Hybridillä ajaminen tulee erittäin edulliseksi:
1. Ei tarvitse maksaa ajoneuvoveroa eli vuotuista käyttömaksua vähintään 200 € ja käyttövoimamaksua eli ns. dieselveroa vähintään 400 € eli yhteensä vähintään 600 € vuodessa vaan ainostaa vuotuinen ajoneuvovero reilu 100 € vuodessa.
2. Toyotan hybridien kulutus oli TM:n testin mukaan kaikkein pienin. Pikkuturbot kuluttavat testien mukaan 6,3 - 7,0 l/100km ja dieselitkin enemmäm kuin Toyotan hybridit.
http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177
3. Kun autossa on kaksi moottoria niin auto kestää paremmin, joten korjauskuluja ei synny. Lisäksi mm. jarrupalat ja -levyt menee vaihtoon jopa vasta 200.000 km:n ajamisen jälkeen, koska jarrua painetaessa sähkömootto jarruttaa aina ensin.
"Huollon kustannuksissa säästyy noin 30–40 prosenttia. Esimerkiksi jarrupalat kestävät 200 000 kilometriä, kun sähkömoottori jarruttaa, he kuvailevat."
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/74127-taksiyrittajat-hybridilla-ajaminen-on-jopa-halvempaa-kuin-dieselautolla
4. Toyotan hybrideillä pysäköit puoleen hintaan mm. Helsingissä.
http://www.tuulilasi.fi/blogit/sahkolinjaaho/yksi-sahkoposti-ja-pysakoin-puoleen-hintaan-helsingissa
5. Toyotan hybridien arvo säilyy, sillä vaihtoautovaraston kiertonopeuksista laskettuna esimerkiksi Toyota Auris löytää hybridinä uuden omistajan 12 prosenttia nopeammin kuin pelkällä polttomottorilla varustettuna.
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/toyota-prius-1-8-vvt-i-hybrid/
LASKEPA YHTEEN. AIKAMOINEN SÄÄSTÖ VUODESSA.
Hybridi kerryttää suuret säästöt vuodessa
161
2870
Vastaukset
- Itsensäkusettaja
Toyota Auris kalliimpi ostaa kuin Golf 1.0 TSI. Se on kalliimpi vakuuttaa ja peräti 40% kalliimpi huoltaa kuin Golf. Tämän kaiken voi tarkastaa TMn kestotestistä.
Spritmonitorin tavallisten kuluttajien kertomat kulutuslukemat kertovat että kulutukset ovat 5.3 vs 5.6 litraa.
Pitää olla surkea matikassa tai taitava itsensäkusettaja jos tuosta merkittävää säästöä kokee saavansa.
Prius on taas lähtöhinnaltaan niin posketon että se on taloudellisuusmielessä täysi vitsi vaikka ei veisi litraakaan bensaa. - ToyotaKusettaa
Ja kuinka moni onkaan mennyt täysin sokeasti mainosten ja automyyjien kusetukseen ja lupauksiin edullisesta autoilusta?
- Toyota_Hybrid1
Toyota Hybrid maantiekulutus alle 3l/100km. vuosihuolto 179€.korjauskulut nolla, öljyä ei kuluta. vertailunvuoksi vw golf 1.4TSI kulutus yli 9l/100km, vuosihuolto 922€. siihen lisäksi öljynlisäykset 1-4l/1000km. kannattavuuslaskelmat ovat siis turhia.
- Aina.samaa.soopaa
Hatusta vedettyjä lukuja taas kerran. Arvotonta roskaa.
- ZKODAN_paljastaja
Taas Toyota_Hybrid1 alias ZKODA valehtelee samasta asiasta kuin monesti aiemminkin!
Auris Hybridin huollot 60000km:n matkalla maksavat 1069,29€, Golf 1,4 TSI ACT:n 761,51€. Faktat löytyy alla olevista linkeistä. Samoista linkeistä löytyy myös noitten kahden auton käytännön kulutuslukemat mainitulla matkalla. Toyota_Hybrid1 ei kykyne faktoja esittämään. Hänen lukunsa on kotoisin hänen sairaasta mielestään.
https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue86/page297420/79d5fac6ccaf580fa6c2187f0cbe0d33.jpg
https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue95/page299503/e8f823b001fc996611582f59ca2ecbf5.jpg
- Vaihtoehdotvähissä
Säästöt menevät kyllä eri autoilun menoihin, mutta hybridi on kohta käytännössä pakollinen
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201711082200519208_oa.shtml- 100prossaa.bensalla
Ei hybridiauto vaan ladattava auto on pakollinen.
Tojon hybridit ovat bensa-autoja ja samalla viivalla niiden kanssa. Kulutuksessa on vain pieni ero. Ladattavat autot ovat tulevaisuus, apumoottorilla tai ilman - KirjoittakaaOikein
Toyotan ladattava hybridi on pian pakollinen:
https://images.toyota-europe.com/fi/pg/width/1200/exterior-right-front.jpg
Vain Toyotan ladattava Prius on ainut ympäristöystävällinen auto.
Näin tuossa tekstissä lukee englanniksi: "Ympäristöllisestä näkökulmasta voimme päätellä, että vain Toyota Prius Plug-in on todellinen vihreä auto", koska sillä oli kaikkein pienin kulutus:
http://www.autodevot.com/2017/08/toyota-prius-hybrid-scores-5-stars-adac-ecotest-comparison/
Katso muiden kutuksen suuruus.
- Törkykallista.pihistystä
Tämä postaus huvittaa suuresti kun muistaa ketjun otsikon. "Hybridi kerryttää suuret säästöt".
Kaikki Priusit häviävät taloudellisuuspelin heti kun verrataan hintaa ja ominaisuuksia. Samalla rahalla saa paremman bensa-auton ja bensat 150.000km matkalle.
Laskettu 15.000 euron hinta-edulla ja 7 litran kulutuksella.Toyota Prius voitti Ecorun kisan ylivoimaisesti jätti kaikki bensa ja diesel autot taakseen 3,365L/100km kulutuksella! Että repikää siitä!
https://www.autoliitto.fi/sites/default/files/2017_suurajot_ecorun_tulokset.pdf- järkiEiTeronVahvaAlue
Prius on kurja kinneri joka maksaa 40ke ja siihen vähän varusteita niin hinta pompsahtaa 45ke.
Vastaavan bensa-auton saa 25ke, joka todellisuudessa on parempi kaikissa ominaisuuksissa ja kulutus 4-5 litraa ja on huoltokuluiltaan halvempi, ei oikein tuo säästötavoite taida täyttyä koskaan? - Hybridguru
Priuksen tekniikka löytyy myös 25ke Auris hybridistä.
Lujaa tekniikkaa ja auto jonka jälleenmyyntiarvo on hyvä nyt ja tulevaisuudessakin, kun isot massat on viimeinkin uskaltautuneet tutustua hybrideihin.
- SiinäNeSyyt
Nimenomaan kestävyys ja käyttökulujen edullisuus ovat nostaneet hybridit suureen suosioon.
- ZkodaHolistiKyymanDorka
Ostat 40k€ maksavan Priuksen ihan vaan säästääksesi bensakuluihin, kuinka tyhmä ja laskutaidoton pitää olla? Lisäksi tuossa autossa ei ole mitään hyvää. Epämukava, meluava, huonot penkit, liukkaat renkaat ja monet muut. Lisäksi ruostuu nopeasti.
- oletKylläIhanSekaisin
Sä oot kyllä sairas ja vainoharhainen tyyppi. Vai pelkäätkö Corollasi arvon romahtavan jos et epätoivoisesti puolusta Toyotan kunniaa Suolen palstoilla?
- VähälläPääsee
Äkkiä sitä ei osaakaan ajatella kuinka paljon edullisempaa hybridiautolla ajaminen on. Ajoituksesta asia selviää täysin. Dieslin maksut ja verot ovat jo vuoden 1. päivänä vähibtään 600 euroa vaikka autolla ei olisi ajanut metriäkään.
- kituuttakaaVaan
No ajappas sitten vuoden aikana vaikka sellaiset 50tkm pääosin maanteillä reippaalla nopeudella, niin ehkä se suuri etu taittuu dieselin eduksi. Dieselillä on sentään mukava ajella isolla tukevalla autolla ja huoltokin osuu melkein joka vuosi kerran kohdalle.
Kyllä mukavuudesta ja terveestä selästä kannattaa vähän maksaa vaikka käyttövoimaveron muodossa. - Ei_epäilyksen_häivää
Asia on päivän selvä. Toyotalla ei ole yhtään dieselkäyttöistä automallia jossa olisi kunnon istuimet ja ohjaamoergonomia, ajo-ominaisuuksista puhumattakaan. Suomen kesäaikaiset moottoritienopeudet ovat Toyotille enemmän kuin reippaita kun tavallisilla maanteilläkin joutuu Toyotalla ajamaan kieli keskellä suuta, rystyset valkoisina ja kuulosuojaimet korvilla.
- GS450h_rules
Ei_epäilyksen_häivää kirjoitti:
Asia on päivän selvä. Toyotalla ei ole yhtään dieselkäyttöistä automallia jossa olisi kunnon istuimet ja ohjaamoergonomia, ajo-ominaisuuksista puhumattakaan. Suomen kesäaikaiset moottoritienopeudet ovat Toyotille enemmän kuin reippaita kun tavallisilla maanteilläkin joutuu Toyotalla ajamaan kieli keskellä suuta, rystyset valkoisina ja kuulosuojaimet korvilla.
Miksi pitäisi ajaa jollain dieselillä kun paljon tyylikkäämmin ajaa Lexuksen 345 hv tehohybridillä, käytännössä samalla kulutuksella kuin puolta tehottomammalla haisevalla dieselillä jonka käyttö lienee kohta katkolla myös täällä Suomessa. En sano etteikö 170 hv riittäisi mutta eihän tehoa ole juuri koskaan liikaa. Se on hieno tunne kun näkee tehomittarista ettei autoa tarvitse rasittaa yhtään missään normaalissa tilanteessa. Silloin viimeistään tajuaa myös miksi iso moottori kestää mielettömästi kilometrejä. Uskokaa pois etten täällä kehu Lexustani lämpimikseni. On sentään tullut omistettua monenlaisia hienojakin autoja viimeisten vuosikymmenten aikana mutta näin suurta vaikutusta ei toistaiseksi yksikään ole vielä tehnyt.
- osta.jo.uusi
Taasko kehut sitä 7 vuotta vanhas yli 200 tkm ajettua Lexustasi?
- tätäVoiSittenPohtia
Jospa ajattelisimme mikä elämässä on tärkeää, niin ehkä saamme hieman toisenlaisen kuvan vaikkapa autoilusta? Kysyn vaikka näin, kannattaako itseään kiusata ja rankaista muutaman kympin tai satasen takia vuositasolla ja jääkö siitä jotain todellista etua ja mihin sen suuren summan käyttää? Onko elämä sellainen joka jatkuu taatusti tuonne 90 ikään asti ja kaikki panokset pitää säästää tuohon 80-90 ikäkauteen jotta silloin voi nauttia kaikista asioista mitä elä tuo tullessaan? Saako siellä lopullisessa sijoituspaikassa mahdollisesti säästyneellä omaisuudella paremman ja mukavamman paikan ja osaako tai pystyykö siitä nauttimaan, tamminen arkku vs. mdf puristearkku?
- bensaturbot.suosituin
Tojon hybridien ja dieseleiden vertailu on kertakaikkisen typerää. Dieselit ovat paljon ja pitkiä matkoja ajaville paras valinta, tojot soveltuvat pieneen kaupunkipyöritykseen.
Todellisuudessa tojon muka-hybridien lähin verrokki on bensaturbot. Sama polttoaine, samat verot jne. Bensaturboihin nähden muka-hybridi säästää muutaman desin, mutta kääntöpuolena on tojojen surkea suorituskyky, ergonomia, ajettavuus, korkea hinta ja kovamuovinen kabiini.
Voihan joku tuollaiseenkin olla tyytyväinen mutta kansan laskutaitoa osoittaa se että jokaista tojon muka-hybridiä kohden myydään aika monta bensaturboa. Suomen kansan keskimääräinen laskutaito on parempi kuin sinisilmäisen hybridi-höynäytetyn.- DieselKuolee
Toyotan hybridien kulutus oli TM:n testin mukaan kaikkein pienin. Pikkuturbot kuluttavat testien mukaan 6,3 - 7,0 l/100km ja dieselitkin enemmäm kuin Toyotan hybridit.
http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177
Dieseleitä ei lisäksi myydä enää vuonna 2021. - OnMyytyPaljon
Viime vuonna Suomessa myytiin lähes 12.000 hybridiautoa ja tänä vuonna myydään 23.000 hybridiä.
- ennusta_lisää
DieselKuolee kirjoitti:
Toyotan hybridien kulutus oli TM:n testin mukaan kaikkein pienin. Pikkuturbot kuluttavat testien mukaan 6,3 - 7,0 l/100km ja dieselitkin enemmäm kuin Toyotan hybridit.
http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177
Dieseleitä ei lisäksi myydä enää vuonna 2021.Äläpä höpötä omiasi?
Viittaat TM:n tekemään pienten premium-autojen vertailuun vuonna 2013. Vertailussa ei ollut yhtään dieseliä, joten viittauksesi tuossa muodossa on valhetta. Vertailun tekstissä oli kyllä maininta, että hybridi vetää vertoja dieselille maantiekulutuksissa ja on kaupungissa voittaa dieselitkin, mutta sitä ei vertailussa mitattu. Mukana ollut hybridi oli muuten lähes kaikilta osin huonompi kuin kilpailijat ja jäi pisteissä selvästi jumboksi. Pelkästään pieni kulutus ei tee autosta hyvää!
Jos tykkäät ettei dieseleitä myydä 2021, voit samalla varmuudella kertoa ensi lauantain oikeat lottonumerot! - Selvännäkijä_Matti
ennusta_lisää kirjoitti:
Äläpä höpötä omiasi?
Viittaat TM:n tekemään pienten premium-autojen vertailuun vuonna 2013. Vertailussa ei ollut yhtään dieseliä, joten viittauksesi tuossa muodossa on valhetta. Vertailun tekstissä oli kyllä maininta, että hybridi vetää vertoja dieselille maantiekulutuksissa ja on kaupungissa voittaa dieselitkin, mutta sitä ei vertailussa mitattu. Mukana ollut hybridi oli muuten lähes kaikilta osin huonompi kuin kilpailijat ja jäi pisteissä selvästi jumboksi. Pelkästään pieni kulutus ei tee autosta hyvää!
Jos tykkäät ettei dieseleitä myydä 2021, voit samalla varmuudella kertoa ensi lauantain oikeat lottonumerot!Uskallan melkein väittää että pieniä dieseleitä ei muutaman vuoden kuluttua myydä juuri lainkaan. Minä en ole koskaan lotonnut vaan tehnyt omaisuuteni työnteolla ja sijoittamalla fiksusti.
- Lelut_sikseen
Kuka nyt pieniä dieseleitä ostaisi. Kalliita mutta pieniä autoja ja rankaistu kovalla verolla. Dieselin tulee olla iso ja tehokas, automaatilla ja sopia pitkään ajoon. Siihen ei parempaa ole tarjolla.
- Anonyymi
Lelut_sikseen kirjoitti:
Kuka nyt pieniä dieseleitä ostaisi. Kalliita mutta pieniä autoja ja rankaistu kovalla verolla. Dieselin tulee olla iso ja tehokas, automaatilla ja sopia pitkään ajoon. Siihen ei parempaa ole tarjolla.
Parempi on tarjolla pitkään ajoon: Lexus GS 300 hybrid. Aivan ylivoimainen Suomen teille mihin tahansa verraten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parempi on tarjolla pitkään ajoon: Lexus GS 300 hybrid. Aivan ylivoimainen Suomen teille mihin tahansa verraten.
Lexus on ylivoimainen tasan yhdessä asiassa. Arvonsa pudottajana. Edes Alfa ei pysty pudottamaan arvoaan yhtä nopeasti.
- SäästöäSyntyy
Hybridien ylläpitokulut ovat todella edulliset eikä korjauskuluja ole ja katsastusmaksun maksaminen yhteen kertaan riittää.
- Tyhjänhöpöttäjä
Tapansa mukaisesti tojohönö ohittaa todellisuuden täysin. TojoHybridin huoltaminen maksaa 40% enemmän kuin vastaavan bensaturbon.
TM 60.000km kestotestin huoltokulut
Golf:
30 - 254€
60 - 507€
Yht: 761€
Auris:
15 - 231€
30 - 335€
45 - 173€
60 - 329€
Yht: 1.068€
Reilun 20 vuoden korjauskustannukseni volsuissa ovat huomattavasti pienenemmät kuin tuo ero 60.000km huolloissa. Katsastuksessa kaikki autoni ovat menneet ekalla läpi. Aina.
Olen säästänyt pitkän pennin kun en ole tojoon sortunut. Puhumattakaan siitä kuinka paljon parempaa kyytiä olen saksalaisilla nauttinut. - cvvcvfdgfdgfd
Tyhjänhöpöttäjä kirjoitti:
Tapansa mukaisesti tojohönö ohittaa todellisuuden täysin. TojoHybridin huoltaminen maksaa 40% enemmän kuin vastaavan bensaturbon.
TM 60.000km kestotestin huoltokulut
Golf:
30 - 254€
60 - 507€
Yht: 761€
Auris:
15 - 231€
30 - 335€
45 - 173€
60 - 329€
Yht: 1.068€
Reilun 20 vuoden korjauskustannukseni volsuissa ovat huomattavasti pienenemmät kuin tuo ero 60.000km huolloissa. Katsastuksessa kaikki autoni ovat menneet ekalla läpi. Aina.
Olen säästänyt pitkän pennin kun en ole tojoon sortunut. Puhumattakaan siitä kuinka paljon parempaa kyytiä olen saksalaisilla nauttinut.DSG-vaihteiston öljynvaihdon hinta 395 euroa puuttuu noista Vw:n hinnoista.
Itse olen ajellut Hondan Hybridillä. Talvisin kulutus ihan bensa-auton luokkaa kaupungissa. Jos auton pistää pakkasessa käyntiin niin 2 km kauppareissulla kulutus on 10,5 - tosin ajoajassa suurin osa seisoskelua parkkipaikalla ja valoissa. Kun on pihalla seissyt kosteassa jarrulevyt pääsivät ruostumaan. Katsastusmies käski uusimaan, vaikka kilometrien takia tuskin olisi tarvinnut.
- Aito_japsi_on_hyvä
2 km kauppareissulla tavallinen bensa-auto kuluttaa pakkasella 20-30 l/100km. Oletko sellaista ikinä miettinyt. Ei kulutuksella ole sinun ajomäärälläsi mitään merkitystä jos kerran jarrutkin ehtivät välillä ruostumaan.
- osta.tarjouksia
Aito_japsi_on_hyvä kirjoitti:
2 km kauppareissulla tavallinen bensa-auto kuluttaa pakkasella 20-30 l/100km. Oletko sellaista ikinä miettinyt. Ei kulutuksella ole sinun ajomäärälläsi mitään merkitystä jos kerran jarrutkin ehtivät välillä ruostumaan.
Siis huimat 0,5 l bensaa kuluu reissuun eli 75 snt rahassa. Tekeekö tiukkaa?
- Tyhmän.ryntäilyä
"Lexuksen 345 hv tehohybridillä, käytännössä samalla kulutuksella kuin puolta tehottomammalla haisevalla dieselillä jonka käyttö lienee kohta katkolla myös täällä Suomessa. "
Onpa taas ahdettu paljon typeryyttä pieneen tilaan.
Paperihevoset eivät merkkaa mitään vaan auton mitattu suorituskyky. Lexuksen rammat ponit häviävät esim 530 dieselille jossa on paperilla paljon vähemmän hevosia. Dieselien käyttö ei ole mitenkään katkolla Suomessa. Tiedät sen itsekin ja yrität vain provoilla. Heikko esitys kaikenkaikkiaan.- Totuusontotuus
Noinko vähäistä dieseleistä tietäminen on? Suomessa ei todennäköisesti jo ensi vuonna ole yhdelläkään automerkillä myynnissä henkilöautoja, joissa on dieselmoottori. Ukomaton tietämättömyyttä tai vain pelkää päänsä seinään hakkaamista.
- Riittääkö_massi
Jos todella olet tuota mieltä niin miten ison julkisen vedon olet asiasta valmis lyömään?
- Anonyymi
Riittääkö_massi kirjoitti:
Jos todella olet tuota mieltä niin miten ison julkisen vedon olet asiasta valmis lyömään?
Ei lyönyt hönö vetoa kun itsekään uskonut väittämäänsä! Nyt on jo toista vuotta tuosta ennustuksesta kulunut ja dieselien kauppa käy edelleen.
Melkein kaikilla merkeillä on tarjota myös diesel-vaihtoehto. Uusi dieselauto onkin ympäristöteko, koska CO2-päästöt ovat sähköauton luokkaa jätteistä tehtyä dieseliä käyttäen ja hiukkaspäästöjen vähäisyys hakkaa bensamoottorit mennetullen ja vielä palatessa.
Dieselmoottori katoaa henkilöautoista jos ei keksitä miten päästöt saadaan kuriin. Kuorma-autot toinen juttu. Tavara liikkuu pyörillä ja diesel koneilla. Tekniikka mitä ei hetkessä korvata. Itselläni oli iso diesel, mutta vaihdoin kun trafi ja vakuutukset ajoon nähden olivat niin isot. Onhan siinä polttoaineessakin paljon veroa. Miksi vielä iso trafi?
- Tietääse
Kyllä kansa tietää.
- h.anuri
Ainoa asia mitä se hybridi kerryttää on pitkät jonot. Kun ei vaan osaa ajaa edes rajoitusten sallimaa nopeutta. Ohitse ei pääse rekasta kuin lentokentällä! Säästäminen sehän meitä kaikkia kiinnostaa? Oletko koskaan miettinyt mihin sitä rahaa säästää, otat varmaan arkkuun mukaan Tojotan avaimien kera?
- hubridi
Onko niitä hybridirekkojakin jo olemassa? Kai hybridirekan pystyy ohittamaan samalla tavalla kuin tavallisen. Osta tehokkaampi auto, jollet pääse.
- h.anuri
Lukemisen ymmärtäminen, sekin taitaa olla yhtä vaikeeta kuin rajoitusten mukaan ajaminen? Hybridi on mopoauto, jonka liikkuminen taajamien ulkopuolella pitäisi kieltää. Eihän traktorillakaan ole asiaa moottoritielle, juurikin siksi että nopeusero on liian suuri ja aiheuttaa vaaraa. Hybridi terot kun etenevät aina alle rajoituksen ja reilusti, eli kerää jonoja ja lisää ohitus tarvetta. Taitaa Terolla olla lukemisen vaikeus, no samahan koskee jo nopeusrajoitusmerkkejä. Alinopeutta ei ole laissa, nyt sitten voi viisastella että saan ajaa sitä nopeutta mitä haluan, valitettavasti näin on. Jos ei kesäkelillä pysty ajamaan suurinta sallittua, niin riittääkö taidot tai auton ominaisuudet ollenkaan ajamaan?
- ihan.varma.juttu
Millään autolla ei säästä senttiäkään.
- maalaisjärkeä
Mistä ne säästöt muka tulee? Juuri telkkarissa näytettiin vertailu joka kertoi että hybridi säästää jonkinverran bensaa kortteliajossa, mutta matka-ajossa bensaturbo vie vähemmän kaikilla nopeuksilla.
Tojojen huoltaminen ja vakuttaminen on kalliimpaa.
Persnettohommaa on tojon hybridillä ajaminen.- 54654654
Ei oikein innosta germaanin ostaminen omalla rahalla.
Jokunen viikko sitten oli taas A4 pajalla ja nyt pitäisi varata uusi aika kun vaihteisto ei vieläkään toimi kunnolla. Nyt nykii terävästi. Oven helinästäkään ei päästy vielä eroon.
Ei jaksa näitä perusjuttuja. Oma aikaa menee vaikka kuinka paljon.
Jatkuva pajalla käyminen nostaa kuluja aika paljon. Bemri oli samanlainen ongelma (eri syystä)ja Skoda oli kaikkein pahin. En oikein teidä mikä Superbista (2-korinen) ei hajonnut. Jopa xenon ohjainyksikkö mikä umpion sisällä, hajosi kosteuteen. - toisenlainen.kokemus
Kokemuksia on jokaisella omansa. Itse olen ajanut ranskalais-germaaneilla 90 luvun alusta saakka, pahimmillaan noin 40.000km/vuosi. Omalla autolla kahden vuoden poikkeusta lukuunottamatta. Korjauskustannuksiksi koko aikana on tullut kaksi vaihdettua vesipumppua.
On ikävä kuulla että sulla on ollut noin paljon ongelmia autojen kanssa. Pyöräkulmien ja vaihteiston jatkuvaa säätämistä yms. vaivaa.
Uskon että tojokin olisi huoleton peli, En kuitenkaan ole valmis uhraamaan suorituskykyä, ajettavuutta ja ergonomiaa jotta saisin ajaa varmatoimisella Tojolla. Varsinkin kun eurooppalaisten korjauskustannukset vuositasolla ovat olleet luokkaa yksi konjakkipullo.
- OikeaaTietoa
Toyotan hybridi todellakin kerryttää suuret säästöt vuodessa. Juri nuo asiat tuovat ne tärkeimmät säästöt. Aloituksessa mainituista syistä amerikkalaisessa tutkimuksessa Priuksen ylläpitokulut olivat hiukean alhaiset.
https://www.is.fi/autot/art-2000001205568.html- kansa.tietää.paremmin
Prius on törkeän ylihintainen laiska kajakki. Sen hankintahinta on usean tuhat euroa korkeampi kuin samankokoisten paljon parempien ja suorituskykyisempien autojen. Kyllä tuon ymmärtää myös kuluttaja. Priusia myydään muutama kappale vuodessa ja hyvästä syystä. Siinä ei saa mitään vastinetta rahalleen.
- ÄläValehtele
kansa.tietää.paremmin kirjoitti:
Prius on törkeän ylihintainen laiska kajakki. Sen hankintahinta on usean tuhat euroa korkeampi kuin samankokoisten paljon parempien ja suorituskykyisempien autojen. Kyllä tuon ymmärtää myös kuluttaja. Priusia myydään muutama kappale vuodessa ja hyvästä syystä. Siinä ei saa mitään vastinetta rahalleen.
Ladattavia autoja on myyty tietysti vähemmän kuin vanhanaikaisia pelkällä polttomottorilla varustettuja autoja. Prius tuli myyntiin vuosi sitten toukokuussa ja 12 kk:n aikana niitä on myyty 118 autoa. Aivan hyvä määrä. Toukokuun lukema onkin sitten kova.
- kolme.kovaa.rekisteriin
ÄläValehtele kirjoitti:
Ladattavia autoja on myyty tietysti vähemmän kuin vanhanaikaisia pelkällä polttomottorilla varustettuja autoja. Prius tuli myyntiin vuosi sitten toukokuussa ja 12 kk:n aikana niitä on myyty 118 autoa. Aivan hyvä määrä. Toukokuun lukema onkin sitten kova.
6, 9, 8, 4, 4, 3, 3, 4, 5, 9, 7, 3.
Tuossa Priusin edellisten 12 kuukauden myyntimäärät Trafin tietokannasta. Viimeisenä Toukokuu 2018.
Jos pitää lukemaa kolme kovana niin mikäs siinä sitten. - Anonyymi
kansa.tietää.paremmin kirjoitti:
Prius on törkeän ylihintainen laiska kajakki. Sen hankintahinta on usean tuhat euroa korkeampi kuin samankokoisten paljon parempien ja suorituskykyisempien autojen. Kyllä tuon ymmärtää myös kuluttaja. Priusia myydään muutama kappale vuodessa ja hyvästä syystä. Siinä ei saa mitään vastinetta rahalleen.
Prius ei ole laiska eikä ylihintainen. Prius on eniten myyty hybridi koko maailmassa ja siinä saa erinomaisen vastineen rahoilleen.
- OikeaaTietoa
Täälä näkyy olevan lapsellinen toinenkin ketju, joka sivuutta aloittajan tässä esittämät totuudet.
- Jarrulevyt
Hybridien jarrulevyt eivät ole kirkkaita kun niitä ei käytetä jarrutettaessa.
- Pentille
Ole nyt lopultakin mies eikä marjanpoimija, Pentti. Etkö käsitä itse kuinka lapsellisia kommentteja täällä viljelet koko ajan. Tänäänkään ei 100 kappaletta taida riittää.
- ylitse.muiden
Pentille kirjoitti:
Ole nyt lopultakin mies eikä marjanpoimija, Pentti. Etkö käsitä itse kuinka lapsellisia kommentteja täällä viljelet koko ajan. Tänäänkään ei 100 kappaletta taida riittää.
Joku sekoaa Tojoista, joku Penteistä, yksi molemmista.
- ÄläValehtele
Tuolla toisaalla vain valetta pukkaa. Aloittaja kirjoitti totuuden.
- jälkeenjäänyt
Televisiostanä näimme miten Toyotan hybridi kuluttaa matka-ajossa enemmän kuin bensaturbo. Lisäksi TM:n kestotesti kertoi kuinka tojon hybridi on 40% kalliimpi huoltaa kuin VW.
TM 60.000km kestotestin huoltokulut
Golf:
30 - 254€
60 - 507€
Yht: 761€
Auris:
15 - 231€
30 - 335€
45 - 173€
60 - 329€
Yht: 1.068€
Ja jos haluaa oikeasti säästää rahaa ja ajatella ympäristöä niin ostaa VW:n kaasuversion. Aivan ylivoimainen tojon mukahybrideihin nähden joka suhteessa. Lukekaapa uudesta TM:stä kustannusvertailu. Eikä tarvitse ajaa hirveän näköisellä tuhnulla.
VW:llä on monta vaihtoehtoa kun tojolla on vain yksi yli 20 vuotta vanha konsepti.- Tojota-trollipojulle
Vw:llä ei ole oikeasti yhtään vaihtoehtoa Toyotalle. Laatuero Toyotan hyväksi on niin valtava. Hybridiharjoitelmat, Tsi, ja Dsg ovat etunenässä kun paskimpia viritelmiä mietitään. Tekniikkaa jolla ei tee mitään.
- faktat.puhuvat
Tojota-trollipojulle kirjoitti:
Vw:llä ei ole oikeasti yhtään vaihtoehtoa Toyotalle. Laatuero Toyotan hyväksi on niin valtava. Hybridiharjoitelmat, Tsi, ja Dsg ovat etunenässä kun paskimpia viritelmiä mietitään. Tekniikkaa jolla ei tee mitään.
On kiva että sinulla on mielipide asiasta. Se nyt vaan on täysin arvoton. Anonyymi mielipide nettipalstalla ei oikeasti ole paskankaan arvoinen. Nämä asiat mitataan aina rahassa.
Nämä ovat faktat:
Toyotalla ei ole yhtään kaasuautoa, VW:llä on
Toyotalla ei ole yhtään sähköautoa, VW:llä on
Toyotalla on on yksi Plugin, VW:llä useita
Suomalaiset ovat tänäkin vuonna valinneet omakseen VW:n valmistaman auton yli kaksi kertaa useammin kuin Tojon. Näin on menty jo monta vuotta. Trafi kertoo totuuden.
https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/ensirekisteroinnit. - OikeaaTietoa
faktat.puhuvat kirjoitti:
On kiva että sinulla on mielipide asiasta. Se nyt vaan on täysin arvoton. Anonyymi mielipide nettipalstalla ei oikeasti ole paskankaan arvoinen. Nämä asiat mitataan aina rahassa.
Nämä ovat faktat:
Toyotalla ei ole yhtään kaasuautoa, VW:llä on
Toyotalla ei ole yhtään sähköautoa, VW:llä on
Toyotalla on on yksi Plugin, VW:llä useita
Suomalaiset ovat tänäkin vuonna valinneet omakseen VW:n valmistaman auton yli kaksi kertaa useammin kuin Tojon. Näin on menty jo monta vuotta. Trafi kertoo totuuden.
https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/ensirekisteroinnit.Toyotia on rekisteröity tänä vuonna kaikkein eniten kuten viime vuonnakin ja 1100 auto enemmän kuin mitään muuta ritsaa.
- OikeaaTietoa
Hybridit tulevat todella edulliseksi ja vuosittaiset vähäpäästöisten hybridien hinnat tippuvat koko ajan.
- kyykkyyn.mars
Köyhille jo kymppikin on iso raha. Rikkailta ei auton bensankulutus yöunia vie.
- Edes.sentin
Näyttäkää minulle auto, jolla säästää rahaa !!!!!!
- EikäRuostu
Liian uutuus, diesel-hybrid, nyt on Terillä ihmettelemässä.
- TananAutomaattikorja
Siis Kian uutuus.
- Rostning
TananAutomaattikorja kirjoitti:
Siis Kian uutuus.
Ruostuu sittenkin
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=292391
dieselille ei tuo jatkuva käynnistely ja pysäyttely tee hyvää ainakaan, jos siinä on turbo ja ilman turboa se on nuhapumppu.
- ahtauden.hinta
Joo, tuleehan se, kun suomalaiset ostavat jopa Yaris Hybridejä perheautoksi vaikka tarve olisi ihan muunkokoisissa ja -hintaisissa autoissa.
- OikeaaTietoa
Hybridien ylläpitokulut ovat todella pienet ja pienten päästöjen vuoksi ne ovat edullisia hankkia.
- Apinan.argumentit
Jaahas. Taas tätä tojofaktaa jota ei perustella mitenkään. Pelkkä tyhjää diipadaapaa uskon pönkittämiseksi.
Tässä tyhjän toistamisessa terot ovat omaa luokkaansa.
Luepa tuosta alta mitä asiasta ymmärtävät kirjoittavat. Heillä on myös perustelut väitteilleen. Ei pelkkää höpinää.
- älkääintoilko
https://www.sll.fi/luonnonsuojelija/lehtiarkisto/2014/1-2014/ekoautovertailu
Sitten tojourpoille vähän luettavaa ekoautoilusta. Hybridi on vain silmänlumetta, jos se ei ole ladattava.
Varsinkin nuo päästöt on valtavia oikeisiin ekoautoihin verrattuna.- Pentillä_menee_heikosti
Ai niinku Volkkarin dieseleihin verrattuna, vai?
- perseilijä.paljastettu
Pentillä_menee_heikosti kirjoitti:
Ai niinku Volkkarin dieseleihin verrattuna, vai?
Aika pelle väistö-yritys. Luepa ajatuksella tuo juttu. Siinä puhutaan aivan eri jutuista kuin dieseleistä tai automerkeistä. Oikeasti järkevää ajattelua eikä epätoivoista provosointia.
On selkeä ero kun kirjoittaja haluaa jakaa tietoa eikä vain perseillä.
- nimetäänsitten
Yllä oleva tekstin kirjoittaja on aivan oikeassa, tuon siis, joka paljasti perseilijän.
Jutussa verrattiin vain ekoautoja toisiinsa.
Siinä ei ladattava hybridi oli kuin dieselgate volkkari, kun tässä perseilijä kerran volkkarin taas kerran mainitsi. - OikeaaTietoa
Hybridi kerryttää suuret säästöt vuodessa ja hankinta hinta on alhaisen veron ja pienten päästöjen vuoksi edullinen.
- hybridihuijaus.paljastui
Taas höpötystä ilman mitään faktaa. Kun katsoo hinnastosta niin hybridi Auris on kalliimpi kuin TSI Golf. Ja kuten telkkarissa näytettiin niin TSI on sekä suorituskykyisempi että vie vähemmän bensaa matka-ajossa.
Prius maksaa reilut 35.000 euroa ja sillä rahalla saa paljon parempia autoja. En jaksa alkaa edes luettelemaan. Juuri tämän takia Priusia ostetaan alle tusina per kuukausi. Ei kansa niin tyhmää ole. - seataudiskodaVWsama
hybridihuijaus.paljastui kirjoitti:
Taas höpötystä ilman mitään faktaa. Kun katsoo hinnastosta niin hybridi Auris on kalliimpi kuin TSI Golf. Ja kuten telkkarissa näytettiin niin TSI on sekä suorituskykyisempi että vie vähemmän bensaa matka-ajossa.
Prius maksaa reilut 35.000 euroa ja sillä rahalla saa paljon parempia autoja. En jaksa alkaa edes luettelemaan. Juuri tämän takia Priusia ostetaan alle tusina per kuukausi. Ei kansa niin tyhmää ole.Ai
miksi ihmiset kirjoittelee TSI ja TFSI keskikulutuksen olevan 8-10l/100km käytännössä
mikä on oikeaa tietoa
eli kuluttaako VW autot kaupunkiajossa jopa 12l/100km ? - pipipäät
seataudiskodaVWsama kirjoitti:
Ai
miksi ihmiset kirjoittelee TSI ja TFSI keskikulutuksen olevan 8-10l/100km käytännössä
mikä on oikeaa tietoa
eli kuluttaako VW autot kaupunkiajossa jopa 12l/100km ?Ei ihmiset vaan valehtelevat Tojouskovaiset.
- aasialainenKusetus
Ja kun muistetaan Autohullujen kulutustesti jossa Auris kulutti enemmän kuin tehokas ja hiljainen Skoda Octavia, niin voidaankin jo tällä pelkästään kyseenalaistaa tuo koko aloitus. Otetaan mukaan vielä huolto kustannukset, niin johan meni laskelmat persiilleen ja pahasti.
- käyttökokemusVWskoda
pitääkö hulluihin luottaa?
Mainosraha asialla?
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284 käyttökokemusVWskoda kirjoitti:
pitääkö hulluihin luottaa?
Mainosraha asialla?
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284Aika rankkaa tilitystä.... Toisaalta kaikissa autoissa on ongelmansa ja puutteensa, pitää vaan tyytyä tekemään kompromissi mielessään.
- suuret.säästöt
Hybridillä ajava kilauttaa joka ilta 1 euron lippaaseen, ei enempää.
- parempi.halvempi
Vain laskutaidottomat uskovat tuohon.
Jos vertaa esim TSI Golfia ja Aurista niin Auriskuskille ei jää mitään lippaaseen laitettavaa. Auris on kalliimpi ostaa, kalliimpi huoltaa, kalliimpi vakuuttaa ja Golf todettiin juuri vievän vähemmän bensaa matka-ajossa kuin Auris.
Kaikki kulut yhteenlaskien Golf on edullisempi ajaa ja tietenkin autona päätään pidempi kuin Auris. Tojon hybriditekniikka on vanhenutnut eikä pärjää nykyisille bensturboille. - hskodatuleeVW
parempi.halvempi kirjoitti:
Vain laskutaidottomat uskovat tuohon.
Jos vertaa esim TSI Golfia ja Aurista niin Auriskuskille ei jää mitään lippaaseen laitettavaa. Auris on kalliimpi ostaa, kalliimpi huoltaa, kalliimpi vakuuttaa ja Golf todettiin juuri vievän vähemmän bensaa matka-ajossa kuin Auris.
Kaikki kulut yhteenlaskien Golf on edullisempi ajaa ja tietenkin autona päätään pidempi kuin Auris. Tojon hybriditekniikka on vanhenutnut eikä pärjää nykyisille bensturboille.No miksi VW myös kehittää hybridiä?
- insinöörisetä
hskodatuleeVW kirjoitti:
No miksi VW myös kehittää hybridiä?
VW:n hybridit ovat täysin erilaisia kuin Tojon vanhentunut tekniikka. VW:n hybridit ovat ladattavia. VW:llä on myös KERS-järjestelmä, jota jotkut nimittävät kevyt-hybridiksi. Minusta typerä ja harhaanjohtava nimitys.
Rautalangasta: VW:llä on paljon edistyneempiä ratkaisuja kuin Tojolla eikä VW tule tekemään toyotan kaltaisia "itselataavia" tekeleitä. - 42423423
Miksi sitten Golf kuluttaa bensalla ajettaessa reilusti enemmän kuin Tojo? Näin TMn vertailussa? Onko suurempi kulutus edistyksellisyyttä?
Jos katsoo firmojen tekniikanluotettavuutta niin tuossa hybridi Golfissa on DSG ja TSI kone vaikka kone onkin nyt sitten vaihdettu hihnalla pyöriväksi niin sen luotettavuus ei välttämättä ole silti kovin kummoinen. AIkoinaan VW siirtyi hihnasta ketjuun koska ketjun sanottiin olevan luotettava ja huoltovapaa. Tojon hybridin voimalinja taas on aidosti luotettava. Myös akut oikeasti kestää hyvin pitkään. GOlfin akkuejen kestosta ei osaa vielä sanoa mitään.
Edistyksellisyydestä on paha sanoa mitään jos vehkeet hajoaa käsiin ja jos kulutus ei kuitenkaan ole mitä voisi odottaa.
ITse olen saanut pikkuhiljaa tarpeeksi Ingostadilaisesta kehittyneesä tekniikasta. Kaippa VW sitten osaa tehdä asiat paremmin kuin konsernisisar jos VW kerran on niin ylimaallisen hyvä. Ingolostadissa eivät ainakaan osaa.
- Jukander
Säästö ei kerry ainoastaan polttoaineen pienestä kulutuksesta.
- NiinköHalusit
Sinäkö halusit, että minä nostan tämän taas uudelleen esiin?
- NostetaanSitten
Niin se taas halusi.
- onko.näin
Ovatko keskipalkkaiset eli 2600 €/kk tienaavat niitä hybridien ostajia, jos pitävät jo muutamaa satasta suurena säästönä?
- SiitäOnKysymys
Ei se raha vaan se ympäristö.
- hurjan.hurjaa
Vain Suomessa kuvitellaan, että yksityiskäytössä hybridiautolla säästää oikeasti rahaa. Muualla valintaperusteet ovat ihan muut. Esimerkiksi USA:ssa hybridiautoa pidetään noin 6 vuotta ja sitten vaihtoon vaikka laskennallinen takaisinmaksuaika heidän polttoainehinnoillaan olisi vähän yli 8 vuotta (esimerkkiauto Camry Hybrid).
- Totuusontämä
Ei täällä Suomessa mitään kuvitella. Kaikki on faktaa. Ei kuvitelmaa.
- jatkakaa
Totuusontämä kirjoitti:
Ei täällä Suomessa mitään kuvitella. Kaikki on faktaa. Ei kuvitelmaa.
Okei, okei, te Toyotan omistajat olette ainoita, jotka säästävät autoillaan ajamalla rahaa. Taitaa se säästäminen valitettavasti näkyä myös muillakin jokapäiväisen elämisen alueilla.
- OikeaaTietoa
Toyotan kulut ovat pienet. Aloitus osoittaa sen selvästi. Tuohon ei ole mitään vastaan väittämistä.
- Anonyymi
Älä valehtele. Tunnusta totuus.
- Anonyymi
Toyotan pienet kulut näkyy muiden merkkien pienentyneenä myyntinä. Pääasia että menee samaan suuntaan.
- Anonyymi
Trafin kertoo että Tojon myynti on laskenut ja että kuluttajat ostavat VW:n valmistamia autoja yli kaksi kertaa enemmän kuin Tojon. Tässä pari faktaa.
Turhaan pyristelet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trafin kertoo että Tojon myynti on laskenut ja että kuluttajat ostavat VW:n valmistamia autoja yli kaksi kertaa enemmän kuin Tojon. Tässä pari faktaa.
Turhaan pyristelet.Toukokuussakin rekisteröitiin 221 Toyotaa enemmän kuin kakkonen eli Skoda eikä Vw, vaikka myynnissä Toyotalla oli vain puolet malleista malliuudistusten vuoksi.
http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2019 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toukokuussakin rekisteröitiin 221 Toyotaa enemmän kuin kakkonen eli Skoda eikä Vw, vaikka myynnissä Toyotalla oli vain puolet malleista malliuudistusten vuoksi.
http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2019Katsot asiaa hyvin pienen reiän läpi. Merkkinä toki toyota on ykkösenä noin viidentuhannen luvulla.
Samaan aikaan VW:tä on ostettu yli 10.000 neljän eri merkin alla. Löikö mörkö sisään? VW on se suurin mörkö.
- Anonyymi
Ford Mondeo on nyt saatavana Toyotan hybridi voimalinjalla. Uudessa Mondeo Hybridissä on sekä perinteinen polttomoottori että sähkömoottori. Järjestelmä vaihtaa automaattisesti voimanlähteestä toiseen tai käyttää molempia, jotta tehon ja taloudellisuuden paras yhdistelmä saavutetaan. Jarrutusenergian talteenottojärjestelmä hyödyntää jopa 90 % energiasta, joka normaalisti menee jarrutuksessa hukkaan, ja käyttää sitä korkeajänniteakun lataamiseen.
- Anonyymi
"Ford Mondeo on nyt saatavana Toyotan hybridi voimalinjalla."
Nyt tojohönö pakisee omiaan. Teknavin autosta kertova artikkeli sanoo hybridivaihteiston olevan Fordin omaa suunnittelua. Mieluummin uskon heitä kuin jotain nimetöntä tojohihhulia ilman lähdetietoa.
https://teknavi.fi/autot/koeajossa-ford-mondeo-hybrid-wagon-odotettua-lisatilaa
- Anonyymi
Tuollaiset mukahybridit ovat niin 90-lukua. Ei niitä kukaan nykyaiskainen valmistaja kehtaa enää tehdä.
https://www.youtube.com/watch?v=3YVU186eJC4
Tämä on tätä päivää. - Anonyymi
Toyota Corolla 2,0 hybrid sport touring:
0-100km/8,1s, huippunopeus 180km/h, kulutus (l/100km) 4,9-5,3 CO päästö 110-121g/km
hinta: 31 531€
(https://aineisto.toyota.fi/toyota-fi/download/Uusi_Corolla_tekniset_tiedot_110219.pdf)
Skoda Octavia combi 1,5 tsi:
0-100km/h 8,3s, huippunopeus 220km/h, kulutus (l/100km) 4,9 CO päästö 114g/km
hinta: 30 314€
(https://www.apu.fi/artikkelit/tuulilasin-koeajossa-skoda-octavia-combi-1-5-tsi)
Missä kohtaa säästö tulee??- Anonyymi
Toyohörhö hakee sopivat verrokit , niin voihan niistä saada laskennallista säästöä ja kun vielä lisää siihen teoreettiset ja ihan omasta päästään jotain jarrujen mahdollisia huoltoja niin voi sillä pettää itseään oikein huolella. Tosin Toyota on todettu kovin vikaiseksi autoksi esim. Briteissä jossa on tutukittu autojen todellisia vikaantumisisen ja ongelmien määriä. Mainittakoon, että Skoda on esimerkin tilastossa todella mallikelpoinen automerkki.
https://www.dailymail.co.uk/money/cars/article-7011579/The-car-brands-suffer-problems-REVEALED.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyohörhö hakee sopivat verrokit , niin voihan niistä saada laskennallista säästöä ja kun vielä lisää siihen teoreettiset ja ihan omasta päästään jotain jarrujen mahdollisia huoltoja niin voi sillä pettää itseään oikein huolella. Tosin Toyota on todettu kovin vikaiseksi autoksi esim. Briteissä jossa on tutukittu autojen todellisia vikaantumisisen ja ongelmien määriä. Mainittakoon, että Skoda on esimerkin tilastossa todella mallikelpoinen automerkki.
https://www.dailymail.co.uk/money/cars/article-7011579/The-car-brands-suffer-problems-REVEALED.htmlPremium autoista Toyota oli parempi kuin Audi, BMW, Mercedes Benz , Jaguar tai Land Rover. Yhden litran mopoautot painii omassa sarjassaan.
- Anonyymi
Toyotilla on aina luokkansa suurimmat ylläpitokulut.
- Anonyymi
Ja huonoin suorituskyky , ajo-ominaisuudet ja matkustusmukavuus.
- Anonyymi
Säästän laskujeni mukaan 3000 Eur vuodessa kun siirryin 2l bensaturbosta 1.8l hybridiin. Ajan n 30tkm vuodessa pääasiassa talvikuukausina ja noin puolet kaupungissa. Minulle tärkeää on pieni kulutus ja pienet päästöt, siksi valitsin Corolla Sedan Hybridin.
- Anonyymi
Valehtele äidillesi, älä meille. Matematiikka ei taida olla ihan hallussa.
- Anonyymi
Mitä kulutuslukemia olet käyttänyt säästöä laskiessasi? Tuollaisen säästön saavuttaminen vaatii että kulutus pienenisi suuruusluokkaa 7 l/100km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä kulutuslukemia olet käyttänyt säästöä laskiessasi? Tuollaisen säästön saavuttaminen vaatii että kulutus pienenisi suuruusluokkaa 7 l/100km.
Corolla Hybrid 4 litraa ja ed. 2 l bensaturbo 10 litraa sadalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Corolla Hybrid 4 litraa ja ed. 2 l bensaturbo 10 litraa sadalla.
Sun bensaturbo on ollut rikki.
Ei maantiellä kymppiä mene mitenkään.
Ja vaikea on uskoa että ajaisit 33tkm vuodessa kaupunkiajoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sun bensaturbo on ollut rikki.
Ei maantiellä kymppiä mene mitenkään.
Ja vaikea on uskoa että ajaisit 33tkm vuodessa kaupunkiajoa.Uudessa Tuulilasin testissä Uusi VW Tiguan 1.5 bensaturbo kulutti kaupungissa 8 litraa sadalla. Varmaan kone paskana vai mitä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Corolla Hybrid 4 litraa ja ed. 2 l bensaturbo 10 litraa sadalla.
Ei vaikuta uskottavalta.
Bensaturbo vie maantiellä luokkaa 6-7 l/100km, enintään 8 l/100km jos kyse on noin Corollan kokoluokan tämän vuosituhannen autosta. Jos ajoprofiili on 50/50 kaupunki/maantie, pitäisi kaupungissa mennä 12-13 l/100km jotta keskikulutus menee kymppiin. Tuo 12-13 l/100km menee vain jos ajaa talvella kylmällä koneella lyhyitä 1-2 km pätkiä ja tuo taas ei ole ajoprofiilillasi mahdollista kun kilsoja tulee useampi tuhat/kk.
Toinen puoli on se että ympärivuotisessa ajossa, varsinkin talviajasta johtuen, ei hybridillä pääse 4 l/100km keskimääräiseen kulutukseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Corolla Hybrid 4 litraa ja ed. 2 l bensaturbo 10 litraa sadalla.
Puhut täyttä paskaa. Hybridillä et talvella pääse alle 5,5 litran. Yritä poju uutta alotusta jotenkin muulla tavalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhut täyttä paskaa. Hybridillä et talvella pääse alle 5,5 litran. Yritä poju uutta alotusta jotenkin muulla tavalla.
Näin kirjoitin ja siinä pysyn:
"Säästän laskujeni mukaan 3000 Eur vuodessa kun siirryin 2l bensaturbosta 1.8l hybridiin. Ajan n 30tkm vuodessa pääasiassa talvikuukausina ja noin puolet kaupungissa. Minulle tärkeää on pieni kulutus ja pienet päästöt, siksi valitsin Corolla Sedan Hybridin".
Ennen ajoin nastarenkailla, nykyään kitkoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhut täyttä paskaa. Hybridillä et talvella pääse alle 5,5 litran. Yritä poju uutta alotusta jotenkin muulla tavalla.
Varmasti pääsen Corolla Hybridillä alle tuon 5,5 l/100km myös talvella. Ei minkäänlainen ongelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti pääsen Corolla Hybridillä alle tuon 5,5 l/100km myös talvella. Ei minkäänlainen ongelma.
Joo mutta siihen aiemmin mainitsemaasi neljän litran keskikulutukseen et pääse.
- Anonyymi
Olisihan se mukavaa jos olisi varaa ostaa uusi upea Toyota Camry Hybrid.
Mutta kun ei vaan ole.Ei varaa ostaa omaksi eikä leasing sopimuksella. - Anonyymi
Tämä aloitus se on karvas totuus.
- Anonyymi
Itse olen kaiken tuon kokenut, mitä aloituksessa sanotaan. Hybridi on edullinen auto.
- Anonyymi
Hybridi voittaa kaikki. Aivan kaikki.
- Anonyymi
Kymmenen vuoden ylläpitokustannuksetkin ovat kaikkein alhaisimmat:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001205568.html
.
- Anonyymi
Aloituksen totuutta ei tule ajateltuakaan, mutta juuri noin se on.
- Anonyymi
Enpä ole tullutkaan ajatelleeksi kaikkea tuota mitä aloituksessa todetaan.
- Anonyymi
Ostin Toyotan, hybridin. Nyt olen kasvattanut osakepottiani melkoisesti ja pankkitilin saldo nousee kuin pullataikina.
Toyota mahdollistaa varallisuuden kasvamisen. - Anonyymi
Kannatta lukea tuo aloitus. Uskomattomat säästöt.
- Anonyymi
Tutkimustem mukaan saksalaiskonsernin autojen korjauskulut nousevat koviin lukemiin heti takuuajan päätyttä. Toyotassa on kaikkein edullimmat ylläpitokulut ja säästöa kertyy kuten aloitus osoittaa.
- Anonyymi
Toyota on erittäin edullisesti ylläpidettävä auto, kuten aloitus todistaa.
- Anonyymi
Tojohöpöttäjä väittää kaikenlaista muttei koskaan perustele väitteitään. Se on ymmärrettävää koska tojohöpöttäjän väitteet ovat valheita.
Tässä vähän aukilaskettuna TM 60.000km testien käyttökustannuksia (huolto korjaus) ja TM:n 15/2019 vertailun kulutuslukemien sekä hankintahinnan yhdistelmää.
Ne eivät ole täysin samoista autoista, mutta aivan riittävän oikeita tähän laskentaan.
Bensan hintana käytetty 1,25€
Huoltokuluina tuoreimmat TM 60.000km testien kulut. Mallit eivät ole aivan samat mutta riittävän tarkat tähän tarkoitukseen
Huolto bensa-kustannukset / 100km
Maantie
Octavia - Huollot 1,27, bensa 6,00 = 7,27€
Auris - Huollot 2,08, bensa 5,38 = 7,46€
Eli maantiellä Corolla on kalliimpi ja häviää joka kilometrillä lisää.
Kaupungissa
Octavia - Huollot 1,27, bensa 8,75 = 10,02€
Auris - Huollot 2,08, bensa 5,88 = 7,96€
Kun otetaan mukaan näiden autojen hankintahinnan ero (4.200€) niin tulokseksi tulee seurava:
Maantieajossa Tojo on lähtötilanteessa 4.200€ kalliimpi ja jokainen 10.000km tulee 19€ kalliimmaksi kuin Octavialla.
Kaupungissa Tojo kuittaa hintaeron 203.000 km kohdalla ja on sen jälkeen 2,06€ halvempi per 100km.
50/50 mixissä Tojo kuittaa kalliimman lähtöhintansa 656.250km kohdalla ja on sen jälkeen 84 centtiä halvempi ajaa per 100km.- Anonyymi
Usein sairastuminen alkaa niin sanotuilla negatiivisilla oireilla: mielenkiinto ei enää suuntaudu normaaleihin toimintoihin. Kognitiiviset kyvyt heikkenevät aiemmasta,.
- Anonyymi
Toyotan hybridit olivat huolto ja korjauskuluiltaan kaikkein edullisimmat autot kymmenen vuoden tutkimusjakson aikana.
Lisäksi tulle valtavasti muuta säästöä.- Anonyymi
Et uskaltanut laittaa sitä iänikuista linkkiä, että voitaisiin ampua se laskelma alas. Tojolla on 2 pakollista huoltoa vuodessa, muilla ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et uskaltanut laittaa sitä iänikuista linkkiä, että voitaisiin ampua se laskelma alas. Tojolla on 2 pakollista huoltoa vuodessa, muilla ei.
Kyllä kannattaisi huoltaa tiheämmin ettei pikkuturpot poksahda.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et uskaltanut laittaa sitä iänikuista linkkiä, että voitaisiin ampua se laskelma alas. Tojolla on 2 pakollista huoltoa vuodessa, muilla ei.
Uusita autoista kulutuksen ja suorituskyvyn suhteen linkkinä käyköön TM 1/20
- Anonyymi
Moni ei tajua tuota säästön määrää.
- Anonyymi
Tästäkin puutuu aloituksesta pieni polttoaineen kulutus.
- Anonyymi
Mutta kun ...mutta kun......mutta kun....
- Anonyymi
Latauskelvottomat tojon hybridit häviävät selvästi ladattaville ja kaasuautoille.
- Anonyymi
Aloittelijan luettelosta puuttuu erittäin pieni polttoaineen kulutus.
- Anonyymi
Miksi Tojoilla joutuu ajamaan muita hiljempaa, vaikka kulutus on väitetysti pieni?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Tojoilla joutuu ajamaan muita hiljempaa, vaikka kulutus on väitetysti pieni?
Ei ole Toyotalla korjaamolle kiire, siksi ei tarvitse hoppuilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Tojoilla joutuu ajamaan muita hiljempaa, vaikka kulutus on väitetysti pieni?
Ei sillä Toyotalla joudu ajamaan muita hiljempää. Toyota-kuskit vain ajavat rajoitusten mukaan. Ja se on oikein se. He eivät ole sivistymättömiä takapuskuririehujia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sillä Toyotalla joudu ajamaan muita hiljempää. Toyota-kuskit vain ajavat rajoitusten mukaan. Ja se on oikein se. He eivät ole sivistymättömiä takapuskuririehujia.
Eivätkä riehu muutenkaan liikenteessä. Siellä riehuvat sivistymättömät ja itsetunnottomat.
- Anonyymi
Aloituksen luettuani päätin ostaa Toyotan.
- Anonyymi
Pieneksi menevät kulut minun dieseliini verrattuna.
- Anonyymi
Yarishybridi maksaa 30 000€, kun vähän ruksaa tarpeellisia lisävarusteita.
Jos haluaa säästää sen kymppitonin, jopa yli, verrokkiin verrattuna, saa ajaa pitkän matkan. Ja silti paalauskone vie voiton onnettomasta Yariksesta ja vielä onnettomammasta Terosta ennen takaisinsaantia.- Anonyymi
Ajele sinä sillä 90-luvun golffilla äläkä tule miesten kanssa oikeista autoista puhumaan, eikö niin?
- Anonyymi
Ei pidä paikkaansa aloitus.
Niin kauan kun maksat itse auton hinnan. Hybridin tai uuden ostaja maksaa useita satoja XXX eur joka kk enemmän kuin minä jolla auton ostohinta on ollut muutamia tuhansia. Ero voi olla helposti 1000eur koska sinun autosi arvo sulaa vuodessa lisäksi. - Anonyymi
Nuo kaikki aloitukksen kohdathan kerryttävät todellakin ison säästön vuodessa.
- Anonyymi
Se on niin tuthaa. Turhaa. Toyota on aina.......
- Anonyymi
Helsinki on täynnä Toyotia.
- Anonyymi
Hyvä jälleenmyyntiarvo on tärkein tekijä kilpailijoihin nähden. Toyotalla kun ajelee niin säästää polttoaine-sekä huoltokuluissa ja häviää vähemmän pääomakuluissa..
- Anonyymi
Toyotan neljä mallia on parhaiten arvonsa säilyttävien autojen listan kärjessä
http://www.hs.fi/autot/a1390000846231
Toyotan hybridien arvo säilyy, sillä vaihtoautovaraston kiertonopeuksista laskettuna esimerkiksi Toyota Auris löytää hybridinä uuden omistajan 12 prosenttia nopeammin kuin bensiini- ja dieselmoottorilla.
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/toyota-prius-1-8-vvt-i-hybrid/
- Anonyymi
Hai, osta sie Noijota _hypriidi. Säästät työmatkakuiluis niin ettet huomaakkaaa! Silviisi.
- Anonyymi
Aloituksen kohdat ovat autonostajalle erittäin merkityksellisiä.
- Anonyymi
Köyhälle 10 euroakin on jo paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhälle 10 euroakin on jo paljon.
Ei köyhälle vaan nimenomaan rikkaalle.
- Anonyymi
Täältä lähtiessään kaikki säästyneet rahat mukaan, iäsyydessähän on aikaa niitä laskeskellessa.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185093MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1112616- 102064
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5801920Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1181670Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja691279Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s411269Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31038Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641027Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191019