Lavatanssit ja sinkkuus

Hurahtanut

Olen harrastanut tanssia kymmenen vuotta ja tanssittanut satoja, ehkä jopa 1000 naista.
Joukossa toinen toistaa upeempia naisia.
Ennen ihastuin ja olsin voinut rakastua vaikka joka ilta.
Nyt tulee harvoin vastaan naista johon uskoisin voivani rakastua.

Mietin tekeekö oma ikä/vanheneminen sen.
Epäilen ja luulen tämän olevan yleietä meiĺä paljon tanssjoilla?
Sitä on tavannut satoja mieleisiä tyyppejä, jotka on toinen toistaan upeempia.
Tässä seurassa tulee väkisin, tahtomattaan nostettua rimaa pikkuhiljaa, aina vain korkeenmalle ja korkeenmalle. Kuka vain, ei kelpaa. Jopa tämmöinen keskinkertainen mies nostaa riman pilviin niin kuin olis vara ja mahdollisuus saada vain kaikista täydellidin kumppani.
Tämä on varmaan hyvinkin yleistä naisten keskuudessa?

Tanssi on ihana ja hyvä harrastus, vaan jääkö tanssimies ja -nainen ilman kumppania, haikaillessaan vain kaikista täydellisempien perään.
Onko riski jäädå vanhaksipojaksi tai piiaksi suuri tanssiin hurahtaneilla(

49

5061

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kehänkiertäjä

      Jos pelkillä tanssillisilla kriteereillä etsii kumppania ,niin on suuri riski jäädä yksin .

      Läheskään kaikkien kanssa kun ei suju kaikki lajit - - ja tätähän monet haluaa - vaihtelua.
      -Tämähän ei aina yhden kanssa onnistu

      Sitten jos löytyy se täydellinen tanssikaveri ,,niin sen kanssa ei muuten suju -tai on varattu
      Ja kompromisseja jos ei suostu tekemään ,,niin yksinäinen lavakiertäjän elämä pitkittyy ,, loputtomiin

    • molemminpäin

      Naisilla sitä valinnanvaraa ei paljon ole -jos tanssitaitoisen miehen haluaa ,,

      Niitä kun on melkoisen vähän - huomattavasti vähemmän kuin naisia - -näkyyhän se tuolla tanssipaikoilla

      Muutenhan parisuhdemarkkinoilla on naisten markkinat -netissä deittipalveliuissa 2/3 miehiä

      siellä taas naiset voivat nirsoilla loputtomiin ,,, niinkuin tekevätkin.

      • taivaantosi

        Naisilla ainakin tuolla netissä tuo huomion määrä nousee päähän -- tulee runsauden pula ja valinnan vaikeus.

        Loppujen lopuksi kukaan ei kelpaa ja kenenkään kohdalle ei pysähdytä - kun hetihuomenna vastaan voi tulla se täydellinen matchmadeinheaven.

        Ihmineselle kun laitetaan ihan ulottuville satoja vaihtoehtoja ,niin pilallehan se menee,ja alkaa nirsoilemaan pienimmistäkin jutuista.
        Sama pätee jokapaikkaan nykymaailmassa,,
        Ja kuitenkin se valinnanvara on vaan näennäistä ,, täydellistä ei ole eikä tule.

        ehkä sen huomaa vasta sitten vanhana - -- yksinäisenä.


    • Rimaaalemmastaihuumajäät

      Huuma on ulkoruokinnassa ja yrittää päästä sisään lämpimään suosittelemalla kauttarantain riman pudotusta naisille

    • SeurustellutJaNytSinkku

      Mulla on 4 tansseissa löytynyttä parisuhdetta takana. Edellisestä tansseista löytyneestä parisuhteestani on kulunut muutama vuosi. Etsin uutta naista. Oman tyyppinen nainen olisi mielummin tansseista löytynyt, että olisi kiva käydä yhdessä tansseissa ja kyllä sekin olisi minulle ok, jos tanssisimme muidenkin kanssa. Kyllä toki muualta, kun tansseista löytynyt kelpaa, mutta mieluummin olisi kivempi löytää tansseista, kun jos naimisiin asti päätyis, niin ei tarvitse toisen oppii erikseen häävalssii. Exien kanssa oli kiva käydä tansseissa yhdessä. Kahden exän kanssa tanssin koko illan ja kahden exän kanssa ollessa tanssimme muidenkin kanssa. En vaan sitä ymmärrä että minkä takia monet tanssinaiset on naimisissa tai avoliitossa ei-tanssija miehen kanssa. Luulis nyt tanssimiehen olevan parempi vaihtoehto, vaikka itse sanon, kun tanssimiehet esim harvoin käy harrastuksilla eli tansseissa kännissä ja sentään harrastaa liikuntaa, kun taas miehensä istuu kotona sillä aikaa nojatuolissa kaljapullo kädessä. Herätkää te varatut tanssidaamit. Meillä tanssimiehillä ei usein ole sellaista naista, joka ei tykkää tansseista ja me tanssimiehet haluamme tanssidaamin elämänkumppaniksi. Jättäkää ne laiskiais miehet ja ottakaa meidät sinkkutanssimiehet.

      • daadirlandaada

        Niin mukavalta kuin tuo toiveesi naisten heräämisestä kuulostaakin, niin hei haloo. Ensinnäkään tanssimaton mies ei ole automaattisesti juoppo retku, hän ei vaan syystä tai toisesta harrasta tanssimista. Ja jokainen tanssilavoilla käyvä myös näkee, että ei porukka siellä ole yhtään sen kummallisempaa kuin muuallakaan ja aika harvassa ovat ne kauniit ja komeat. Etenkin kun ikäjakauma on sitä mitä on.
        Mutta joo, silti tanssia harrastava nainen seuralaisena olisi todella mukava, koska onhan tämä hieno ja monipuolinen yhteinen harrastus.


      • rweg

        Että tanssimaton mies on juoppo retku?


      • Kerranainakinoli
        rweg kirjoitti:

        Että tanssimaton mies on juoppo retku?

        Kerran tansseissa yksi nainen ja jopa opettaja ammatiltaan sanoi ettei miehensä tykkää tanssia ja on parhaillaan kavereiden kanssa baarissa. Usein tietämäni opettajat eivät ryyppää vapaa-aikanakaan ja luulis opettajalle olevan tansseissa paremmin se oikea mies, kun baarissa käyvä.


      • opensuueioletuohesta
        Kerranainakinoli kirjoitti:

        Kerran tansseissa yksi nainen ja jopa opettaja ammatiltaan sanoi ettei miehensä tykkää tanssia ja on parhaillaan kavereiden kanssa baarissa. Usein tietämäni opettajat eivät ryyppää vapaa-aikanakaan ja luulis opettajalle olevan tansseissa paremmin se oikea mies, kun baarissa käyvä.

        Senkin törppö! Etenkin nais opettajat käy naapuri kaupungissa ryyppäämässä koska, oppilaitten vanhemmat ryyppää kotikaupungissa.


      • tiitser
        opensuueioletuohesta kirjoitti:

        Senkin törppö! Etenkin nais opettajat käy naapuri kaupungissa ryyppäämässä koska, oppilaitten vanhemmat ryyppää kotikaupungissa.

        Näin on!


    • riskionsuuri

      Jos mies ihastuu (tai luulee rakastuvansa) lähes jokaisena tanssi-iltana, sehän kertoo liiallisesta pinnallisuudesta ja päämäärättömyydestä. Ette te tanssimiehet tosielämän suhdekoukeroissa kovin osaavia ole.

      • elämänparketeilla

        Tanssimiehiä -- niinkuin miehiä (ja naisia)yleensä on jokalähtöön

        Ei siitä tanssiharrastuksesta voi päätellä miten se elämä sujuu parketin ulkopuolella.
        Vähänkin elämää nähnyt tietää että se parketin ulkopuolinen elämä on se ratkaiseva -
        -sitähän on suurin osa ajasta - tansseissa vaan muutama tunti kerrallaan.

        Aika hölmö pitää olla jos pelkän tanssitaidon perusteella kumppaninsa valitsee,, oli sitten mies tai nainen.


    • kielon.jäähyväiset

      Olin aikoinani tanssifriikki ja valintakriteeri oli miehen tanssitaito. Ei ollut muuten merkitystä millainen mies oli esim. ulkonäöltään kunhan osasi hyvin tanssia. Ne 2 kipaletta peräkkäin kun tanssi mieluummin ruman ja tanssitaitoisen kuin komean ja tanssitaidottoman kanssa. Usein kävi niin, ettei edes muistanut minkä näköisen miehen kanssa oli tanssinut ja se pikkasen haittasi naistenhaulla kun halusi jonkun uuden "tuttavuuden" tanssittaa. Tansseissa tuli vuosien myötä paljon ns. vakitanssittajia joiden kanssa tanssittiin pelkästään tanssin ilosta, ilman mitään muita ajatuksia. Toki siellä joskus ihastuttiin, mutta minä en ainakaan edes etsinyt miesystävää, tanssi oli ehdottomasti pääasia. Joskus tyttökaverini kanssa naurettiinkin, että miehet on meille 70-80 kiloa tanssivaa lihaa, muuhun ei heitä tarvita. Minullekin kävi kuitenkin lopulta niin, että aloin seurustelemaan vakitanssittajani kanssa, olimme olleet tanssituttuja silloin jo 8 vuotta. Seurustelua kesti hiukan yli 3 vuotta, mutta kun muuta yhteistä ei löytynyt kuin tanssi, en jaksanut jatkaa, vaikka joskus olin ajatellut että mitä tahansa sietää kunhan mies osaa tanssia, mutta ei se niin mene tosielämässä. Yritin palata yksin takaisin naisriviin, mutta en sitten enää innostunut siitä naisjoukossa norkoilemisesta ja niin tanssiharrastukseni hiipui pikkuhiljaa. Harrastin yhteensä lähes 20 vuotta lavatansseja ja täytyy sanoa, että vähän siellä pareja muodostui, ainakaan mitään pitkäaikaisempia. Ihania muistoja noilta ajoilta on ja mitään en vaihtaisi pois.

    • Toisille

      Toki elämässä pitää olla muutakin, kuin tanssiharrastusta. Tanssi sosiaalisten kumppanien kanssa tuo myös suuren tunne-elämyksen , kun ei voi koskaan tietää mistä aiheista keskustellaan. Tanssi ja hyvä vuoropuhelu on hyväksi aivojen kunnossapysymiseen.

    • Ei.tanssijaa.puolisoksi

      Topi Sorsakoski laulaa Kuunsillalla -kappaleessaan tunnelmallisesti rakkauden harhasta, kannattaa kuunnella se vaikka Spotifystä, niin tietää, miksi tanssimalla menee helposti harhaan.

    • näin-se-on

      Paljon tansseissa käyvänä ja naisia tanssittavana voin sanoa, että useat varatut naiset moittivat miestään ainakin sivulauseessa, kun utelen heidän suhteistaan. Monet sanovat kipinän mieheensä hiipuneen siksi, kun ei ole yhteistä harrastusta. Miehet usein myös naputtavat kun: aina tarvii sinne tansseihin mennä.

      • vähänlainaan

        Minä olen "autellut" varattuja naisia joilla ei ole miehen kanssa yhteistä harrastusta.


      • teeveenkokoinen

        Minä autoin yli sataa varattua tänä vuonna.Jollekin on luku liikaa mutta minä olen robotti ehkä."luulen niin.


      • tyhjääpuhetta
        teeveenkokoinen kirjoitti:

        Minä autoin yli sataa varattua tänä vuonna.Jollekin on luku liikaa mutta minä olen robotti ehkä."luulen niin.

        Ainahan sitä voi vähän valehdella - mutta ei nyt sentään noin paljon !!

        pikkusen lapinlisää riittää-- ja yks nolla pois niin joku voi uskoakin ,,,


      • liikaaoli

        Joo saanto on1/30 että itsekin kerkeen mukaan kun en pane Lapin lisää.


    • Toisille

      Ei kaikki ihmiset halua kostaa pettämistä fyysisesti. Rittää kun pettää henkisesti, jossa vain tanssimassa oleminen riittää.

    • Tanssinjossaan

      Tanssilavalla tutut hakee tuttujaan. Vähemmän aikaa harrastanut ei pääse kovin paljoa tanssimaan. Kursseilta tuttuja taas ei näe lavalla, jos ei laske mukaan assareita. Assarit taas on tanssikonkareita ja tanssii keskenään ja muiden konkareiden kanssa. Saa olla tosisinnikäs, että vallitsevassa lavakulttuurissa pääsee haettavien joukkoon. Naisten haulla haen tietenkin. Illat On vielä erilaisia keskenään, toisena ei kelpaa ja toisena on kohtuullisesti vientiä. Etukäteen ei tiedä. Ilman parempia iltoja olisin jo lyönyt hanskat tiskiin. Olen kuullut monen luovuttavan melkonopeasti tanssin saralla, kun ekoista lavakokemuksista tulee nöyryyttäviä. Halutaanko lavoille edes uusia kävijöitä? Tai kursseille? Pidän tanssimisesta. Muttei lavalta seurustelukumppania löydä. En ole kiinnostunut muuta kuin tanssimielessä itseäni 20v vanhemmista. Mielelläni tanssisin omaa ikää lähellä olevien kanssa. He taas tanssittavat omia tuttujaan ja eivät muihin luo lainkaan katsettaan.

      • daadirlandaada

        Tutut hakee tuttujaan...sitähän se paljolti on. Kai siihen toisaalta on ihan hyviä syitäkin, miksi näin tapahtuu. Illat ovat erilaisia myös itsellä hakemisen näkökulmasta, suositun yhtyeen ruuhkatanssit saavat minut olemaan hakematta ketään ehkä koko iltana, sitten taas vähäväkinen tanssitilaisuus voi aktivoida hyvinkin erilaiseen hakemiseen.

        Tuo mainintasi ikäerosta, niin olen joskus seuraillut nuoremman henkilön tanssimista, kun hän on päätynyt vanhemman henkilön tanssitettavaksi. Se ilme ja olemus on jotenkin aika kuvaava, ja eipä tule itselle mieleenkään hakea sen nähtyään.


      • Nuoritanssijatar

        Nuoremman henkilön ilme vanhemman kanssa tanssiessa ei välttämättä johdu lainkaan tanssiparin iästä vaan taustalla saattaa olla vaikka mitä muuta. Ulkopuolelta on vaikea nähdä, mitä tanssiparin välillä todella tapahtuu. En usko, että läheskään kaikkea epämukavaa kohtelua voi huomata ulkopuolelta. Sitten joku katsoo vierestä, että onpa nirppa, kun antaa pakit vanhemmalle, vaikka todellisuudessa pakkien antamiselle on ihan täysin hyväksyttävä syy.


      • Ennaltasovittuja
        Nuoritanssijatar kirjoitti:

        Nuoremman henkilön ilme vanhemman kanssa tanssiessa ei välttämättä johdu lainkaan tanssiparin iästä vaan taustalla saattaa olla vaikka mitä muuta. Ulkopuolelta on vaikea nähdä, mitä tanssiparin välillä todella tapahtuu. En usko, että läheskään kaikkea epämukavaa kohtelua voi huomata ulkopuolelta. Sitten joku katsoo vierestä, että onpa nirppa, kun antaa pakit vanhemmalle, vaikka todellisuudessa pakkien antamiselle on ihan täysin hyväksyttävä syy.

        Vanhempia miehiä on pakko hakea jos on tarkoitus taanssia. Niitä nuoria samanikäisiä kun on niukalti tarjolla. Ja jos limanuljaskatyyppejä on tarkoitus välttää, niin yksi mahdollisuus on pyytää muutama tanssi lisää peräkkäin. Toinen hyvä vaihtoehto on hakea miestenhakuvuorolla ja aika monella nuorella naisella onkin ennalta sovittuja hakuja vanhempien miesten kanssa.


      • Naamakirjalaistentanssit

        Ennalta sovittuja hakuja Facebookin tanssiporukassa. Ja seuraavana päivänä kommentoidaan, "kuinka ihanaa oli!"


      • RohkeastiUusiaHakuja
        Naamakirjalaistentanssit kirjoitti:

        Ennalta sovittuja hakuja Facebookin tanssiporukassa. Ja seuraavana päivänä kommentoidaan, "kuinka ihanaa oli!"

        Tuon takia erosin fb:n tanssiryhmästä oli ihan noloa lukea niitä kiitos, kiitos ..... kirjoituksia. Itse haluan käydä tanssimassa omana itsenäni, tulla haetuksi niin että en tuo itseäni esiin vaan minua haetaan oman "viehätyvoimani" 😉 takia. Tanssitaidon voi tietää vain seuraamalla ja tietysti vasta sitten kun on tanssinut kanssani. Toivoisin miehiltä rohkeutta hakea uusia eikä pelätä näitä tuttujen "suuttumisia", ne vaan yrittää hallita teitä, peläten menettävänsä hakunne😁.


      • Sivustahuomioitatehnyt

        Toi on kyllä niin totta. Oon nähnyt, että moitetta tulee sisäpiiriläisten keskuudessa, jos hakee siihen kuulumattomia. Kiltti mies jää sitten pyöriin noiden tuttujensa kanssa, jotta ei suututa heitä. Miehiä, kun on vähempi niin naiset yrittää kaikin tavoin hallita hyviksi havaittuja. Yksi keino on vähemmän tanssikokemusta omaavien mollaus. Sovitaan naisten haun haut valmiiksi ettet joudu tanssimaan huonompien kanssa. Pidetään sisäpiiriä väkisin yllä, että ei tule kilpailijoita, ettei tanssimies iske katsettaan uusiin tulokkaisiin. Oon nähnyt miten yks mies on ihastunut tanssipiirin ulkopuoliseen ja kuinka verisesti taistellen sisäpiirin naiset hallitsee hänen pysyvän vain heidän kanssaan. Onkohan toi enää kivaa miehestä? Milloin miehen silmät aukee? Vai onko vaan kivaa olla huomion kohteena? Mielenkiintoista nähdä kuinka käy. Päätyykö mies sen naisen seuraan jota selkeästi kattelee vaikka hän ei oo sisäpiiriläisii. Vai pysyykö ringissä johon hänellä on painetta kuulua.


      • daadirlandaada

        Aika mielenkiintoisia kommentteja, ja eilen tuli taas todistetuksi omalta kannalta katsoen. Siis minulla ei ole mitään käsitystä, miltä tilanne ulospäin vaikuttaa, mutta tunnen olevani aika lailla "ahtaalla", tosin ehkä kuitenkin omasta tahtomattomuudesta johtuen. Olen muutamalle tanssitettavalle varmaan sellainen "varma nakki". Siis heidän kanssaan on ihan mukava tanssia, mutta jotenkin tuntuu kuin molemmin puolin on sellainen kyllästynyt fiilis. Mitä tästä seuraa, olen suurimman osan iltaa tanssimatta ja usein jo ennen lähtöä miettii, josko jättäisi väliin koko reissun. Mutta kauhean kivaa ei ole.

        Tuon tunnelman vastapainoksi käyn aina silloin tällöin tanssikurssilla nautiskelemassa. Ei tarvitse miettiä ketä hakisi ja sitä kaikkea sähellystä. Pääsee tanssimaan henkilöiden kanssa, joita ei koskaan tule hakeneeksi tanssilavalla. Ja hitto kun se tanssi tuntuu tosi hyvältä. En tiedä, ihmetteleekö heistä kukaan tätä kontrastia kurssi vs lava. No ei varmaan, koska heillä kuitenkin siellä lavalla on ne omat tutut tanssittajat. Loppujen lopuksi ainut kärvistelijä olen vain minä itse keskenäni, voi tätä henkilökohtaista typeryyttä.


      • tanssijatarr
        Sivustahuomioitatehnyt kirjoitti:

        Toi on kyllä niin totta. Oon nähnyt, että moitetta tulee sisäpiiriläisten keskuudessa, jos hakee siihen kuulumattomia. Kiltti mies jää sitten pyöriin noiden tuttujensa kanssa, jotta ei suututa heitä. Miehiä, kun on vähempi niin naiset yrittää kaikin tavoin hallita hyviksi havaittuja. Yksi keino on vähemmän tanssikokemusta omaavien mollaus. Sovitaan naisten haun haut valmiiksi ettet joudu tanssimaan huonompien kanssa. Pidetään sisäpiiriä väkisin yllä, että ei tule kilpailijoita, ettei tanssimies iske katsettaan uusiin tulokkaisiin. Oon nähnyt miten yks mies on ihastunut tanssipiirin ulkopuoliseen ja kuinka verisesti taistellen sisäpiirin naiset hallitsee hänen pysyvän vain heidän kanssaan. Onkohan toi enää kivaa miehestä? Milloin miehen silmät aukee? Vai onko vaan kivaa olla huomion kohteena? Mielenkiintoista nähdä kuinka käy. Päätyykö mies sen naisen seuraan jota selkeästi kattelee vaikka hän ei oo sisäpiiriläisii. Vai pysyykö ringissä johon hänellä on painetta kuulua.

        Millä tavalla nämä naiset hallitsee miestä, ettei tämä hae muita?


      • sivustahuomioitatehnyt

        Olemalla aktiivisia sopimalla tanssituksia kahvilla ollessa, eteisessä, etukäteen fasen tanssikeskusteluissa jne.. Lisäksi tulee ikävää suunsoittoa ja juoruja jollei toimi kirjoittamattomien sääntöjen mukaan. Yhteisössä on nokkimisjärjestys jonka mukaan toimitaan jotta on hyväksytty. Toki riittävän hyvän itsetunnon omaava mies voi nuo säännöt ylittää ja pysyä suosittuna alun ruotuun palautus yritysten jälkeenkin. Kestämällä kritiikkiä ja ylittämällä sen iloisesti voi toimia vapaammin ja tulla silti hyväksytyksi. Kyllä kurssilaiset sen huomaa, että lavoilla ei haeta. Se on yleinen keskustelun aihe tanssikurssien tauoilla ja lavoilla nähtäessä. Tulee yleensä ekana kommenttina suusta, kun kuulee jonkun uudehkon kurssilaisen käyneen ekoja kertoja lavalla. Tämä on myös joidenkin syy lopettaa harrastus, kun ei tule hyväksytyksi porukkaan vaan jää taustalle. Sitä hyväksyntää piireihin, kun voi joutua odottamaan vuosia kursseja käyden.


      • tanssijatarr

        Näkyvätkö nämä kirjoittamattomat säännöt sitten erityisesti lavojen miehille, joita yleensä aina vähemmän? Käyn lavoilla tanssimassa, mutta en ole lainkaan tietoinen näistä "säännöistä" ja nokkimisjärjestyksistä.

        Se on vain niin, että jatkaakohan miehen mieluinen tanssidaami tanssimista, jos ei haeta. Luulisi, että mieluiten tanssisi mieluisan tanssiparin kanssa.


      • RakkausTanssiin
        sivustahuomioitatehnyt kirjoitti:

        Olemalla aktiivisia sopimalla tanssituksia kahvilla ollessa, eteisessä, etukäteen fasen tanssikeskusteluissa jne.. Lisäksi tulee ikävää suunsoittoa ja juoruja jollei toimi kirjoittamattomien sääntöjen mukaan. Yhteisössä on nokkimisjärjestys jonka mukaan toimitaan jotta on hyväksytty. Toki riittävän hyvän itsetunnon omaava mies voi nuo säännöt ylittää ja pysyä suosittuna alun ruotuun palautus yritysten jälkeenkin. Kestämällä kritiikkiä ja ylittämällä sen iloisesti voi toimia vapaammin ja tulla silti hyväksytyksi. Kyllä kurssilaiset sen huomaa, että lavoilla ei haeta. Se on yleinen keskustelun aihe tanssikurssien tauoilla ja lavoilla nähtäessä. Tulee yleensä ekana kommenttina suusta, kun kuulee jonkun uudehkon kurssilaisen käyneen ekoja kertoja lavalla. Tämä on myös joidenkin syy lopettaa harrastus, kun ei tule hyväksytyksi porukkaan vaan jää taustalle. Sitä hyväksyntää piireihin, kun voi joutua odottamaan vuosia kursseja käyden.

        "Kestämällä kritiikkiä ja ylittämällä sen iloisesti voi toimia vapaammin"

        Tätä pa#kaa sai kuulla facen "tanssiporukassa."

        Ensin tutustuttiin fasen kautta ja sen jälkeen olis tarvinnut joka ilta tanssittaa.
        En lähtenyt siihen mukaan.
        Alkuun tanssitin illan lopuupuolella, jos oli hakurivissä toisella aallolla.
        Nykyään haen heitä hyvin harvoin.
        Tanssituttuja on aivan liikaa, heistä osa tosi ihkuja ja heitä haen jos vaan ovat haettavissa vielä toisella aallolla.

        Suosin tuntemattomia, (tai todella harvoin nähtyjä) ulkonäöltään mielenkiintoisia.
        Nopeille hoikenpia ja hitaille muodokkaampia.
        Näin on tanssinautinto taattu.


      • PirkanmaaNirpat
        Nuoritanssijatar kirjoitti:

        Nuoremman henkilön ilme vanhemman kanssa tanssiessa ei välttämättä johdu lainkaan tanssiparin iästä vaan taustalla saattaa olla vaikka mitä muuta. Ulkopuolelta on vaikea nähdä, mitä tanssiparin välillä todella tapahtuu. En usko, että läheskään kaikkea epämukavaa kohtelua voi huomata ulkopuolelta. Sitten joku katsoo vierestä, että onpa nirppa, kun antaa pakit vanhemmalle, vaikka todellisuudessa pakkien antamiselle on ihan täysin hyväksyttävä syy.

        "Nuoritanssijatar"
        Miten on nämä naamapakit ja pakit yleensäkin yli 50v. tuntemattomalle miehelle. Joka osuu kerran vuodessa teidän kotilavalle ja hakee vimeisille valsseille?

        Minä tanssin paljon ympäri suomea. Tuttuja on paljon ikäsiissäni, kun haen vain yli 40v. Eikä nuoretkaan hae montaa kertaa, ilman vastahakua.
        Vaan en ole tähänkään ikään oppinut tanssittaan viimeistä settiä saman naisen kanssa, vaan vien vaihtoon ja usein käy. Naiset loppuu kesken ja yleensä ei jää kuin nirppanurkkaan muutama tytönhupakko. Heitä ei kannattas mennä missään tilanteessa hakeen. Vaan kun mieleiset valssit alkaa soimaan, on pakko mennä pakien uhallakin hakeen.
        Usein tuleekin ne pakit. Parhaalla kerralla saa illan lopuksi useammat pakit kuin edellsillä 50 tanssi-iltana yhteensä.
        Näin kävi viimeksi Kerholassa. (vuosi sitten Satulinnassa) Onnekseni pois lähtiessäni, osu yksi tuttu tyttö, joka oli hakenut minua Tessulla viime keväänä vastaavassa tilanteessa. Kiitos hänelle.Pelastit minun iltani.
        Eikö nuoret osaa tänäpäivänä valssia?
        Eipä sitä kyllä kovinkaan moni aikuinenkaan osaa, vaan aina voi opetella ja jos ei valssi onnistu. Voi aina vaihtaa vapaaseen askellukseen, sillä voi viedä 90% tanssitaidottomistakin naisista.


      • PirkanmaaNirpat
        PirkanmaaNirpat kirjoitti:

        "Nuoritanssijatar"
        Miten on nämä naamapakit ja pakit yleensäkin yli 50v. tuntemattomalle miehelle. Joka osuu kerran vuodessa teidän kotilavalle ja hakee vimeisille valsseille?

        Minä tanssin paljon ympäri suomea. Tuttuja on paljon ikäsiissäni, kun haen vain yli 40v. Eikä nuoretkaan hae montaa kertaa, ilman vastahakua.
        Vaan en ole tähänkään ikään oppinut tanssittaan viimeistä settiä saman naisen kanssa, vaan vien vaihtoon ja usein käy. Naiset loppuu kesken ja yleensä ei jää kuin nirppanurkkaan muutama tytönhupakko. Heitä ei kannattas mennä missään tilanteessa hakeen. Vaan kun mieleiset valssit alkaa soimaan, on pakko mennä pakien uhallakin hakeen.
        Usein tuleekin ne pakit. Parhaalla kerralla saa illan lopuksi useammat pakit kuin edellsillä 50 tanssi-iltana yhteensä.
        Näin kävi viimeksi Kerholassa. (vuosi sitten Satulinnassa) Onnekseni pois lähtiessäni, osu yksi tuttu tyttö, joka oli hakenut minua Tessulla viime keväänä vastaavassa tilanteessa. Kiitos hänelle.Pelastit minun iltani.
        Eikö nuoret osaa tänäpäivänä valssia?
        Eipä sitä kyllä kovinkaan moni aikuinenkaan osaa, vaan aina voi opetella ja jos ei valssi onnistu. Voi aina vaihtaa vapaaseen askellukseen, sillä voi viedä 90% tanssitaidottomistakin naisista.

        Ja sama on käynyt myös viimetalvena Häijäässä.

        Alan kohta karttaa Pirkanmaata.


      • Niinhenkilöstäriippuvaa

        Tämä on vaan sitä haikailua, kun ne joiden kanssa haluaisi tanssia, eivät minua hae. Tuttua miehellekin. Paitsi joskus, ja se on se voima mikä vetää tansseihin vuodesta toiseen. Läheskään kaikki tutut eivät hae toisiaan, syyt ovat muualla, vaikka tältä saattaa ulkopuolisesta näyttää. Merkittävimpiä syitä hakemattomuuteen ovat liian suuret erot (ei-toivottuun suuntaan) iässä, koossa ja musiikin sanelevan lajin tanssitaidossa. Toiset tanssivat paljon, jotkut aloittelijoistakin heti alusta alkaen ja kehittyvät nopeasti. Jotkut vähän, vaikka ovat kiertäneet lavoja vuosikymmeniä, ja tuskin edistyvät yhtään taidoissaan.

        Jos ei kumppania löydy 20 vuoden viikottaisilla tanssireissuilla, niin luultavasti sitä ei löydy mistään muualtakaan. Enkä ole kuullut kenenkään kertovan, mistä sen yhtään paremmin löytäisi. On lukuisia esimerkkejä lähituttavista, ikuisista sinkuista. 20 vuotta saattaa olla monelle kyllästymispiste, jos homma polkee paikallaan joko toiveissa löytää kumppani tai tanssitaidon jämähtäminen paikalleen, kun ei pääse tanssittamaan sopivan taitoisia riittävästi arkailevasta hakemisesta ja hakemattomaksi joutumisesta johtuen. Tanssikursseilla saattaa "pärjätä" ja viihtyä paremmin, paljon varmemmin pääsee tanssittamaan mielestään taidokkaimpiaan, tai muuten mieluisia.


      • Pelottomasti

        Vapaat henkilöt, tehdään ennalta arvaamattomia ja uusia hakuja, niin kaikilla on jännempää!


      • Anonyymi
        Pelottomasti kirjoitti:

        Vapaat henkilöt, tehdään ennalta arvaamattomia ja uusia hakuja, niin kaikilla on jännempää!

        Elämä on
        Jännää jäädä rannalle

        Tulit elämääni
        yllättäen, odottamatta..
        https://youtu.be/OfIc0n9q1hU
        Ojensit vain kätesi
        ja veit minut mukanasi…

        Muistan sen tunteen,
        kun vedit minut itseäsi vasten
        se tuntui niin turvalliselta
        ja annoimme musiikin viedä…

        Se lyhyt ilta..
        jolloin tutustuimme toisiimme,
        muutti elämäni.
        Toit minulle auringon valon..

        Olemme toisissamme kiinni
        rakkauden pauloin..

        Katsomme illoin samaa tähteä..

        Vaikka et olekaan luonani,
        silti olemme
        saman tähtitaivaan alla..

        onnen sirpale


      • Anonyymi
        Sivustahuomioitatehnyt kirjoitti:

        Toi on kyllä niin totta. Oon nähnyt, että moitetta tulee sisäpiiriläisten keskuudessa, jos hakee siihen kuulumattomia. Kiltti mies jää sitten pyöriin noiden tuttujensa kanssa, jotta ei suututa heitä. Miehiä, kun on vähempi niin naiset yrittää kaikin tavoin hallita hyviksi havaittuja. Yksi keino on vähemmän tanssikokemusta omaavien mollaus. Sovitaan naisten haun haut valmiiksi ettet joudu tanssimaan huonompien kanssa. Pidetään sisäpiiriä väkisin yllä, että ei tule kilpailijoita, ettei tanssimies iske katsettaan uusiin tulokkaisiin. Oon nähnyt miten yks mies on ihastunut tanssipiirin ulkopuoliseen ja kuinka verisesti taistellen sisäpiirin naiset hallitsee hänen pysyvän vain heidän kanssaan. Onkohan toi enää kivaa miehestä? Milloin miehen silmät aukee? Vai onko vaan kivaa olla huomion kohteena? Mielenkiintoista nähdä kuinka käy. Päätyykö mies sen naisen seuraan jota selkeästi kattelee vaikka hän ei oo sisäpiiriläisii. Vai pysyykö ringissä johon hänellä on painetta kuulua.

        Taidampa arvata kuka


    • Tanssinjossaan

      Kyllä tuttu vanhempi tanssikaveri sopii, jos on mukava ja jutut sopii yhteen sekä askeleet. Hänenlaisen haku on toivottua. Eriasia on sitten ne tuntemattomat huomattavasti vanhemmat jotka tulee hakeen. Ei ole kiva pakittaa tai profiloitua iäkkäiden kavaljeeriksi.

    • kouraveikottaja

      eihän tuomm "tansseista" löydy ku pinnallisia hupsan keikkoja ja muita yleisiä jakorasioita pyörimässä

      rahaa vailla ne sitten olisi kuitenkin vielä

      alku tietoa on hyvin heikosti, pinnan alta paljastuisi pian asiat, ett ä .. hei, hei vaan.. :)

    • Erkka1982_2

      Let's test how the Moderation works

    • erkkiepätietoinen

      Hei kurssilaiset , tanssijat. "Sisäpiiri" "kirjoittamattomat säännöt" " nokkimisjärjestys" " ruotuun palautus". Tätäkö tanssi on ?

    • Aktiivitanssija

      Tanssi on mukavaa yhdessä touhuamista.
      Älkää nirsoilko ja odottako " kuuta taivaalta", vaan lähdettehän avoimin mielin nauttimaan, musiikista, rytmiliikunnasta sekä toisistanne.
      Tapaamme han tansseissa.

    • Anonyymi

      Inhoan tangoja koska silloin kaikki ne miehet jotka eivät osaa tanssia lähtevät hakemaan ja se on sellaista tallustelemista ja vielä etoavampaa jotka yrittävät puristella. SIKSI VAUHDIKKAAT TANSSIT ovat kun saa olla irti ja ja yleensä tanssitaitoisempia miehiä.

      • Anonyymi

        Tango on tanssi jossa voi pitää toista lähellä.
        Mies lähtee tansseihin juuri tangolle 😉
        Jos nämä miehet hakisivat näitä tanssitaidottomia niin hekin pääsisivät lattialle.
        Itsellä on senverran pelisilmää väistellä .
        https://youtu.be/l1brfblCVDQ
        Jalat löytyy hyvin äkkiä alle 🤣


    • Anonyymi

      Olen tanssinut 50 vuotta, en flirttaile, en kuikuile miehille mitään, haluan reilua tanssia ja vauhdikasta menoa ilman mitään muuta. Saan tanssia joskus enemmän joskus vähemmän, en tyrkytä en tuuppaa itseäni eturiviin en käytä kyynärpää tekniikkaa päästäkseni tanssimaan. Joskus minua hakee joku tuttu nuorempi mies mutta itse en heitä hae vaan odotan koska itse haluavat tanssia kanssani. Harmittaa nuorten miesten puolesta kun naiset hakevat heitä vaikka nämä miehet eivät hae.

    • Anonyymi

      Tansseissa on naisia kolme kertaa enemmän kuin miehiä, ilta menee seinäruusuna kun ei ole viejiä.. Maksat matkat ja tanssilipun niin parin tanssin hinta kymppejä. Todella kallis harrastus. Monesti harmitus päällä kun ajelee kotiin, turhia reissuja.

    • Anonyymi

      Tanssifriikkien aivokemia ei ole parasta parisuhdeainesta. Se on riippuvuuteen perustuvaa pakko päästä illasta toiseen dopamiini hakua. Johtaa lyhytjännitteisyyteen ja nopeiden fiksien hakemiseen. Todellisuus kapenee, toisto lisääntyy. Silloin alkaa luulla että tanssit on todellista ja ihmissuhteet siellä aitoja. Ne ovat tanssialkoholistien kokoontumisajot. Nousussa kaikki on mahtavaa ja elämä tuntuu hetken. Alussa tansseissa toisensa löytäneet ovat lavoilla tässä huumassa. Luulevat rakkaudeksi vaikka on riippuvuuskäytöstä. Sitten kun jatkavat viikoittain tansseissa hyppäämistä yksin ja erikseen alkaa pakkomielteinen toisto tuoda tullessaan ongelmia suhteeseen. Harva pystyy pitämään yllä todellista syvää suhdetta koska tanssimaailma vie väärään ja epätasapainoon. Paljon tanssivat eivät tätä itse pysty näkemään koska ovat jatkuvassa dopamiinivuoristoradassa joka sumentaa aivot.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2640
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      91
      1976
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1511
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      933
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe