JAMK sairaanhoitajan ja kätilön pääsykokeet

pääsykoe

Oliko joku tänään JAMKissa sh/kätilön pääsykokeissa? Yleisiä fiiliksiä ryhmätilanteesta ja kirjallisesta tehtävästä?

23

1153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kätilöksi

      Mä olin kätilön pääsykokeessa ja tuntuu kyllä, että turha odotella koulupaikkaa. Ainut mikä oli helppoa ni oli matikka. Tuntuu et sen tekstin kirjottaminen oli kauheen hankalaa ja et tuli kirjotettua liikaa aiheen vierestä. Ryhmätilanteessa oli ihana ryhmä, mut silti tuntu et ite jäi vähän hiljaseks ja varsinkin siinä missä piti kertoa miks haluaa alalle, ni tuntu et toisti samoja juttuja ku kaikki muut ja unohti ne omat asiat mitä oli etukäteen ajatellu sanovansa.

      Mites muilla?

      • pääsykoe

        Mulla ihan sama. Tuli kyllä pieni jäätyminen siinä ryhmätilanteessa kun piti puhua 2 min yksin ja tuntu kans että jäin ite ryhmän hiljasimmaks, vaikka yritin sanoa joka väliin jotain johon pystyin ja sain puheenvuoron.
        Matikassa tosiaan ei ollut mitään ongelmaa, mut toinen kirjallinen tehtävä oli kyllä vähän hankala ja aika ei kyllä riittänyt sen loppuun kirjottamiseen. Ei oo kyllä kovin korkeella odotukset että kouluun pääsis..


    • Sosselisos

      Mitä kaikkee siellä oli sh kokeissa, tuntuu et hirveesti eroja koulujen välillä

      • Neppisan

        Kirjallisessa osuudessa oli muutama helpohko matikantehtävä, olisko 5 kpl ollut niitä ja lisäksi teksti soteuudistuksesta ja piti pohtia sen tuomien muutoksien vaikutuksia terveydenhuollon henkilöstön työhön tjsp. Ryhmätilanne, missä itselläni oli 6 henkeä ja piti miettiä jotain eettisiä ongelmatilanteita. Lisäks antaa palautetta ryhmänjäsenille ja itselleen ja lopuksi 2min puheenvuoro itsestään, miksi haki alalle, mitä tietää työstä ym. Ryhmätilanteen arvioi kaksi koulun opettajaa...


      • hästäägvituiks

        Nii just, jännä et sit jossakin on vaan pelkkiä monivalintoja jne,, mitenhän toikin testaa soveltuvuutta alalle. Mä oikeesti oletin että olis tullut psykologin arvioinnit, haastattelut tai ees jotain mutta ei.


    • Äshooo

      Täällä taisi mennä kans pipariksi, vaan yrittänyttä ei laiteta !

    • Neppisan

      Musta tuntuu myös että ryhmätehtävä tais mennä päin mäntyä. Esittikö muiden ryhmät sen ensimmäisen tehtävän arvioitsijoille vai keskustelitteko vaan? En saanut siinä omassa 2min puheenvuorossa luultavasti sanottua puoliakaan asioita mitä olin alunperin ajatellut, taisin vaan toistaa mitä muut olivat sanoneet ja lisäksi pääsin puhumaan vasta viimeisenä, joten ehdin kivasti kerätä jännitystä siinä muiden vuorojen aikana :/ Kirjallinen oli ihan ok ja siitä jäi hyvä fiilis, mut ryhmätehtävästä todella epävarma olo.

    • jänskäpänskä

      Mua jännittää jo ihan hirveesti miten toi koe meni. Olin ite monimuoto sh kokeissa ja tuntu että kaikilla meni se ryhmätilanne tosi hyvin! Kirjalliset kokeet oli kyllä vähän noh, erilaiset mitä luulin. Musta tuntuu että pänttäsin ihan turhaan sitä ennakkoaineistoa, kun järkevämpää olis ollut harjotella vaikka aine kirjoitusta.
      Miten muuten esittelittekö te niitä ryhmätöitä? Meidän ryhmällä se kyllä unostu ihan kokonaan.
      Voi kun tulis jo pisteet :X, toisaalta oon jo päättäny et haen keväällä uudestaan jos nyt kosahti tää haku.

      • hoooi

        Meänkään ryhmä ei esitellyt lopputulosta enää "uudestaan" ajan loputtua. En tiedä katsoovatko hyvällä. Tulis jo tulokset, ei malta ootella..


      • Voijestas

        Ei meidänkään ryhmä esittänyt. Ei tajuttu. Menee varmaan miinuspisteitä :/ Blaah....


    • Jänskäpänskä

      Onkohan kukaan ees esitelly sitä oikeesti :D Vaikuttaa et monilta kuitenki unohtunut, tai sit me oltiin se ainoo ryhmä keltä se jäi ja puhutaa vaa keskenämme :D

    • Kokeiltuon

      Itse olin siinä sh monimuotokoulutuksen pääsykokeissa ja ryhmätilanne oli melkoisen kuumottava. Muistettiin kyllä esittää meidän tehtävä opettajille mutta meidän ryhmästä ei kukaan muistanut kertoa mitä tietää sh työstä vaan vastattiin kaikki vaan siihen miksi oltaisiin hyviä sairaanhoitajia. Kirjalliset meni omasta mielestä ihan ok.

      • hittolaine

        joo, ei vastannu meiänkään ryhmästä varmaan kukaan siihen että millaista kätilön työ on.. D:


    • ödoijf

      Hei kertokaahan tähän sitten kun alkaa tuloksi atulla että miten käynyt :)

    • Enkestää

      Kätilöksi hain enkä jaksaisi yhtään enää odottaa tuloksia... mahtavatko tulla enää tänään

    • Lhukk

      Kertokaa heti kun saatte jamkista tuloksia!

    • Jokojoko2

      Ilmeisesti JAMKin valinnat päivätoteutukseen on tänään julkaistu.

    • Kuoleen

      20. Varasija kätilö😩😩 ei toivoa

    • moikkur

      Kätilö varasija 8. Onkohan mitään mahiksia....

    • Jokojoko3

      Pääsin sh monimuotoon. Näkeeköhän jostain omat pisteet?

    • Jänskäpänskä

      Hei mäkin pääsin :) huomenna pitäs tulla tuloskirje, koulussa nähdään!

    • Vihdoinopiskelee

      Jamkiin kätilöks jee 😻

      • Jeejee112

        Hei minkälaisilla pisteillä pääsit jamkiin opiskelemaan kätilöksi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6390
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2170
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe