Tutkin tabletteja kaupassa ja havaitsin että Ipadit tuntuivat lataavan raskaat internetsivut huomattavasti nopeammin verrattuna vastaavan hintaluokan androideihin. Tämän jälkeen keksin suorittaa laitteilla pari benchmarkkia, ajoin laitteiden vakioselaimilla basemark 3 ja peacekeeper testit
Testit puolsivat empiiristä kokemustani ipadin nopeudesta. Itseasiassa ipad ja muutkin applen Ios-laitteet tuntuivat menestyvän testeissä liian hyvin verrattuna androideihin ja windows tietokoneisiin. Näiden testien mukaan kolme vuotta vanha ja yli1000€ maksanut tietokoneeni häviää uudelle iphone x:lle ja uusi ipad pro pesee tietokoneeni leikiten. Android laitteet puolestaan menestyivät näissä testeissä ala-arvoisen kehnosti.
En väitä että muistaisin kaikkia tuloksia tarkasti ulkoa, mutta tässä mitä muistan:
Ipad pro 12,9 inc: basemark yli 400, peacekeeper vähän alle 6000
Iphone X: basemark yli 300
Samsung s8: basemark alle 150
Samsung Galaxy Tab S3, muistaakseni basemark noin 80 (saman hintainen Ipad Pro:n kanssa!)
Tietokoneeni:
I7 4720HQ, 8GB, Win 10
Chrome 61: basemark 287 ja peacekeeper 3211
Firefox 56 : basemark 187 ja peacekeeper 4100
Ilmeisesti tuo peacekeeper on kylläkin jo vanhentunut, joten basemark 3 lienee pätevämpi. Lisäksi käytetty selain vaikuttaa paljon. Kuitenkin, mitä nämä tulokset kertovat ja kuinka luotettavina niitä voidaan pitää? Entä millaisia tuloksia saatte omilla laitteillanne?
Ilmaiset testit löytyvät täältä:
https://web.basemark.com/
http://peacekeeper.futuremark.com/
Onko Apple todella näin ylivoimainen? Basemark 3
2
169
Vastaukset
- DJJJ7
Kyllä, Apple suunnittelee selvästi nopeimmat mobiiliprossut tällä hetkellä. Ne ovat omaa luokkaansa yhden säikeen suorituksessa, mutta ennen tätä vuotta ytimiä oli vain kaksi. Android laitteet tyypillisesti käyttävät prosessoreita, joissa on enemmän ytimiä, jopa 8, mutta se ei valitettavasti juuri auta webbiselainten kanssa.
Ja ihan totta myös selain vaikuttaa, Safari on kehitetty etenkin mobiiliin nopeus edellä ja tuntuu nopeutuvan jokaisessa suuremmassa päivityksessä. - todisteitalöytyy
Tuolta löytyy testituloksia, myös selaintestit vaikuttaisivat olevan mukana.
https://www.notebookcheck.net/Apple-iPhone-8-Plus-Smartphone-Review.250932.0.html#toc-performance
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1292271Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1871099Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo99963Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa385898- 53801
- 46789
- 56768
Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi267766- 84763
- 51713