoo pää. Ja auta armias kuinka kamalaa siitä odotuksesta tulee jos on joutunutkin varasijoille.

    • Djbjlvcx

      Täällä yksi saimaan amk hakija. Voi olla että tota menoa saan just sillo 24 päivä tiedon

    • moikkulir

      Hain Savoniaan sote alalle, ja ei mulla ainakaan viel lukenu mitäään, valinta kesken vaan...

      • Shksi

        Mikä ala??


      • moikkulir

        Kätilö :D


      • Eiopiskelupaikkaa

        Täällä myös yksi Savoniaan kätilöksi hakenut ja minulla luki "peruuntunut, aloituspaikat täynnä". Mitä lie tarkoittaneekaan.


      • Eipääsyä

        Mä hain kans kätilöks ja mulla luki 18 aikaan että "peruuntunut, aloituspaikat täynnä" :)


      • jdysgem

        Mä luulen, että sulla ei oo pisteet riittäny tähän kohteeseen :( Opintopolku on aikasemminkin näyttänyt tota samaa lausetta, vaikka olisi pitänyt lukea "et saanut opiskeulpaikkaa".

        Toivotaan, että ei nyt olisi näin !


      • skgjköfsk
        Eipääsyä kirjoitti:

        Mä hain kans kätilöks ja mulla luki 18 aikaan että "peruuntunut, aloituspaikat täynnä" :)

        Minulla myös sama linja ja sama lause :/ eikö ne ketään huolinu..


      • pahamieliteidänpuolesta

        Savonia-ammattikorkeakoulu, Microkadun kampus
        Kätilö (AMK), päivätoteutus
        Ei varasijoja

        Jos ootte hakenut tonne, niin teidän pisteet ei ole riittänyt :(


      • eipävoimitään

        Mä hain Savoniaan terveydenhoitajaks ja lukee kans samalla tavalla :/


      • moikkulir
        skgjköfsk kirjoitti:

        Minulla myös sama linja ja sama lause :/ eikö ne ketään huolinu..

        Aika jännä että teillä lukee kaikilla noin, miks mulla lukee edelleen vaan valinta kesken huoh en jaksa enää odottaa!


    • Malttamatons

      Kaveri sano joka opiskelee metropolias et niille tuli viimeks päivä ennen tulokset ja toinen joka opiskelee tamkis sano et tuli kaks päivää ennen. Eli tänään vois jo hyvinkin odottaa tamiksta tuloksia

    • Apuuvaaaa

      8 tarkastusrastia jo!

      • odottavanaika

        Käsi ylös kenellä menee tämäkin aamu jännittäessä !


      • Napunaaaa

        No täällä kans jännätään kokoajan! Tuo Saimaan amk taitaa nyt jumittaa aika monen muunkin tuloksia?!


    • Opiskelijako

      👋🏻

    • Enkestääääääää

      🖐🖐🖐🖐🖐

      • hippulontti

        Täällä. Heti aamusti kytiksellä. :D


    • Kestääää

      🤚🏼 Mikä kestäääää!

      • jokokokojoo

        Mites tuon Saimaan amkin tila edelleen? Vaikutaako se muiden tuloksien saamiseen?


      • gagaydg

        Roikkuu edelleen. En tiedä, kai se vaikuttaa? Ihan sama, menee muutenkin hermo, ja käyn kohta linkittää niiden kotisivulle ohjeet wikistä, että miten tuo tarkastus tehdään!! Ja laitan näppäimistöstä kuvan, josta kirjain X on ympyröity punaisella!!


      • jokokokojoo
        gagaydg kirjoitti:

        Roikkuu edelleen. En tiedä, kai se vaikuttaa? Ihan sama, menee muutenkin hermo, ja käyn kohta linkittää niiden kotisivulle ohjeet wikistä, että miten tuo tarkastus tehdään!! Ja laitan näppäimistöstä kuvan, josta kirjain X on ympyröity punaisella!!

        Ehkä Saimaa amk on lähtenyt käsin soutamaan tuloksia? Selittäneisi asiaa.


      • gagaydg

        Apua, anteeksi! Mielikuva Samkin sihteeristä soutuveneessä paperikasan kanssa :D
        Tai sitten kusti polkee, ja posti leikkaa nurmikkoja!


      • hippulontti

        Nyt oli tullu saimaaltakin ruksi.


      • jokokokojoo

        SAIMAAN AMK ON TOIMINUT. Vene on löytänyt satamaan.


    • Sosionomiksi

      Eikös Metropoliasta puutu vielä kaikki rastit.

      • gagaydg

        Ei.


    • Eeek

      Aika hyvin tarkastukset tehty ja kello on vasta kymmenen. Tuo saimaan amk vaan laahaa :(

    • Haluankouluun

      En tiä mut samkil oli rasti ja tamki se vaan vitkuttelee.. yllätys

    • gagaydg

      Sit puuttuis enään JAMK, Laurea, OAMK ja Savonia :) Näiltä siis enään tarkistamatta sijoittelu!

      • hippulontti

        Ja Tamkilta veilä tarkastamatta. Eikös se ollu tänään iltapäivällä se takaraja? Ja vaikka Savonialla ei ole tuolla ruksia, on heiltä jo tullu tieto kouluun pääsystä.


    • Kojootti123

      Hakiko kukaan Kareliaan tai Oamkiin? Mulla lukee opintopolussa vieläki että kesken :// kuvittelin että eilen ois jo saanu tietää, huoh...

      • jännitystiivistyy

        Kareliaan fyssariks! En oo ikinä jännittänyt mitää näi paljo..


      • Eeek

        Oamkiin sosionomiksi. Seuraa tuota wiki.eduunin taulukkoa niin näät koska siellä opintopolussa kannattaa käydä :) Sähköpostit valinnoista lähtee päivittäin klo 8 ja 20


    • gagaydg

      Metropolia ja Laurea hakijoita?

      • hippulontti

        Kumpaankin sosionomi monimuotoon ja laureaan verkko-opintoihin. Ekana mulla tosin Tamk sos. monimuotona, mutta kuitenkin.


      • mäkans

        hain metropoliaan fyssariks :)


      • eijaksaoottaa
        mäkans kirjoitti:

        hain metropoliaan fyssariks :)

        mäki!!!! :)


    • Kohtakouluun

      Jännää, että Savonialla ei ole rasteja taulukossa, vaikka on jo ilmoittanutkin tuloksensa :-o . Sijoitteluun siirto-taulukossahan siis on Savonialla jo kaikki rastit...mikähän siinäkin :P

      • hippulontti

        Joo mä mietein kanssa, että jännä. Nyt tuli laureankin rastit kaikki.


    • Huh22

      Tonne sivuille tulee näkyviin kuka muokannut kun se on auki koko ajan😅 antakaa rasteja!

    • Uiuiuiuiui

      Saimaa kiri

    • Kohtakouluun

      Sosionomi Metropolia (ykkösenä tosin Diak) monimuoto ja Laurea Sh täällä .

    • Kohtakouluun

      Kuus rastia puuttuu enää ja niistäkin Savonia varmuudella omansa jo tarkistanut ja unohtanut rastit.
      Nyt alan jollain tasolla ymmärtämään miehiä, jotka kyttää urheilutuloksia :´D . En niin kestä kohta!

    • peewelih

      AAA miksei Jamk voi jo julkaista! Mää oon seurannu koko aamun jo kaavion päivittymistä ja tuntuu että kaikki muut kirii, ja Jamkki jää junnaamaan :#

      • nytriittää

        Eipä puutu enään montaa rastia.. Kaksiko? Voisiko siis tänään odottaa tuloksia?


    • eikötämäkoskaanlopu

      Täällä kans sosionomiksi hakeva. 1.metropolia päivätoteutus 2.laurea monimuoto 3.diak monimuoto. Pahoin pelkään että huomemma vasta tulee tulokset :(

    • nytriittää

      Eipäs kun anteeksi kolme puuttuu. Oamk, Tamk ja Jamk

    • huhhuhmikäjuttu

      Järki tässä lähtee -_- Odotan metropolialta ja Laurealta sh ja ensihoidon tuloksia.
      Vahva on kutina, että jään varasijoille, mutta silti.

      • nytriittää

        Olen henkisesti valmistautunut myös pettymykseen. Realisesti kun ajattelee, hakijamäärät on suuret ja murto-osa pääsee sisään. Haluaisin vaan nähdä sijoitukseni, jos en pääse. Siitä voi arvioida kannattaako keväällä hakea uudestaan. Varasijalla 100 saattaa jo ehkä tajuta, ettei ole arviointi mittareiden mukaan alalle sopiva.


    • Aamupalalla

      Milloinkohan laurealta voi odotella tuloksia opintopolkuun?

    • Lounas

      Lounastauko

    • hippulontti

      Enää Oamk ja Jamk... :D Tamkin ruksit tuli.

      • Haluankouluunvain

        Hei mites sit ku oman ryhmän rastitettu kaikkikohdat ? Tuleekohan tänää tulokset


      • nytriittää

        Niin tuleeko?


    • Kohtakouluun

      Tjaa-a, mun kaikki vaihtoehdot oli ruksattu jo eilen, mutta ei ne taida tulla ennenkuin joka ikisellä on rastit ruudussa :/

      Ps.pikkasen rasittava toi En ole robotti-tunnistautuminen...möh

    • voivo

      Tämä odottaminen on kyllä ihan hirveetä :( Kohta pitäis malttaa lähtee iltavuoroon mutta saa nähdä mitä siitäkin tulee.

      • nytriittää

        Minulla oli sama eilen, onneksi tänään on vapaapäivä ja saan päivystää tässä :DDDD


    • Malttamaton1

      Lähtee varmaan järki ennenku tulokset julkastaan :D

    • Pnmj

      TAPAHTUIS NYT JOTAIN!!!!!
      Kuolen jännitykseen...

    • Kohtakouluun

      Mä luulen, että noi viimeiset ruksit tulee sit melkein kerralla kaikki. Ensin ei tapahdu mitään pitkään aikaan ja sit napsahtaa kerralla. Mut voi tätä odotuksen tuskaa. Luojan kiitos mulla oli kaks viikkoa talvilomaa jolloin en ehtinyt vaiva päätäni koko odotuksella, mutta nyt on kyllä pari päivää ottannut kaikki jännittämättömät odotukset takaisin :´D

    • Ekdifllfp

      Onks kellään tietoo et millon alkais rtulokset tulee vai pitäkö oottaa tonne 24pv asti? Hain itse sh metropoliaan laureaan ja xamkiin onko muita tänne hakeneita?

      • Shksi

        Diak sh monimuoto oli tullut opintopolkuun, jee!


    • jfofsi

      Diakista jo tuloksia. Toisessa pääsykoeketjussa.

    • rtjsiyjst

      Hei jos joku on saanut tuloksia niin oliko niillä ctrl shift i jutuilla mitään virkaa? Ihan näin mielenkiinnosta, tai tuliko hylky vaikka luki hyväksytty tai vice versa :D

    • Katarr

      Diakilta otettu paikka vastaan!<3

    • Katarr

      Koskakohan saa s-postiin pisteet?

    • Kdfhsfghsfg

      Mulle siis on tullut tulokset, mutta tietty unohdin pankkitunnukset kotiin, joten jos ei sähköpostia tule niin nään ne vasta viideltä! En kestääää! Tää on vielä pahempaa nyt kun tietää, et olis tuloksia mut ei pysty näkee niitä!

      Sanokaa sit jos Diakista jollekki tulee sähköpostia teille jotka pääsitte! :D
      Jännitys tiivistyy!

      • Napunaaa

        Mun mielestä ne sähköpostit tulee vaan klo. 8 ja 20. Eli joudut venaileen vielä :( Toivottavasti olis mieluisia uutisia kuitenkin!! :)


    • yhyyyhhh

      Metropoliaan ykkösryhmään hakenu täällä... kunpa tulokset tulis tänään mut pahoin pelkään et huomenna :(

      • Qwerfdsaqwer

        Veikkaan myös huomista ja oon katkeran kateellinen Diakkilaisille :D


    • flgkjhsölfdkj

      Kiitos Napunaaa. Joo kasiin asti tosiaan pitää oottaa. Karkaan kohta töistä....*pureksii kyntensä*

    • Malttamatoooon

      Onko lureasta tai metropoliasta jo kuulunut mitään? Ja kertokaa vaikk ajankuluksi että minne haitte ja miksi :)

      • hnnghhh

        metropoliasta ei mitään D: hain röntgenhoitoon, kätilötyöhön ja ensihoitoon sinne


      • Yeurjgjgir

        Ei ole. Hain Laurea sh ja Metropolia eh


      • Toiveikasnmro3
        hnnghhh kirjoitti:

        metropoliasta ei mitään D: hain röntgenhoitoon, kätilötyöhön ja ensihoitoon sinne

        Mäkin hain röntgenhoitajaks, kui monentena hait?:) tai missä järjestyksessä?


      • hhnngghh
        Toiveikasnmro3 kirjoitti:

        Mäkin hain röntgenhoitajaks, kui monentena hait?:) tai missä järjestyksessä?

        1. Kätilö 2. Ensihoito 3. Röntgen :| jännittää


    • Seolisiinä

      Diak ilmotti. Varasijaan tyytyminen ja tosta ei kyllä nousta joten kyllä noi muutkin sit kokee saman kohtalon.

    • fgsthryu

      mut oliko se nyt kuitenki sillä lailla että tänään pitää kaikkien se tarkistus klo 15 mennessä tehdä, siis koulujen?

    • Muuli123

      Mulla Diak 6 vaihtoehtona, mut edelleen näyttää opintopolku et opiskelijavalinta kesken.. Miksihän?

      • sdfsd

        Lukee Diakin sivuilla:

        "Diak on julkaissut syksyn 2017 yhteishaun opiskelijavalintojen tulokset omalta osaltaan 22.11.2017. Tulosten viimeinen julkaisupäivä on 24.11., jolloin hakija viimeistään näkee lopullisen tilanteensa Opintopolku-palvelusta. Kaikki hakijat saavat tiedon opiskelijavalintojen tuloksesta sähköpostitse viimeistään 24.11.2017."


      • Muuli123

        No eipä Diak mulle ilmotellut mitään, vaikka viimeinen vaihtoehto ni luulis nyt tulevan jotain esim. et hylätty, varasija tai jotain, edelleen lukee vaan et kesken sen kohdalla.


    • iiiiig

      Sh ja Sosionomi hain xamkiin. Ei oo vielä tullut mitään:(

    • sdfsd

      Savonia julkaissu kans

    • Hjhyt

      Kyl mä uskon et vielä tulee pari kouluu ketkä julkistaa tulokset...

    • voihanviddu

      apua nyt opintopolku ei toimi!!!

    • sotelihakija

      Apua nytkö ne laittaa ne tiedot sinne apuaaaaa

      • hippulontti

        Ei toiminu mullakaan hetkeen mutta nyt toimii. Ei ollu tullu valintoja :D


    • apuvva

      Mulla ei toimi opintopolku !

    • Pölhötsi

      Savoniasta tuli eilen illalla ilmoitus. Pääsin sh monimuoto! Jeeee!!

      • hippulontti

        Onnea! Omia tuloksia vielä odotellaan... :D


    • niinlähellä

      Diak sosionomi 3. varasija!

    • Eeek

      Oamk pls, vähä vauhtia nyt

    • Moikkrlismoi

      Uusia keskusteluja tehty, siirrytään sinne kun kamalaa skrollailla näin paljon alaspäin

    • Järkyttynyt

      Diak varasija 222 mitä ihmettä.. huh

    • Girlssss

      Oisko Turun amk tradenomista kellekkään tullut tuloksia? Odottelen ihan jännittyneenä, ja en pysty miettimään mitään muuta :(((

    • opiskelupaikka

      Xamk oli laittanu tulokset, en päässy savoniaan mutta mikkeliin olin päässy terveydenhoitajaks :O

    • Metropoliaaan

      Pääsin metropoliaan sh linjalle

      • opisi

        Päivä vai monimuoto?


    • Ttttttyr

      Mitä tarkoittaa kun tulos on hylätty

      • enpäässytminäkään

        Et saanut tarpeeksi pisteitä edes varasijoille


    • Päääsin

      Metropolia sh päivä🎉🎉🎉

    • sosuliksi

      Hei missä ja millä hakusanalla löydän ne muut uudet keskustelut? Täällä on näköjään hiljennytty mutta tämä sossuksi pyrkivä jännittää vieläkin tuloksiaan @_@

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe