Mikkonen suoltaa taas sontaa

sadddsaaaa

Murju oli myynnissä jo Veepeen elinaikana ja se oli pakko myydä koska oli pankin. Ei lumitöiden takia tai sen takia että on yh.

168

3684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • uusielämä..kantaa

        Kylläpä olet ilkeä! Kyllä elämäntilanteet voivat muuttua meillä jokaisella ja voi joutua myymään omaisuutensa ja aloittamaan kaiken alusta. Siinä ei ole mitään ivattavaa. Tsemppiä Ninalle ja pojille.


      • Kaikkea.sitä.kuulee

        Mikä ihmeen omaisuus, ei tuolla naisella mitään omaisuutta ole. Eikä sitä ollut majuri Mikkosellakaan, talo oli panttina firman veloista. Veikkaan että velkaa on vieläkin vaikka asunto on myyty, persaukinen tuo akka on. Sossu maksaa asumisen ja elämisen. Tai nykyään Kela.


      • oletilkimys
        Kaikkea.sitä.kuulee kirjoitti:

        Mikä ihmeen omaisuus, ei tuolla naisella mitään omaisuutta ole. Eikä sitä ollut majuri Mikkosellakaan, talo oli panttina firman veloista. Veikkaan että velkaa on vieläkin vaikka asunto on myyty, persaukinen tuo akka on. Sossu maksaa asumisen ja elämisen. Tai nykyään Kela.

        Perskule pelkäätkö, että pääsee elämässään helpommalla kuin sinä?


      • Kaikkea.sitä.kuulee

        Onko totuuden kertominen ilkeyttä? Akka on persaukinen ja elää yhteiskunnan tuilla koska työnteko ei kiinnosta. Aikoinaan leikki hienoa porvarisrouvaa joka halveksi "huonompia ihmisiä". Nyt sitten on itse aivan samanlainen, mahtaa vituttaa. Kaipa juttu on tehty sitä varten että joku varakas herrasmies tulisi ja veisi pois kamalasta itä-Helsingin vuokrakasarmista jonnekin paremmalle seudulle.


      • sulletiedoksi
        Kaikkea.sitä.kuulee kirjoitti:

        Mikä ihmeen omaisuus, ei tuolla naisella mitään omaisuutta ole. Eikä sitä ollut majuri Mikkosellakaan, talo oli panttina firman veloista. Veikkaan että velkaa on vieläkin vaikka asunto on myyty, persaukinen tuo akka on. Sossu maksaa asumisen ja elämisen. Tai nykyään Kela.

        Kela ei maksa yrittäjäeläkkeitä.


      • Kaikkea.sitä.kuulee

        Kela maksaa työttömyyskorvausta, eikös tuo Mikkonen ole työtön? Jos nekään ei riitä saa asumistukea ja vielä toimeentulotukea. Yhteiskunnan tuilla tuo porukka elää. Eipä silti, niin elää suurin osa itä-Helsingin asukkaista. Aivan oikeaan paikkaan on muuttanut.


      • uusielämä..kantaa
        Kaikkea.sitä.kuulee kirjoitti:

        Onko totuuden kertominen ilkeyttä? Akka on persaukinen ja elää yhteiskunnan tuilla koska työnteko ei kiinnosta. Aikoinaan leikki hienoa porvarisrouvaa joka halveksi "huonompia ihmisiä". Nyt sitten on itse aivan samanlainen, mahtaa vituttaa. Kaipa juttu on tehty sitä varten että joku varakas herrasmies tulisi ja veisi pois kamalasta itä-Helsingin vuokrakasarmista jonnekin paremmalle seudulle.

        Toivottavasti elät onnellisena elämäsi loppuun asti, etkä tarvitse yhteiskunnan apuja mihinkään.
        Voisit olla vieläkin onnellisempi, jos huolehtisit vain omista asioistasi.


      • Kaikkea.sitä.kuulee

        Kyllä se sinäkin jaksat kantaa muiden asioista huolta. Ei tälle palstalle tarvitse tulla kommentoimaan jos ei kiinnosta. Mikkonen elää yhteiskunnan tuilla vaikka aikoinaan kovasti halveksi sellaisia ihmisiä. Yhdessä miehensä kanssa leikkivät kovaa porvaria, taitaa nyt olla toinen ääni kellossa.


      • Ttttttttyyyyyy
        uusielämä..kantaa kirjoitti:

        Kylläpä olet ilkeä! Kyllä elämäntilanteet voivat muuttua meillä jokaisella ja voi joutua myymään omaisuutensa ja aloittamaan kaiken alusta. Siinä ei ole mitään ivattavaa. Tsemppiä Ninalle ja pojille.

        Voi joutua myymään. Pakon edessähän oii oli jo timpan eläessä. Rahat ei vaan riittäneet, edes velan lyhennyksiin.huoh.


      • Tarkkuutta
        Kaikkea.sitä.kuulee kirjoitti:

        Kela maksaa työttömyyskorvausta, eikös tuo Mikkonen ole työtön? Jos nekään ei riitä saa asumistukea ja vielä toimeentulotukea. Yhteiskunnan tuilla tuo porukka elää. Eipä silti, niin elää suurin osa itä-Helsingin asukkaista. Aivan oikeaan paikkaan on muuttanut.

        Et selvästi ole tietoinen tilanteesta tai tahallasi levität valhetta. Talo on myyty, Nina ei ole velvollinen kertomaan syytä. Ja toinen asia, Nina ei elä sossu/kela tuella. Hän on töissä, mutten levitä tietoa missä. Leskeneläkettä saa, kuten moni muukin, puolisonsa menettänyt.


    • onko.kallista

      Paljonko joutuu maksamaan vuokraa neljän huoneen asunnosta Helsingissä?

      • adfgasfg

        Ei mitään, kyllä KELA maksaa vuokran ja elämisen.


    • helpotusss

      Nyt sitten asutaan ja eletään veronmaksajien kustannuksella, on se mukavaa.

      • kutenlesketsaa

        Mistä sä niin päättelet? Kyllä Nina saa eläkkeen Timon jälkeen.


      • tuleeko.sillä.toimeen
        kutenlesketsaa kirjoitti:

        Mistä sä niin päättelet? Kyllä Nina saa eläkkeen Timon jälkeen.

        Paljonkohan mahtaa olla lesken eläke tänä päivänä?


      • jokaisellaerisuuruuinen
        tuleeko.sillä.toimeen kirjoitti:

        Paljonkohan mahtaa olla lesken eläke tänä päivänä?

        Eläkeyhtiöt laskee sen vainajan tuloista.


      • Muistionpitkä

        Ei se tälle naiselle mikään ongelma ole elää muiden kustannuksella , männä vuosina se pauhasi tv:ssä pienten lasten äitien työntekoa vastaan ja syyllisti niitä huonoiksi äideiksi.Nyt sitä itseään pitää ymmärtää ja sääliä -vaikeeta se on ,ei ole ylimielisyys ja itsekkyys vieläkään karissu tästä naisesta vaikeista kokemuksista huolimatta


      • Kaikkea.sitä.kuulee
        jokaisellaerisuuruuinen kirjoitti:

        Eläkeyhtiöt laskee sen vainajan tuloista.

        Kyllä Mikkosen leskeneläke on hyvin vaatimatonta tasoa. No, ensi vuonna se selviää kun tämän vuoden verotus tulee julkiseksi.


      • Eihän_
        kutenlesketsaa kirjoitti:

        Mistä sä niin päättelet? Kyllä Nina saa eläkkeen Timon jälkeen.

        Timo kai enää mitään eläkettä saa?? Miten se oikein toteutuu? ",, saa eläkkeen Timon jälkeen". Kaikenlaisia eläkeläisiä.


      • manit.pois.kuleksimasta

        Alaikäiset lapset saavat eläkettä kuolleesta isästään ja rouva käärii leskeneläkkeen.

        "Lapseneläke on eläke, jota maksetaan alle 18-vuotiaalle lapselle"
        (kela.fi/lapsenelake)
        "Leskeneläke auttaa taloudellisessa selviytymisessä, kun puolisosi kuolee. Sen saamisen edellytys on, että olet ollut puolisosi kanssa avioliitossa tai rekisteröidyssä parisuhteessa."
        (kela.fi/leskenelake)


      • ekifkebjh
        Kaikkea.sitä.kuulee kirjoitti:

        Kyllä Mikkosen leskeneläke on hyvin vaatimatonta tasoa. No, ensi vuonna se selviää kun tämän vuoden verotus tulee julkiseksi.

        Kävihän se töissäkin tämän vuoden aikana siellä kahvilassa.


      • hpap
        Eihän_ kirjoitti:

        Timo kai enää mitään eläkettä saa?? Miten se oikein toteutuu? ",, saa eläkkeen Timon jälkeen". Kaikenlaisia eläkeläisiä.

        itellä lesken eläke 100 e kajehtikkaa sitä


    • sossu.kustantaa

      Amerikan mallia...

      • sunmielestä

        Mikä on "Amerikan mallia"?


    • mustalainenÖ

      Timo oli yrittäjä, muistiko hoitaa eläkemaksut?

      • turha.kysymys

        Tottakai, kaikki yrittäjät hoitavat eläkemaksunsa.


      • eiainoastaanyrittäjänä
        turha.kysymys kirjoitti:

        Tottakai, kaikki yrittäjät hoitavat eläkemaksunsa.

        Yrittäjien eläkemaksut ovat olleet pakollisia jo vuodesta 1972. Olihan Timo vuosikymmenet eri työnantajilla palkansaajanakin.


      • Kaikkea.sitä.kuulee

        Veikkaan että on maksanut vain minimimaksut, silloin eläke jää hyvin vaatimattomaksi.


      • Hoitaa_hoitaa
        turha.kysymys kirjoitti:

        Tottakai, kaikki yrittäjät hoitavat eläkemaksunsa.

        , miten hoitaa. Lakihan velvoittaa yrittäjän maksamaan eläkettä itselleen, mutta alarajaa hipovilla maksuilla monelle tulee ikävä "yllätys" kun eläkeikä alkaa olla liipasimella ja katsoo kertymäänsä.


      • envoivalittaa
        Hoitaa_hoitaa kirjoitti:

        , miten hoitaa. Lakihan velvoittaa yrittäjän maksamaan eläkettä itselleen, mutta alarajaa hipovilla maksuilla monelle tulee ikävä "yllätys" kun eläkeikä alkaa olla liipasimella ja katsoo kertymäänsä.

        Olen itse yrittäjäeläkkeellä ja tulen mainiosti toimeen.


    • Urbis

      Mikkosen perhe on rupulähiössä veronmaksajien elättinä. Siihen on tultu. Halveksuu varmaan naapureitaan kovasti.

      • älytönvertaus

        Jokaisen on jossain asuttava ja itsekin asun kehäkolmosen ulkopuolella pienen kaupungin lähiössä. Ei asuinpaikka tee ihmisestä sen huonompaa kuin muutkaan ovat.


      • Lapsiparat

        Mellunmäki on täynnä mamuja, mustalaisia, juoppoja, narkkeja, mielisairaita, aivan kamala paikka. Timo pyörisi haudassaan jos tietäisi millaiseen paikkaan lapset ovat joutuneet!


      • tuomiontomppeli
        Lapsiparat kirjoitti:

        Mellunmäki on täynnä mamuja, mustalaisia, juoppoja, narkkeja, mielisairaita, aivan kamala paikka. Timo pyörisi haudassaan jos tietäisi millaiseen paikkaan lapset ovat joutuneet!

        Muuta pois niin on yks hullu vähemmän


    • Kela.maksaa

      Mikkonen on työtön, hän saa siis työttömyyskorvausta. Saa myös asumistukea ja jos nuokaan ei riitä niin toimeentulotukea. Voi lisäksi hakea harkinnanvaraista toimeentulotukea esim. lasten harrastuksiin.

      • itsetunnonnostoa

        Sinähän voit väittää mieliksesi mitä haluat, mutta se on kuitenkin ihan eri juttu onko se totta.


      • Yhyhhyyy

        Tuskin saa. Sanoi itse itsensä irti Muumikahvilan palveluksesta. Työnteko ei ollutkaa kivaa.


      • RahaaTulossa

        Nina on vaikeasti työllistettävä joten hänet laitetaan kuntouttavaan työtoimintaan tai työkokeiluun. Kuusi tuntia ma-pe, joka työpäivältä yhdeksän euron ylläpitokorvaus joka tulee muiden tukien päälle. Nina alkaa tehdä tiliä!


    • TosiOnOn

      Ensinnäkin, Nina ei OMISTANUT taloa, sen paremmin kuin Timppakaan. Talo oli kokonaan firman nimissä. Toiseksi, talo myytiin koska velat tuli maksuun. Talosta saadut rahat eivät riittäneet edes koko velan maksuun. Kolmanneksi, jos vuokra-asunnossa särkyy tai särjetään jotain, se on vuokralaisen vastuulla. Neljänneksi, helpottuuhan ne asumiskulut kun sossu maksaa vuokran. Miksi hän ei koskaan voi puhua asioista suoraan ja rehellisesti?

      • sulletiedoksi

        Nykyään ei toisen velat jää jälkeenjääneen maksettavaksi. Mitä siellä vuokra-asunnossa sen enempää särjetään kuin omassaankaan. Irtaimisto on omaa ja monella on kotivakuutukset.


      • PelkkäKeplottelija

        Velat olikin firman velkoja, samoin talo oli firman omistuksessa. Firmaa ei ole haettu konkurssiin, joten kaikki talosta saadut rahat meni velkojen maksuun. Tämän asian on Nina itse sekä kiinteistönvälittäjä myös aiemmin julkisesti kertoneet, nyt syy myyntiin olikin lumityöt. Huoh. Näin ne asiat muuttuu Mikkoskan päässä, velat onki muuttuneet saataviksi.

        Eihän tuo töykeä porvarisrouva ikinä alentuis vuokra-asunnossa asuun jos varaa olis omaan. Karavaanarit ohjelmassakaan eivät suostuneet yöpymään karavaanarialueella rahvaan parissa, hotelliin oli päästävä...


      • Uikunkuikun
        sulletiedoksi kirjoitti:

        Nykyään ei toisen velat jää jälkeenjääneen maksettavaksi. Mitä siellä vuokra-asunnossa sen enempää särjetään kuin omassaankaan. Irtaimisto on omaa ja monella on kotivakuutukset.

        Ten tiedä miksi Mikkoskan huusholliss särjetään ja särkyy, itsehän tuo kertoi et huoltoyhtiö tulee korjaan.


      • Hahahaaaaa
        sulletiedoksi kirjoitti:

        Nykyään ei toisen velat jää jälkeenjääneen maksettavaksi. Mitä siellä vuokra-asunnossa sen enempää särjetään kuin omassaankaan. Irtaimisto on omaa ja monella on kotivakuutukset.

        Talorahat meni 100% Timpan firman velkojen maksuun. Älä rääy yhtään mitään muuta.


      • Gaspodin
        PelkkäKeplottelija kirjoitti:

        Velat olikin firman velkoja, samoin talo oli firman omistuksessa. Firmaa ei ole haettu konkurssiin, joten kaikki talosta saadut rahat meni velkojen maksuun. Tämän asian on Nina itse sekä kiinteistönvälittäjä myös aiemmin julkisesti kertoneet, nyt syy myyntiin olikin lumityöt. Huoh. Näin ne asiat muuttuu Mikkoskan päässä, velat onki muuttuneet saataviksi.

        Eihän tuo töykeä porvarisrouva ikinä alentuis vuokra-asunnossa asuun jos varaa olis omaan. Karavaanarit ohjelmassakaan eivät suostuneet yöpymään karavaanarialueella rahvaan parissa, hotelliin oli päästävä...

        Mistä vitun hullujen huoneelta tämän sivuston juoruämmät on kotoisin.Nina Mikkonen on nainen jota miehet kunnioittaa mutta täällä tämä porukka ei kunnioita muuta kuin omaa peilikuvaansa.Että perkeleen iilimadot osaatte olla kateellisia ja kieroja.Täällä venäjällä teidät ammuttaisiin ennen aamunkoittoa.


    • Näinpäsilleen

      Naisilla ei ole hädän päivää. Tämän tiedän. Rahaa on.

      • ölhsölhs

        YHTEISKUNTA HOITAA......


    • vuokralla_asuva

      Tärkeintä on päästä pitkästä aikaa lehteen kuvan kanssa, ja kenties diiliin kuuluu, että vaatteet saa hakea lehden piikkiin jostain putiikista. Mutta aika pahasti Mikkoska tosiaan kirjoittaa historiaa taas uusiksi. Kertoo naisesta jotain, kun kaikki kaunistellaan ja velatkin muuttuneet saataviksi eli ei liene pihahdustakaan maininnut toimittajalle, että talo oli firman eikä Mikkosten. Ja tosiaan monipolvinen myyntiyritys ollut. Mutta majurin muisteloa näin pyhäinpäivän kunniaksi odotin juttuun. Eipä ollut. Jotenkin hirveän selittelevä juttu, ja leskeä itseään ja materiaa esille nostava.
      Tuota "jos jotain hajoaa..." -juttua ihmettelen. Jos meidän kunnan omistamassa vuokra-asunnossa jotain hajoaa, niin tullaan paikalle. Mutta erinäisistä töistä (patterin ilmaus, loisteputkilampun vaihto) ym. on erillinen hinnasto eli itsekin joutuu maksumieheksi.

      • jommankumman

        No nekö on ylivoimaisia itse tehdä patterien ilmaus ja loisteputkien vaihto? Onko joku noin uusavuton? Minulla on auto, jonka ostoon olen ottanut lainan pankista. Pitäisikö minun puhua nyt sitten PANKIN autosta, vai MINUN autostani?


      • TuiTuiTuih
        jommankumman kirjoitti:

        No nekö on ylivoimaisia itse tehdä patterien ilmaus ja loisteputkien vaihto? Onko joku noin uusavuton? Minulla on auto, jonka ostoon olen ottanut lainan pankista. Pitäisikö minun puhua nyt sitten PANKIN autosta, vai MINUN autostani?

        Auton on tietenkin pankin kunnes olet maksanut velkasi heille takaisin. Jos et maksa lainaasi, pankki vie auton.


      • jommankumman
        TuiTuiTuih kirjoitti:

        Auton on tietenkin pankin kunnes olet maksanut velkasi heille takaisin. Jos et maksa lainaasi, pankki vie auton.

        Kysyinkin puhunko PANKIN autosta, vai MINUN autosta. Et vastannut siihen. Lainan takaisinmaksun hoidan kyllä ilman sinua.


      • Toinen__vuokralalinen
        jommankumman kirjoitti:

        No nekö on ylivoimaisia itse tehdä patterien ilmaus ja loisteputkien vaihto? Onko joku noin uusavuton? Minulla on auto, jonka ostoon olen ottanut lainan pankista. Pitäisikö minun puhua nyt sitten PANKIN autosta, vai MINUN autostani?

        Toisille on. Ikäihimislle ja varman Ninallekin. Tuskin maksaa itse vuokraa vaan saa tukea. Yhteiskunnalta (meiltä moukilta) joiden lapset on laitettu lastentarhaan, kun vanhemmat ovat töissä tai jopa vuorotöissä.


      • Jfjfjff
        jommankumman kirjoitti:

        Kysyinkin puhunko PANKIN autosta, vai MINUN autosta. Et vastannut siihen. Lainan takaisinmaksun hoidan kyllä ilman sinua.

        Auto on PANKIN. Huoh.


      • jommankumman kirjoitti:

        Kysyinkin puhunko PANKIN autosta, vai MINUN autosta. Et vastannut siihen. Lainan takaisinmaksun hoidan kyllä ilman sinua.

        Kyllä siinä sinun autosta puhutaan :) En ole koskaan kuullut lainalla ostetusta autosta " lähetäänkö ajelemaan tolla pankin autolla" vaan ajelemään mun autolla tai tule käymään meillä täällä pankin talossa :D


    • ammattilaiskiainen

      Tuossa IS:n jutussa Nina Mikkonen puhuu suu vaahdossa omakotitalon omistamisesta. Pankkihan se omisti. Mikkosilla ei ollut talosta muuta kuin maksamatonta velkaa. Mikä tarve on keski-ikäisellä naisihmiselä tyrkyttää itseään lehtien looppeihin ja ratsastaa jatkuvasti kuolleen miehensä muistolla? EVVK!

      On aika siirtyä eteenpäin. Mene töihin!

      • dfgsdgh

        Ei Nina voi töihin mennä, vain huonot äidit menevät töihin, hän on kotiäiti "pienille" lapsilleen.


      • seoliennense
        dfgsdgh kirjoitti:

        Ei Nina voi töihin mennä, vain huonot äidit menevät töihin, hän on kotiäiti "pienille" lapsilleen.

        Sulla ne vuodet ei näy kuluvan.


      • tyhjät-tynnyrit

        Nina syyllisti ja haukkui julkisesti kaikki töissäkäyvät äidit. Hän nosti itsensä kotiäitinä jalustalle ja hehkutti heidän perheen erinomaisuutta. Eihän se niiden elämä loppujen lopuksi kovin esimerkillistä ollut. Pelkkä kupla. Melua tyhjästä.


      • jokaisellaedessään
        tyhjät-tynnyrit kirjoitti:

        Nina syyllisti ja haukkui julkisesti kaikki töissäkäyvät äidit. Hän nosti itsensä kotiäitinä jalustalle ja hehkutti heidän perheen erinomaisuutta. Eihän se niiden elämä loppujen lopuksi kovin esimerkillistä ollut. Pelkkä kupla. Melua tyhjästä.

        Kuolema ei kumarra ketään.


      • Ihmeselittäjä
        tyhjät-tynnyrit kirjoitti:

        Nina syyllisti ja haukkui julkisesti kaikki töissäkäyvät äidit. Hän nosti itsensä kotiäitinä jalustalle ja hehkutti heidän perheen erinomaisuutta. Eihän se niiden elämä loppujen lopuksi kovin esimerkillistä ollut. Pelkkä kupla. Melua tyhjästä.

        Ei se varmaan vieläkään ole mieltään muuttanut ,äidit kuuluu kotiin oli varaa eli ei ,siellähän se työttömyysavustuksella ja asumistuella hoitaa kahta murrosikästä ,kun työt ei kahvilassa maistunutkaan


      • Fdfdfsss
        jokaisellaedessään kirjoitti:

        Kuolema ei kumarra ketään.

        Eikä Mikkoska kumarra kuolemaa.


      • lesken.leht1

        Tuntuupa nim." ammattilaiskiainen" kovastikin kiinnostavan, vai mitä muuta tuo EVVK tarkoittaakaan? Kaikki mitä tuosta rouvasta kirjoitetaan, se myös lukijan taholta väännetään oman pahan olon jatkeeksi, kuka sitten oikeasti toisten vastoinkäymisistä nauttii ja kuka ei. Se, mitä silloin aikoinaan oli, kun kaikki oli hyvin, oli sitä aikaa, nyt on nyt.


      • Maanantai.projekti
        dfgsdgh kirjoitti:

        Ei Nina voi töihin mennä, vain huonot äidit menevät töihin, hän on kotiäiti "pienille" lapsilleen.

        Nina kertoi hänellä olevan joku projekti jota alkaa työstään. Hohhoijaa. Onkohan se valmis vuoden xxxxx maanantaina?


      • kaikkimukatiedetään
        Ihmeselittäjä kirjoitti:

        Ei se varmaan vieläkään ole mieltään muuttanut ,äidit kuuluu kotiin oli varaa eli ei ,siellähän se työttömyysavustuksella ja asumistuella hoitaa kahta murrosikästä ,kun työt ei kahvilassa maistunutkaan

        Eiköhän hän elä leskeneläkkeellään.


      • Totuustaasunohtunu
        lesken.leht1 kirjoitti:

        Tuntuupa nim." ammattilaiskiainen" kovastikin kiinnostavan, vai mitä muuta tuo EVVK tarkoittaakaan? Kaikki mitä tuosta rouvasta kirjoitetaan, se myös lukijan taholta väännetään oman pahan olon jatkeeksi, kuka sitten oikeasti toisten vastoinkäymisistä nauttii ja kuka ei. Se, mitä silloin aikoinaan oli, kun kaikki oli hyvin, oli sitä aikaa, nyt on nyt.

        Mitäs vastoinkäymisii Ninalla muka on ollu? Pääsi eroon rumasta ja huonosti suunnitellusta ja hankalasti hoidettavasta talosta joka vielä sijaitsi syrjässä, huonojen liikenneyhteyksien päässä keskellä metsää. Samalla pääsi eroon vanhasta, kärttyisästä ukostaan, jonka kuolemaa oli jo useampi vuosi odotettukin (Ninan omaa kertomaa). Pojillekin hankittu diagnoosit joilla turvata oma selustansa kun tulee konflikteja muiden kanssa (huono käytös johtuu näillä erityislapsilla sairauksista, ei huonosta kotikasvatuksesta) . Sossu maksaa elinkulut sun muut, ei tarvinnu siellä Muumikahvilassakaan olla töissä.

        Mut mitä ihmeen pihatöitä on pelkkää kalliota ja sammalta olevassa pihassa? Ei ollut nurtsia, puita, pensaita eikä edes kukkapenkkejä, mistään kotipuutarhasta puhumattakaan, Mikkosten talon pihapiirissä.


      • Sairaseläkkeelle
        kaikkimukatiedetään kirjoitti:

        Eiköhän hän elä leskeneläkkeellään.

        Ei elä. Mikkosen tulot oli niin pienet. Mut saahan Mikkoska lapsilisää, asumistukea ja muuta sosiaaliturvaa kun ei omista yhtään mitään ja on alaikäiset lapset vielä asumassa samassa huushollissa ja kyllä se itse kohta keplottelee itsensä vielä jotenkin sairaseläkkeelle. Selkä ei kestä parturin töitä ja seisomista tms.


      • päähänkökoskee
        Totuustaasunohtunu kirjoitti:

        Mitäs vastoinkäymisii Ninalla muka on ollu? Pääsi eroon rumasta ja huonosti suunnitellusta ja hankalasti hoidettavasta talosta joka vielä sijaitsi syrjässä, huonojen liikenneyhteyksien päässä keskellä metsää. Samalla pääsi eroon vanhasta, kärttyisästä ukostaan, jonka kuolemaa oli jo useampi vuosi odotettukin (Ninan omaa kertomaa). Pojillekin hankittu diagnoosit joilla turvata oma selustansa kun tulee konflikteja muiden kanssa (huono käytös johtuu näillä erityislapsilla sairauksista, ei huonosta kotikasvatuksesta) . Sossu maksaa elinkulut sun muut, ei tarvinnu siellä Muumikahvilassakaan olla töissä.

        Mut mitä ihmeen pihatöitä on pelkkää kalliota ja sammalta olevassa pihassa? Ei ollut nurtsia, puita, pensaita eikä edes kukkapenkkejä, mistään kotipuutarhasta puhumattakaan, Mikkosten talon pihapiirissä.

        Sulla se kova tarve mustamaalata Ninaa. Otitko nokkiisi aikoinaan siitä, kun hän arvosteli työssäkäyviä äitejä niin että vieläkin vituttaa? Suomessa tulee talvikin kerran vuodessa ja lumityöt sen mukana omakotiasujille.


      • pelkkääpeeetä
        Sairaseläkkeelle kirjoitti:

        Ei elä. Mikkosen tulot oli niin pienet. Mut saahan Mikkoska lapsilisää, asumistukea ja muuta sosiaaliturvaa kun ei omista yhtään mitään ja on alaikäiset lapset vielä asumassa samassa huushollissa ja kyllä se itse kohta keplottelee itsensä vielä jotenkin sairaseläkkeelle. Selkä ei kestä parturin töitä ja seisomista tms.

        Eikös niitä lapsilisiä saa muutkin lapselliset ja ei niitä tukia makseta sen mukaan mitä omistaa. Omistusasuntoonkin saa asumistuen jos on tarvetta.


      • dfgidfgm
        kaikkimukatiedetään kirjoitti:

        Eiköhän hän elä leskeneläkkeellään.

        Sadan neliön kämppä Helsingissä, tuskin riittää leskeneläke edes vuokraan. No, saahan sitä asumistukea ja toimeentulotukea jos rahat ei riitä. Varmaa kova pala porvarisrouvalle hakea köyhäinapua.


      • dotodo
        pelkkääpeeetä kirjoitti:

        Eikös niitä lapsilisiä saa muutkin lapselliset ja ei niitä tukia makseta sen mukaan mitä omistaa. Omistusasuntoonkin saa asumistuen jos on tarvetta.

        Aivan varmaan korotettuna, sen lisäksi lapsille tulee perhe-eläke ja leskelle leskeneläke, ei suuren suuria, mutta kuitenkin. "Totuustaasunohtunu", keneltä muulta, kuin sinulta se totuus on unohtunut? Toivottavasti itse pääset helpommalla;). Voimia Mikkosen perheelle.


      • ihmearvostelua
        dfgidfgm kirjoitti:

        Sadan neliön kämppä Helsingissä, tuskin riittää leskeneläke edes vuokraan. No, saahan sitä asumistukea ja toimeentulotukea jos rahat ei riitä. Varmaa kova pala porvarisrouvalle hakea köyhäinapua.

        Tyytyväinenhän Nina sanoo olevansa vuokralla asumiseen. 1/3 suomalaisista asuu vuokralla. Moni oikein hyvätuloinen julkkiskin. Mitä ihmeen hävettävää siinä muka on? Kymmeniä tuhansia vanhuksia asuu kuntien ja yksityisomistuksessa olevissa palvelu ja -vanhainkodeissa, joiden omistusasunnot ovat periytyneet lapsille.


      • Usuwuw
        päähänkökoskee kirjoitti:

        Sulla se kova tarve mustamaalata Ninaa. Otitko nokkiisi aikoinaan siitä, kun hän arvosteli työssäkäyviä äitejä niin että vieläkin vituttaa? Suomessa tulee talvikin kerran vuodessa ja lumityöt sen mukana omakotiasujille.

        Otin. Nina niittää nyt sitä mitä on vuosikausia kylvänyt.


      • Hohhoijakkaaaa
        pelkkääpeeetä kirjoitti:

        Eikös niitä lapsilisiä saa muutkin lapselliset ja ei niitä tukia makseta sen mukaan mitä omistaa. Omistusasuntoonkin saa asumistuen jos on tarvetta.

        Hohhoijaa. Työttömyyden ja sitä mukaan tulottomuuden kokeneena voin kertoa että omistusasuntoon ei mitään tukia saa. Myydä se olis pitänyt ja mennä vuokralle, vasta kun ne rahat olis elämiseen käytetty niin tukia olis ruvennu heruun. Jos jotain omistat, yhteiskunnan tukiverkkoo ei ole.


      • Shokkipaljastus
        Ihmeselittäjä kirjoitti:

        Ei se varmaan vieläkään ole mieltään muuttanut ,äidit kuuluu kotiin oli varaa eli ei ,siellähän se työttömyysavustuksella ja asumistuella hoitaa kahta murrosikästä ,kun työt ei kahvilassa maistunutkaan

        ",kun työt ei kahvilassa maistunutkaan"

        Jos itse irtisanoutuu saa karenssin. Onko Nina Mikkonen työntekoa välttelevä elämäntapatyötön, ideologisesti työtön? Miksi ei tee oman alansa töitä, hänhän on kampaajamestari.


      • mitä_jätit_kertomatta
        Hohhoijakkaaaa kirjoitti:

        Hohhoijaa. Työttömyyden ja sitä mukaan tulottomuuden kokeneena voin kertoa että omistusasuntoon ei mitään tukia saa. Myydä se olis pitänyt ja mennä vuokralle, vasta kun ne rahat olis elämiseen käytetty niin tukia olis ruvennu heruun. Jos jotain omistat, yhteiskunnan tukiverkkoo ei ole.

        "Toimeentulotuen saamiseen vaikuttaa verotettava omaisuus. HELPOSTI rahaksi muutettava omaisuus on realisoitava, ennen kuin toimeentulotukea voi saada."

        "Jos hakija asuu omistusasunnossaan, Kela ei edellytä sen myymistä."
        Lähde: https://yle.fi/uutiset/3-9596506


        "Kela voi maksaa asumistukea ruokakunnalle, joka asuu omistusasunnossa. Omistusasuntona pidetään osakehuoneistoa tai omakotitaloa, josta ruokakunta omistaa vähintään 50 %." Lähde: http://www.kela.fi/omistusasunto


    • soffikäkönen

      Ei kannaa ottaa pankista lainaa. Olen maksanut ison summan jo luottotapioista, mutta lainaa en ole ottanut.

    • oikea.suunta

      Kela asetti rajat vuokrille: kaupunkien vuokra-asuntoihin nyt tunkua – ”Iäkkäät ovat tosi hädissään”.

    • tavaramarkkinat

      Ninan kannattaa mainostaa itseään mutta kuvakäsittely olisi paikallaan muuten ei enää noin vanha ja löysälihainen tavara myy.

      • hoilhail

        Eikös Nina ollut parturi-kampaaja ammatiltaan? Timonkin hän tapasi liikkeessään, kun Timo meni tukkaansa lyhentämään.
        Jos Nina hallitsee vielä ammattitaitonsa, niin kotikampaamo pystyyn, tai töihin jonnekin parturi-kampaamoon!


      • dfgoijdfg

        On kyllä kovasti lihonut, 15-20 kiloa pois niin voi alkaa flaksi käydä vaikka parasta ennen päivä meni jo yli kymmenen vuotta sitten.


      • minä.vaan.kysyn

      • Pölöpölöpölö
        hoilhail kirjoitti:

        Eikös Nina ollut parturi-kampaaja ammatiltaan? Timonkin hän tapasi liikkeessään, kun Timo meni tukkaansa lyhentämään.
        Jos Nina hallitsee vielä ammattitaitonsa, niin kotikampaamo pystyyn, tai töihin jonnekin parturi-kampaamoon!

        Väärää tietoo. Timppaan tutustui kun Timppa haastatteli julkkisten kampaajia missikirjaansa. Nina oli julkkisten suosimassa kampaamossa töissä, julkkisten perään kun on aina ollut, kihloissa ja eli avoliitossa erään poliisin kanssa. Pettivät kumppaneitaan vuoden verran ennenkuin jäivät kiinni ja Tuire heitti valehtelevan häntäheikin pihalle.


      • Shokkipaljastus

        Nina oli avoliittossa, petti avomiestään vuoden ajan Mikkosen kanssa?! Eikö Nina ole uskovainen ihminen jolla on korkeat moraaliset arvot?


      • lenejdusik

        No niinhän se Timppakin oli... Vakka löisi kantensa.


      • äjhäh
        hoilhail kirjoitti:

        Eikös Nina ollut parturi-kampaaja ammatiltaan? Timonkin hän tapasi liikkeessään, kun Timo meni tukkaansa lyhentämään.
        Jos Nina hallitsee vielä ammattitaitonsa, niin kotikampaamo pystyyn, tai töihin jonnekin parturi-kampaamoon!

        Nina oli kampaajamestari ( :D ), mutta ei tavannut TTAM tukan leikkuun yhteydessä, vaan missien hiustenlaiton yhteydessä. TTAM teki silloin ohjelmaa menneistä misseistä...
        Tuo "kampaajamestari" on jo kakskyt vuotta sitten pudonnut sen maailman kelkasta.
        Lisäksi: kaupungin asunnossa ei saa harjoittaa ammattitoimintaa, eli "kotikampaamoa" ei sinne saa perustaa.


      • Synnin.palkka
        lenejdusik kirjoitti:

        No niinhän se Timppakin oli... Vakka löisi kantensa.

        Molemmat pettivät puolisoitaan. Uskovaisia leikkivät, mikäs se kuudes käsky olikaan...


    • aina_saa_yllättyä

      Vielä huhtikuussa tarina oli toinen:

      "IS: Nina Mikkonen talousongelmistaan: Vaikka talo myytiin, velat jäivät"
      "Torstai 13.04.2017 klo 06:47"

      "Tuore leski Nina Mikkonen avautuu perheen talousongelmista Ilta-Sanomissa."

      "Nina Mikkonen avautuu taloushuolistaan. "
      "Hän kertoo, että perheen talous on tiukilla. "
      "Ahdinko alkoi Timo T.A. Mikkosen firman veloista."

      "Nina Mikkonen, 52, kertoo Ilta-Sanomissa kärsivänsä talousongelmista."

      "Hän ja edesmennyt mies Timo T.A. Mikkonen asuivat Myrskylässä isossa omakotitalossa. Taloa myytiin pitkään, ja lopulta se saatiin kaupaksi. Silti rahaa ei jäänyt."

      "- Firmallamme oli niin paljon velkaa, että talon myyminen ei kattanut kaikkea, Nina kertoo lehdessä."

      Lähde: http://m.iltalehti.fi/viihde/201704132200102419_vi.shtml

      Mukava oli tämä uusi versiokin lukea ja yllättyä iloisesti tilanteen ja erityisesti näkökulman muuttumisesta:
      https://www.is.fi/viihde/art-2000005435063.html

      Muistelen perheen elämää käsitelleestä "Mikkosten maailma" tosi-tv-ohjelmasta, ettei talo suinkaan ollut aivan tupaten täynnä huonekaluja ja arvotavaraa, ellei mediasuuruuden omakuvakokoelmaa lasketa. Lumityöt isäntä teki ainakin ohjelmassa pääosin konevoimin (mönkijä, jossa oli aura).

      Kaikkea hyvää Ninalle ja pojille!

      • Eipihatöitä

        Mitä pihatöitä on luonnontilassa olevassa kalliopihassa? Ei ollut nurmikkoa, kukkapenkkejä, puita eikä pensaita Mikkosen firman talon pihapiirissä, mistään puutarhasta tai kasvimaasta puhumattakaan, niin maaseudulla kun asuttiinkin. Huoh.


      • Kulahtanutta.oli

        Aika tyhjiltä näytti ne huoneet kyllä olevan, tyhjää tilaa oli paljon että mikäs ongelma niissä huonekaluissa muka oli? Poikien huoneissa sänky ja pöytä, makkarissa sänky ja pari lipastoo, olkkarissa pieni sohva, sohvapöytä ja ruokapöytä. Kyllähän noin neljään huoneeseen mahtuu, hyvä jos riittäkään. Mattoja ei näyttänyt olevan ollenkaan, eikä edes verhoja joka huoneessa. Köyhän ja ankean näköistä.


    • Mutututut

      Timpan sairauden ansiosta Nina just ja just kerkes saamaan ison vuokra-asunnon. Hilkuilla oli sekin ku ukko teki kuolemaa harva se viikko. Nyt saavat asua isossa asunnossa, koska jos nyt hakis kaupungin vuokra-asuntoo nii korkeintaan kolmion saisi. Voi olla et joutuisivat tyytyyn kaksioon.

    • Kitkerääkatkeruutta

      Voi jumatsuikka. Kitkerää on katkeruus!

      • KunnanHyyryläiset

        En oo katkera jostain kunnan vuokra-asunnosta, mulla on varaa ylläpitää omaa, VELATONTA taloa pk- seudulla. Mut totuushan tuo on kirjoitus on, noin asiat oikeasti ovat. Joillekin vaan aivan mahdotonta myöntää tosiasiat, totuus on joillekin niin kovin kitkerää ja katkeraa.


      • Shokkipaljastus

        Asuuko hieno porvarisrouva kaupungin vuokrakasarmissa pahamaineisessa itä-Helsingissä, varmasti hirveä kohtalo. Ymmärsikö majuri Mikkonen minne oli joutunut? Onneksi kuolema armahti, ei olisi kestänyt elämää vuokrakasarmissa.


      • Kitkerääkatkeruutta
        KunnanHyyryläiset kirjoitti:

        En oo katkera jostain kunnan vuokra-asunnosta, mulla on varaa ylläpitää omaa, VELATONTA taloa pk- seudulla. Mut totuushan tuo on kirjoitus on, noin asiat oikeasti ovat. Joillekin vaan aivan mahdotonta myöntää tosiasiat, totuus on joillekin niin kovin kitkerää ja katkeraa.

        Miksi jahtaat tällä Mikkosten perhettä? Kuuluuko se ylipäätään sinulle, missä asuvat , miten ja millä elävät. Elä omaa elämääsi ja nauti velattomasta elämästäsi. Hyvää elämää sinulle Kelan pikku agentti!


      • pysyispoissa
        Kitkerääkatkeruutta kirjoitti:

        Miksi jahtaat tällä Mikkosten perhettä? Kuuluuko se ylipäätään sinulle, missä asuvat , miten ja millä elävät. Elä omaa elämääsi ja nauti velattomasta elämästäsi. Hyvää elämää sinulle Kelan pikku agentti!

        Eihän tuon tyrkkyporukan elämä kenellekkään kuulukkaan, mutta kun tuo julkisuuden kipeä ylhäisörouva on jatkuvasti joka lehdessä naukumassa ja valittamassa elämästään. Ukon eläessä tämä eukko oli niin korskea ja piti itseään muita parempana, että oli aina lehdissä haukkumassa ja arvostelemassa muita, siitä johtuu ihmisten vihamielisyys tuota perhettä kohtaan.


      • Tetete
        Kitkerääkatkeruutta kirjoitti:

        Miksi jahtaat tällä Mikkosten perhettä? Kuuluuko se ylipäätään sinulle, missä asuvat , miten ja millä elävät. Elä omaa elämääsi ja nauti velattomasta elämästäsi. Hyvää elämää sinulle Kelan pikku agentti!

        Mikkoskan itsensä mielestä heidän elämänsä kuuluu kaikille, siksihän se asioistaan ja elämästään kertoo tiedotusvälineille. Ellei ajattelis noin, niin pitäis omaa salaista päiväkirjaa jota pääsis lukemaan vain Nina-rouva yksin.

        Nytkin kehua retostelee kuinka elämänsä on ihanaa, kuinka ihanaa oli päästä pois siitä karseesta talosta, maalta ja elää sinkkuna. Töissä ei tartte käydä ja herkut maistuu. Ulkonäöstä päätellen ehkä alcokin, Ninahan ei mikään absolutisti oo ikinä ollutkaan. Mutta ei kerto ut sanallakaan siitä projektista, jonka takia piti töistäkin irtisanoutua.... Oliskohan jo unontunut koko juttu?


      • vaikeahyväksyä
        Tetete kirjoitti:

        Mikkoskan itsensä mielestä heidän elämänsä kuuluu kaikille, siksihän se asioistaan ja elämästään kertoo tiedotusvälineille. Ellei ajattelis noin, niin pitäis omaa salaista päiväkirjaa jota pääsis lukemaan vain Nina-rouva yksin.

        Nytkin kehua retostelee kuinka elämänsä on ihanaa, kuinka ihanaa oli päästä pois siitä karseesta talosta, maalta ja elää sinkkuna. Töissä ei tartte käydä ja herkut maistuu. Ulkonäöstä päätellen ehkä alcokin, Ninahan ei mikään absolutisti oo ikinä ollutkaan. Mutta ei kerto ut sanallakaan siitä projektista, jonka takia piti töistäkin irtisanoutua.... Oliskohan jo unontunut koko juttu?

        Joopa joo sehän se on vaikeaa muiden hyväksyä, että hän on kaiken kurjuuden jälkeen onnellinen elämässään.


    • Holtitonta.elämää

      "Ahdinko alkoi Mikkosen firman veloista". Eli firman nimiin otetusta talolainasta joka oli lankeemassa maksuun. Mikkonen oli ottanut ns. Bulk-lainan jossa maksetaan 10v vain korkoja ja koko lainasumma sitten yhdellä kertamaksulla. Korkorahat saatiin jotenkuten raavittua kuukausittain kokoon (Mikkosen kertoman mukaan) mutta rahoja koko lainan maksuun ei ollut. Eikä rahat riittäneet velan kuittaamiseen sittenkään kun talo vihdoinkin saatiin myytyä, kun joku Mikkosten tuttava osti sen säälistä.

      • ekifkebjh

        Tämän lainatyypin nimi on bullet, ei bulk.


      • ou_jee
        ekifkebjh kirjoitti:

        Tämän lainatyypin nimi on bullet, ei bulk.

        Ja hypettävän lehtijutun tyypinimi on bullshit!


    • Oppikirja.aiheesta

      Kuinka saadaan kalmosta puristettua massia!

      • Hdhdhdh

        Seiska maksaa. Pojatkin saa kivasti taskurahaa kun alkavat avautuun lapsuudestaan tän Suomen tunnetuimman julkkiksen komennossa. Tirsk!


    • hahhhhaaa

      Eikös noille riittäisi pienempi luukku? Kolmioon ja heti. Kelan tuet pois ylimääräisiltä neliöiltä. Ihme pummeja.

      • kauankomenee

        Tilavaraus uudelle aviomiehelle ja uusioperheelle.


      • Uikunkuikun

        Kerkesivät saada ison luukun kun yks huone piti varata sille Timpan hoitajalle joka päivysti huushollissa 24/7. Eihän Niina ukkoa yksin hoitanu, vaikka haluaakin antaa sellasen kuvan. Ei Mikkoska osaa puhuu totta. Nyt olis kuitenkin aika muuttaa pienenpään. Kyllä noille kolmio riittää oikein hyvin. Moni yksinhuoltaja joutuu asuun kaksiossa lapsineen.


      • Ei.voi

        Kyllä Mikkosen kelpaa, on iso asunto ja kohta pojat lähtevät maailmalle. Yhteiskunta maksaa vuokran ja elämisen, ei mitään syytä vaihtaa pienempään. Tosin jossain välissä Kela voi alkaa sitä vaatimaan mutta sitten alkaa lehdissä hirmu itku, ei voi muuttaa kaksioon!


      • pahanilmanlintuna
        Ei.voi kirjoitti:

        Kyllä Mikkosen kelpaa, on iso asunto ja kohta pojat lähtevät maailmalle. Yhteiskunta maksaa vuokran ja elämisen, ei mitään syytä vaihtaa pienempään. Tosin jossain välissä Kela voi alkaa sitä vaatimaan mutta sitten alkaa lehdissä hirmu itku, ei voi muuttaa kaksioon!

        Odotteletko innolla aikaa, jolloin hänellä menisi elämässään huonommin, eli toiveittesi mukaan?


      • Koskavalmistuu

        Jep.

        Mut mites se Ninan projekti jonka takii ei voinu käydä töissä parina päivänä viikossa? Onko sekin sellanen ensi-maanantaina-alkaa juttu? Vai joko asia on Ninalta unohtunut? Vai onko niin ettei mitää projektii olekaan, Ninasta oli vaan tylsää ja ikävää vääntäytyä töihin keskustaan asti?


      • vainhänitsetietää
        Koskavalmistuu kirjoitti:

        Jep.

        Mut mites se Ninan projekti jonka takii ei voinu käydä töissä parina päivänä viikossa? Onko sekin sellanen ensi-maanantaina-alkaa juttu? Vai joko asia on Ninalta unohtunut? Vai onko niin ettei mitää projektii olekaan, Ninasta oli vaan tylsää ja ikävää vääntäytyä töihin keskustaan asti?

        Sitä on turha palstalla kysellä. Täällä sitä ei kukaan tiedä mikä se projekti mahtaa olla. Saahan tuosta kyselystä toki pitkän ketjun arvailuja aikaiseksi.


      • siivoojamullekin
        Ei.voi kirjoitti:

        Kyllä Mikkosen kelpaa, on iso asunto ja kohta pojat lähtevät maailmalle. Yhteiskunta maksaa vuokran ja elämisen, ei mitään syytä vaihtaa pienempään. Tosin jossain välissä Kela voi alkaa sitä vaatimaan mutta sitten alkaa lehdissä hirmu itku, ei voi muuttaa kaksioon!

        Ylhäisörouvalla käy varmaan siivooja, eihän noin hieno rouva voi tehdä rahvaan töitä. Noin iso asunto, eihän sitä itse jaksa siivota. Mites kävi sen muumikahvila homman, miksi ei ole enää siellä.


      • seiskankuvat
        siivoojamullekin kirjoitti:

        Ylhäisörouvalla käy varmaan siivooja, eihän noin hieno rouva voi tehdä rahvaan töitä. Noin iso asunto, eihän sitä itse jaksa siivota. Mites kävi sen muumikahvila homman, miksi ei ole enää siellä.

        Kyllä hän sitä vessanpesuharjaa pöntössä pyöritti jo entisessä asunnossa Seiskan kuvien mukaan.


      • ammattilaiskiainen
        seiskankuvat kirjoitti:

        Kyllä hän sitä vessanpesuharjaa pöntössä pyöritti jo entisessä asunnossa Seiskan kuvien mukaan.

        Lavastettu tilanne. Näitähän riittää...


      • uskoomitätahtoo
        ammattilaiskiainen kirjoitti:

        Lavastettu tilanne. Näitähän riittää...

        Tässä tapauksessa et siis uskokaan Seiskan juttua todeksi, vaikka kaikki negatiiviset menee ilman arveluja kyllä läpi.


      • Shokkipaljastus
        Koskavalmistuu kirjoitti:

        Jep.

        Mut mites se Ninan projekti jonka takii ei voinu käydä töissä parina päivänä viikossa? Onko sekin sellanen ensi-maanantaina-alkaa juttu? Vai joko asia on Ninalta unohtunut? Vai onko niin ettei mitää projektii olekaan, Ninasta oli vaan tylsää ja ikävää vääntäytyä töihin keskustaan asti?

        Onko Nina elämäntapatyötön, ideologisesti työtön?


      • roikkuvat_julkisuudessa
        Shokkipaljastus kirjoitti:

        Onko Nina elämäntapatyötön, ideologisesti työtön?

        Martinaa ja Ninaa yhdistää paitsi saman tyyppinen hävettävä rakkaustarinan alku myös julkisuus itse valittuna elämäntapana. Heistä kahdesta Nina sentään on tehnyt parturi-kampaajan työtä, eikä hän ole yhtä paskantärkeä kuin Martina.


      • ammattilaiskiainen
        uskoomitätahtoo kirjoitti:

        Tässä tapauksessa et siis uskokaan Seiskan juttua todeksi, vaikka kaikki negatiiviset menee ilman arveluja kyllä läpi.

        Juttu on tosi, kuva on lavastettu.


    • Muuanukkeli

      Jotkut elävät "julkkiksina" elämää, eivätpä taida muuta osata/haluta. Elikkä täälläkin kommentoijat kustantaa näiden pintaperhosten elämisen kiinnostuksellaan...

      • Rumaajälkee

        Ei Ninalle näistä kommenteista mitää makseta ja tuskinpa ip- lehtien myyntikään räjähtää Ninan haastiksen takia. No, kela kustantaa noiden elämän, veronmaksajien piikkiin menee. Itse en ko lehteä ostanut, en tätä enkä edellisiäkään joissa Nina esiintyy.

        Nina on niin laiska ettei töihin viitsi vaivautua ja kun katsoo Timpan ja poikien kuvia, niin ei oo hääppöset tän mestariparturin taidot että ihmettelen jos sitä kukaan palkkaiskaan.


      • ajantasa

        Jos rva. Mikkonen lähtisi takaisin kampaajaksi, sen pitäisi päivittää omat tietonsa ensin. Ellei halua pelkäksi mummojen kampaajaksi, sen on syytä panua takaisin koulunpenkille. Nykyään kampaajilta vaaditaan paljon enemmän osaamista ja tietotaitoa, kuin ennen vanhaan. Tekniikat ja tyylit ovat muuttuneet.


      • rahaa_säästyy

        Voi olla, että vielä joku sinun lisäksesi tilaa/ostaa Seiskaa ja ip-lehtiä, mutta itse olen boikotoinut niitä ja muita akkainlehtiä pian kolmen vuoden ajan Martina Aitolehden hypetyksen takia. Roskan äärelle pääsee tarvittaessa muutenkin.


    • Rddsss

      Ei palkkaa jo sen hankalan ja koppavan luonteen takia eikä tuo hiuksia osaa edes leikata, karseet tukat pojilla ja ukolla, rumasti kynityt.

    • silliä_kullekin__

      Kuvien mukaan Mikkoska on lihonnut vissiinkin parikymmentä kiloa (?)
      Maistuuko sipsit ja kalja liikaa, mutta liikunta taas ei.
      Nythän olis aikaa vaikka kuntoilla, kun Timpasta ja Pilvilinnan lumitöistä on päästy.

      • hghg-g

        Ne olikin varmaan ne Pilvilinnan hurjat piha- ja lumityöt, jotka rvan joten kuten piti vähän vähemmän lihavana :D


      • hälhäh
        hghg-g kirjoitti:

        Ne olikin varmaan ne Pilvilinnan hurjat piha- ja lumityöt, jotka rvan joten kuten piti vähän vähemmän lihavana :D

        Lisään:
        Voin vain kuvitella miten raskasta on kolata niitä kaljuja kallioita ja kesällä kitkeä rikkaruohoja täysin luonnontilassa olevalta pihalta :D
        Ei ollut kukan kukkaa, ei pensaan pensasta missään. Ankea oli paikka!


      • Osaisi.edes.hävetä

        Ei ihme että lihoo kun kotona makaa ja viiniä kiskoo naamaansa. Ei tuolle kelpaa "paskatyöt", mielummin kotona.


    • TurvonnutMikkoska

      No, Nina ei oo pahemmin lasiin sylkenyt koskaan eikä myöskään Timppa, myöskään uskollisuus parisuhteessa ei oo kuulunut kummankaan tyyliin, vaikka esittivätkin hyveellistä, uskovaista, raitista ja uskollista pariskuntaa. Ninalle on näyttänyt maistuvan viinipullollinen ja toinenkin "hyvän ruuan" kanssa. Pojat juoksee missä juoksee, Nina saa tissutella rauhassa.

    • reilut_ja_suoraselkäiset

      Malja äidille: https://www.youtube.com/watch?v=KnLu4srkWJs

      "En halua pilata iloa, mutta yks, joka pistää tässä nykypalvelussa korvaan niin on se, että sinä ensinnäkin, kuten myös minä, niin olemme vanhempia henkilöitä ja me olemme asiakasasemassa. Meille ei sanota, että "Ole hyvä," vaan sanotaan "Olkaa hyvä!"

      Mainiota tärkeilyä isännän malliin myös vaimolta. Oikein hyvää syntymäpäivää!

      • teeskentelijät

        Karsee näytelmä, en voinut katsoa kokonaan, kun meinasin antaa ylen.


    • ihmesakkia

      Tuon eukon ylimielisyys ja nariseva ääni on todella kuvottavaa katsella ja kuunnella.

    • Tsemppiä.Ninalle

      Minä muistan, kuinka hänestä tuli koko kansan julkkis kauan sitten, kun hän tv:ssä julisti naisen oikeutta ja velvollisuutta jäädä kotiin hoitaman lapsia. Jos hankkii lapsia, ei ole mitään puolustusta sille, että vie lapset hoitoon muualle ja jatkaa ansiotyössä. Hän ajoi asiaansa suurella kiihkolla ja vakaumuksella, tuomiten kaikki työssä käyvät äidit.
      Ajattelin, että monissa perheissä molempien vanhempien palkkatulot ovat välttämättömyys, varsinkin, kun perhe kasvaa ja talouden menot myös. Pidin tuomitsemista kohtuuttomana ja varakkaan ihmisen ymmärtämättömyytenä.
      Mielestäni tänä päivänä ei ole mitään syytä naisen jättää ansiotyötään, vaikka perustaakin perheen. Aina voi sattua ja tapahtua, ja omat tulot ja itsellinen elämä on jokaiselle oikeus. Missään tapauksessa ei saa mennä tuomitsemaan toisten ratkaisuja. Jokaisella on oma elämänkohtalonsa. Viisasta on varautua ja olla valmis muutoksiin.
      Mikkosella oli ammatti, oma yritys, jonka hän lopetti ja rupesi kotiäidiksi kahdelle pojalleen ja hoitamaan taloutta. Kaikki meni hyvin, kunnes kun romahdus tuli ja vaikeudet alkoivat.

      Nykyisessä tilanteessa hän on myyjättärenä pikkupuodissa. Ihmettelen, eikö koulutettu kampaaja saa järjestetyksi itselleen ammattia vastaavaa työtä. Jos hän olisi jatkanut ammatissaan. olisi tilanne ehkä ollut parempi, mutta onhan annettava hänelle suuri tunnustus miehensä omaishoitajuudesta. Harva selviäisi noin hyvin.

      • seurapiirirouva

        Eikös hänellä ollut kaiken maailman hoitajat apuna, ukkoaan hoidellessa, rouva vaan antoi lehtihaastatteluja, kun muut hoiti ukon. Nykyään kampaajan työ muuttuu tosi nopeasti, jos et joka vuosi kouluttaudu, niin ei ole mitään asiaa enää kampaajaksi. Kyllä eukon kampaajaura on lopullisesti ohi. Muutenkin näyttää, että ei rahvaan työt paljon kiinnosta ja eikös tuota ikääkin ala jo olla sen verran, että ei kannata enää kouluttautua, kun eläkeikä lähestyy.


      • natsikorttiska

        Ahaha, Nina Mikkonen ja yhdeksän sekunnin hitlerkortti. Mahdatkohan ihan oikein muistaa, miten se kohua herättänyt haastattelu sisälsi? Omaa asiaansa voi ajaa ilman sitä, että vertaa työssä käyviä äitejä natsisaksan oppeja käyttäviksi.

        Mikäs siellä kotona ollessa.

        Minulle Mikkoska oli vain vähän tärähtänyt mamma. Harmiton, mutta silti vähän kaukaa kierrettävä.


      • Ohhhoooh
        natsikorttiska kirjoitti:

        Ahaha, Nina Mikkonen ja yhdeksän sekunnin hitlerkortti. Mahdatkohan ihan oikein muistaa, miten se kohua herättänyt haastattelu sisälsi? Omaa asiaansa voi ajaa ilman sitä, että vertaa työssä käyviä äitejä natsisaksan oppeja käyttäviksi.

        Mikäs siellä kotona ollessa.

        Minulle Mikkoska oli vain vähän tärähtänyt mamma. Harmiton, mutta silti vähän kaukaa kierrettävä.

        Lastensa nykytilasta näkee ettei ollut mitenkään harmiton muija. Kersoilla on paniikkihäiriötä ym psyykkistä ongelmaa. Oli tuo ihan odotettavissa kun joutuivat kahden vinksahtaneen aikuisen komennossa elämään. Huostaan ne pojat olis pitäny ottaa.

        Onko Mikkoska mennyt uudelleen töihin kun on TsemppiäNinalle nimimerkin mukaan jossain puodissa myyjättärenä? Muumikahvilastahan se jo otti loparit kun oli liian vaivalloista vääntäytyy keskustaan parina päivänä viikossa. Nyt voi aamuisin kääntää kylkee ja nukkuu krapulaansa pois kun pojat on pois jaloista, toivottavasti nyt ainakin peruskoulun käyvät loppuun. Sen jälkeen tuleekin tenkkapo, että mistä ammatti. Ammattikouluun ovat tietenkin liian "herraskaisia" vaikka älyä ei sen korkeampaan koulutukseen ole. Peräkammarin pojiksi taitavat jäädä sinne itähelsingin vuokrakämppään...

        Ei Mikkoskaa kukaan palkkaa kampaamoonsa asiakkaathan kääntyis jo ovelta ulos! Eikä sen taidotkaan ole hääppöset, rumasti on aina poikien hiukset leikattu.


    • Mestariparturi

      Mikkoskalla ei oo koskaan ollut omaa yritystä, toisen palveluksessa oli ihan tavallisena parturina. Mistä lie toi mestari-liite siihen eteen napattu, taitaa olla samaa sarjaa kuin Oulun goljatin celebrity modellit ja real foodiet eli oman mielikuvituksen tuotoksia.

      • niin_erikoinen

        Eihän VTM-mediavaikuttajan vaimo voinut olla "vain" parturi-kampaaja, vaan jokin titteli siihen pitää liittää. Onneksi Ninalla oli tuo erikoisammattitutkinto.

        "Hiusalan erikoisammattitutkinnon suuntautumisalat ovat kampaajamestari ja parturimestari. Tutkinnon suorittajan on mahdollista suorittaa kumpikin näistä suuntautumisaloittain eriytyvistä tutkinnon osista. Mikäli tutkinnon suorittaja suorittaa kampaajamestarin sekä parturimestarin suuntautumisalan tutkinnon osat eli yhteensä seitsemän tutkinnon osaa, tutkintotodistukseen merkitään suuntautumisalaksi parturi-kampaajamestari."
        Lähde: http://opetushallitus.fi/download/110957_hiusala_erikoisammattitutkinto.pdf


    • Jotain__rajaa

      Kovasti riittää kadehdittavaa vakavasti sairastuneen miehen omaishoitajuudesta ja sen jälkeen leskeksi jäämisestä. :) Ihan nimitellä pitää, kun niin koville ottaa, kun joku joutuu taloudellisiin vaikeuksiin ja koettaa niistä selvitä.

      Ehkäpä toivotaan kaikille nimittelijöille ja niille, joita tämän lesken asiat ihan kauheasti kiihdyttää, samanmoista kohtaloa omaan elämään - omaishoitajuutta, talousvaikeuksia, leskeyttä. Jospa sitten se kateus helpottaisi?

      • eikukaanolekateellinen

        Koeta nyt sinäkin käsittää, että kukaan täällä ei ole tuolle porukalle kateellinen, eikä täällä kukaan ole syyllistynyt pahansuopuuteen tuota perhettä kohtaan. Kyse on tuon Mikkosen perheen ilkeydestä ja ylimielisyydestä. Vuosikausia haukkuivat muita ihmisiä ja ylensivät itsensä muiden yläpuolelle, siinä syy miksi heitä inhotaan.


      • OinkOinkOink

        Kateus ja inho ovat kaksi eri tunnetta. Ei tuolla vastenmielisellä pariskunnalla ollut mitään kadehdittavaa.


      • Diarraahep

        Sama juttu tuon Arstila kanssa. Akka v..lee ugrilaisista persejaloista. Ei tajua ettei pienipalkkaisilla perheenäideillä riitä rahat muotivaatteisiin. Saatana hyvä jos saavat ryysyt lapsilleen. Siinä on kans yksi herrakansalainen. Oksettaa mokomakin omahyväinen pelle.


      • tasaneikäyonnenlahjat

        On surullista suorastaan manata tuntemattomille ihmisille pahaa.

        Mikkoska saa puuhailla ihan mitä tahtoo, kun näin hänet lehtien palstoilla vaaleanpunaisessa takissa, ajattelin että hän ilmoittaa olevansa valmis rakkauteen. Pikkujulkuillahan se on yleinen tapa.
        Mietin myös kun Mikkoska hehkutti vuokrakämpän autuutta Itä-Helsingissä, mutta hyvä jos hän viihtyy poikiensa kanssa. Hyvä kun taloudellinen tilanne parantui huimasti, vai mikä se ilmaisu olikaan. Kaikki hänen kotonaan korjataan, eikä maksa mitään??? Onko asunto kaupungin asunto, eikö niihin ole pitkät jonot Helsingissä.?
        Onnea vaan, tiedän mitä on kasvattaa lapsia Helsingissä.

        Arstilasta taas tuli mieleen, että oli kai naimisissa jonku tohtorin kanssa aikanaan ja nyt sitten niin fiini. Yleensä kun ihminen on jäänyt kymmeniä vuosia sitten eläkkeel, hän on eläkeläinen, mutta Arstila ei :D Kas kun ei emeritus, tai täysin palvellut TV-kuuluttaja.
        Missä hän asuukaan, kun tapaa kassoilla lihavia ikävän näköisiä ihmisiä. Onko Stocmannille romahduksen jälkeen rynnännyt vääränlaista porukkaa lihatiskille ja fiinit frouvat kärisivät?
        Nainen joka on menettänyt poikansa, ja lapsenlapsenkin löysi poikansa kuoleman jälkeen, viitsii alkaa oikein lehden palstalla halveksimaan ihmisiä. Rumaa tosi rumaa, mutta niin tätä päivää.
        Arstilalla on kyllä suloiset posket ja ei harmaan häivää hiuksissa, hassua kun minulla on ryppy silmien välissä otsassa ja harmaata pukkaa.


    • limepb

      Eikös Arstilalla itselläänkin ole jotain "luurankoja"....aikuisella lapsella jotain ongelmia???
      Lapsenlapsen näki jossain vaiheessa...näin täydellinen ihminen pystyy luonnollisesti
      hyvinistuvassa ja kalliisssa jakkupuvussa arvostelemaan muita...

    • Köyhyys-jäi-taakse

      Kehtaatkin vielä panetella ja sotkeutua lesken perheen asioihin pahansuovasti. Leskeä pitäisi tukea kaikin tavoin. Jättäkää leski rauhaan!

      Äitini jäi leskeksi kolmen pienen alle kouluikäisen lapsen kanssa jo vuonna 1961. Meillä oli pienviljelystila, jolla ei ollut edes sähköjä tai traktoria. Lehmiä oli neljä, ja yksi hevonen. Naapuriapu talon töissä pikkupalkalla sekä sukulaisten jonkinlainen apu myös meidän lasten koulutuksessa ylioppilaiksi asti saatiin. Kuole pois ääliö!

      • ihanyksihevonen

        No on sulla ollu kurja lapsuus ja sen kyllä huomaa!


      • jätämeidätrauhaan

        Voi kun tuo ällöttävä leski jättäis meidät rauhaan, eikä tartteis enää ikinä nähdä tuon eukon naamaa lehdissä ja valittamassa kauheata kohtaloaan.


      • Bcbcbcb

        Voi herranjee. Olis sen sunkin isäs pitänyt suunnitella perheen talous paremmin ettei leski olis jäänyt tollaseen ahdinkoon ja ulkopuolisten autettavaksi


      • toiveloma_ei_toteudu
        jätämeidätrauhaan kirjoitti:

        Voi kun tuo ällöttävä leski jättäis meidät rauhaan, eikä tartteis enää ikinä nähdä tuon eukon naamaa lehdissä ja valittamassa kauheata kohtaloaan.

        Timo kertoi poikien syntyneen julkkiksiksi, joten heidän äidilläkään ei ole paluuta tavikseksi. Valitettavasti.


    • menestyspoikii

      Ei Mikkonen suinkaan haluaisi muuttaa West Endiin tai Kuusisaareen johonkin ikävään omakotitaloon, jossa olisi lumitöitä. Majuri järjesti lokoisat olot perikunnalle.

    • YLIPUOLISILMÄ

      Mä pijän hänestä(kuten lähinnä kaikista).

    • Antakaaollajo

      Ei kukaan muista kuka on Mikkonen vuoden päästä. Nyt jo tuottaa vaikeuksia. Ihmettelen miten kukaan jaksaa lyödä lyötyä. Antakaa ihmisten elää ja olla. Ei ole teille tehnyt mitään pahaa. Kaikkea hyvää hänelle ja perheelleen. Kauhea rääkki se miehen sairastaminen. Antakaa olla. Jo lastenkin tähden. Lasten on vaikea elää, kun lukevat kaikkea peetä mitä kirjoitatte. Ihmisten ilkeys ja pahansuopaisuus on pahinta.

      • Diarraahep

        Esitätkö itse kulissielämää? Jos on valinnut julkisuuden elämäntavaksi, niin silloin pitää toisenlainen näkökulma hyväksyä. Vai pitäisikö alkaa hyssyttelemään, että voi,voi sentään kuinka maailma potkii päähän. Saatanaa on tässä itse kukin vastoin käymisiä kokenut. Eikä ole ollut tarvetta niitä turuilla ja toreilla huudella. Kyllä jämpi on näin.


      • Jijijipp

        Mistä sinä tiedät mitä pahaa mikkoska on kenellekin tehnyt? On ainakin loukannut lukuisia ihmisiä pahoilla puheillaan ja ilkeällä käytöksellään ja lapsensakin kärsii pahoista psyykkisistä vaikeuksista kun ovat joutuneet hänen kanssaan elämään.


    • ythytt

      Itä-Helsinki on sellainen paikka mihin en muuttaisi mistään hinnasta! Hyi yäk, pelkkä ajatuskin oksettaa! Pahimmat slummialueet ovat juurikin noilla kulmilla.

    • minävaan1133

      Kai se totuus on, että ei Mikkosia ole ikinä häpäisty ja nöyryytetty näin kuin nyt. Kaupungin vuokrakennossa Itä Helsigin lähiössä. Mahtaa se korventaa akkaa, joka haukkuin ja ylenkatsoi aikanaan kaikki muut.

      • omaalääkettään

        Tekee Mikkosen muijalle hyvää vähän nöyrtyä, eikös se raamattukin sano, että se joka itsensä ylentää, se alennetaan, tai jotain siihen suuntaan. Ylpeys käy lankeemuksen edellä.


      • 565555
        omaalääkettään kirjoitti:

        Tekee Mikkosen muijalle hyvää vähän nöyrtyä, eikös se raamattukin sano, että se joka itsensä ylentää, se alennetaan, tai jotain siihen suuntaan. Ylpeys käy lankeemuksen edellä.

        No kuule, tuokin on jo käännetty päälaelleen. Hänelle ei kuulemma olis annettu sellasta taakkaa ja vastoinkäymisiä ellei hänellä olis katsottu olevan niin paljon voimaa!


      • HirveePerhe
        omaalääkettään kirjoitti:

        Tekee Mikkosen muijalle hyvää vähän nöyrtyä, eikös se raamattukin sano, että se joka itsensä ylentää, se alennetaan, tai jotain siihen suuntaan. Ylpeys käy lankeemuksen edellä.

        Ei Mikkoska niin vain lannistu, pojillekin haettiin lääkärintodistukset psyykkisistä sairauksista ettei vaan päästäis syyttään Mikkoskaa huonosta kotikasvatuksesta kun pojat aiheuttaa häiriötä. Lehdessä oli lääkäreitä haastateltu et noita diagnooseja jaetaan aika hepposin perustein. Mut ku Mikkoska suurella suullaan kovaäänisesti vaatii....Ei oo tervettä ollut se elämä siellä neljän seinän sisällä Myrskylässä.


      • Eioletotta
        HirveePerhe kirjoitti:

        Ei Mikkoska niin vain lannistu, pojillekin haettiin lääkärintodistukset psyykkisistä sairauksista ettei vaan päästäis syyttään Mikkoskaa huonosta kotikasvatuksesta kun pojat aiheuttaa häiriötä. Lehdessä oli lääkäreitä haastateltu et noita diagnooseja jaetaan aika hepposin perustein. Mut ku Mikkoska suurella suullaan kovaäänisesti vaatii....Ei oo tervettä ollut se elämä siellä neljän seinän sisällä Myrskylässä.

        Ai että ihan oikeasti oikeita lääkäreitä haastateltu jonkun ihmisen asioista ja hekö ovat sitten kertoneet? Entä se lääkärien ehdoton vaitiolovelvollisuus?


      • Hshhs
        Eioletotta kirjoitti:

        Ai että ihan oikeasti oikeita lääkäreitä haastateltu jonkun ihmisen asioista ja hekö ovat sitten kertoneet? Entä se lääkärien ehdoton vaitiolovelvollisuus?

        Ai, että lääkärit ei sais puhuu lääketieteellisistä asioista? No, huh, huh!


      • äitiminäkin
        HirveePerhe kirjoitti:

        Ei Mikkoska niin vain lannistu, pojillekin haettiin lääkärintodistukset psyykkisistä sairauksista ettei vaan päästäis syyttään Mikkoskaa huonosta kotikasvatuksesta kun pojat aiheuttaa häiriötä. Lehdessä oli lääkäreitä haastateltu et noita diagnooseja jaetaan aika hepposin perustein. Mut ku Mikkoska suurella suullaan kovaäänisesti vaatii....Ei oo tervettä ollut se elämä siellä neljän seinän sisällä Myrskylässä.

        No no, ei kai sentään. EI KAI KUKAAN HALUA LAPSELLEEN TAUTISEN LEIMAA, tuntuu aika hurjalta. Sellainen leimaa lapsen loppuiäksi, sittenkin kun yhteiskunnan tuet alaikäisestä loppuvat. Jos lapset ovat koulussa ja menestyvät, ovat silloin teveitä joka on jokaiselle vanhemmalle ihana asia. Jos taas tukea tarvitsevat suotakoon se heille.
        Josko pysyttäis asiassa, lapsista sentään kysymys.


    • TeiniJonneJoraaJou

      Kanerva on vitunpaskakasapahaa jatkoa sille.

    • HuhhuhMitäSettiä

      Vieläkö sä jauhat täällä? Lopeta. Sä vaan trollaat ja trollaat.

    • raaka-akka
      • eipitäsleuhkia

        Voi kamala mikä ämmä!!! Osaakohan yhtään hävetä ja miettiä :"Kuinkas sitten kävikään?"
        Taas vanha sananlasku pitää paikkansa "joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa!"


    • NihNihNih

      Ei kai sellasii papereita muut lapsilleen järkkääkään kuin Mikkoska ja vielä suoltaa asiaa jatkuvasti julkisuuteen. Onhan se outoo et vielä molemmilla pojilla on psyykkisiä vaikeuksia....Pitäis edes alaikäisten sairaudet omana tietonaan, mutta ei, saahan siitäkin muutaman satasen kun vuotaa lastensa henk.koht.asiat seiskalle. Nuohan on muutenkin leimautuneet jo ajat sitten, kun ovat suorastaan syntyneet roskajulkisuuteen koska isänsä on Suomen kuuluisin ihminen, Timo TA Mikkonen! No, täysi-ikäisinä voivat sitten hekin siirtyä vanhempiensa lailla seiskan leipiin myymään yksityisasioitaan ja lapsuuden traumojaan.

    • muohku

      Mikä on Veepee????????

    • Majuri.Myrskylästä

      Missä Myrskylän Majurin haamu huuhailee?

      • Anonyymi

        Jotkut tietävät,jotkut ei. Ja ne, jotka tietävät, eivät sitä julkisuudessa kerro...


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe