Osaisiko joku kertoa miten isot vuokrat Kuopiossa on yksiöissä? En tarvitse ihan tarkkaa tietoa, mutta 'noin suunnilleen' -hintoja olisi kiva saada tietää :) Ja mistä niitä asuntoja kannattaisi kysellä?
Vuokran suuruus?
15
2026
Vastaukset
- vuokralainen
Maksaa mulla 26 neliön yksiö 370 kuussa, ja lisäks sähkö ja vesi
- jepsistä
Mulla on 202 euroa vuokra niiralan kulman asunto petosella yksiö....
- Arska
Mulla 5 km keskustasta kaksio, 54 neliöö, 390 euroa/kk, iso parveke, autopaikka, vesi kuuluu hintaan, sähkö erikseen...
- kukkaro masa
mulla keskustas 420/kk vesi sähköt ei oo ilmasta ei...
- Vuokranantaja
Keskustassa ja Niiralassa yksiöt 330-400 €/kk kunnosta ja koosta riippuen. Lähiöissä n. 300-350 €/kk. Kaupungin vuokra-asunnot ovat halvempia, mutta ovat usein kauempana keskustasta ja naapureista ei koskaan tiedä...?
- -HK-
Asumme avopuolison kanssa niiralassa, pikku kaksiossa. Vuokra 190e/kuussa. Uskoisin, ettei tämän halvemmalla kukaan asu Kuopiossa kaksiossa;)
- minä
kallista on yksin asuminen! melkein parempi jos on mahdollista asua kämppiksen tms. kanssa. kannattaa katsella ilmoituksia lehdistä ja etsiä netistäkin vvo:n jne.sivuilta. yksiöiden hinnat liikkuu 300 € ylöspäin ja usein pitää maksaa vesi sähkö erikseen. ja niihin tulee useasti yhden,kahden tai jopa kolmen kuukauden takuuvuokra lisäksi. ainakin yksityisillä on tapana ottaa.opiskelija asunnot taitaa olla edullisimpia yksinasujalle,mutta onko siihen mahdollisuutta?kauppojen ilmotustauluillakin on asuntoja jonkun verran.
- Heidi vaan
Joo, kiitoksia vastauksistanne. On kyllä tosiaankin kallista tuo asuminen Kuopiossa. Ehkä pikkusen liiankin.. Mutta pitää tässä katella mitä elämä tuo eteen :)
- kallista
Asuin vuosi sitten 31 neliön yksiössä, 350€/kk vesi 15€ muut normaalikulut. Asunto oli ydinkeskustassa. Vanha paska, johon oli putkiremontti tulossa ja seinät niin ohuet että pierukin kuului naapuriin (kerran sain hyvät naurut kun naapurista kuului HYI SAATANA).
- hämmästelijäpä vaan
sossu maksaa osan. Mun kaveri meni vartijaksi ja tässä sitä ollaan. Onks tässä järkee??
- tiedosta kiitollinen
Joku kysyi mitä on yksiöiden vuokrat Kuopiossa,entä minkälaiset vuokrat on sitten kaksiosta Kuopiossa?
- lollotilol
Pieksämäellä on suhteellisen halpaa asuntojen osalta. Johtunee pääasiassa siitä, että sieltä on koko ajan muuttovirta pois päin.
Esim. 35 neliöisen yksiön vuokra oli vuosi sitten kaverillani 220 euroa, kunnoltaan asunto oli ihan hyvä ja asunto oli 70-luvulla rakennetussa talossa. Pois lähtiessään olivat tarjonneet asunnon ostomahdollisuutta 120 tuhannella eurolla, ei ostanut vaan osti 130 neliöisen 10 vuotta vanhan omakotitalon 80 tuhannella.
Olisi vaan Kuopiossakin asunnot tuota luokkaa... huoh...- no niiiralan
Itse asun niiralan kulman yksiössä särkiniemessä hyvä asunto vuokra 199 ekee kuussa.....
- Anonyymi
Väittävät aina hatarin perustein joillain "hoitokulujen" nousulla tms. silkalla paskapuheilla kohtuuttoman kovia vuokrankorotuksia. Totuus on vain silkka silmitön ja sairas ahneus vuokrankorotusten taustalla eikä mikään muu!
Sumutuksen läpimenemiseksi sitten vielä annetaan medialle tällaisia lausuntoja jotka tietysti niellään ilman minkäänlaista kritiikkiä, varmaan oma lehmä ojassa toimittajilla tai lehdellä itsellään, eihän korppi korpin silmää noki:
https://www.savonsanomat.fi/talous/Vuokranantajat-ihmettelevät-hoitokulujen-suurta-kasvua-–-luo-paineita-vuokratason-nousulle/1568079#cxrecs_s
Mitä ihmeen "hoitokuluja" muka kun mitään oikeita vikoja ei korjata ja jos jotain "korjataan", niin se on jotain täysin toisarvoista, jolla ei ole mitään merkitystä mihinkään, saavat vain rastin johonkin byrokraatin ruutuun että jotain on mukamas tehty perkele!! - Anonyymi
Näin Tamperelaisen silmin ja Helsingissä asuneena luulin nähneeni jo kovat ryöstöhinnat. Mutta ei. Miten ihmeessä kuopiossa voi olla niin kallista. Pieniä 45n kaksioita 850e plus 30e vesi henkilöä kohden. Sekä paljon sähkölämmitteisiä taloja. Wtf?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos4646596Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http1913924Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1112533Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit262050Moraaliköyhä S-ryhmä
S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko1391436Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?771335- 681176
Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te791108- 631105
- 461049