15000Km ajoon kului 735,92L 95E10 bensaa kustannus 1052,36€ polttoaineen keskiarvohinta 1.43€/L. Ero noin 6,5L/100km kuluttavaan bensaturboon nähden on huomattava noin 400€luokka/15000km, 800€/30000km, ja 4000€/150 000km.
Hybridillä säästöä.
41
350
Vastaukset
- plus.miinus
Unohdit yhden huollon ja korkeammat vakuutusmaksut
- Joskus_Volsu
Öljynvaihto ei paljoa maksa 15 tkm välein ja isompi huolto on selvästi halvempi kuin Skodalla tai Vw:llä joissa 30 tkm aikana ehtii kertyä jos jonkinmoista korjattavaa lisätöiksi.
- EiKorjauskuluja
Unohdit, että Toyotaa ei tarvinnut korjauttaa ollenkaan eli korjauttaa ja jakopäätä, vaihteistoa, pyörän laakereita, öljynkulutusta ja turvatynyjä.
- Kallisvirma
EiKorjauskuluja kirjoitti:
Unohdit, että Toyotaa ei tarvinnut korjauttaa ollenkaan eli korjauttaa ja jakopäätä, vaihteistoa, pyörän laakereita, öljynkulutusta ja turvatynyjä.
Vakuutuskaan ei ole kalliimpi, kun ei vakuuta IFissä.
- Captivated
Eikös tuommoinen Hybridi ole paljon kalliimpi hankkia, kuin tavallinen auto? Mitenkä, jos haluaa vetää peräkärryä, onko se mahdollista? Kuinka iso merkitys on € 400 -800 vuodessa sinne tai tänne, eikös se säästö menetetä jo korkeampana auton hintana ja mihin lie muihin kuluihin....
Auris hybrid ei maksa yhtään enempää kuin turbo automaattikaan. Noin 24T€ Hybrhttps://www.toyota.fi/autot/auris/index.json#/ajax//autot/auris/prices.jsonid edition.
Hybridin vetopainoa kasvatetaan kokoajan. koukun saa joka hybridiin nykyään. Hybridissä on myös paljon etuja mitä ei tavallisessa autossa ole kuten: jarrupalat kestää paljon pitempään, ei kytkintä, ei laturia, ei starttia, ei apulaitehihnoja, nykimätön sähköinen voimalinja.
- Juhander
Toyota_hybrid kirjoitti:
Hybridin vetopainoa kasvatetaan kokoajan. koukun saa joka hybridiin nykyään. Hybridissä on myös paljon etuja mitä ei tavallisessa autossa ole kuten: jarrupalat kestää paljon pitempään, ei kytkintä, ei laturia, ei starttia, ei apulaitehihnoja, nykimätön sähköinen voimalinja.
Kai siinä jonkinlainen laturi ja startti täytyy olla.
- Juhander
Toyota_hybrid kirjoitti:
Hybridin vetopainoa kasvatetaan kokoajan. koukun saa joka hybridiin nykyään. Hybridissä on myös paljon etuja mitä ei tavallisessa autossa ole kuten: jarrupalat kestää paljon pitempään, ei kytkintä, ei laturia, ei starttia, ei apulaitehihnoja, nykimätön sähköinen voimalinja.
Jarrupalat ovat aika halpoja siihen verrattuna, jos joutuu satuloita, jarrulevyja ja jarrupaloja vaihtamaan liian vähäisen käytön vuoksi.
Kun ei joudu. Jarrupalat on halpoja mutta työ maksaa. Mielummin jätän koko homman väliin ajamalla hybridiä. Ei hybridissä jarrut ole "Liian vähällä käytöllä" Ne on käytössä sen verran että levyt pysyy kyllä kunnossa. Satula ei mene miksikään käytettiin jarruja tai ei jos likuholkkien kumit vaan on ehjät .
- eiTanaMikäPässi
Toyota_hybrid kirjoitti:
Kun ei joudu. Jarrupalat on halpoja mutta työ maksaa. Mielummin jätän koko homman väliin ajamalla hybridiä. Ei hybridissä jarrut ole "Liian vähällä käytöllä" Ne on käytössä sen verran että levyt pysyy kyllä kunnossa. Satula ei mene miksikään käytettiin jarruja tai ei jos likuholkkien kumit vaan on ehjät .
Ole ihmeessä uskossasi luja.
Minun uskolla ei ole näiden asioiden kanssa mitään tekemistä. Toyota hybridin huolettomuus ja edullisuus luotettavuus on ihan mailmanlaajuisesti todettu jo 20v kokemuksella.
- Ootsä_vähän_Jonne
Juhander kirjoitti:
Kai siinä jonkinlainen laturi ja startti täytyy olla.
Vieläkö joku voi olla noin tyhmä ettei tiedä hybridin toimintatapaa. Pakko kirjoittaa "Jonnelle" sen omalla tyylillä että KVG.
- Vainyksinkertaisille
Ootsä_vähän_Jonne kirjoitti:
Vieläkö joku voi olla noin tyhmä ettei tiedä hybridin toimintatapaa. Pakko kirjoittaa "Jonnelle" sen omalla tyylillä että KVG.
Hybridi on vähemmän kuin osiensa summa. Hybridillä säästää muutaman desilitran, mutta joutuu maksamaan muutaami tonneja siitä, että.saa raskassoutuisen pölynimurinnäköisen auton jolla on kurja ajaa ja joka kestää huonosti kilometrejä ja kuluttaa luontoa paljon enemmän kuin moderni bensa-auto.
Et ehdi kuolettaa hybridiominaisuuden lisähintaa ajamalla siinä ajassa minkä alku kestää.
Turbokoneita vaivaa monennäköiset ongelmat : Öljynsyönti, turbo ongelmat, konerikot...
https://www.is.fi/autot/art-2000005438594.html- kerro_lisää
Mikä on tuollainen malli kuin Toyota hybrid? Hinnastosta ei sellaista löydy.
- Juhander
Kuinka olet saanut mitatuksi käytetyn polttoaineen määrän tuolla aikavälillä senttilitran tarkkuudella? Oletko vetänyt tankin ja polttoainejärjestelmän ensin aivan tyhjäksi, tarkastanut tankaamasi polttoainemäärän bensa-aseman pumppua tarkemmalla laitteella ja sitten lopussa taas vetänyt polttoainejärjestelmän tyhjäksi ja tarkastanut löytyvän polttoainemäärän?
- melkoinenTeronörtti
Ainakin tuoreessa pikkuautotestissä Yariksen matkamittari heitti kaikkein eniten.
Kuka nyt viitsii laskeskella elämänsä ajan jotain kulutuksia?
- TeronTyhmyysIhmetyttää
Ja kun hiljattain julkaistiin tutkimus jossa todettiin pikkuturbon ja dieselin olevan kokonaiskuluiltaa edullisempia kuin hybrid ja täyssähkö ja sitten tämä yksi dorka laskee vain bensat ja nekin heittämällä jotain omia lukuja.
Sinä se vasta tyhmä oot ! Siinä nyt ei ollut Toyotan hybrideistä mitään juttua vaan kyse oli onnettomista ja ylihintaisista VW paskoista. Turha yleistää yhden tutkimuksen tuloksia kaikkiin autoihin !
Näyttää se ottavan koville VW pelleillä kun Toyotan hybridit menee pienellä ja eivät maksa enempää kuin turbotkaan mutta ovat paljon parempia ja luotettavampia.- Semmoista
Kyllä.tuo entinen 1.4 tsi oku vei 7.9l/100km ja nykyinen hybridi 4.8l ja samat työajot yms..
Onhan niis eroa. - ToyotaOnTuhnuKulkine
Toyota_hybrid kirjoitti:
Sinä se vasta tyhmä oot ! Siinä nyt ei ollut Toyotan hybrideistä mitään juttua vaan kyse oli onnettomista ja ylihintaisista VW paskoista. Turha yleistää yhden tutkimuksen tuloksia kaikkiin autoihin !
Näyttää se ottavan koville VW pelleillä kun Toyotan hybridit menee pienellä ja eivät maksa enempää kuin turbotkaan mutta ovat paljon parempia ja luotettavampia.Vw:n autot sentään kulkevat ja ovat mukavia autoja.
- Semmoista
Niin ja toyotassa muuten halvemmat huollot vaikka käyttää kahdesti mitä skodaa kerran.
Ainakin täällä oulussa. - Semmoista
ToyotaOnTuhnuKulkine kirjoitti:
Vw:n autot sentään kulkevat ja ovat mukavia autoja.
Ainakin oma ocuni oli kylmä talvella..ei kyllä mukava..
ToyotaOnTuhnuKulkine kirjoitti:
Vw:n autot sentään kulkevat ja ovat mukavia autoja.
VW tuotteet seisoo pajalla enemmän ku lääkärimäärää. Kulkevat varmaan silloin ku sattuvat toimimaan. Millon on ovet jäässä milloin jotain sähkövikaa.
- melkein.ilmaista
Tuon 15 tkm matkalla kokonaiskulut luokkaa yli 5000 euroa,joten laske siitä muutaman euron säästöjä.
- niin.suhteellista
Joillekin 400 euroa on iso raha, joillekin taas ei.
Minunmielestä jokainen polttoaineessa säästetty euro on tervetullut koska se on kaikki pois jostain muusta kulutuksesta. Mielummin käytän säästyneen rahan vaikka omaan harrastukseen kun auton liikuttamiseen. Hybridin hankinta ei ole enää mikään kustannus kysymys koska hinta eroa ei juuri ole vastaavaan bensamallliin verrattuna dieselistä puhumattakaan. Väitän että 95% ihmisistä hommaisi itselleen kortin jolla saisi 400€vuodessa pienemmät polttoaine kulut 15Tkm ajolla jos sellainen vaan olisi olemassa rahoista riippumatta. On paljon ihmisiä joilla ei ole rahasta kiinni kädessä voi olla 20T€ Rolex mutta silti kaupassa mietitään ostetaanko 3€ vai 2,50€ jauheliha paketti.
- niin.suhteellista
Toyota_hybrid kirjoitti:
Minunmielestä jokainen polttoaineessa säästetty euro on tervetullut koska se on kaikki pois jostain muusta kulutuksesta. Mielummin käytän säästyneen rahan vaikka omaan harrastukseen kun auton liikuttamiseen. Hybridin hankinta ei ole enää mikään kustannus kysymys koska hinta eroa ei juuri ole vastaavaan bensamallliin verrattuna dieselistä puhumattakaan. Väitän että 95% ihmisistä hommaisi itselleen kortin jolla saisi 400€vuodessa pienemmät polttoaine kulut 15Tkm ajolla jos sellainen vaan olisi olemassa rahoista riippumatta. On paljon ihmisiä joilla ei ole rahasta kiinni kädessä voi olla 20T€ Rolex mutta silti kaupassa mietitään ostetaanko 3€ vai 2,50€ jauheliha paketti.
En koskaan osta valmiiksi pakattua jätejauhelihaa, vain paistista juuri jauhettua vähärasvaista nautaa.
- EiFaktaVääntämälläMuutu
Toyota_hybrid kirjoitti:
Minunmielestä jokainen polttoaineessa säästetty euro on tervetullut koska se on kaikki pois jostain muusta kulutuksesta. Mielummin käytän säästyneen rahan vaikka omaan harrastukseen kun auton liikuttamiseen. Hybridin hankinta ei ole enää mikään kustannus kysymys koska hinta eroa ei juuri ole vastaavaan bensamallliin verrattuna dieselistä puhumattakaan. Väitän että 95% ihmisistä hommaisi itselleen kortin jolla saisi 400€vuodessa pienemmät polttoaine kulut 15Tkm ajolla jos sellainen vaan olisi olemassa rahoista riippumatta. On paljon ihmisiä joilla ei ole rahasta kiinni kädessä voi olla 20T€ Rolex mutta silti kaupassa mietitään ostetaanko 3€ vai 2,50€ jauheliha paketti.
Mutta kun hybridin kokonaiskulut on suuremmat ja varsinkin Toyotalla. Jos haluaa pitää akkujen takuut voimassa joutuu käyttämään merkkihuoltoa.
- Seliseliseli
niin.suhteellista kirjoitti:
En koskaan osta valmiiksi pakattua jätejauhelihaa, vain paistista juuri jauhettua vähärasvaista nautaa.
EVVK sinun jauhelihaostosi, typerä sekoilija. Eikös se ollut lauantaimakkara mitä sinä et osta vaan aina jotain filettä.
- kallista-säästämistä
Seliseliseli kirjoitti:
EVVK sinun jauhelihaostosi, typerä sekoilija. Eikös se ollut lauantaimakkara mitä sinä et osta vaan aina jotain filettä.
Tojon hybrdilää joutuu ensin maksamaan tonneja että pääsee "säästämään" 70 ceenttiä per 100 kilometriä. Ja maksamaan huolloista ja vakuutuksista enemmän kuin euro-kuski.
- suunnannäyttäjä
Joo, kyllä uutisissakin ennustettiin lataushybrideille tulevaisuutta, eikä juurikaan muuta näytetty kuin Toyotan kuvia. Onhan se suunnan näyttäjä ja esikuva.
- RuosteenToyotaOsaaAina
Niin, missähän oli kuvattu? Dorka!
- Edullistaliikkumista
Jos olet ostanut sen vähän käytettynä tai uutena niin et häviä todellisissa kuluissa minun käytetylle autolle kuin 15 000 eur tai enemmän jos ajat pidempään.
Todennäköisesti ero on paljon isompi euroissa hyväkseni koska
vaihdan itse öljyt ja kaikki suodattimet kerran vuodessa 40eur / 12-13tkm
135eur auton kaikki vakuutukset. - aloittelevaviinimaisteri
Niin, minä ja vaimo käymme työmatkat 90% fillareillamme, lyhyellä matkalla Avensis 1.8 pitää automaattiryypyn päällä niin kulutus on 20l/ 100km arviolta. Molemmilla on työmatka noin 7,5km per sivu ja käyn myös pienet kauppareissut aina pyörällä. Säästämme 30l bensaa viikossa joka maksaisi karkeasti 45€ viikossa. Säästöä tulee luonnollisesti renkaista,huolloista ,yms. Kaikista parhaana asiana pidän kuitenkin pyöräilyn vaikutuksia terveyteen . Olemme hoikkia ja terveitä.
Jos käymme töissä yhteensä 95 viikkoa vuodessa, niin säästöä tulee talviviikkoina 7kk x 4 x 45€ =1260 ja kesällä ( pienempi kulutus) 4kk x 4 x 30€ = 480€
Pelkästään bensassa säästyy 1740 € ja missä säästömme näkyy?
Käymme joka talvi viikon etelässä, talven matkamme kanarialle maksoi 980 yhteensä ja jäähän tuossa vielä hulppeat taskurahatkin. Tosin kuluu sitä ruokaa ja juomaa kotonakin.
Tosin vielä suuremman säästön saimme kun luovuimme toisesta autosta kokonaan.
Tarpeen vaatiessa käytämme myös bussia tai taxia, ehkä 50€ vuodessa.
Elämäntapa juttu....- onko.katkojankärjetkin
Vai on Avensiksissa vielä automaattiryyppy, salli taas nauraa autotekniikan tunnuksellesi.
- aloittelevaviinimaisteri
Niin, tyhjäkäynti kierrokset ovat korkealla siihen asti kun saavuttaa normilämmöt, automaattiryypyltä se minusta tuntuu. Muutenkin on merkkejä ilmassa että aika rikkaalla seoksella mennään. Miksi sitten autot kuluttavat kylminä enemmän bensaa?
Juu, autoa tarvitaan kaupassa,harrastuksissa ja mökillä käydessä. Jokunen Ikea yms reissukin tulee tehtyä. Peräkärryä ja venettä tulee myös vedettyä. Ilman autoa elämä kaventuisi aika lailla.
Ajoa tulee ehkä 15 000 km vuosittain. Sienet ja marjat poimitaan myös
Säästöstä pitää aina muistaa , että se on verotonta , puhtaana käteen rahaa.
Lisäansiot nostavat kokonais veroastetta, joten lisäsatanen tuo vain 50€ oikeasti käyttöön.
Pointtina oli säästää, lyhyistä matkoista jolloin kone on kylmä ja ihan tutkituskin polttaa paljon löböä ja ei autokaan siitä pidä. Kaikista kuluttavinta on hakea maitopurkki kylmällä autolla lähikaupasta.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1286978Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631624284Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen523426Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4903054Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2892038Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361703Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201601- 911543
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1751451Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151406