Juttuseuraa ajankuluksi.
Ajankulua yksinäisyyteen.
57
385
Vastaukset
Mistäpä yksinäisyytesi kumpuaa.
Itse asustelen talvet kissani kanssa, en tunne yksinäisyyttä.Tässä toinen kissaihminen. Kahdestaan mekin suurin osa ajasta vietetään. Harvoin aika käy pitkäksi.
Huomenna menen kirkkoon, siellä luetaan viime vuonna kuolleiden nimet ja sytytetään kynttilä omaisten muistolle.
Käyn aamulla haudoilla viemässä kynttilät.mielikki.mummo kirjoitti:
Tässä toinen kissaihminen. Kahdestaan mekin suurin osa ajasta vietetään. Harvoin aika käy pitkäksi.
Huomenna menen kirkkoon, siellä luetaan viime vuonna kuolleiden nimet ja sytytetään kynttilä omaisten muistolle.
Käyn aamulla haudoilla viemässä kynttilät.Piti sanoa että tänä vuonna kuolleiden nimet kerrotaan kirkossa huomisiltana.
Seura kannattaa valita huolella, mielellään lempeää, ystävällistä ja mukautuvaa.
Kireiden ja tiukkisten kanssa ei ole kivaa, heistä ei ole kuin harmia.
Tämänpäiväisellä metsäretkellä oli loistava porukka, neljä ihmistä ja kaksi lapinkoiraa, kaikki jaksoivat kävellä, eikä kukaan kiukutellut väsymystään.- Saga.Kabinetti
Mistäpä aloittaja haluaisi jutustella?
Olipa ihana ilma tänään. Tulin just lenkiltä. Ainakin säästä on turvallista jutustella. En ymmärrä ihmisiä joiden on paha olla yksin, itse nautin kun saan olla rauhassa.
Tajuan että yksinoloni on vapaaehtoista, jos ei olisi saattai mieli muuttua.
On liian sosiaalisia ihmisiä, äiti joutui muuttamaan asuntoa kun alakerrassa asui nainen joka kuunteli koska äiti vetää aamulla vessan, se oli merkki hänelle että nyt voi mennä kylään kutimen kanssa, pidemmän kaavan mukaan.
Äiti ei ilennyt sanao mitään ja kielsi minuakin sanomasta, mieluummin muutti ja antoi asunnon vuokralle.- Saga.Kabinetti
Katsoin pari iltaa sitten ohjelmaa, jossa yksineläjä Paulan elämästä dokumentoitiin. Mielestäni Paula sanoi hyvin ja jotenkin näin: "yksinäisyyttä kauhistelevat ihmiset joilla ei ole kokemusta yksin elämisestä ja kuvittelevat sen olevan kauheaa".
On varmaan luonnekysymys viihtyykö yksin vai tuntuuko koko ajan, että jotain puuttuu ja sitä kautta tuntee olonsa yksinäiseksi.
Itse olen yksin viihtyvää sorttia, toki saan älämölöä ja hölynpölyä, kun lapsenlapset pyörähtävät kylään. Tasapainottaa :)
Tämä ketju varmaan piristi aloittajaa, joka sai tällaisia vastauksia :). Suurin osa ei ymmästänyt yksinäisyyttä tai vähätteli sitä.
Mistä aloittaja haluaisit porista?- Hyviä.vastauksia
Ajankuluahan aloittaja kaipasi, ei yksinäisyyden ymmärrystä.
Hyviä.vastauksia kirjoitti:
Ajankuluahan aloittaja kaipasi, ei yksinäisyyden ymmärrystä.
Ajankulua yksinäisyyteen. Tuokos sinun mielestäsi on sitä :)?
- Saga.Kabinetti
siilenämää kirjoitti:
Minä jo yritin tuolla aiemmin jutustella, mutta aloittaja taitaa nyt olla pois tältä palstalta. Odotellaan jos hän alkaisi rupattelemaan.
siilenämää kirjoitti:
Vaikea tietää mitä aloittaja haluaisi keskustella, kun aloituksessa mainitsi vain yksinäisyyden.
Odotellaan, josko hän tarkentaisi.- alottaja.esiin
siilenämää kirjoitti:
Oletko aloittaja kun tunnut tietävän mitä hän haluaa? Et osaa ku muista räksyttää.
eppu2 kirjoitti:
Vaikea tietää mitä aloittaja haluaisi keskustella, kun aloituksessa mainitsi vain yksinäisyyden.
Odotellaan, josko hän tarkentaisi.No luulisi kuitenkin ettei yksinäisyyden vähättelystä, vai kuinka.
alottaja.esiin kirjoitti:
Oletko aloittaja kun tunnut tietävän mitä hän haluaa? Et osaa ku muista räksyttää.
En ole aloittaja mutta en tykännyt siitä kun hän halusi aloituksessaan ajannkulua yksinäisyyteen niin täällä vähätellään asiaa et "en minä vaan". Ei hän varmaankaan halunnu tai halua keskustella siitä, ymmärrättekö te yksinäisyyttä vai ette.
Saga.Kabinetti kirjoitti:
Minä jo yritin tuolla aiemmin jutustella, mutta aloittaja taitaa nyt olla pois tältä palstalta. Odotellaan jos hän alkaisi rupattelemaan.
Jos hän luovutti tai löysi muuta yksinäisyydentunteen poistaja -seuraa.
- 1eero
Kivakun vieraita yksinäisellä, mukava kun eivät viihdy kovin kauan että saan olla yksin.
siilenämää kirjoitti:
No luulisi kuitenkin ettei yksinäisyyden vähättelystä, vai kuinka.
Tuskimpa kukaan ilahtuu sellaisen asian vähättelystä, joka koskettaa itseä.
Mutta en minä nyt niin vähätttelyäkään näissä vastauksissa nähnyt, vain omakohtaisia mielipiteitä yksin olon kokemisesta.1eero kirjoitti:
Kivakun vieraita yksinäisellä, mukava kun eivät viihdy kovin kauan että saan olla yksin.
Heh. Tuo on totta. Mutta ei se paljoa lämmitä sellaista joka todella kokee olevansa yksin ja yksinäinen ilman että itse sitä haluaisi.
eppu2 kirjoitti:
Tuskimpa kukaan ilahtuu sellaisen asian vähättelystä, joka koskettaa itseä.
Mutta en minä nyt niin vähätttelyäkään näissä vastauksissa nähnyt, vain omakohtaisia mielipiteitä yksin olon kokemisesta.No ehkä tämä:
En ymmärrä ihmisiä joiden on paha olla yksin
Aloittaja ei halunnut keskustella yksinäisyydestä vaan halusi sen poistoon ajankuluksi jutustelua. Jos kertoo olevansa yksinäinen, saa vastaukseksi että me ei olla. Onkos se yksinäisyydenpoistojutustelua. Tai no, voi olla mutta ei kovin ylentävää.- JANKUTTAJA.OLET
siilenämää kirjoitti:
No ehkä tämä:
Aloittaja ei halunnut keskustella yksinäisyydestä vaan halusi sen poistoon ajankuluksi jutustelua. Jos kertoo olevansa yksinäinen, saa vastaukseksi että me ei olla. Onkos se yksinäisyydenpoistojutustelua. Tai no, voi olla mutta ei kovin ylentävää.Keksippä itse alottajalle jotain kivaa juttuu äläkkä mollaa muitten vastauksia.
JANKUTTAJA.OLET kirjoitti:
Keksippä itse alottajalle jotain kivaa juttuu äläkkä mollaa muitten vastauksia.
Minä kysyin mistä hän haluaisi jutella mutta vastausta ei toistaiseksi ole tullut.
siilenämää kirjoitti:
No ehkä tämä:
Aloittaja ei halunnut keskustella yksinäisyydestä vaan halusi sen poistoon ajankuluksi jutustelua. Jos kertoo olevansa yksinäinen, saa vastaukseksi että me ei olla. Onkos se yksinäisyydenpoistojutustelua. Tai no, voi olla mutta ei kovin ylentävää.Kirjoitin niin koska itse tykkään olla omissa oloissani.
Luitko kuitenkin jatkon, sanoin jos yksinäisyys on vapaaehtoista se on ok. Jos on pakon edessä yksin se on ihan eri asia.mielikki.mummo kirjoitti:
Kirjoitin niin koska itse tykkään olla omissa oloissani.
Luitko kuitenkin jatkon, sanoin jos yksinäisyys on vapaaehtoista se on ok. Jos on pakon edessä yksin se on ihan eri asia.Mutta auttaako se yksinäisyyteen apua kaipaavalta kun kerrot että sinä tykkäät olla omissa oloissasi etkä ymmärrä heitä jotka kokevat yksinäisyyttä?
Minä en ole koskaan yksin.
Minua ympäröi kaikki se minkä haluankin.
Pikku-hiljaa muotoutunut, erin-omainen media-keskus.
Kallis äly-känny.
Aamusella soitti oikea ihminenkin.
Suunnittelimme maalais-elämää pariksi päiväksi.
Hänkin on hyvä-palkkainen eläkeläinen.
Kuva-ruutuni yhdessä nurkassa pyörii telkkari.
toisessa nurkassa jököttää S24 60 .
Kolmannessa on valo-kuva-skannerin ikkuna.
Neljännessä Spider-Pasianssi.
Ihan pieni ikkuna soittaa tarvittaessa levy-kokoelmastani satunnaisesti jotakin tarvittaessa.
Jää-Kaappini hyrisee satunnaisesti sekin.
Onhan se terveyttä tulvillaan.
Ainoa sairas pieni rasia Domino-tupla-keksejä.
Aamusella joku laittoi sen salaa kärryyni.
Ei voi valittaa, ei...
-
Palstalta taitaa olla kadonnut yksi ihminen.
Niin monta nimi-merkkiä on hiljennyt.
Tosin, saattaahan hän tuolla salaa kaivata aloittajaa esiin.
Kukaan muu kun ei kaipaa.
Keskustelee itsensä kanssa.
H.siilenämää kirjoitti:
Sinä elät virtuaalimaailmassa.
Lue kommenttini uudelleen.
Kaksikin kertaa.
EOC
H.hunksz kirjoitti:
Lue kommenttini uudelleen.
Kaksikin kertaa.
EOC
H.Lueppa itte minun kommenttini x3.
siilenämää kirjoitti:
Onko sinulla sähkösänky ja sähkötuli?
siile
Aika ovela veto kysyä mieheltä, mikä sänky hänellä on. Suorastaan tyrkky kysymys. Sitten vielä kysyt sähkötulesta. Oletko noin liekeissä herra Hoohon?- henrjii
erektion kovuus kannattaa kysyä myös, jos nyt on lekeissä
yksilesken kirjoitti:
siile
Aika ovela veto kysyä mieheltä, mikä sänky hänellä on. Suorastaan tyrkky kysymys. Sitten vielä kysyt sähkötulesta. Oletko noin liekeissä herra Hoohon?Hän on nörtti ja tykkää elektroniikasta. Kiinnosti tietää että onko sänky ja tuolikin sähköistetty. Sulla se on aina mielessä.
- Saga.Kabinetti
siilenämää kirjoitti:
Tellukkako?
Korppista tarkoitti. Ehkä kohta saapuukin; lälläslää, minäpä olinkin puskissa tms. ;)
siilenämää kirjoitti:
Hän on nörtti ja tykkää elektroniikasta. Kiinnosti tietää että onko sänky ja tuolikin sähköistetty. Sulla se on aina mielessä.
siile
Kysyit onko hänellä sähkösänky ja sähkötuli. Mistä tiedät hänen harrastuksensa?yksilesken kirjoitti:
siile
Kysyit onko hänellä sähkösänky ja sähkötuli. Mistä tiedät hänen harrastuksensa?No yö. Enhän tiedäkkään muuta kuin mitä itse kertoi.
siilenämää kirjoitti:
No yö. Enhän tiedäkkään muuta kuin mitä itse kertoi.
Sitä paitsi sähkösänky on hyvä kun siinä saa päätyä nostettua. Olin vasta sairaalassa jokusen päivän ja nukuin päät 45 asteen kulmassa. Hänkin vielä sähkösängyn itselleni kotiin.
siilenämää kirjoitti:
Sitä paitsi sähkösänky on hyvä kun siinä saa päätyä nostettua. Olin vasta sairaalassa jokusen päivän ja nukuin päät 45 asteen kulmassa. Hänkin vielä sähkösängyn itselleni kotiin.
On sähkösänky hyvä, telkku on telineessä sopivalla korkeudella. Kun nostaa päädyn ylös niin ei niskat väsy telkkaria katsellessa. On hyvä lukeakin sängyssä. Sängyssäni nousee myös jalkopää, joskus jos jalkoja väsyttää on helppo nostaa jalat ylös sängyssä maaten.
siilenämää kirjoitti:
Höh tai ainakin siis toinen pää 🤣
- maissiiii
Ymmärrän tosi hyvin ihmisiä, jotka tuntevat olonsa yksinäisiksi ja ovat juttuseuraa vailla.
Varsinkin pitkät pyhät ovat keljuja ja kenkkuja, silloin perheelliset ja muuten porukoissa tapailevat viettävät aikaa yhdessä.
Yksin jäävä tai jättäytyvä tuntee vielä suurempaa yksinäisyyttä.
Olisi mukava jos olisi joku joka kanssa rupatella ja vaikka vain haastella niitä näitä.
Vaikeaa on löytää joku, jonka kanssa asiat sujuisi, olisi samalla aaltopituudella, samaisista sioista löytyisi sitä juttua, niin helposti avuliailta aatuiltakin tulee tekstiä, että nuo jutut ahdistaa ja rasittaa.Niin ja linnan juhlat, oikein 100-vuotisbileet. Liekö komeita mekkoja naisihmisillä.
Minäkin tässä aina välillä pyöritän päätäni ja ihmettelen, että tosi se vaan on, että poika täyttää 50 itsenäisyyspäivän aattona.
Sikoja täällä ei ole näkynyt, mutta kun kävelylenkillä kävin, niin oravia vilahteli siellä täällä, eivät ole edes kovin arkoja.- mimmimum-..mi
Miten se osaakin tulla tuo näppis vire..vire juu aina niin osuvaankin kohtaan....mutta kyllä kaikki sen osaa lukea oikein silti....
- Saga.Kabinetti
Minusta oli mukava tuo maissiiin kirjoitusvirhe, pisti naurattamaan oikein.
Pitäisköhän sitä treenata noita alleja ja helttoja, jos itsenäisyyspäivänä pukisi antavammin telkkarin ääreen.
On se jännää, että onko Jenni-rouvalle tuoli varattu ja minkälainen tuoli. Onko sävysävyyn puvun kanssa vai Sauli-pressan vitjojen sävyyn. Saga.Kabinetti kirjoitti:
Pitäisköhän sitä treenata noita alleja ja helttoja, jos itsenäisyyspäivänä pukisi antavammin telkkarin ääreen.
On se jännää, että onko Jenni-rouvalle tuoli varattu ja minkälainen tuoli. Onko sävysävyyn puvun kanssa vai Sauli-pressan vitjojen sävyyn.Olin miltei aina työaikanani töissä, ikinä en kerennyt linnan juhlia katsomaan.
Nyt asetun taas kyttäämään naisten pukuja,Saga.Kabinetti kirjoitti:
On se jännää, että onko Jenni-rouvalle tuoli varattu ja minkälainen tuoli. Onko sävysävyyn puvun kanssa vai Sauli-pressan vitjojen sävyyn.Saga
Minkä ihmeen takia Jenni istuisi tuolissa, niin kuin Sylvi aikoinaan. Eihän Jenni sairas ole vaan siunatussa tilassa.- maissiiii
eppu2 kirjoitti:
Niin ja linnan juhlat, oikein 100-vuotisbileet. Liekö komeita mekkoja naisihmisillä.
Minäkin tässä aina välillä pyöritän päätäni ja ihmettelen, että tosi se vaan on, että poika täyttää 50 itsenäisyyspäivän aattona.
Sikoja täällä ei ole näkynyt, mutta kun kävelylenkillä kävin, niin oravia vilahteli siellä täällä, eivät ole edes kovin arkoja.Sinulla onkin aihetta tuplajuhlaan sitten itsenäisyyspäivän kieppeissä. Upea ajoitus.
Mukavaa se on taas linnan juhlia katsella. kauniita pukuja naisilla ja se on niin kivaa etsiä omasta mielestä sitä kaikkein kauneinta asua.
Oravia täälläkin hypähtelee, tosin paljon vähemmän kuin edellisvuosina.
Noista sioista kuulin, että jos villisian kanssa sattuisi yhteen ajamaan, niin eipä saisi autosta nousta katselemaan osumaansa, voivat olla päällekäypää loukkaantuneena, samahan se lienee karhujenkin kanssa. - Saga.Kabinetti
yksilesken kirjoitti:
Saga
Minkä ihmeen takia Jenni istuisi tuolissa, niin kuin Sylvi aikoinaan. Eihän Jenni sairas ole vaan siunatussa tilassa.Olen pari kertaa ollut siunatussa tilassa ja voin kertoa, että saattaa pikkuisen rankalta tuntua seisoa kättelemässä.
Linnassa on sanottu olevan myös hyvin lämmintä. - Saga.Kabinetti
Olen pari kertaa ollut siunatussa tilassa ja voin kertoa, että saattaa pikkuisen rankalta tuntua seisoa kättelemässä.
Linnassa on sanottu olevan myös hyvin lämmintä.Niin, tuskin Jenni-rouva istuu koko kättelyn ajan. Istahtaa saattaa välillä, ehkä.
- Saga.Kabinetti
eppu2 kirjoitti:
Olin miltei aina työaikanani töissä, ikinä en kerennyt linnan juhlia katsomaan.
Nyt asetun taas kyttäämään naisten pukuja,Se on kyllä koukuttavaa. Aina yritän ehtiä tunnistamaan kättelemään tulijat ennen selostajaa. Ja kyllä ne puvut ja kampaukset aina kiinnostaa. Nyt on noissa nuorissa miehissäkin ollut näkemistä. Aina vain nuoremmat ja nuoremmat artistit ovat saaneet kutsut. Tai minä taidan olla vanhentunut ;)
- maissiiii
Jos mä olisin jenni-rouva niin osallistuisin joihinkin itsenäisyyspäivän kekkereihin ja katselisin nuo kättelyt ja linnan juhlat leppoisasti jalat jakkaralla ja kotisohvalta.
Se on kyllä koukuttavaa. Aina yritän ehtiä tunnistamaan kättelemään tulijat ennen selostajaa. Ja kyllä ne puvut ja kampaukset aina kiinnostaa. Nyt on noissa nuorissa miehissäkin ollut näkemistä. Aina vain nuoremmat ja nuoremmat artistit ovat saaneet kutsut. Tai minä taidan olla vanhentunut ;)
Joo, se nuorten idoli Robin oli hieno pukuineen.
Ne vaatteet muakin kiinnostaa ja kuinka ne sopii kantajalleen.Saga.Kabinetti kirjoitti:
Olen pari kertaa ollut siunatussa tilassa ja voin kertoa, että saattaa pikkuisen rankalta tuntua seisoa kättelemässä.
Linnassa on sanottu olevan myös hyvin lämmintä.Saga
Jenni on porilainen ja lujaa tekoa. On jonkinverran harjoitellut kättelyä. Siunattu tila on minulle vieras asia, että josko sitten sitä istuinta tarvitsee. Onko siellä vastaanotolla kukaan presidentin puolisoista ollutkaan ennen Jenniä raskaana?- Saga.Kabinetti
yksilesken kirjoitti:
Saga
Jenni on porilainen ja lujaa tekoa. On jonkinverran harjoitellut kättelyä. Siunattu tila on minulle vieras asia, että josko sitten sitä istuinta tarvitsee. Onko siellä vastaanotolla kukaan presidentin puolisoista ollutkaan ennen Jenniä raskaana?Ei ainakaan vallassa olevan pressan puoliso ole saanut perillistä. Tai siis vallassa oleva pressa, olisihan Halonen voinut saada vauvan vai olisiko?
Pelkkä jutustelu ei yleensä kestä kauan koska ei ole yhteistä mielenkiinnon kohdetta josta puhutaan. Jos ihmiset joilla on yhteinen mielenkiinnon kohde tapaavat niin kyllä juttua riittää.
- salanikki
Täälläkö ollaan yksinäisiä?
Olen kait joskus aikoinaan tuntenut yksinäisyyttä, vaan nyt on kavereita jutteluihin ja harrastuksiin.
Tapahan se on poistaa yksinäisyyttä netinkin välityksellä, joku saattaa olla äärellä vastailemassa, tai ainakin lukemassa mitä itsekukin kirjoittelee omaksi ilokseen tai vaikkapa yksinäisyyteensä. Tietenkin tuntunee kivalta sille yksinäiselle jos joku alkaa juttelemaan, viehän sellainen ajatukset muualle ainakin siksi hetkeksi kun tuntee että on joku kaverina.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005348597Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5368824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72203Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1611203Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17846Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40764Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57752Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68726- 46715
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36657