Onko Apple todella näin ylivoimainen? Basemark 3

nopeavainopein

Tutkin tabletteja kaupassa ja havaitsin että Ipadit tuntuivat lataavan raskaat internetsivut huomattavasti nopeammin verrattuna vastaavan hintaluokan androideihin. Tämän jälkeen keksin suorittaa laitteilla pari benchmarkkia, ajoin laitteiden vakioselaimilla basemark 3 ja peacekeeper testit

Testit puolsivat empiiristä kokemustani ipadin nopeudesta. Itseasiassa ipad ja muutkin applen Ios-laitteet tuntuivat menestyvän testeissä liian hyvin verrattuna androideihin ja windows tietokoneisiin. Näiden testien mukaan kolme vuotta vanha ja yli1000€ maksanut tietokoneeni häviää uudelle iphone x:lle ja uusi ipad pro pesee tietokoneeni leikiten. Android laitteet puolestaan menestyivät näissä testeissä ala-arvoisen kehnosti.

En väitä että muistaisin kaikkia tuloksia tarkasti ulkoa, mutta tässä mitä muistan:
Ipad pro 12,9 inc: basemark yli 400, peacekeeper vähän alle 6000
Iphone X: basemark yli 300
Samsung s8: basemark alle 150
Samsung Galaxy Tab S3, muistaakseni basemark noin 80 (saman hintainen Ipad Pro:n kanssa!)

Tietokoneeni:
I7 4720HQ, 8GB, Win 10
Chrome 61: basemark 287 ja peacekeeper 3211
Firefox 56 : basemark 187 ja peacekeeper 4100

Ilmeisesti tuo peacekeeper on kylläkin jo vanhentunut, joten basemark 3 lienee pätevämpi. Lisäksi käytetty selain vaikuttaa paljon. Kuitenkin, mitä nämä tulokset kertovat ja kuinka luotettavina niitä voidaan pitää? Entä millaisia tuloksia saatte omilla laitteillanne?

Ilmaiset testit löytyvät täältä:
https://web.basemark.com/
http://peacekeeper.futuremark.com/

2

169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DJJJ7

Kyllä, Apple suunnittelee selvästi nopeimmat mobiiliprossut tällä hetkellä. Ne ovat omaa luokkaansa yhden säikeen suorituksessa, mutta ennen tätä vuotta ytimiä oli vain kaksi. Android laitteet tyypillisesti käyttävät prosessoreita, joissa on enemmän ytimiä, jopa 8, mutta se ei valitettavasti juuri auta webbiselainten kanssa.

Ja ihan totta myös selain vaikuttaa, Safari on kehitetty etenkin mobiiliin nopeus edellä ja tuntuu nopeutuvan jokaisessa suuremmassa päivityksessä.

• todisteitalöytyy

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      129
      2271
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      187
      1099
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      99
      963
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      385
      898
    5. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53
      801
    6. Oot nainen kaunis

muista hymyillä jatkossakin.
      Ikävä
      46
      789
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      56
      768
    8. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      267
      766
    9. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      84
      763
    10. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      51