betmigan haittavaikutuksista

baroosi

Hei!
Löytyykö vertaistukea, yliaktiivinen rakko ollut noin 4 vuotta, pystyasentoinen urge todettu. Lantionpohjan lihakset fyssarilla testattu, ovat kunnossa. Tens on nyt lainassa, onko kukaan saanut siitä apua?
Mutta varsinainen kysymys liittyy betmigaan, joka on jotenkuten auttanut, olen nyt vuoden käyttänyt sitä. Nyt on ilmennyt lepopulssin nousua jos otan yhtään alkoholia. Voi toki olla monen tekijän summa, autonominen hermosto on herkkä minulla...edellinen lääke vesicare auttoi rakkovaivaan hienosti mutta aiheutti niin pahat rytmihäiriöt että se piti lopettaa.
Onko kukaan huomannut betmigasta samoja haittavaikutuksia?? En ole mikään alkon suurkuluttaja mutta tahdon kyllä nauttia punaviiniä välillä sekä joskus juhlissa harvemmin muutakin...nyt on mennyt sitten yöunet tuon murheen vuoksi kun syke tykyttää noin reilussa 80, ei ole minulle normaalia ollenkaan.

Kertokaa kokemuksianne ko lääkkeestä! Entä onko mitään uusia apukeinoja tähän helvetilliseen vaivaan tulossa..? Botoksia minulle on suositeltu hankalien oireiden vuoksi mutta en ole uskaltautunut, kokemuksia siitä?
Virtsa minulla kyllä lähtee tulemaan hyvin, mutta loppuja pitää puristella tulemaan. Virtsaumpi siis pelottaa jos botoxia laitettaisiin..ja onko se sitten ns loppuelämän hoitomuoto..

Tietääkseni tätä inhottavaa vaivaa sairastaa moni, onko meille mitään sivustoa tms missä voi jakaa kokemuksia?

38

33324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei kohtalotoveri! Olen sairastanut tätä vaikeaa sairautta nuoresta asti. Rakkoa on venytetty kolme kertaa , olin 20-30v. Ei paljoa auttanut. Nyt olen 62v ja käyn pissalla 3 tunnin välein yötä pvää. Olen eläkkeellä oleva kätilö. Särkylääkettä otan joka pvä. Nyt minua hoidetaan Taysissa. Ensin laitettiin rakkoon 6 kertaa Uracyst-hoitoa eli katetrilla lääke rakkoon viikon välein, vaikutus melko huono. Sitten laitettiin Botoxia rakkoon, ei auttanut yhtään. Nyt on menossa DMSO-hoito eli rakkoon katetrilla lääke 6 kertaa vkon välein. Tämä lääke kirvelee hieman, mutta auttanut jonkin verran. Tämän jälkeen ehkä alkaa siklosporiinilääkitys. Vesicare oli huono, kuivasi suuta. Betmiga on parempi, mutta hinnan takia se on nyt minulla tauolla. Minulla on fibromylgia, DM. RR-tauti, astma, munaisissa angiomyolipoomia, sarkoidoosi, vasomorinen nuha ym tauteja. Ruokavaliohoitoa voisin kokeilla. enkä mausteisia ruokia syökään. kahvi, alkoholi, suklaa ja moni muu ärsyttää rakkoa. Niistä löytyy tietoa, lääkärit eivät niistä puhu. Olen siis 62v, rakkoa särkee nytkin. Koitan kuitenkin elää jotenkin, mutta menoja ja sosiaalisia tapahtumia tämä haittaa. Yhdyntä tekee kipeää. Ummetus pahentaa rakon toimintaa. Toivon voimia kaikille. Arja

      • Anonyymi

        Hei ryhmäläiset. Minä olen jo yli 35vuotta taistellut tämän cystiitti sairauden kanssa. Sairastan myös fibromyalgia. Tähän rakkovaivaan on kokeiltu huuhtelua, laajennuksia, sekä paljon kipulääkkeitä. Onhan sitä kivutonta aikaa välillä . Nyt on ollut viiden viikon särkyjakso, ihme ja kumma tänään hiljenee joten tuntuu siltä että se aurinko sittenkin alkaa paistaa. Voimia kaikille. Toivoopi 73vuotias.


    • baroosi

      Hei Arja!
      Kiitos kun jaoit kokemuksesi. Voimia sinulle! On tosi kurja kuulla että olet kärsinyt tästä nuoresta lähtien. Itselläni alkoi n 4 vuotta sitten, aina olen kyllä käynyt vessassa usein ja varulta, mutta tämä pakkotarve eli urge tuli kuvioihin noin nelikymppisenä. Hieman kauhulla mietin tulevaa kun ikää tulee lisää..nyt olen muutoin terve.

      Kiinnostaisi nuo sinun lääkehoidot, ovat minulle uusia, hoidetaanko niillä nimenomaan yliaktiivista rakkoa vai onko sinulla myös kipua rakossa ? Botoks ei auttanut sinulle, ikävä kuulla, itselle se on siellä "viimeinen hoitomuoto" listalla joka auttaisi...mutta voihan olla ettei se mullakaan sitten auta:( Minä käyn veskissä päivällä myöskin noin tunnin-kolmen tunnin välein riippuen juomani nesteen määrästä, aamuisin juoksuttaa usein kun juon paljon(jano).Samoin liikunta/pystyasento aktivoi rakkoni aivan liian aikaisin, lenkillä ollessa on käytävä pissalla:(
      Tämä sairaus on kaventanut sosiaalista elämääni jonkin verran ja ainakin mielessä se aina on kun pitää suunnitella vessareissuja..
      en pysty/halua käyttää siteitä niin joskushan sitten vahinkojakin käy suunnilleen vessan ovella, onneksi olen toistaiseksi selvinnyt muutamilla tipoilla mutta kamalaa sekin on. Minulla ei betmiga oikeastaan edes auta, olen nyt tauolla siitä ja aivan yhtä lailla yht äkkiä pissahätä tuli senkin lääkkeen kanssa.
      Auttaako sinulla jokin äkilliseen hätään esim joku asento? Miten selviät tilanteesta jos et heti pääse vessaan? Itse en edes heti mene vaan odotan että rakon "ilmoitukset" pahenee, tietoisesti siis venytän kokoajan rakkoa. Mulla ei olekaan rakon tilavuus pienentynyt, vetää sen 5dl jos pakko, mutta karmea hädäntunne toki tulee jo paljon paljon aiemmin. Sitten rakko supistelee tietyn tihenevin välein kunnes on mentävä. Tämä lienee tuttua muillekin samasta vaivasta kärsivillä.
      Yöllä en käy vessassa kuin harvoin, aamulla kyllä heti ensimmäisenä:)

      Onko muitakin kohtalontovereita? Onko kenelläkään tullut lääkkeistä sivuvaikutuksia kuten itselleni? Jaksamisia kaikille!!

    • baroosi

      nostelen
      yliaktiivisen rakon kokemuksia kaivataan
      kiinnostaa myös onko kellään muulla lääkkeistä haittavaikutuksia (muuta kuin suun kuivumista) ettei voi niitä käyttää ja mitä avuksi tällaisissa tapauksissa..onko muita?
      Onko betmigasta tms apua ns täsmälääkkeenä?
      botoks kokemuksia?

      • Anonyymi

        Käytin kyseistä lääkettä 2 viikkoa, sain silmäluomitulehduksen molempiin silmiin. Paha juttu, oli kova kutina, turvotus ja ihottuma. Silmät melkein ummessa. Lopetin, en uskalla enää käyttää. Mummeli 76.


    • Inkontinen

      Betmiga auttoi hyvin kaikkiin yliaktiivisen rakon aiheuttaviin vaivoihin ,mutta samalla lepopulssi nousi n.50/min.- n.80/min ? Nyt pelkään pahoja rytmihäiriöitä koska alttiutta minulla niihin on.

    • Hei
      Itsellä samat kokemukset ja tuli rytmihäiriötä. Luovuin lääkkestä.
      Vaipoissa mielummin kuin rytmihäiriöt

    • mamikolmelle

      Minä olen kärsinyt yliaktiivisesta rakosta lapsesta saakka. Nyt ensimmäisen kerran kokeilin lääkettä, Betmigaa. Tämä ei auttanut ja sivuvaikutuksen vuoksi lopetin. Minulla turposi luomet. Tämä oli ilmoitettu harvinaiseksi sivuvaikutukseksi. Mistä lääkkeestä te olette saaneet apua, siis muusta kuin Betmigasta.

      • Anonyymi

        Hei Olen käyttänyt Betmiga 25mg. Suun kuivumista on ja alussa oli tihee lyöntisyyttä mutta se tasoittui viikon päästä. Myös päänsärkyä ollut. Verenpainetta en ole säännöllisesti seurannut. Kiinnostaisi on kenellekään tullut iho ongelmia. Itselläni ihottumat paheni ja lisääntyi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei Olen käyttänyt Betmiga 25mg. Suun kuivumista on ja alussa oli tihee lyöntisyyttä mutta se tasoittui viikon päästä. Myös päänsärkyä ollut. Verenpainetta en ole säännöllisesti seurannut. Kiinnostaisi on kenellekään tullut iho ongelmia. Itselläni ihottumat paheni ja lisääntyi.

        Minulla alussa nousi verenpaineet ja tuli unettomuutta joka viikon käytön jälkeen poistui...lääkitys minulla ollut vasta parisen viikkoa..


    • RoistotTekeeTiliä

      Tämä lääke ei auta yhtään ketään. Ainoa joka tässä pärjää on lääke-yhtiö joka kerää miljoonat taskuun kusetusbisneksellä. Suoraan verorahoista.

    • Anonyymi

      Käytin Betmiga 50 mg 3 viikkoa ja kolmannella viikolla tuli kovat vatsakivut, turvotusta, puristava kova kipu lisäksi hiukan päänsärkyä ja huimausta ylösnoustessa sängystä. Kaksi viikkoa meni hyvin pissavaiva poissa, tehosi minulle lähes yhden tabletin oton jälkeen. Kun lopetin Betmigan kova vatsakipu vähitellen loppui kolmessa päivässä. Mutta minulle se normaali pissalla juokseminen ja tunne alavatsalla kyllä jatkuu. Pissassa ei bakteereja näyte otettu, varmistettiin että se ei ollut vatsakipujen syynä. Nyt aika lääkärille ja mietitään jatkosuunnitelmaa. Josko annostusta muutettaisiin vaikka 25 mg:siksi jos ei aiheuttaisi niin paljon sivuvaikutuksia. Tämä on minun oma idea kysyn lääkäriltä kunhan sinne pääsen ensiviikolla.
      Kurja vaiva, minua tämä on vasta vaivannut vajaan vuoden. Olen 64 vuotias, että tänne saakka pääsin ilman vaivaa. Rakkotulehduksia on kyllä ollut, ehkä voivat olla osaksi syynä totesi yksi lääkäri.

      • Anonyymi

        Hei, oli hyvä lukea kirjoituksesi. Mulla myös päänsärky ja kovat vatsakivut käytettyäni beta migaa 50mg . Oireet eivät alkaneet tosiaan heti vaan n 2-3 viikon jälkeen. Olo jotenkin tosi huono. Tsemppiä kaikille taistelussa näitä viheliäisiä vaivoja vastaan.


    • Anonyymi

      Betmigasta en ole havainnut muita haittoja kuin liian korkean hinnan, jonka vuoksi on pakko lopettaa sen syöminen.

      • Anonyymi

        Totta näin on , hinta on kyllä aika korkea. Mutta jos edes vähän saisi helpotusta vaivaan joka on todella kiusallinen ja kipuakin tuottava yritän säästää muusta hömpästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta näin on , hinta on kyllä aika korkea. Mutta jos edes vähän saisi helpotusta vaivaan joka on todella kiusallinen ja kipuakin tuottava yritän säästää muusta hömpästä.

        Toimiva lääke kyllä. Mukavampi käytössä kuin oksybutyniini, josta tulee paha ja sekava olo ja joka kuivattaa suuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta näin on , hinta on kyllä aika korkea. Mutta jos edes vähän saisi helpotusta vaivaan joka on todella kiusallinen ja kipuakin tuottava yritän säästää muusta hömpästä.

        Kelakorvauksen saa 50 mg tableteista..


    • Anonyymi

      Mulla pelkkää hyvää sanottavss tästä lääkkeestä,just tulin apteekista.Loppuivat ainaiseiset virtsatietulehdykset.Ennen oli kierre varmuuden vuoksi vessaan,ainaisilla tulehduksilla varmaan syynsä.Lisänä Vagifem 10 mg.Kaikki pelaavat hyvin yhteen ja olo tältä vaivoineen pysynyt vuoden ajan poissa.Hinta on varsin kallis eikä halpislääkkeitä tarjolla.

      • Anonyymi

        Hieno kuulla. Minullakin toista vuotta tuota vaivaa. Onneksi pääsin eläkkeelle että pääsee vessaan halutessaan. Nyt olen ottanut 4 Betmigaa ja vaikutus tuntuu. Enää aamuyöstä kerran vessaan ja nyt ehtii vessaan asti muutoinkin. Hyvä jos kauppareissut hoituu jatkossa paremmin. Vielä ei ole ehtinyt vaikuttaa verenpaineeseen. Seurattava tilannetta. Ikävä tosiaan että kallista on. Tosin vähenee Tenojoen osto . Kunnon suojat on hirveän kalliita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieno kuulla. Minullakin toista vuotta tuota vaivaa. Onneksi pääsin eläkkeelle että pääsee vessaan halutessaan. Nyt olen ottanut 4 Betmigaa ja vaikutus tuntuu. Enää aamuyöstä kerran vessaan ja nyt ehtii vessaan asti muutoinkin. Hyvä jos kauppareissut hoituu jatkossa paremmin. Vielä ei ole ehtinyt vaikuttaa verenpaineeseen. Seurattava tilannetta. Ikävä tosiaan että kallista on. Tosin vähenee Tenojoen osto . Kunnon suojat on hirveän kalliita.

        Siis Tenojen ja muiden suojien. Mummuna olen käyttänyt kotioloissa myös lapsenlapselta jääneitä vaippoja. Hän kun oppi kuivaksi varhain, minä en.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieno kuulla. Minullakin toista vuotta tuota vaivaa. Onneksi pääsin eläkkeelle että pääsee vessaan halutessaan. Nyt olen ottanut 4 Betmigaa ja vaikutus tuntuu. Enää aamuyöstä kerran vessaan ja nyt ehtii vessaan asti muutoinkin. Hyvä jos kauppareissut hoituu jatkossa paremmin. Vielä ei ole ehtinyt vaikuttaa verenpaineeseen. Seurattava tilannetta. Ikävä tosiaan että kallista on. Tosin vähenee Tenojoen osto . Kunnon suojat on hirveän kalliita.

        Jos on diagnoosi lääkäriltä niin on ilmaiset vaipat


    • Anonyymi

      Minulla on myös ns yliaktiivinen rakko. Betmigaa olen kokeillut, ei riittävää vastetta. Sen sijaan seuraava konsti toimii: Vältän juomista erityisesti kahvia ainakaan kupillista enempää 2-3 tuntia ennen lähtöä. Sen sijaan syön 2-3 suolakurkun viipaletta. Sitten voinkin istua vaikka elokuvateatterissa kaksi- kolme tuntia ilman hätää. Myös aamulla nautitti suolainen ateria ajaa samaa asiaa. Tämä keino tepsii vain, jos muutoin välttää suolaista ruokaa eli yleisesti välttää suolan liika käyttöä. Myös sillä on merkitystä käyttääkö ns mineraalisuolaa, jossa natrium osin korvattu magnesiumilla, vaiko ns ruokasuolaa, merisuolaa tai maustesuolaa. Valmisruuissa ruokasuolaa eli natriumsuolaa,koska se halvempaa valmistajalle. NaCl eli natriumsuola nostaa myös verenpainetta osalla ihmisistä

      • Anonyymi

        Hyvä kommentti. Meidän pyörätuolissa liikkuvien tiedossa tämä keino on. Itse hyödynnän tai oikeammin hyödynsin sitä pitkillä kansainvälisillä lennoilla. Eli yleensä syön niukkasuolaista ruokaa. Mutta matkapäivän aamuna syön todella runsasuolaisen aamiaisen. Sitten ei lennolla kahdeksankaan tunnin aikana tarvitse aivata avustajaa. Terveisin pyörätuolityttö.


    • Anonyymi

      Oon syönyt betmigaa nyt 5 päivää, ei oo vielä auttanut ja pää ollut joka päivä kipeä. Onko muille tullut päänsärkyä ja lähtikö se pois jossain vaiheessa? En viittis näitä syödä jos tää on tätä joka päivä

    • Anonyymi

      Olen ottanut Betmigan 50mg nyt 10 päivää.. Ehkä vähän ollut apua mutta sydän hakkaa hullun lailla. Taidan lopettaa käytön

    • Anonyymi

      Minullakin Betmiga 50mg käytössä, ollut on/off jo
      muutaman vuoden. Välillä pidän taukoja, esim.lomilla. Mutta mutta.. nyt kun olen myös masennuslääkkeen aloittanut (Venlafaxin), aiheuttavat nämä yhdessä tosi hankalaa ummetusta. Ei auta oikein mikään... Pegorion kokeiltu, samoin Laxoberon pakko ottaa aina lopulta, kun on monta päivää ollut vatsa toimimatta. Hankalaa. Nyt pakko kai kärvistellä ilman Betmigaa, kun masennuslääkkettä en voi lopettaa.

    • Anonyymi

      Hei!

      Laittelen tänne viestiä, jos tätä ketjua vielä joku sattuu seuraamaan. Haluan kirjoittaa oman kokemuksen tästä kamalaakin kamalammasta taudista. Sitä ei voi sellainen ihminen ymmärtää, kenellä siitä ei ole omakohtaista kokemusta.

      Kärsin aiemmin aivan kamalasta pissavaivasta. Vessassa hyppäsin pahimmillani 5-10 minuutin välein ja välillä 20 minuutin työmatka tuntui aivan mahdottomalta. Virtsarakko ikään kuin kramppasi ja vessaan oli pakko päästä, vaikka oikeasti ei mikään hätä voinut noin pienen välin jälkeen olla. Olo oli kamala, mihinkään ei voinut lähteä. Sain viimein lähetteen virtsarakon tähystykseen ja siellä hoidoksi sovittiin vuoden loppupuolelle virtsarakon laajennus ja botox hoito.

      Jossain vaiheessa ennen tuota tähystystä olin alkanut epäillä syyksi kierukkaa, joka minulle laitettiin v.2018. Se aiheutti heti alusta asti kipuja ja muita epämääräisiä oloja. Olin kärsinyt muutaman kerran joidenkin muovien ja kumien aiheuttamasta ihottumasta. Kierukka poistettiin päivää ennen virtsarakon tähystystä ja pikku hiljaa myös pissaongelma alkoi helpottaa. Jossain vaiheessa lopetin myös Betmigan käytön. Rakon laajennus ja botox hoito peruttiin ja nyt olo on ollut tuon pissavaivan osalta melko normaali. Tai pystyn istua autossakin jo pari tuntia käymättä vessassa! Se on yhtä juhlaa.

      Lopetin Betmigan käytön pari kuukautta takaperin. Ehdin käyttää sitä noin 1½ vuotta. Nyt vaivaa unettomuus ja sydämen sydämen tykyttely. Alkuun nukahdin hyvin ja hetken kuluttua heräsin kamalaan tykytykseen. Nyt en enää edes nukahda. En tiedä johtuuko käytön lopetuksesta vai jostain muusta. Onko muilla ollut tällaista kokemusta?

    • Anonyymi

      Betmiga kannattaa ottaa myöhäisestä iltapäivästä, niin yöpissat rauhottuu.

    • Anonyymi

      Hei,

      Onko kukaan päässyt eläkkeelle tämän vaivan johdosta jos hoidot eivät auta?
      Alkaa olla aika hankalaa, kun joutuu juoksemaan vessassa monta kertaa kesken kokousten. Työmatka ahdistaa joka aamu, että miten tästä päivästä taas selviää.

    • Anonyymi

      Moi! Olen iäkäs miespuolinen henkilö! Hoidettu prostata syöpä, minkä oireena ennen diagnoosia oli yliaktiivinen rakko. Syöpä sädetettiin ja pysyi poissa 10v. Mutta rakko on vuosi vuodelta tullut aktiivisemmaksi, mikä pisti miettimään, että olisiko syöpä peijakas uusinut. Oli. Onneksi on 10v:n aikana tullut monenkirjava joukko uusia hoitoja, mutta asiaan:
      Se rakko on nyt aivan mahdoton. Se pysyy rauhallisen ajopa 3-4 tuntia, jos en liiku. Mutta, jos nousen esim. autosta on 30 sek aikaa... muuten lirahtaa!
      Sama yöllä. Kyljen kääntö ja äkkilähtö. Väli joskus alle 1h! Rakko ei tyhjene edes kunnolla ( tamsulosiini käyttöön)
      Niinpä otin Betmiga 50 yliaktiivisuuden hoitoon. Aluksi ei mitään vaikutusta. Pakkausselosteessa sanotaankin, että voi kestää 3kk kunnolliseen vaikuttavuuteen (kallista kokeilua)
      Miten kävi? Sain helvetillisen selän kutinan 3viikon kuluttua. Olin huomannut pieniasteista vaikutusta siihen mennessä. Betmigan lisäksi käytin tamsulosiiniä, mikä helpottaa virtsan virtausta. Kumpi olikaan kutinan aiheuttaja? Lopetin molemmat.
      Pulssini laski normaaliin 52. B&T-lääkkeet nostivat sykettä selvästi n 65 levossa.
      Nyt otan Betmigan käyttöön uudestaan. En kestä 5 herätystä öisin. Järki menee väsymyksestä jumiin. Pidetään peukkuja!. Ainakin Kiminkinen kehui lääkettä netissä ja huomautti, että voi nimen mainita, kun sille ei ole kilpailijaa! Mutta näyttää teillä muilla olevan huonojakin kokemuksia. Toivottavasti minulla onnistaa!

      • Anonyymi

        Molempiin lääkkeisiin voi liittyä kutiavaa nokkosrokkoo. Itsellä ollut jo pidempään tamsulosiini eikä tämä valmiste ole kutinoita aiheuttanut niinku ei mitkään muutkaan. Toivotaan kutinan olleen jotain ohimenevää ja pidetään peukkuja uudelle kokeilulle!

        Monisairas


    • Anonyymi

      Vanhan kansan lääke on ollut jotta syö sipulia päivittäin ja kuorista keittää teetä. Kannattaa kokeilla!

    • Anonyymi

      Mielenkiintoista lukea tätä ketjua kun aihe minulle niin tuttu. Olen nyt päälle 70 vuotias nainen ja virtsankarkailu alkoi aikanaan synnytysten myötä. Se että pelkäsin vahinkoa sai aikaan sen että kävin vessassa aina kun vähänkin tuntui ja jopa varmuuden vuoksi. Lopulta tilanne johti siihen että sain yliaktiivisen rakon koska rakkoni ei tottunut rasitukseen. Vesicare lääkitys minulla hetken oli mutta se kuivatti suutani ja teki olon muutenkin huonoksi. Joku täällä mainitsi Tenoista ja suojia vuosia käyttäneenä totean että addentsin suojat on parempia ja varmempia, niitäkin on saatavana useampaa kokoa. Nykyään saan vaipat ilmaiseksi ja olen tottunut/ hyväksynyt niitä käyttämään, kauppareissulla turha edes haaveilla vessaan ehtimisestä saati usein kotonakaan. Virtsahädän tunne minulla on hyvin taajaan ja välillä se käy hermoille. ( Riitta -48)

    • Anonyymi

      Sairastin klamydian.Sen jälkeen alkoi jatkuva vessassa juokseminen.Olen nyt kaksi viikkoa syönyt betmigaa ja oireet ovat lähess kokonaan hävinneet.En ole huomannut ainakaan vielä haittavaikutuksia.Toivottavasti lääke auttaa jatkossakin.

    • Anonyymi

      Minulla auttoi keliaatikon ruokavalio - kotimaiset viljat pois. Helppo kokeilla

    • Anonyymi

      Onko kokemusta, mulla kertyy pseudonestettä kivespussiin. Voiko johtua lääkkeestä.?

    • Anonyymi

      Yliaktiivinen rakko vaivannut vuosia.
      Tenat käytössä. Vesicare auttoi aikoinaan, mutta kovan hinnan takia ei voinut käyttää.
      Kun patentti raukesi otin käyttöön vastaavan halvan tuotteen. Auttoi jonkin verran ja olin tyytyväinen.
      Vieras lääkäri suositteli reseptin uusimisen yhteydessä vaihtamista "nykyaikaisempaan🤔" valmisteeseen ja näin otin Betmiga 50mg käyttöön. Kallis hinta kyllä yllätti.
      Sivuvaikutuksena tuli heti pahoinvointia ja
      ummetusta. Lopetin viikon kokeilun jälkeen.
      Harmi ettei saa esim.10pv kokeilupakkausta.
      Apteekkihan ei rahoja palauta 😆
      Nyt pitäisi saada yhteys lääkäriin ja saada vanha tuote takaisin.
      Ottaa aivoon...

      • Anonyymi
        UUSI

        jos sulla pillerit tallella,voisin ostaa jos hinnasta sovitaan.miten saisimme yv t.maksoin juuri 3 kkn 68,61 kun Kelan omavastuu täynnä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe