Koiran lenkittäjää pk seudulla?

Koiranlenkittäjää

Hei! Löytyiskö ketään joka haluaisi vapaa- ajallaan puuhastella ja lenkittää keksikokoista aktiivista paimenkoiraa Helsingissä?

Koira on kaksi vuotias narttu, tosi kiltti, ihmisille sekä toisille koirille tosi ystävällinen mutta virtaa riittää. Koirani kanssa saisi puuhata niin paljon kun itse haluaa, saa myös käyttää esim. agility kursseilla jos haluu kun on vähän ensin totutellut ja tutustunut koiraan. Itse olen käynyt koiran kanssa kolmella agilitykurssilla ja kahdella toko alkeiskurssilla eli alkeet ja intoa löytyy. Tässä ois oivallinen mahdollisuus jollekkin joka haluaisi oman koiran mutta aikaa ei riitä tai sitten jollekkin joka on harkinnut oman koiran hankkimista mutta haluaisi ensin vähän kokeilla minkälaista oman koiran omistaminen on :) Mahdollisuus myös ottaa koira hoitoon vuodeksi kun lähden ulkomaille vaihtoon ( Kesä 2018 --> Kesä 2019) . Etsin siis tosiaan ihmistä joka haluaisi pari kertaa viikossa lenkittää koiraani koska juuri nytten elämäntilanteessani minusta tuntuu että oma aika ei oikein riitä kunnolla tälle ihanalle mutta aktiiviselle koiralle. Pärjään siis itse kyllä koirani kanssa, mutta jos joku haluaisi auttaa ulkoilutuksessa niin minun sekä koirani arki helpottuisi paljon!

11

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pimutjakoizut

      Kannattaa miettiä ennenkuin ottaa koiran. Tosi harmittavia tuollaiset tapaukset kun nuoret tytöt ottavat innoissaan koiria ja sitten parin vuoden kuluttua kaikki muu onkin kiinnostavampaa kuin sen ihqun koiran h oito. Mikäli otat oiran, vastaat myös itse sen hoidosta etkä missään nimessä kysele muita ihmusiä lemmikkiäsi hoitamaan.

      • Älä_liioittele

        Kyllä on ihmisellä oikeus kysyä myös tällaista asiaa, vaikka periaatteessa olet kyllä oikeassa siinä että omistajan tulisi kyetä ottamansa elukka hoitamaan ihan itse vanhaikäiseksi ja hautaan asti.


      • UuniKuumaksi
        Älä_liioittele kirjoitti:

        Kyllä on ihmisellä oikeus kysyä myös tällaista asiaa, vaikka periaatteessa olet kyllä oikeassa siinä että omistajan tulisi kyetä ottamansa elukka hoitamaan ihan itse vanhaikäiseksi ja hautaan asti.

        Aina voi syödä sen, jos ei huvita katsella sitä enää.


      • hjhjhjh

        Ihan normaaliahan se on että koiraa hoitaa monta henkilöä. Koirakin saa tuplamäärän rakkautta.

        Aikamoisia sekopäitä täällä vastanneet henkilöt ovat. Hävetkää! Suvaitsevaisuutta pitäisi jokaisen suomalaisen harjoitella.


      • Koiranlenkittäjaloittaja

        Ihan loppuun asti olen kyllä hoitamassa koiraani, kiitos vain :) Koirani ilosta riittäisi vain jollekin toisellekin ihmiselle iloa ja seuraa, jos joku sitä haluaisi.

        Ei ole kyse siitä että luopuisin koirastani/ ei olisi tarpeeksi aikaa tai halua, minulla sattuu vaan olemaan erittäin- paljon- aikaa- ottava toinen harrastus, ja tämän ohella aktiivisen koiran hoito voi välillä olla haastavaa kun aika ei joskus meinaa riittää. Mutta tähän asti ollaan selvitty hyvin, niin varmaan jatkossakin :) Ja voin sen sanoa vielä että usein nuorilla/ koulussa käviöillä on enemmän aikaa koiralle, kuin esim aikuisilla jotka ovat töissä ja jättävät koiransa yksin koko päiväksi pitkälle iltapäivään. Mutta se on joo sitten toinen asia jos ns. "kyllästyy" lemmikkiinsä ja jättää hoitamatta kun toiset asiat alkaa kiinnostaa, mutta siitähän ei nyt tosiaankaan ole kyse!


      • haasteellista
        Koiranlenkittäjaloittaja kirjoitti:

        Ihan loppuun asti olen kyllä hoitamassa koiraani, kiitos vain :) Koirani ilosta riittäisi vain jollekin toisellekin ihmiselle iloa ja seuraa, jos joku sitä haluaisi.

        Ei ole kyse siitä että luopuisin koirastani/ ei olisi tarpeeksi aikaa tai halua, minulla sattuu vaan olemaan erittäin- paljon- aikaa- ottava toinen harrastus, ja tämän ohella aktiivisen koiran hoito voi välillä olla haastavaa kun aika ei joskus meinaa riittää. Mutta tähän asti ollaan selvitty hyvin, niin varmaan jatkossakin :) Ja voin sen sanoa vielä että usein nuorilla/ koulussa käviöillä on enemmän aikaa koiralle, kuin esim aikuisilla jotka ovat töissä ja jättävät koiransa yksin koko päiväksi pitkälle iltapäivään. Mutta se on joo sitten toinen asia jos ns. "kyllästyy" lemmikkiinsä ja jättää hoitamatta kun toiset asiat alkaa kiinnostaa, mutta siitähän ei nyt tosiaankaan ole kyse!

        Käytettävien psykoosilääkkeiden vaikuttavuudessa on suuria eroja.


    • OletkoVähän

      Päästä se rakki ulos ja anna olla. Ei siihen muita tarvita.

    • tiramizzu

      Oisko 4H yhdistyksestä apua? Facebookissa on myös annetaan ja otetaan hoitoon palsta, mikä tuntuu olevan aktiivinen. Pääsisikö näillä alkuun?

      • aloitttaja

        kiitos!


    • VaikutatLaiskalta

      Jos sulle olisi syntynyt kakara niin varmaan senkin sysäisit toiselle katsottavaksi? Otahan vastuuta nyt edes vähän....ehdit kyllä sinne terasseille/Kuppiloihin ihan hyvin vielä lisäämään sitä siiderikerrosta vyötäröllä...

      • aloittajaa

        no tämä ei nyt ollenkaan liity aiheeseen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe