Suomessa mielenterveyshuolto näkyy olevan aivan retuperällään.
Jos sanoo vittumaiselle sukulaiselle tekevänsä itsemurhan vihdoin vuosia jatkuneen henkisen väkivallan ja itsekkyyden johdosta ja tämä sukulainen soittaa sitten 112.
Hätäkeskus laittaa poliisit asialle ja paikalle saapuu yksikkö, joka ei tiedä yhtään mitä oikeasti on taustalla.
Siinä tilanteessa on turha selitellä näille mitään, koska se ei auta, koska tuomio on jo annettu.
Kiusattu ihminen saa kylmää kohtelua, kuin joku rikollinen.
Poliisi on suorastaan aggressiivinen ja tulee pyörimään itsemurhaa aikovan kotiin ilman lupaa.
Se on nöyryyttävää, koska koti on kaameassa kunnossa.
Putka on hyvin kolkko paikka. Pienessä kopissa on pehmustettu matto, betonivessanpönttö ja vesipiste. Seinät on raavittu täyteen jotakin merkkejä kävijöistään.
Katossa näkyy olevan kamerakin, mutta sen toimivuudesta en tiedä.
Kerran tunnissa tai kahdessa poliisi käy kurkkaamassa putkakomeron pienestä luukusta ja sulkee sen luukun voimakkaasti pamauttamalla ikään kuin osoitukseksi, että "nyt olet putkassa sinä ihmissaasta!".
Pois päästessä he hoputtavat. Ihan kuin pitäisi ottaa kaman kainaloon ja juosta ulos kylmyyteen. En kuitenkaan mene, vaan laitan vaatteet päälle. Ihmettelin ääneen kuinka tässä tilanteessa oleva ihminen laitetaan poliisiputkaan juoppojen ja rikollisten kanssa ja kohtelu on kuin rikollisella. Joku sanoo ettei paikka ole sama. Ainakin paikka oli hyvin kolho ja kohtelu sen mukaista.
Hyvin aggressiiviselta vaikuttava isokokoinen mies alkaa ivallisesti sanoa, että kuinka pitäisi miettiä miksi tällaiseen paikkaan olen jotunut ja kuinka pitäisi katsoa peiliin.
Sanoin heille, että heidän pitäisi opetella hieman psykologista silmää. Toinen rauhallisempi poliisi vittuilee huoneesta pois lähtiessä kuinka lähtee tästä opiskelemaan psykologista silmää.
Ajattelin lopettavani itseni hirttoköyteen, joka jäi paikoilleen roikkumaan, kun pääsen lopulta kotiin aamulla. Kotona ajattelin, että nukun ja kirjoitan vielä nettiin pariin paikkaan miten elämänsä loppumetreille tullutta kohdellaan nykysuomessa.
Joutuminen putkaan kerrottuaan sukulaiselle tekevänsä vihdoin itsemurhan, on aivan absurdia. Sukulaisella ei ole viimeiseen noin 480 päivään löytynyt yhtään oikeata aikaa auttaa traumatisoivan rikoksen uhria saada paperit kasaan ja asia vireille, jotta oikea rikollinen joutuisi edesvastuuseen. Häntä kiinnostaa vain ja ainoastaan oma napa. Ihan oikeasti hänelle on ylitsepääsemätöntä ollut tehdä käden puristusta vastaava asia yli 6 vuoteen, jolla olisi ollut suuri apu. Hänen pilliin ja hän keskiössä se ihmissuhde on hoidettu ihan aina. Maanmatosella ei ole mitään oikeutta hänen ylhäisyydeltä pyytää yhtään mitään.
Jos elämä olisi peli, on poliisiputkaan joutuminen GAME OVER. Viimeiset elämäneliksiirit valuvat viemäriin siitä kohtelusta. Päähän potkittua potkitaan vielä hieman päähän lisää, koska poliisi auktoriteettina voi niin tehdä.
Minne voi kertoa, että heillä on osa töissä todella aggressiivisen oloista porukkaa, joilla ei ole minkäänlaista tilannetajua? Olisiko minun pitänyt tappaa itseni kotiin päästyäni ja jättää muikkari poliisille, kuinka GAME OVER tuli lopulta, koska edes poliisiin ei voi luottaa. Miten ikinä voin saada oikeutta koettuani mitä kamalamman rikoksen toisen auktoriteetin pakeilla, joka huumasi minut ja teki fyysistä ja seksuaalista väkivaltaa, josta on aiheutunut hyvin vakavat traumat. Ja lopputulos on se, että kun aion lopulta päättää päiväni, joudun poliisiputkaan kuin jokin rikollinen.
Mitä tästä opin? Älä kerro kenellekään yhtään mitään aikomuksistasi, älä luota kehenkään, koska kukaan ei oikeasti auta. Tapa itsesi ja painajainen loppuu.
Tilanne on ihan oikeasti ollut painajainen jo pitkään. Mietin, voiko asiat enää huonommaksi mennä... Näköjään voi. Kuolema lopettaa kaiken.
Sadistit hakeutuvat aloille, missä voi olla auktoriteetin asemassa. Näitä lienee marginaalinen joukko, mutta joskus elämän lotto antaa sinulle kokemuksen näistä useammassa paikassa. Mistä voisi enää hakea apua, kun luotto lääkäreihin ja poliiseihin on lähelle 0 tilanteessa, jossa on heikomman asemassa.
Mistä muusta syystä olet joutunut putkaan kuin juopottelusta tai aggressiivisuudesta johtuen ja miten sinua on kohdeltu?
Poliisi vie putkaan, jos kertoo itsemurha aikeista
37
765
Vastaukset
- oiukjymhg
Älä viitsi höpöttää. Jos hätäkeskukseen sanot aikovasi tehdä itsemurhan, lähtee kylläkin ensimmäisenä paikalle ambulanssi, ja suunnittelemastasi tekotavasta riippuen toisena pelastuslaitos. Poliisi ei saa kuljettaa mielenterveysongelmaista edes sairaalaan, vaan vaikka poliisi tapaisi suissipotilaan muun tehtävänsä yhteydessä, ja voisi hyvin nakata yhteistyöhaluisenkin potilaan ohikulkumatkallaan sairaalaan, tulee heidän pyytää paikalle ensihoitoyksikkö homma hoitamaan.
Se, että olet putkaan joutunut, on mitä luultavimmin johtunut siitä, että olet ollut agressiivinen ja häiriöksi tai jopa uhaksi muille, mallia Hervannan bussinpysäyttäjä. Kyllä siinä ensimmäinen paikka onkin sitten poliisiputka, jolla estetään häiriö ja vaara muille, ja jos pistät hanttiin, niin hopeaa on tarjolla tavalla tai toisella. Sen jälkeen sitten, kun tilanne on rauhoitettu ja stabiloitu, ruvetaan miettimään, että mitäköhän apua sinulle järjestyisi. Omasta asenteesta toki silloinkin paljon kiinni mitä saa.- Kokemus098
"Se, että olet putkaan joutunut, on mitä luultavimmin johtunut siitä, että olet ollut agressiivinen ja häiriöksi tai jopa uhaksi muille."
Kylläpä on taas joku järjenjättiläinen siellä viisastelemassa ja kierouttamassa totuuden.
Minä olin kotonani yksin. En aiheuttanut mitään muuta häiriötä kuin, että huusin sadistille puhelimessa, että jättää minut rauhaan ja suljin luurini. Hän soitti jatkuvalla syötöllä uudestaan.
Lähetin tekstiviesti, jossa kerroin mitä he ovat toimillaan aiheuttaneet ja että mihin tämä päätyy.
Miten voin olla uhkaksi muille selvin päin kotonani, kun minua pommitetaan sadistin johdolla puheluilla joihin en halua vastata.... Putkan paikka on tällaisille sadistisille empatiakyvyttömille idiooteille joiden mielestä raiskaus on arkipäivää. "Mitä sitten, sinut on raiskattu. Jatka elämääsi."
Sinä olet "oiukjymhg" todellinen typerys. - oiukjymhg
Juuei, tuon kertomuksen tapahtumilla ei vielä pääse poliisin putkaan. Ei mene läpi. 12 vuotta kenttätyössä mm. näiden asioiden parissa opetti asioiden oikean laidan. Myös sen, kuinka objektiivisia nämä kertomukset ovat.
- Kokemus098
oiukjymhg kirjoitti:
Juuei, tuon kertomuksen tapahtumilla ei vielä pääse poliisin putkaan. Ei mene läpi. 12 vuotta kenttätyössä mm. näiden asioiden parissa opetti asioiden oikean laidan. Myös sen, kuinka objektiivisia nämä kertomukset ovat.
Mitähän siihen pitäisi lisätä, että uskot, että pääsee putkaan?
Pari tyhjää viinipulloa siideritölkkiä pöydällä, jotka oli juotu 20-1pv aikaisemmin?
En yleensä juo, mutta ajattelin hirttäytymisen olevan helpompaa kännissä. Mutta ne kännit oli jo lusittu ja ihan selvin päin olin. Minkäänlaisia lääkkeitä en syö.
Lisäksi asunto oli kuin sikolätti ja oli todella nöyryyttävää, että tyypit tunkivat sisälle tepastelemaan ja koskivat tavaroihini vaikka kielsin.
Perheenjäseneni on aikaisemminkin aiheuttanut minulle ongelmia. Kerran sanoi lääkärille kuinka hakkasin äitini. Minä istuin vieressä ja kuuntelin tämän naisen tarinaa ja mietin, että kuka hän oikein on. Totuus: Talutin todella kovapäisen äitini kädestä puristaen kotoani ulos ja hänelle tuli mustelma johtuen liian korkeasta marevan annostuksesta. Silloin tulee mustelmia helposti. Hän ei yli kymmenestä kiellosta huolimatta lopettanut toimintaansa kotonani, vaikka olin päästänyt hänet paikalle teelle ja vannottanut ettei tee muuta. Pakko oli poistaa hänet asunnosta, koska petti lupauksensa ja aiheutti toimillaan harmia. Miltä sinusta tuntuisi, jos astioita tai tasoja pyyhitään eläimenkakkaan tahriintuneella pyyhkeellä, joka löytyi eteisen lattialta. Niin, nettiöykkäreiden mielestähän minä olen syypää ja vähintäänkin syyllistynyt pahoinpitelyyn tässäkin, vaikka tietääkseni olin oikeutettu poistamaan häirikön kodistani. Vai olisiko pitänyt soittaa poliiseille toimittamaan se tehtävä. Ai niin, mutta kun kotini on sikolätti, niin se olisin ollut minä, joka olisi taas joutunut putkaan. Luotto oikeuslaitokseen alkaa olla aika 0.
Kyllä sanoin sukulaiselleni hirttäväni itseni. Onko tämä se syy miksi toimittivat putkaan?
Vai pitääkö soittaa hätäkeskukseen ja pyytä nauha todistusaineistoksi, jos haastan tämän loruja keksivän oikeuteen, jos henki vielä pihisee niin pitkälle. - PieniLiekki
Mitä jos miettisit niitä keinoja, joilla saisit asuntosi muistuttamaan normaalia kotia? Minkälaisia neuvoja äitisi on sinulle antanut? Onko sinulla kotieläimiä? Onko niillä asianmukaiset olot kodissasi? Olisiko siitä haittaa, että ottaisit ulkopuolisen avun vastaan ja siivoaisitte aluksi kämppäsi? Millä tavoin sinä auttaisit itse itseäsi, että pääset eroon pahasta olostasi ja pysyt väleissä lähisukulaistesi/ystäviesi kanssa?
Näin ulkopuolisesta vaikuttaa siltä, että useampi ihminen on kovasti huolissaan nykytilanteestasi. - Kokemus098
PieniLiekki kirjoitti:
Mitä jos miettisit niitä keinoja, joilla saisit asuntosi muistuttamaan normaalia kotia? Minkälaisia neuvoja äitisi on sinulle antanut? Onko sinulla kotieläimiä? Onko niillä asianmukaiset olot kodissasi? Olisiko siitä haittaa, että ottaisit ulkopuolisen avun vastaan ja siivoaisitte aluksi kämppäsi? Millä tavoin sinä auttaisit itse itseäsi, että pääset eroon pahasta olostasi ja pysyt väleissä lähisukulaistesi/ystäviesi kanssa?
Näin ulkopuolisesta vaikuttaa siltä, että useampi ihminen on kovasti huolissaan nykytilanteestasi.Yleensä kotini on tosi siisti. Nyt vaan on kaikki rempallaan ja banaanikärpäset haisee.... en ole asettunut tänne edes kunnolla...
Lemmikkini hoidan asiallisesti, eikä hänen tarvitse kärsiä takiani. Hänellä on muitakin läheisiä, joiden kanssa viihtyy hyvin, eikä kodin vaihto aiheuta täten stressiä hänelle, joten ei tarvitse olla sikolätissä kanssani.
En usko, että ovat huolissaan. Äitini on todellinen piru. Käyttäytyy normaalisti, kun ei huomaa minun voivan huonosti ja käy kimppuun verbaalisesti, kun voi huonosti. Normaali ihminenhän omaa empatiakyvyn ja näin ollen he eivät pahenna huonovointisen tilaa sanoillaan tai teoillaan. Äitini oikein yrittää ajaa minua itsemurhaan. Hänen aiheuttaman adrenaliiniryöpyn siivin vielä joskus onnistunkin. Hänen sanojaan on mm. "Mitä sitten , jos sut olisi raiskattu, mitä sitten, move on." Nuoruudessa paras aika tulla kiljumaan oli silloin kun joku itkee ja on poistunut tilanteesta suljetun oven taakse. Sadisti se nainen on, koska saa kiksit riehua, kun toisella on paha olla.
Tuli kotiini pyörimään minulta viemillään avaimilla putkayön jälkeen aamulla. Luuli varmaan etten ole kotona. Kehotin häntä lähtemään ja senkin jouduin tekemään vähintään 4 kertaa. Olin yllättynyt kuinka hän tällä kertaa uskoi niin nopeasti. Poliisiautossa sanoin hänelle ettei enää ikinä häiritse elämääni. Olen tässä jo vuoden päivät pyytänyt ottamaan minut pois testamenteista ja muista, koska en halua heidän kanssaan olla missään tekemisissä enää ikinä. Hän ei ole suostunut tekemään sitä, vaikka joskus näin uhkasikin. Hänelle raha on tärkeätä, joten luulee uhkausten motivoivan minua. Minua ei toisten ihmisten pennit kiinnosta. Teen töitä sen eteen mitä tarvitsen ja elän tulojeni mukaan. Ainoa asia mitä olisin kaivannut, oli henkisesti terve ja tasapainoinen vanhempi lapsuudessani. Mitä vielä... aina ei saa mitä haluaa.
En usko, että pääsen enää eroon tästä pahasta olosta. Tunnen pahoinpitelijäni kehollani 24/7. Aamut ovat pahimpia. Kyseinen ihminen toimii arvostetussa ammattissa ja on todennäköisesti psykopaatti. On vaurioittanut toimillaan muitakin ihmisiä. Jos kertoisin tarinan tähän, ihmiset luulisivat minun olevan joku skitso tai joku joka kuvittelee.
Tällaista ei tapahdu, mitä minulle tapahtui. Tai se on niin marginaalinen määrä, että sitä on monen vaikea uskoa todeksi. Minunkin olisi, jos näin ei olisi käynyt. Olen elänyt sellaisessa tilassa, että olen miettinyt, että voiko tilanne enää mennä pahemmaksi. Ja aina vaan tuntuu, että menee. Nyt oli tämä putkayö. Mitä seuraavaksi?
Seuraavaksi saan mieheltä varmaan syytteen, koska kirjoitin totuuden hänestä nettiin useammalle sivulle. Hän kuulemma saattaa haastaa hänestä totuuden kirjoittaneet oikeuteen. Toisaalta oikeustajuni sanoo, että se ei haittaa, koska seison sanojeni takana ja mies valehtelee. Mutta, koska olen jo niin kauan ollut altavastaajana, että en usko saavani oikeutta. Kävin jo yhdellä lääkärillä, joka ei muuta kuin vähätellyt... Oikeuteen saisin kyllä todennäköisesti todistajaksi naisen, joka juuri oli oikeudessa häntä vastaan, jos hän katsoo vielä anonyymiä sähköpostiaan. Mutta kuka uskaltaa lähteä oikeuteen taistelemaan , kun saattaa joutua itse maksamaan maltaita kuluja, vaikka uskoisi itse olevan oikeassa? Laki ei ole eksaktia ja siihen ei voi luottaa. Jos minä sanon, että minua kohtaan on tehty huumattuna seksuaalista ym. väkivaltaa, jonka vauriot tuntuvat kehollani vieläkin. Kuka pystyy tutkimaan ja todistamaan tämän? Jos paikassa on vielä miehen liittolainen töissä ja he ovat tehneet kidutuksen yhdessä? Tämä on hyvin sairas juttu ja mitä kauemmin aikaa kuluu, muistikuvat unohtuvat mahdollisilta todistajilta. .... kuulostaa sekavalta, koska en voi kertoa tässä asiasta suoraan. Mutta tilanne on hyvin sairas. - Omasyy
En yhtään ihmetelle miksi jotkut pistävät poliisille hanttiin kun heti ensiksi alkavat väkivaltaiseksi. Sanoinsin, että 95% näistä tapauksista on poliisien syytä ja heidän vihamielisen käytöksen ansioita. Sitten vielä valittavat kun saavat joskus turpiinsa.
- Anonyymi
Kokemus098 kirjoitti:
Mitähän siihen pitäisi lisätä, että uskot, että pääsee putkaan?
Pari tyhjää viinipulloa siideritölkkiä pöydällä, jotka oli juotu 20-1pv aikaisemmin?
En yleensä juo, mutta ajattelin hirttäytymisen olevan helpompaa kännissä. Mutta ne kännit oli jo lusittu ja ihan selvin päin olin. Minkäänlaisia lääkkeitä en syö.
Lisäksi asunto oli kuin sikolätti ja oli todella nöyryyttävää, että tyypit tunkivat sisälle tepastelemaan ja koskivat tavaroihini vaikka kielsin.
Perheenjäseneni on aikaisemminkin aiheuttanut minulle ongelmia. Kerran sanoi lääkärille kuinka hakkasin äitini. Minä istuin vieressä ja kuuntelin tämän naisen tarinaa ja mietin, että kuka hän oikein on. Totuus: Talutin todella kovapäisen äitini kädestä puristaen kotoani ulos ja hänelle tuli mustelma johtuen liian korkeasta marevan annostuksesta. Silloin tulee mustelmia helposti. Hän ei yli kymmenestä kiellosta huolimatta lopettanut toimintaansa kotonani, vaikka olin päästänyt hänet paikalle teelle ja vannottanut ettei tee muuta. Pakko oli poistaa hänet asunnosta, koska petti lupauksensa ja aiheutti toimillaan harmia. Miltä sinusta tuntuisi, jos astioita tai tasoja pyyhitään eläimenkakkaan tahriintuneella pyyhkeellä, joka löytyi eteisen lattialta. Niin, nettiöykkäreiden mielestähän minä olen syypää ja vähintäänkin syyllistynyt pahoinpitelyyn tässäkin, vaikka tietääkseni olin oikeutettu poistamaan häirikön kodistani. Vai olisiko pitänyt soittaa poliiseille toimittamaan se tehtävä. Ai niin, mutta kun kotini on sikolätti, niin se olisin ollut minä, joka olisi taas joutunut putkaan. Luotto oikeuslaitokseen alkaa olla aika 0.
Kyllä sanoin sukulaiselleni hirttäväni itseni. Onko tämä se syy miksi toimittivat putkaan?
Vai pitääkö soittaa hätäkeskukseen ja pyytä nauha todistusaineistoksi, jos haastan tämän loruja keksivän oikeuteen, jos henki vielä pihisee niin pitkälle.Iltaa ja jaksamista sinulle, pidetään yhteyttä
- Anonyymi
Ei se mitään, jutellaan sitten myöhemmin, lepäile sinä nyt vain
- toivonettjaksathakeaapua
Jotenkin on tilanteesi umpikujassa. Eihän putkaan toimittaminen auta tilannetta si. Sinun pitäisi mennä keskustelemaan mielenterveystoimistoon jos pääsisit vaikka mukaan johonkin avoryhmään ja pääsisit harrastamaan keilalua ja yms muita harrasteta avoryhmään. Keskustelu muiden masentuneiden kanssa voisi myös välillä auttaa,. Tai keskustelu mielenterveyshoitajan tai jonkun terapeutin tai psykologin kanssa voisi auttaa. Käythän kävelemässä ja uimassa ynnä muissa stressiä laskevissa endorfiiniä lisäävissä liikuntaharrastuksissa pyöräily, hölkkäily yms. Ja käyt lääkärin ja hammaslääkärin tarkastuksessa ainakin vuosittain. Onkohan tuo joku hyväksikäyttöjuttu tosiaan totta johon viittasit, jos on niin on sinulla oikeus tehdä siitä rikosilmoitus. Ja saada terapiaa asiaan. Jos se on kuviteltu asia tarvitset mieleneterveyslääkettä että et näe enempää kuviteltuja asioita. Jaksamista ja hyvää jatkoa sinulle, toteuta näitä yksi asia kerrallaan..
- Kokemus098
Kyllä jotakin tosi sairasta on tapahtunut vähän yli vuosi sitten.
Tuntuu vaan että minua pidetään ennemminkin hulluna, kuin uskotaan, että lääkäri tekisi mitään sellaista. Monen lintukodossa maailman pahuus ei konkretisoidu niin kuin se konkretisoitui minulle....
Jos saisin rikosilmoituksen tehtyä, silloin poliisi voisi toivottavasti tarkistaa IP osoitteet ja ajan milloin tuo henkilö on lähtenyt pois autollaan autohallista jne.
Lisäksi he voisivat pakottaa miehen alaiset puhumaan päivän/ illan tapahtumista.
Nyt olen kerjännyt vuoden yhteystietoja häneltä ja pyytänyt josko nämä henkilöt lähettäisivät anonyymisti minulle postia tapahtumien kulusta.
Eihän tämä käy päinsä. Hänen tavoite on lakaista tapahtunut maton alle ja saada kaikki unohtamaan.... Hän valehtelee hyvin paljon ja jankuttaa samaa ja välttelee, jotta aika kuluisi ja hän pääsisi pälkähästä. Hän on ollut oikeudessa useamman kerran tekosistaan ja maksanut useamman henkilön hiljaiseksi. En tiennyt sitä aikaisemmin.
- Anonyymi
Olen Pentin kanssa liikkeellä
- Anonyymi
Hei, toivottavasti haastattelu menee hyvin, soitellaan vain myöhemmin
- Anonyymi
Iltaa ja jaksamista sinulle, pidetään yhteyttä
- Anonyymi
Hyvä niin, jutellaan myöhemmin tänään iltapäivällä
- Anonyymi
Toivottavasti kaikki menee hyvin,minullakin varmaan kiirettä huomenna, soitellaan, öitä sinulle
- Anonyymi
Hei, Pentti soitti,lähden kuskaan häntä asioilla,lepäile sinä, soitellaan tänään vähän myöhemmin
- Anonyymi
Nauran aina kun suomalainen kuolee.
- Anonyymi
Heippa, miten sinulla on mennyt, pitäisi pian taas mennä nukkumaan
- Anonyymi
Hei, miten sinun onkimatka meni, oletko jo päässyt kotiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei, miten sinun onkimatka meni, oletko jo päässyt kotiin
Parempi olla joskus rauhassa, tiedän
- Anonyymi
Petra Levillä oli Lapin paikallispalstoilla pitkan aikaa todellinen valehtelijasieppari.
Saksan sotukastarkkailijakin oli sotkettu mukaan. Jäi pois nettehaasteista alkukesästä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Petra Levillä oli Lapin paikallispalstoilla pitkan aikaa todellinen valehtelijasieppari.
Saksan sotukastarkkailijakin oli sotkettu mukaan. Jäi pois nettehaasteista alkukesästä.Ja hyvä että tuli Lapissakin paremin tilaa todellisille ongelmille. MG. marjanpoiminta. Huumeet
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja hyvä että tuli Lapissakin paremin tilaa todellisille ongelmille. MG. marjanpoiminta. Huumeet
Marjanpoimintakäräjät Pohjoissuomessa mainitaan veretseisauttavaksi.
Sekin aika kärkevä juttu mutta terävöityy lisää kun Helsingissä aikoi samaan jutturyppääseen liittyvä lahjontaoikeudenkäynti.
- Anonyymi
Oletko sinä ehtinyt käydä verotoimistossa tänään
- Anonyymi
Kyllä minä liikkeelle johonkin aikaan, pidetään yhteyttä
- Anonyymi
Hyvä niin, leikkaa nyt ruohoa ,pian voi sataa taas
- Anonyymi
Jaksamista sinulle, pidetään yhteyttä
- Anonyymi
Täällä nyt aivan hirveä ukkonen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elämä nyt tällaista mutta yritetään jaksaa jotenkin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä on ihan kaunis sää juuri nyt.
- Anonyymi
Huomenta vain, lämmin ja sateinen päivä tulossa,jaksamista sinulle
- Anonyymi
Mitä oletit tapahtuvan? että he vievät pehmikselle?
- Anonyymi
Valhekuiskaajia liikkeellä?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984