Viettää pyhäinmiesten päivää.
Minulle saisi olla lauantaimiesten tai arkimiesten päivä.
Entä vappu- ja joulumiesten päivät?
Pitäisi olla pyhä mies
35
264
Vastaukset
- teretule
Alla helgons dag.
Miksi Suomessa mies, voi olla nainen.
En ole oppinut. Olen lukenut Jeesuksesta jonka nainen oli vanha huora.- PaskaTyyppiOnTuo
Rienaaja ei kunnioita Jumalaakaan!
Saa syyttää itseään seuraamuksista aikanaan. - KaikkienPyhienPyhä
Tunnetteko pyhiä miehiä tai pyhyä ihmisiä?
Naisia tai miehiä?
. - se.on.se-
PaskaTyyppiOnTuo kirjoitti:
Rienaaja ei kunnioita Jumalaakaan!
Saa syyttää itseään seuraamuksista aikanaan.xx9 ruotsista, ei kaikki haulit kunnossa, eläkkeellä päästään. hitsausliekit ja kaasut sekoitti päänsä.
>>teretule
3.11.2017 22:20
Alla helgons dag.<<
Etkö ymmärrä valoa jonka olet nähnyt! Se valo on Kristus/Jeesus.
- hautakynttilät
Tietääkö aloittaja huomisen vainajien päivän tarkoituksen?
- Että-voi-huomenna
Vähän olen perehtynyt asiaan, koska en harrasta melkein mitään juhlapäiviä tai pyhiä. Haudoillakin saatan käydä esim huhtikuussa. Tai syyskuussa. Tai juhannus päivänä.
- teretule
Aloittaja taitaa kylläkin olla oikeassa tässä.
- Pyhienmuistelujuhla
Ole huoletta, mieähet muuttuvat pyhiksi vasta sitten kun maallinen maja murenee ja henki on siirtynyt taivaallisiin joukkoihin.
- teretule
Hengistä oli kai tässä kysymys?
- Henki-henki
No kai se mieäskin muuttuu hengeksi kun kuolo korjaa maallisen maaksi jälleen. Vai lienetkö muuta mieltä? Eikö mieähillä olekaan henkeä? Sielu lienee tuntematon käsite monelle ...
- Per-kel
Mulle isävainaa on pyhä siinä missä isommatkin !
- teretule
Oli pois---tuli esille?
Ei Jeesus ole jumala.
Apinat näket jumalat huumeissa tai politiikassa ex Lenin!!!- teretulelle
Omahan on mielipiteesi....höpö höpö!!!
- teretule
Lenin jota Suomi suojeli, tuli venäjälle--- tappoi miljoonia, itse oli itsensä jumala kuin Kekkonen Suomessa. Nyt on taas apinan merkit Suomessa ja kansa on nolla.
- EI.MIESTEN.PÄIVÄ
Se on nykyään Pyhäinpäivä.
- Saga.Kabinetti
Tuosta tulikin mieleen, että minua sieppaa, kun luin, että joissain päiväkodeissa ei enää vietetä isänpäivää vaan lähimmäisen päivää. Menee minusta liian pitkälle, todella päin petäjäistä.
Saga.Kabinetti kirjoitti:
Tuosta tulikin mieleen, että minua sieppaa, kun luin, että joissain päiväkodeissa ei enää vietetä isänpäivää vaan lähimmäisen päivää. Menee minusta liian pitkälle, todella päin petäjäistä.
Eikö siis tulevaisuudessa lapsella enää ole isää ja äitiä, onko vaan henkilöitä.
Kyllä mennään nyt ihan oikeasti liian pitkälle.
Ja kuitenkin, naiset synnyttävät yhä vieläkin. Miehet eivät.
Eiköhän tämä sukupuolivouhotus ole jo mennyt järjettömyyksiin.
Enää ei edes yhtäkään tvsarjaa tehdä, etteikö puolet ole homo/lesbojuttua.
Onko tosiaan puolet kansasta homoja ja lesboja.
Minun puolestani poikkeavat saavat elää kuin haluavat. Työelämässä olen työtä tehnyt myös heidän kanssaan, ihmisinä ovat aivan jees, mutta tämä tuputus.
Jonain päivänä tämäkin vouhotus tulee tiensä päähän.
- Per-kel
Voi Pyhä Sylvi ! :)
- omaisten_muisto
Hei aloittaja ja mahdolliset muut sivistymättömät:
Pyhämiesten päivä on vainajien muistopäivä.
Kuinka joku voi pilkata sitä päivää, vainajien muistoa ?
Jokainen kai haluaa kunnioittaa menettämiään läheisiään erikoisesti sinä päivänä, mutta tietysti muulloinkin ? Rakkaamme ovat muistoissamme koko elämämme,
kunnes meidän vuoromme tulee poistua tästä maailmasta. - Aikaa.kutakin
Eilen oli pyhäinen olo tänään maanantainen olo.
Lapsena oli viattomienlastenmainen olo joka päivä. - ö-Öö
Jaa kekri
En nyt tiedä halloweenista, enkä uskisläpästä, mutta kekri on ihan perinteinen juhla, jota nyt vietetään ympäri maapallon eri variaatioilla. Siis viettää, ketkä viettää, sadonkirjuujuhla kuitenkin. Se nyt iloisesti sotkettu kaikenlaisiin muihin asioihin.
Mä söin halloweenmunkin. Tavallinen munkki, jossa jokin lakritsipäällys, kuin berliininmunkissa. Ei mitenkään erikoinen, lakritsi ei oikein sovi leivonnaisiin, mun mielestä.
Jouluhömppähän tuo näköjään alkamassa. Sen jälkeen on sitten vähän aikaa rauhallisempaa näistä tällaisista juhlista. Jotenkin tuntuu, uskikset ja kaupallisuus tuhonneet melkein kaikki juhlat. Taitaa juhannus olla ainoa oikea ja alkuperäinen, sekä rehti ja rehellinen suomalainen perinnejuhla nykyisin. Silloin voi ihan julkisestikin juoda kossua.
=DW=- Muista.se
Nii joulu on jeesuksen syntymän vuoksi.
- En-usko-kaikkea
Jospa aikakirjat vääristelevät, eivät ole tarkkoja? Jeesushan on voinut syntyä vaikka kesällä tai syksyllä. Tuolloin ajanlasku oli hieman erilaista kuin nykyinen marttaliíton almanakka.
- Eikö.niin
Vaikka jeesus olisi viktiivinen hahmo niin ajanlaskumme alkaa siitä.
- ö-Öö
Muista.se kirjoitti:
Nii joulu on jeesuksen syntymän vuoksi.
Lue enemmän, luulet vähemmän.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Joulu
=DW= - Luesinäkin
Ööööö:lle: kyllä Juhannus(kin) on ihan kirkollinen juhlapyhä. Juhannuspäivä on Johannes Kastajan syntymäpäivä.
- ö-Öö
Luesinäkin kirjoitti:
Ööööö:lle: kyllä Juhannus(kin) on ihan kirkollinen juhlapyhä. Juhannuspäivä on Johannes Kastajan syntymäpäivä.
Uskisläppää
Juhannus kesäpäivänseisaus. Ihan samoin, kuin kaikki muutkin perinteiset juhlat. Uskikset vaan koittaneet vääntää niitä omien tarkoitusperiensä mukaisiksi. Mun käsittääkseni suomessa ei keuhkota jostain raamatun taruolennosta juhannuksena yhtään mitään, mutta kokkoja poltellaan ja muutenkin juhlitaan perinteisesti.
Pitäis joskus selvitellä katolisten pyhimyspäivät, niitä kai on suunnalleen jokaiselle vuodenpäivälle. Ja jos ei ole, äkkiäkös uus pyhimys jostain kehitellään.
Muuten, kaikki nähneet joulupukin, kukaan ei ole nähnyt jesseä. Kumpi totisempi tosi?
=DW= - Läpytteleihtellesvain
Sori kultsi, jos sinä et löydä "jesseä" sisältäsi, niin ei sitä sitten todellakaan ole olemassa - sinulle. Aivan samoin kuin pukkikaan.
En kuitenkaan puhunut uskisperusteella Johannes Kastajan -päivästä vaan silla lailla, että vaikka Juhannusta juhlitaan perinnejuhlana, niin sen alkuperä on peräisin kirkkokaavasta aivan samoin kuin Joulun ja Pääsiäisenkin. - ö-Öö
Läpytteleihtellesvain kirjoitti:
Sori kultsi, jos sinä et löydä "jesseä" sisältäsi, niin ei sitä sitten todellakaan ole olemassa - sinulle. Aivan samoin kuin pukkikaan.
En kuitenkaan puhunut uskisperusteella Johannes Kastajan -päivästä vaan silla lailla, että vaikka Juhannusta juhlitaan perinnejuhlana, niin sen alkuperä on peräisin kirkkokaavasta aivan samoin kuin Joulun ja Pääsiäisenkin.Lue enemmän, luule vähemmän.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Juhannus
=DW= - Revisiitä
Oi baby-baby, miksi et lukenut itse? Vai onko uskonnolliseen viittaava liian vaikeatajuista?
Johan on räyhäkästä, itseriittoista porukkaa, elämän ehtoopuolella kaikki, ja vielä viimeiseen asti, ylvästellen, pilkataan pyhiä asioita.
- PYHIESI.YHTEYTEEN
Niin p e r k e l e, raamatulla otsaan joka vanhoja vouhkaa, s a a t t a n a sentään.
Koska vaativat pyhien miesten sijaan pyhät ihmiset, ei muuten tasa-arvo toteudu.
Ärsyttää kun joulua on alettu hössöttää jo nyt, mainosta tunkee joka tuutista.
Nykyisin kirkolliset juhlapäivät ovat onneksi samanlaisia kuin muutkin päivät, kaupat auki, paitsi ei ehkä Alko.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005368762Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5373824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102241Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1741306Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17976Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40814- 51790
Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72764Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57762En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36667