Vähän kyllä hirvittää

Tiet peilijäässä ja matkan pitää alkaa. Pitää vain toivoa ettei kukaan törttöile ja vouhota kaasujalallaan ja syöksy päin tuolla maailman valtatiellä.
Voisinhan jättää ajomatkan tekemättäkin, mutta perinteitä noudattaen teen matkan, yhteensä noin 300km.

19

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerro_että_tiedämme

      kuole jo kuolet. Seuraavassa elämässä sitten.

      Millaiset hautajaiset haluat jos kuolet?

      • No ei sinun niitä hautajaisiani tarvitse järjestää, joten voit olla huoleti.


    • seliseliseli
      • En tarvitse huomiota. Ei kaikki ole tieliikenteessä niin kuin kartat näyttä, mutta kelikameroissa on se tieosuus tarkennettavissa.
        Tässä ensimmäisen kohteeni tieosuudesta näkymä.

        http://www.kelikamerat.info/kelikamerat/Pohjois-Pohjanmaa/Muhos/tie-22/vt22_Muhos_Hyrkäs

        Tässä matkani toiseen suuntaan

        http://www.kelikamerat.info/kelikamerat/Pohjois-Pohjanmaa/Ii/tie-4/vt4_Kuivaniemi

        Soitin ja tarkensin noilla paikkakunnilla asuvilta keliolosuhteet, ja jäisiksi sanoivat teiden pintoja, joten se niistä säälipisteiden keräämisistä.


      • selitämitäselität
        YksK-Nainen kirjoitti:

        En tarvitse huomiota. Ei kaikki ole tieliikenteessä niin kuin kartat näyttä, mutta kelikameroissa on se tieosuus tarkennettavissa.
        Tässä ensimmäisen kohteeni tieosuudesta näkymä.

        http://www.kelikamerat.info/kelikamerat/Pohjois-Pohjanmaa/Muhos/tie-22/vt22_Muhos_Hyrkäs

        Tässä matkani toiseen suuntaan

        http://www.kelikamerat.info/kelikamerat/Pohjois-Pohjanmaa/Ii/tie-4/vt4_Kuivaniemi

        Soitin ja tarkensin noilla paikkakunnilla asuvilta keliolosuhteet, ja jäisiksi sanoivat teiden pintoja, joten se niistä säälipisteiden keräämisistä.

        sulala tienpinta näyttää- Sinulla ei ole mitään hätää, jos et lioittelisi

        oulun ennusteet ovat täysin plussalla.

        https://www.foreca.fi/Finland/Oulu/details/20171104

        Kyllä tuolla muutkin ajelee siellä pohjanmaallakin ja ihan hengissä


      • seliseliseli
        selitämitäselität kirjoitti:

        sulala tienpinta näyttää- Sinulla ei ole mitään hätää, jos et lioittelisi

        oulun ennusteet ovat täysin plussalla.

        https://www.foreca.fi/Finland/Oulu/details/20171104

        Kyllä tuolla muutkin ajelee siellä pohjanmaallakin ja ihan hengissä

        Jos ilmasto on plussaa, ovat tienpinnat sulat ja kun tienpinnat sulat jailman kosteus noinkin suurta kuten oulussa 90-98% kosteus niin siellä on asfaltti sulaa ja pitävää. Sinun ajosi on aivan normaalia jos et sitten aja tahallaan rekkaa tai kallioo päin haluten huomioo ja hoivaa muilta.


      • selitämitäselität kirjoitti:

        sulala tienpinta näyttää- Sinulla ei ole mitään hätää, jos et lioittelisi

        oulun ennusteet ovat täysin plussalla.

        https://www.foreca.fi/Finland/Oulu/details/20171104

        Kyllä tuolla muutkin ajelee siellä pohjanmaallakin ja ihan hengissä

        MITÄ liottelen????? Teitäkö mun pitää liotella sulaksi ;o))))))))))))?


      • seliseliseli

        aja päin kallioo niin me tullaan surkuttelee ja hoivaileen sinua moniraajavammaisena sitten kun kuset pussiin ja paskot avannepussiin josta me tyhjennetään paskasi käsillä kaivaen.

        sitten syötämme ja pesemme sinun pikku pillusi ja pyyhimme kainaloista hikeä,

        haaveilemasi elämä siinä


      • seliseliseli kirjoitti:

        aja päin kallioo niin me tullaan surkuttelee ja hoivaileen sinua moniraajavammaisena sitten kun kuset pussiin ja paskot avannepussiin josta me tyhjennetään paskasi käsillä kaivaen.

        sitten syötämme ja pesemme sinun pikku pillusi ja pyyhimme kainaloista hikeä,

        haaveilemasi elämä siinä

        Oletko koko elämäsi ollut noin katkera ja itsekeskeinen?
        Taisit toivottaa väärälle henkilölle tuota paskaa, sillä tulet huomaamaan ja muistat varmuudella mitä minulle toivotit kun tuo kaikki on sinun kohdallasi totta.


      • sinunlaisiasi

        Halveksin vain huomiohuoria. Vinkuintiaanina siinä vaan haluat että kaikki nyt pelkää että ajat kolarin. Sitähän tää aloitus taas oli. Vollottajan vollotus

        nautit kotrollista ja muiden pelottelusta? Haet sillä sääliä ja hoivaa?


      • Tiedätkö
        sinunlaisiasi kirjoitti:

        Halveksin vain huomiohuoria. Vinkuintiaanina siinä vaan haluat että kaikki nyt pelkää että ajat kolarin. Sitähän tää aloitus taas oli. Vollottajan vollotus

        nautit kotrollista ja muiden pelottelusta? Haet sillä sääliä ja hoivaa?

        että sinunlaisia vinkujia mahtuu 14 tusinaan, ja ovat yleensä kehityksen jälkikärryssä.


    • Turvallistamatkaa

      Turvallista matkaa toivottelee mies!
      Olen itsekkin ajoellu moisia matkoja jonnin varran.
      Muttta jos pelkää ei matkaan kannata lähteä.

      • ettäsellaista

        Ihan on tien pinnat sulat ja lämpötilat suurimmaksi osaksi plussan puolella eli asfaltti on pitävää ja renkaat pysyy hyvin tienpinnassa eikä nouse vesiliirtoon tai jään päälle liukasteleen. Kyllä aloittajalla nyt on enemmän huomiohakua tässä. Sää ennusteet koko suomeen on loskaa ja vettä lappia ja tornioo lukuunottamatta.


      • ettäsellaista kirjoitti:

        Ihan on tien pinnat sulat ja lämpötilat suurimmaksi osaksi plussan puolella eli asfaltti on pitävää ja renkaat pysyy hyvin tienpinnassa eikä nouse vesiliirtoon tai jään päälle liukasteleen. Kyllä aloittajalla nyt on enemmän huomiohakua tässä. Sää ennusteet koko suomeen on loskaa ja vettä lappia ja tornioo lukuunottamatta.

        Tulenko hakemaan sinut että saat todellisuuden teiden jäätilanteista!
        Outoa huomionhakuisuutta SINULTA olla tietävinään, vaikka tuskin tiedät mitään muuta kuin oman oletuksesi jälkeenjääneisyyden arvon!


      • En ole koskaan itse kolaroinut, mutta toisista liikenteessä olevista kanssakulkijoista en ole varma.
        En siis pelkää, ja matka alkaa jonkin ajan kuluttua.
        Oikein hyvää päivän jatkoa sinulle.


      • seliseliseli

        Outoa että sinun täytyy hiekkaisilla metsäteillä olettaa että asfaltoidut tiet näyttää samalta kuin maaseudun hiekkapolut joilla ei ajonopeudet ole samaa kuin valtateillä eikä näin ollen aiheuta vaaratilatilanteitä.

        peräkylien pikkutiet ovat varmasti jäisiä kun puita ja metsää suojassa mutta asfaltoidut tiet ovat sulia ja sitä ei sinun huomiohaku muuta.

        jos sitä huomioo haluat ajappa kallioo päin 120 km/h vauhdilla niin huomioo saat


      • YksK.-Nainen
        seliseliseli kirjoitti:

        Outoa että sinun täytyy hiekkaisilla metsäteillä olettaa että asfaltoidut tiet näyttää samalta kuin maaseudun hiekkapolut joilla ei ajonopeudet ole samaa kuin valtateillä eikä näin ollen aiheuta vaaratilatilanteitä.

        peräkylien pikkutiet ovat varmasti jäisiä kun puita ja metsää suojassa mutta asfaltoidut tiet ovat sulia ja sitä ei sinun huomiohaku muuta.

        jos sitä huomioo haluat ajappa kallioo päin 120 km/h vauhdilla niin huomioo saat

        Millä hiekkaisilla metsäteillä?
        Älä viitsi jatkaa tuota kallioon päin ajamista. Aja itse, et saa säälipisteitä.
        Tulet huomaamaan elämässäsi muutoksen, ja sen jälkeen muistat mitä minulle kirjoitit. Odota mutta älä pelkää, sillä et pääse laistamaan sitä tapahtumaa.


    • Ikävissänikirjoittelen

      Pitkät pyhät ja avioliitto vaimon kanssa päin helvettiä. Haluaisin erota, mutta vaimo ei halua erota. Kirjoittelee vain provoja netin vauva sivustoille. Ei käy töissä, hoitaa kissaa ja koiraa mieluummin kuin perhettä. Mitä tuommoisella eukolla oikein tekee, joka on linnoittautunut kotiinsa?

    • Knainen

      Onnettomuudet harvoin tapahtuu niin että niitä osaa itse aavistella aamulla herätessä.

      Itse olen saanut auton jalankulkijana päälleni kerran ja ollut myös auton kyydissä kun auto on ajossa kiepsahtanut katolleen ja kyljelleen.

      Ei kumpaakaan aavistanut aamulla herätessä että tämmöistä tänään edessä.

      Ensimmäisessä onnettomuudessa olin tulossa kotio ihan rtiini lääkärissä käynniltä ja ylittämässä suojatietä jalankulkijoille vihreiden palaessa, kun minut niitattiin keskelle suojatien valkoisia viivoja tajuttomaksi. Oikeudessa näin kuvia siitä missä kohtaa törmäys oli tapahtunut ja ihan se oli niin ironista että se oli suoraan keskellä suojatietä. Siellä missä pitäisi olla suojassa. Siihen jäin makaamaan ja siitä minut nostettiin autoon ja vietiin lääkäriin saamaan apua vammoihini.

      Toinen onnettomuus oli niin että olin matkustajana autossa ja kuljettaja teki ajovirheen ja ajoi ylinopeutta haastavalla tieosuudella. Auton pyörä ajautui uria pitkin osittain ojanpientareelle ja jostain syystä kovan vauhdin takia kuljettaja ei saanut korjattua ajosuuntaan vaan menetti auton hallinnan. Auto lähti käsistä ja lopulta päätyi kyljelleen. Hajotimme ikkunan jonka kautta tulimme ulos autosta.

      Muistan itse olleeni tylsistynyt matkaan ja laskeneneeni tiellä vastaan tulevia katuvalojen tolppia ikkunasta ulos katsellen kun yhtäkkiä tunsin kovan voiman vetäsevän minut vastakkaiseen auton seinään ja siitä suoraan kuskin tuulilasia päin ja siitä takaisin jonnekin auton oven seinää päin.

      kaikki tapahtui todella nopeasti ja aivan yhtäkkiä. En minä ehtinyt tajuta edes mitään kun se kaikki oli jo tapahtunut ja ohi. vasta kun olin autosta ulkona katselemassa autoa ja odottelemassa apuja niin järkytys itku tuli. Muistan jonkun tuoneen mulle vilttiä kun olin kylmissäni ja halanneen kun itkin järkytystäni

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2063
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1149
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      731
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      547
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe