B-laadun Mersu

Isona (yli 2m) korstona haen uutta autoa, johon mahdun myös silloin, kun joudun/pääsen takapenkkiläiseksi. Muutaman auton olen koeistunut ja Mersun B-sarja tuntui hyvältä vaihtoehdolta. Nyt kiinnostaisi lukea muiden kokemuksista; tielle jääneitä B-Mersuja en liene nähnyt koskaan, vaikka vuodessa ajan aika reippaasti.
1
Ilmianna
Jaa

40 Vastausta


Ihan hyviä, muttei juuri eroa Touraneista, jotka halvempia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
13 VASTAUSTA:
touraneissahan on volkkarin koneet ,joten eroaa siinä mielessä hyvinkin paljon.vgan konsernin tuote,sellaista ei varmasti oikea mersu mies joka tietää tekniikan ota riesakseen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Riippuu tietty myös vaihtoiästä. Mutta joo, yllättävän pieni tuo hintaero. Tosin kokoeroakin on vähän Touranin hyväksi.

Mersua turvallisempaa matkaa saisi tehdä 5-7v takuullisilla korealaisilla, Kia Carens esimerkiksi. Mutta jos on mersu mies, niin eipä siinä sitten..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Gjfftklkjhh kirjoitti:
Riippuu tietty myös vaihtoiästä. Mutta joo, yllättävän pieni tuo hintaero. Tosin kokoeroakin on vähän Touranin hyväksi.

Mersua turvallisempaa matkaa saisi tehdä 5-7v takuullisilla korealaisilla, Kia Carens esimerkiksi. Mutta jos on mersu mies, niin eipä siinä sitten..
Mikä riippuu iästä?

Korealaisia minäkin vältän ihan periaatesyistä: korealainen kuluttaja ei osta suomalaisia tuotteita, joten minä en korealaisia. Siinä eivät takuut paina mitään.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
sakemanni.britti.tai kirjoitti:
Mikä riippuu iästä?

Korealaisia minäkin vältän ihan periaatesyistä: korealainen kuluttaja ei osta suomalaisia tuotteita, joten minä en korealaisia. Siinä eivät takuut paina mitään.
Ostavatko sakut sitten mieluummin suomalaista?
Luuletko korealaisten alkavan ostamaan, jos laitamme heidän tuotteensa boikottiin?

Riippuu vaihtoiästä se, että uskaltaako vagineeseen koskea? Kyllähän sellaisella takuuajan uskaltanee ajaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Gjfftklkjhh kirjoitti:
Riippuu tietty myös vaihtoiästä. Mutta joo, yllättävän pieni tuo hintaero. Tosin kokoeroakin on vähän Touranin hyväksi.

Mersua turvallisempaa matkaa saisi tehdä 5-7v takuullisilla korealaisilla, Kia Carens esimerkiksi. Mutta jos on mersu mies, niin eipä siinä sitten..
KIA Carens pitää mennä liki uusiin että löytää automaattivaihteilla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ddjgdz kirjoitti:
Ostavatko sakut sitten mieluummin suomalaista?
Luuletko korealaisten alkavan ostamaan, jos laitamme heidän tuotteensa boikottiin?

Riippuu vaihtoiästä se, että uskaltaako vagineeseen koskea? Kyllähän sellaisella takuuajan uskaltanee ajaa.
Lienee turha kysymys, kun ei kerrota vertailukohtaa. Viranomaiset julkaisevat Suomessa monenmoisia mielenkiintoisia tilastoja, joista ilmenee, mitä suomalaista mihinkin maahan roudataan - todennäköisesti ostettavaksi.

Tuskin kukaan uskoo oman autonvalintansa heti vaikuttavan esim. korealaisten ostotottumuksiin. Kohtuullista on kuitenkin jokaisen omalta pieneltä osaltaan vaikuttaa siihen, että rahavirrat maiden välillä ovat balanssissa.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Molemmissa hintalappu noin 40k. Molemmissa lisäksi kaksoiskytkinlaatikko, neljä pyörää ja takana putki, josta tupruttaa saastaa. Valinnanhan voi tehdä vaikkapa värin tai toimitusajan perusteella.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
KIAsta.eroon.päässyt kirjoitti:
Lienee turha kysymys, kun ei kerrota vertailukohtaa. Viranomaiset julkaisevat Suomessa monenmoisia mielenkiintoisia tilastoja, joista ilmenee, mitä suomalaista mihinkin maahan roudataan - todennäköisesti ostettavaksi.

Tuskin kukaan uskoo oman autonvalintansa heti vaikuttavan esim. korealaisten ostotottumuksiin. Kohtuullista on kuitenkin jokaisen omalta pieneltä osaltaan vaikuttaa siihen, että rahavirrat maiden välillä ovat balanssissa.
Markkinatalouteen eivät balanssit kuulu, ne ovat sosialistista suunnitelmataloutta. Jos Kia voittaa kilpailukyvyllään, niin markkinatalousihminen ostaa sen. Toki sosialistisia ostoperusteitakaan ei ole kielletty.
Vaan ymmärrän Kian boikotoinnin, jos on syytä epäillä, että korealaiset vastaavasti boikotoivat suomalaista joko kuluttajina tai peräti valtiovallan toimesta lainsäädännöllä. Suomalaistuotteiden heikko myynti Koreassa ei vielä tuollaisesta todista, vaikka en yllättyisi, jos tilanne tuo olisikin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Fifkfkfgkgkkg kirjoitti:
Markkinatalouteen eivät balanssit kuulu, ne ovat sosialistista suunnitelmataloutta. Jos Kia voittaa kilpailukyvyllään, niin markkinatalousihminen ostaa sen. Toki sosialistisia ostoperusteitakaan ei ole kielletty.
Vaan ymmärrän Kian boikotoinnin, jos on syytä epäillä, että korealaiset vastaavasti boikotoivat suomalaista joko kuluttajina tai peräti valtiovallan toimesta lainsäädännöllä. Suomalaistuotteiden heikko myynti Koreassa ei vielä tuollaisesta todista, vaikka en yllättyisi, jos tilanne tuo olisikin.
Ja paskat, omaa ja lähimmäisen työllisyyttä ajatteleva kansalainen voi parhaiten äänestää jaloillaan olipa kyseessä joku Kia tai muu tuontihärpäke.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
ajan_ratikalla kirjoitti:
Ja paskat, omaa ja lähimmäisen työllisyyttä ajatteleva kansalainen voi parhaiten äänestää jaloillaan olipa kyseessä joku Kia tai muu tuontihärpäke.
En minä ainakaan Saksassa asu.

Käveleminen on tosiaan hyvä tapa pitää rahat Suomessa.

Markkinataloudessa kaikkien elintaso paranee sillä, että ostetaan kilpailukykyisintä, eikä kotimaisinta. Olettaen, että suht samat säännöt pätevät kaikille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Gjfftklkjhh kirjoitti:
Riippuu tietty myös vaihtoiästä. Mutta joo, yllättävän pieni tuo hintaero. Tosin kokoeroakin on vähän Touranin hyväksi.

Mersua turvallisempaa matkaa saisi tehdä 5-7v takuullisilla korealaisilla, Kia Carens esimerkiksi. Mutta jos on mersu mies, niin eipä siinä sitten..
Mersuismi on kuin leicasmi kamerapuolella. Ne, jotka ovat käyttäneet, käyttävät jatkossakin uudempia. Ne, jotka eivät ole käyttäneet - saati sitten omistaneet - kertovat trollitehtaan tuottamia juttuja kummin kaiman velipuolen kokemuksista.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
persaukinen_ei-mersumies kirjoitti:
Mersuismi on kuin leicasmi kamerapuolella. Ne, jotka ovat käyttäneet, käyttävät jatkossakin uudempia. Ne, jotka eivät ole käyttäneet - saati sitten omistaneet - kertovat trollitehtaan tuottamia juttuja kummin kaiman velipuolen kokemuksista.
Olen käyttänyt ja paljon, enkä havainnut riittävästi syitä maksaa mersulisää. Joskin tämän B:n kohdallahan lisä ei ole aivan pökerryttävä, joten harkita pitäisi, jos olisin moista kioskikoppia etsimässä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
näinvainon kirjoitti:
touraneissahan on volkkarin koneet ,joten eroaa siinä mielessä hyvinkin paljon.vgan konsernin tuote,sellaista ei varmasti oikea mersu mies joka tietää tekniikan ota riesakseen.
" ei varmasti oikea mersu"

Joitain faktapohjaisia perusteluita tuo väite kaipaisi tuekseen.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
uusista B-luokan Mersuista ei ole vielä kokemusta mutta vielä muutama vuosi sitten ruostuivat ikävistä paikoista ja tarvitsivat ehdottomasti suojauksen. Voi olla että olen väärässä mutten pidä B-Klassea minään laatuautona.
Ilmianna
Jaa
Pituutta on minullakin, ei kyllä kahden metrin päälle. Firmassa on Skodan Roomstereita, joissa on hyvät tilat myös takana. Valmistuksessa tuli kymmenen vuotta täyteen, joten malli sai lähteä repertuaarista. Oikeastaan sääli. B-Mersusta en osaa sanoa muuta kuin, että naapurilla on sellainen appiukon perintövehkeenä, ehkä viisivuotias musta. Moitteita en ole kuullut kuin ainaisesta pesutarpeesta.
1
Ilmianna
Jaa
Monelle mersuilijalle lienee merkitystä sillä, että kampiakseli on auton pitkittäissuunnassa ja vaihteiston jatkeena pyörii kardaaniakseli. Useimmat kai haluavat autoonsa tänä päivänä myös automaattivaihteiston.

B-Mersun poikittaismoottori pyörittää etupyöriä ja automaattivaihtoehto on kaksoiskytkintyyppinen eikä momentinmuuntimellinen. Jos nämä puutteet on valmis hyväksymään, niin autohan lienee toki muilta osin hyvinkin kilpailukykyinen toismerkkisiin vastaaviin nähden.
Ilmianna
Jaa
Olen ajellut muutaman kuukauden uudella B-sarjan Mersulla. Harmillisinta on melko äänekäs rengasmelu karkealla asfaltilla.
Muutoin kelpo peli..
Ilmianna
Jaa
Minäkin olen haaveillut B-Mesestä. Uuteen eivät paukut riitä, joten olen tutkaillut käytettyjen myyntiä. Mustia, harmaita ja valkoisia on tyrkyllä viikkotolkulla. Reippaammanväriset eivät palstoilla vanhene tuntiakaan. Joku selitys kai tällekin on?
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Tampereen Veholla on seissyt jo jonkin aikaa punainen. Lieneekö joku entinen palopäällikön auto fiksattuna?
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
'Tuore' punainen meni juuri vaihtariksi Veho Herttoniemeen. On nyt meikattavana, mutta lähipäivinä yleisön katsottavissa.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minulla on jo kolmas B-sarjalainen käytössäni. Kaikki ovat olleet automaattivaihteisia ja kaksi ensimmäistä olivat diesel-moottorilla ja nyt viimeisin on bensiinikoneella.
Mitään vikoja ei ole yhdessäkään näistä ollut, joten voin suositella varauksettomasti B-Mersua. On todella hyvä ja luotettava auto. Ainoastaan rengasmelu on melkoisen kova, mutta muutoin kyllä tosi kiva auto, jota ei ihan joka pojan pihasta löydy.
1
Ilmianna
Jaa
itselläni c sedan -05 230 kompura ja mahdun hyvin ja 197cm pitkä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Mahdutkos ilman sitä kompuraa?
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
juuri julkaistun TÜV-raportin mukaan:

"4–5-vuotiaiden paras on Mercedes-Benz B-sarja, vikaprosentti 3,9"

Keskimääräinen ajomäärä 59 000km

https://www.moottori.fi/liikenne/jutut/tuv-2018-katsastusraportti-saksa-nousee-toyota-heikkenee/
1
Ilmianna
Jaa
Vaihdoin runsas vuosi sitten kolmevuotiaan Kia Carensin vuoden vanhaan B- Mersuun, kun halusin automaattivaihteisen auton. Suurin ero on tavaratilan koossa ja takapenkin säädöissä, kun Kian jokaista istuinta pystyi säätämään erikseen pituussuunnassa ja selkänojia voi kallistaa. Mersu kuluttaa bensaa noin litran vähemmän sadalla. Auto on mukava ajaa ja on toiminut moitteetta. Automaatti ilmastointi on kätevä, eikä sitä tarvi käsin säädellä. Huoltohinnat Mersulla ovat olleet suunnilleen samaa hintaluokkaa Kian kanssa.
Ilmianna
Jaa
Väeikkäiden tarjonta on Suomessa perin heikkoa. Et ole ajatellut nhdä vaivaa ja hakea jostain etelämpää? Saksalaisilla on nyt dieselkammo, joten dieselmoottorisia saa todella edullisesti.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Hihii, minähän se täällä kirjoittelin puoli neljän aikaan aamuyöllä. Ei oikein nukuta kun ressi on nykyisin aika kova Volkkaria ja Skodaa puolustellessa. Ne on mokailleet aika pahasti päästöjensä kanssa ja joka päivä tulee uutta tietoa huijauksista ja niiden seurauksista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
E220_CDI kirjoitti:
Hihii, minähän se täällä kirjoittelin puoli neljän aikaan aamuyöllä. Ei oikein nukuta kun ressi on nykyisin aika kova Volkkaria ja Skodaa puolustellessa. Ne on mokailleet aika pahasti päästöjensä kanssa ja joka päivä tulee uutta tietoa huijauksista ja niiden seurauksista.
Oletko tunnistanut ongelmistasi muita kuin stressiperäisen unettomuuden?
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Nyt on tehty testikierros kauppoihin ja istuttu myymälöissä autoissa. Vähän yhteenvetoa 1) Volvo V40: eihän siihen pääse sisäänkään ilman että rasvaa ovenpielet. Pää kolahtaa joka tapauksessa kamanaan ja ottaa kiinni kattoon kaikilla paikoilla. 2) Volvo V60: hieman väljempi kuskin jakkaralla, mutta ministerinpaikalle pääsy on hankalaa (ja sieltä pois). 3) A-Mersu: ahdas, ennen muuta matala. 4) B-Mersu: mainituista parhaat tilat tarjoava joka jakkaralla.
Pitänee käydä koeajolla tuon viimeisen kanssa. Ja ehkä neuvotella vaimon kanssa väristä.
Käsittämätöntä, kuinka niinkin yksnkertaiseen asiaan kuin autonostoon voi kulua tuntitolkulla aikaa!
1
Ilmianna
Jaa
Onks tää joku vitsti?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Itsehän tuon parhaiten tiedät.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
B Mersu on sama kun se hemmetin paku tai pickup, ei ole Mesee nähnytkään, b-''mese'' köyhien paskaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kateusko iski taas päälle?
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
B- Mersu menis urissa suorempaan, jos laittais pienemmät vanteet ja korkeampiprofiilisemmat renkaat. Ohjekirjasta voi katsoa tehtaan rengashyväksynnän.
Leveisiin renkaisiin hurahtaneet maahantuojat suosivat isompaa vannetta, suurempaa rengasmelua ja vähäisempää suuntavakavuutta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Tuo ei ole Mesen erityisominaisuus, vaan pätee kaikkiin kotteroihin.
Järin tervettä ei ole myöskään, että autoista tehdään traktorin näköisiä ymppäämällä niihin suuret pyörät.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Autoala on tuulenviemää...
1970- luvulla piti olla pieni jousittamaton massa ajo-ominaisuuksien parantamiseksi eli pyörät olivat pienet. Leveyttä renkaisiin kyllä alkoi tulla ja lumessa ei sitten päässyt mihinkään.

Iso pyörä vierii herkemmin ja tasaisemmin kunhan ei ole pilattu liialla leveydellä.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Mazda CX-5 kulkee suoraan suoraa tietä ja säilyttää kaartosäteen korjailematta. Tämä ilmeni Tekniikan Maailman artikkelista. Taisi olla 2017.

https://www.google.fi/search?q=mazda cx-5 kokemuksia&ved=0ahUKEwjeweH1qbLaAhUICywKHTdFBF8QsKwBCEooADAC&biw=1536&bih=714
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Nyt se on tulossa, reilun viikon päästä haen. Tylsän harmaa. Kokemuksista sitten myöhemmin.
1
Ilmianna
Jaa
Pitääkö olla huolissaan !! . Itsellä B mersu vuosimalli 2015. Ei mitään vikoja vajaan 4-vuoden aikana. Olen ihmetellyt muiden premium-merkkien vikoja jo uusissakin autoissa. Käsittämöntä?
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

B-laadun Mersu

Isona (yli 2m) korstona haen uutta autoa, johon mahdun myös silloin, kun joudun/pääsen takapenkkiläiseksi. Muutaman auton olen koeistunut ja Mersun B-sarja tuntui hyvältä vaihtoehdolta. Nyt kiinnostaisi lukea muiden kokemuksista; tielle jääneitä B-Mersuja en liene nähnyt koskaan, vaikka vuodessa ajan aika reippaasti.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta