Hybridi kerryttää suuret säästöt vuodessa

Suurisäästövuodessa

Hybridillä ajaminen tulee erittäin edulliseksi:

1. Ei tarvitse maksaa ajoneuvoveroa eli vuotuista käyttömaksua vähintään 200 € ja käyttövoimamaksua eli ns. dieselveroa vähintään 400 € eli yhteensä vähintään 600 € vuodessa vaan ainostaa vuotuinen ajoneuvovero reilu 100 € vuodessa.

2. Toyotan hybridien kulutus oli TM:n testin mukaan kaikkein pienin. Pikkuturbot kuluttavat testien mukaan 6,3 - 7,0 l/100km ja dieselitkin enemmäm kuin Toyotan hybridit.

http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177

3. Kun autossa on kaksi moottoria niin auto kestää paremmin, joten korjauskuluja ei synny. Lisäksi mm. jarrupalat ja -levyt menee vaihtoon jopa vasta 200.000 km:n ajamisen jälkeen, koska jarrua painetaessa sähkömootto jarruttaa aina ensin.

"Huollon kustannuksissa säästyy noin 30–40 prosenttia. Esimerkiksi jarrupalat kestävät 200 000 kilometriä, kun sähkömoottori jarruttaa, he kuvailevat."

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/74127-taksiyrittajat-hybridilla-ajaminen-on-jopa-halvempaa-kuin-dieselautolla

4. Toyotan hybrideillä pysäköit puoleen hintaan mm. Helsingissä.

http://www.tuulilasi.fi/blogit/sahkolinjaaho/yksi-sahkoposti-ja-pysakoin-puoleen-hintaan-helsingissa

5. Toyotan hybridien arvo säilyy, sillä vaihtoautovaraston kiertonopeuksista laskettuna esimerkiksi Toyota Auris löytää hybridinä uuden omistajan 12 prosenttia nopeammin kuin pelkällä polttomottorilla varustettuna.

http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/toyota-prius-1-8-vvt-i-hybrid/

LASKEPA YHTEEN. AIKAMOINEN SÄÄSTÖ VUODESSA.

125

1344

    Vastaukset

    • Toyota Auris kalliimpi ostaa kuin Golf 1.0 TSI. Se on kalliimpi vakuuttaa ja peräti 40% kalliimpi huoltaa kuin Golf. Tämän kaiken voi tarkastaa TMn kestotestistä.

      Spritmonitorin tavallisten kuluttajien kertomat kulutuslukemat kertovat että kulutukset ovat 5.3 vs 5.6 litraa.

      Pitää olla surkea matikassa tai taitava itsensäkusettaja jos tuosta merkittävää säästöä kokee saavansa.

      Prius on taas lähtöhinnaltaan niin posketon että se on taloudellisuusmielessä täysi vitsi vaikka ei veisi litraakaan bensaa.

    • Ja kuinka moni onkaan mennyt täysin sokeasti mainosten ja automyyjien kusetukseen ja lupauksiin edullisesta autoilusta?

    • Toyota Hybrid maantiekulutus alle 3l/100km. vuosihuolto 179€.korjauskulut nolla, öljyä ei kuluta. vertailunvuoksi vw golf 1.4TSI kulutus yli 9l/100km, vuosihuolto 922€. siihen lisäksi öljynlisäykset 1-4l/1000km. kannattavuuslaskelmat ovat siis turhia.

      • Ei hybridiauto vaan ladattava auto on pakollinen.
        Tojon hybridit ovat bensa-autoja ja samalla viivalla niiden kanssa. Kulutuksessa on vain pieni ero. Ladattavat autot ovat tulevaisuus, apumoottorilla tai ilman


      • Toyotan ladattava hybridi on pian pakollinen:

        https://images.toyota-europe.com/fi/pg/width/1200/exterior-right-front.jpg

        Vain Toyotan ladattava Prius on ainut ympäristöystävällinen auto.

        Näin tuossa tekstissä lukee englanniksi: "Ympäristöllisestä näkökulmasta voimme päätellä, että vain Toyota Prius Plug-in on todellinen vihreä auto", koska sillä oli kaikkein pienin kulutus:

        http://www.autodevot.com/2017/08/toyota-prius-hybrid-scores-5-stars-adac-ecotest-comparison/

        Katso muiden kutuksen suuruus.


    • Tämä postaus huvittaa suuresti kun muistaa ketjun otsikon. "Hybridi kerryttää suuret säästöt".
      Kaikki Priusit häviävät taloudellisuuspelin heti kun verrataan hintaa ja ominaisuuksia. Samalla rahalla saa paremman bensa-auton ja bensat 150.000km matkalle.
      Laskettu 15.000 euron hinta-edulla ja 7 litran kulutuksella.


      • Prius on kurja kinneri joka maksaa 40ke ja siihen vähän varusteita niin hinta pompsahtaa 45ke.
        Vastaavan bensa-auton saa 25ke, joka todellisuudessa on parempi kaikissa ominaisuuksissa ja kulutus 4-5 litraa ja on huoltokuluiltaan halvempi, ei oikein tuo säästötavoite taida täyttyä koskaan?


      • Priuksen tekniikka löytyy myös 25ke Auris hybridistä.

        Lujaa tekniikkaa ja auto jonka jälleenmyyntiarvo on hyvä nyt ja tulevaisuudessakin, kun isot massat on viimeinkin uskaltautuneet tutustua hybrideihin.


    • Nimenomaan kestävyys ja käyttökulujen edullisuus ovat nostaneet hybridit suureen suosioon.

    • Ostat 40k€ maksavan Priuksen ihan vaan säästääksesi bensakuluihin, kuinka tyhmä ja laskutaidoton pitää olla? Lisäksi tuossa autossa ei ole mitään hyvää. Epämukava, meluava, huonot penkit, liukkaat renkaat ja monet muut. Lisäksi ruostuu nopeasti.

      • Toyota-trollipoju kirjoitti:

        Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

        Sä oot kyllä sairas ja vainoharhainen tyyppi. Vai pelkäätkö Corollasi arvon romahtavan jos et epätoivoisesti puolusta Toyotan kunniaa Suolen palstoilla?


    • Äkkiä sitä ei osaakaan ajatella kuinka paljon edullisempaa hybridiautolla ajaminen on. Ajoituksesta asia selviää täysin. Dieslin maksut ja verot ovat jo vuoden 1. päivänä vähibtään 600 euroa vaikka autolla ei olisi ajanut metriäkään.

      • No ajappas sitten vuoden aikana vaikka sellaiset 50tkm pääosin maanteillä reippaalla nopeudella, niin ehkä se suuri etu taittuu dieselin eduksi. Dieselillä on sentään mukava ajella isolla tukevalla autolla ja huoltokin osuu melkein joka vuosi kerran kohdalle.
        Kyllä mukavuudesta ja terveestä selästä kannattaa vähän maksaa vaikka käyttövoimaveron muodossa.


      • Toyota-trollipojulle kirjoitti:

        Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

        Asia on päivän selvä. Toyotalla ei ole yhtään dieselkäyttöistä automallia jossa olisi kunnon istuimet ja ohjaamoergonomia, ajo-ominaisuuksista puhumattakaan. Suomen kesäaikaiset moottoritienopeudet ovat Toyotille enemmän kuin reippaita kun tavallisilla maanteilläkin joutuu Toyotalla ajamaan kieli keskellä suuta, rystyset valkoisina ja kuulosuojaimet korvilla.


      • Ei_epäilyksen_häivää kirjoitti:

        Asia on päivän selvä. Toyotalla ei ole yhtään dieselkäyttöistä automallia jossa olisi kunnon istuimet ja ohjaamoergonomia, ajo-ominaisuuksista puhumattakaan. Suomen kesäaikaiset moottoritienopeudet ovat Toyotille enemmän kuin reippaita kun tavallisilla maanteilläkin joutuu Toyotalla ajamaan kieli keskellä suuta, rystyset valkoisina ja kuulosuojaimet korvilla.

        Miksi pitäisi ajaa jollain dieselillä kun paljon tyylikkäämmin ajaa Lexuksen 345 hv tehohybridillä, käytännössä samalla kulutuksella kuin puolta tehottomammalla haisevalla dieselillä jonka käyttö lienee kohta katkolla myös täällä Suomessa. En sano etteikö 170 hv riittäisi mutta eihän tehoa ole juuri koskaan liikaa. Se on hieno tunne kun näkee tehomittarista ettei autoa tarvitse rasittaa yhtään missään normaalissa tilanteessa. Silloin viimeistään tajuaa myös miksi iso moottori kestää mielettömästi kilometrejä. Uskokaa pois etten täällä kehu Lexustani lämpimikseni. On sentään tullut omistettua monenlaisia hienojakin autoja viimeisten vuosikymmenten aikana mutta näin suurta vaikutusta ei toistaiseksi yksikään ole vielä tehnyt.


      • Taasko kehut sitä 7 vuotta vanhas yli 200 tkm ajettua Lexustasi?


    • Jospa ajattelisimme mikä elämässä on tärkeää, niin ehkä saamme hieman toisenlaisen kuvan vaikkapa autoilusta? Kysyn vaikka näin, kannattaako itseään kiusata ja rankaista muutaman kympin tai satasen takia vuositasolla ja jääkö siitä jotain todellista etua ja mihin sen suuren summan käyttää? Onko elämä sellainen joka jatkuu taatusti tuonne 90 ikään asti ja kaikki panokset pitää säästää tuohon 80-90 ikäkauteen jotta silloin voi nauttia kaikista asioista mitä elä tuo tullessaan? Saako siellä lopullisessa sijoituspaikassa mahdollisesti säästyneellä omaisuudella paremman ja mukavamman paikan ja osaako tai pystyykö siitä nauttimaan, tamminen arkku vs. mdf puristearkku?

    • Tojon hybridien ja dieseleiden vertailu on kertakaikkisen typerää. Dieselit ovat paljon ja pitkiä matkoja ajaville paras valinta, tojot soveltuvat pieneen kaupunkipyöritykseen.
      Todellisuudessa tojon muka-hybridien lähin verrokki on bensaturbot. Sama polttoaine, samat verot jne. Bensaturboihin nähden muka-hybridi säästää muutaman desin, mutta kääntöpuolena on tojojen surkea suorituskyky, ergonomia, ajettavuus, korkea hinta ja kovamuovinen kabiini.
      Voihan joku tuollaiseenkin olla tyytyväinen mutta kansan laskutaitoa osoittaa se että jokaista tojon muka-hybridiä kohden myydään aika monta bensaturboa. Suomen kansan keskimääräinen laskutaito on parempi kuin sinisilmäisen hybridi-höynäytetyn.


      • Viime vuonna Suomessa myytiin lähes 12.000 hybridiautoa ja tänä vuonna myydään 23.000 hybridiä.


      • DieselKuolee kirjoitti:

        Toyotan hybridien kulutus oli TM:n testin mukaan kaikkein pienin. Pikkuturbot kuluttavat testien mukaan 6,3 - 7,0 l/100km ja dieselitkin enemmäm kuin Toyotan hybridit.

        http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177

        Dieseleitä ei lisäksi myydä enää vuonna 2021.

        Äläpä höpötä omiasi?
        Viittaat TM:n tekemään pienten premium-autojen vertailuun vuonna 2013. Vertailussa ei ollut yhtään dieseliä, joten viittauksesi tuossa muodossa on valhetta. Vertailun tekstissä oli kyllä maininta, että hybridi vetää vertoja dieselille maantiekulutuksissa ja on kaupungissa voittaa dieselitkin, mutta sitä ei vertailussa mitattu. Mukana ollut hybridi oli muuten lähes kaikilta osin huonompi kuin kilpailijat ja jäi pisteissä selvästi jumboksi. Pelkästään pieni kulutus ei tee autosta hyvää!
        Jos tykkäät ettei dieseleitä myydä 2021, voit samalla varmuudella kertoa ensi lauantain oikeat lottonumerot!


      • ennusta_lisää kirjoitti:

        Äläpä höpötä omiasi?
        Viittaat TM:n tekemään pienten premium-autojen vertailuun vuonna 2013. Vertailussa ei ollut yhtään dieseliä, joten viittauksesi tuossa muodossa on valhetta. Vertailun tekstissä oli kyllä maininta, että hybridi vetää vertoja dieselille maantiekulutuksissa ja on kaupungissa voittaa dieselitkin, mutta sitä ei vertailussa mitattu. Mukana ollut hybridi oli muuten lähes kaikilta osin huonompi kuin kilpailijat ja jäi pisteissä selvästi jumboksi. Pelkästään pieni kulutus ei tee autosta hyvää!
        Jos tykkäät ettei dieseleitä myydä 2021, voit samalla varmuudella kertoa ensi lauantain oikeat lottonumerot!

        Uskallan melkein väittää että pieniä dieseleitä ei muutaman vuoden kuluttua myydä juuri lainkaan. Minä en ole koskaan lotonnut vaan tehnyt omaisuuteni työnteolla ja sijoittamalla fiksusti.


      • Kuka nyt pieniä dieseleitä ostaisi. Kalliita mutta pieniä autoja ja rankaistu kovalla verolla. Dieselin tulee olla iso ja tehokas, automaatilla ja sopia pitkään ajoon. Siihen ei parempaa ole tarjolla.


      • Lelut_sikseen kirjoitti:

        Kuka nyt pieniä dieseleitä ostaisi. Kalliita mutta pieniä autoja ja rankaistu kovalla verolla. Dieselin tulee olla iso ja tehokas, automaatilla ja sopia pitkään ajoon. Siihen ei parempaa ole tarjolla.

        Parempi on tarjolla pitkään ajoon: Lexus GS 300 hybrid. Aivan ylivoimainen Suomen teille mihin tahansa verraten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Parempi on tarjolla pitkään ajoon: Lexus GS 300 hybrid. Aivan ylivoimainen Suomen teille mihin tahansa verraten.

        Lexus on ylivoimainen tasan yhdessä asiassa. Arvonsa pudottajana. Edes Alfa ei pysty pudottamaan arvoaan yhtä nopeasti.


    • Hybridien ylläpitokulut ovat todella edulliset eikä korjauskuluja ole ja katsastusmaksun maksaminen yhteen kertaan riittää.

      • Tapansa mukaisesti tojohönö ohittaa todellisuuden täysin. TojoHybridin huoltaminen maksaa 40% enemmän kuin vastaavan bensaturbon.

        TM 60.000km kestotestin huoltokulut
        Golf:
        30 - 254€
        60 - 507€
        Yht: 761€
        Auris:
        15 - 231€
        30 - 335€
        45 - 173€
        60 - 329€
        Yht: 1.068€

        Reilun 20 vuoden korjauskustannukseni volsuissa ovat huomattavasti pienenemmät kuin tuo ero 60.000km huolloissa. Katsastuksessa kaikki autoni ovat menneet ekalla läpi. Aina.
        Olen säästänyt pitkän pennin kun en ole tojoon sortunut. Puhumattakaan siitä kuinka paljon parempaa kyytiä olen saksalaisilla nauttinut.


      • Tyhjänhöpöttäjä kirjoitti:

        Tapansa mukaisesti tojohönö ohittaa todellisuuden täysin. TojoHybridin huoltaminen maksaa 40% enemmän kuin vastaavan bensaturbon.

        TM 60.000km kestotestin huoltokulut
        Golf:
        30 - 254€
        60 - 507€
        Yht: 761€
        Auris:
        15 - 231€
        30 - 335€
        45 - 173€
        60 - 329€
        Yht: 1.068€

        Reilun 20 vuoden korjauskustannukseni volsuissa ovat huomattavasti pienenemmät kuin tuo ero 60.000km huolloissa. Katsastuksessa kaikki autoni ovat menneet ekalla läpi. Aina.
        Olen säästänyt pitkän pennin kun en ole tojoon sortunut. Puhumattakaan siitä kuinka paljon parempaa kyytiä olen saksalaisilla nauttinut.

        DSG-vaihteiston öljynvaihdon hinta 395 euroa puuttuu noista Vw:n hinnoista.


    • Itse olen ajellut Hondan Hybridillä. Talvisin kulutus ihan bensa-auton luokkaa kaupungissa. Jos auton pistää pakkasessa käyntiin niin 2 km kauppareissulla kulutus on 10,5 - tosin ajoajassa suurin osa seisoskelua parkkipaikalla ja valoissa. Kun on pihalla seissyt kosteassa jarrulevyt pääsivät ruostumaan. Katsastusmies käski uusimaan, vaikka kilometrien takia tuskin olisi tarvinnut.

      • 2 km kauppareissulla tavallinen bensa-auto kuluttaa pakkasella 20-30 l/100km. Oletko sellaista ikinä miettinyt. Ei kulutuksella ole sinun ajomäärälläsi mitään merkitystä jos kerran jarrutkin ehtivät välillä ruostumaan.


      • Aito_japsi_on_hyvä kirjoitti:

        2 km kauppareissulla tavallinen bensa-auto kuluttaa pakkasella 20-30 l/100km. Oletko sellaista ikinä miettinyt. Ei kulutuksella ole sinun ajomäärälläsi mitään merkitystä jos kerran jarrutkin ehtivät välillä ruostumaan.

        Siis huimat 0,5 l bensaa kuluu reissuun eli 75 snt rahassa. Tekeekö tiukkaa?


    • "Lexuksen 345 hv tehohybridillä, käytännössä samalla kulutuksella kuin puolta tehottomammalla haisevalla dieselillä jonka käyttö lienee kohta katkolla myös täällä Suomessa. "

      Onpa taas ahdettu paljon typeryyttä pieneen tilaan.
      Paperihevoset eivät merkkaa mitään vaan auton mitattu suorituskyky. Lexuksen rammat ponit häviävät esim 530 dieselille jossa on paperilla paljon vähemmän hevosia. Dieselien käyttö ei ole mitenkään katkolla Suomessa. Tiedät sen itsekin ja yrität vain provoilla. Heikko esitys kaikenkaikkiaan.

      • Noinko vähäistä dieseleistä tietäminen on? Suomessa ei todennäköisesti jo ensi vuonna ole yhdelläkään automerkillä myynnissä henkilöautoja, joissa on dieselmoottori. Ukomaton tietämättömyyttä tai vain pelkää päänsä seinään hakkaamista.


      • Jos todella olet tuota mieltä niin miten ison julkisen vedon olet asiasta valmis lyömään?


      • Riittääkö_massi kirjoitti:

        Jos todella olet tuota mieltä niin miten ison julkisen vedon olet asiasta valmis lyömään?

        Ei lyönyt hönö vetoa kun itsekään uskonut väittämäänsä! Nyt on jo toista vuotta tuosta ennustuksesta kulunut ja dieselien kauppa käy edelleen.
        Melkein kaikilla merkeillä on tarjota myös diesel-vaihtoehto. Uusi dieselauto onkin ympäristöteko, koska CO2-päästöt ovat sähköauton luokkaa jätteistä tehtyä dieseliä käyttäen ja hiukkaspäästöjen vähäisyys hakkaa bensamoottorit mennetullen ja vielä palatessa.


    • Dieselmoottori katoaa henkilöautoista jos ei keksitä miten päästöt saadaan kuriin. Kuorma-autot toinen juttu. Tavara liikkuu pyörillä ja diesel koneilla. Tekniikka mitä ei hetkessä korvata. Itselläni oli iso diesel, mutta vaihdoin kun trafi ja vakuutukset ajoon nähden olivat niin isot. Onhan siinä polttoaineessakin paljon veroa. Miksi vielä iso trafi?

    • Kyllä kansa tietää.

    • Ainoa asia mitä se hybridi kerryttää on pitkät jonot. Kun ei vaan osaa ajaa edes rajoitusten sallimaa nopeutta. Ohitse ei pääse rekasta kuin lentokentällä! Säästäminen sehän meitä kaikkia kiinnostaa? Oletko koskaan miettinyt mihin sitä rahaa säästää, otat varmaan arkkuun mukaan Tojotan avaimien kera?

      • Onko niitä hybridirekkojakin jo olemassa? Kai hybridirekan pystyy ohittamaan samalla tavalla kuin tavallisen. Osta tehokkaampi auto, jollet pääse.


      • Lukemisen ymmärtäminen, sekin taitaa olla yhtä vaikeeta kuin rajoitusten mukaan ajaminen? Hybridi on mopoauto, jonka liikkuminen taajamien ulkopuolella pitäisi kieltää. Eihän traktorillakaan ole asiaa moottoritielle, juurikin siksi että nopeusero on liian suuri ja aiheuttaa vaaraa. Hybridi terot kun etenevät aina alle rajoituksen ja reilusti, eli kerää jonoja ja lisää ohitus tarvetta. Taitaa Terolla olla lukemisen vaikeus, no samahan koskee jo nopeusrajoitusmerkkejä. Alinopeutta ei ole laissa, nyt sitten voi viisastella että saan ajaa sitä nopeutta mitä haluan, valitettavasti näin on. Jos ei kesäkelillä pysty ajamaan suurinta sallittua, niin riittääkö taidot tai auton ominaisuudet ollenkaan ajamaan?


    • Millään autolla ei säästä senttiäkään.

    • Mistä ne säästöt muka tulee? Juuri telkkarissa näytettiin vertailu joka kertoi että hybridi säästää jonkinverran bensaa kortteliajossa, mutta matka-ajossa bensaturbo vie vähemmän kaikilla nopeuksilla.
      Tojojen huoltaminen ja vakuttaminen on kalliimpaa.
      Persnettohommaa on tojon hybridillä ajaminen.

      • Ei oikein innosta germaanin ostaminen omalla rahalla.
        Jokunen viikko sitten oli taas A4 pajalla ja nyt pitäisi varata uusi aika kun vaihteisto ei vieläkään toimi kunnolla. Nyt nykii terävästi. Oven helinästäkään ei päästy vielä eroon.

        Ei jaksa näitä perusjuttuja. Oma aikaa menee vaikka kuinka paljon.

        Jatkuva pajalla käyminen nostaa kuluja aika paljon. Bemri oli samanlainen ongelma (eri syystä)ja Skoda oli kaikkein pahin. En oikein teidä mikä Superbista (2-korinen) ei hajonnut. Jopa xenon ohjainyksikkö mikä umpion sisällä, hajosi kosteuteen.


      • Kokemuksia on jokaisella omansa. Itse olen ajanut ranskalais-germaaneilla 90 luvun alusta saakka, pahimmillaan noin 40.000km/vuosi. Omalla autolla kahden vuoden poikkeusta lukuunottamatta. Korjauskustannuksiksi koko aikana on tullut kaksi vaihdettua vesipumppua.
        On ikävä kuulla että sulla on ollut noin paljon ongelmia autojen kanssa. Pyöräkulmien ja vaihteiston jatkuvaa säätämistä yms. vaivaa.

        Uskon että tojokin olisi huoleton peli, En kuitenkaan ole valmis uhraamaan suorituskykyä, ajettavuutta ja ergonomiaa jotta saisin ajaa varmatoimisella Tojolla. Varsinkin kun eurooppalaisten korjauskustannukset vuositasolla ovat olleet luokkaa yksi konjakkipullo.


    • Toyotan hybridi todellakin kerryttää suuret säästöt vuodessa. Juri nuo asiat tuovat ne tärkeimmät säästöt. Aloituksessa mainituista syistä amerikkalaisessa tutkimuksessa Priuksen ylläpitokulut olivat hiukean alhaiset.

      https://www.is.fi/autot/art-2000001205568.html

      • Prius on törkeän ylihintainen laiska kajakki. Sen hankintahinta on usean tuhat euroa korkeampi kuin samankokoisten paljon parempien ja suorituskykyisempien autojen. Kyllä tuon ymmärtää myös kuluttaja. Priusia myydään muutama kappale vuodessa ja hyvästä syystä. Siinä ei saa mitään vastinetta rahalleen.


      • kansa.tietää.paremmin kirjoitti:

        Prius on törkeän ylihintainen laiska kajakki. Sen hankintahinta on usean tuhat euroa korkeampi kuin samankokoisten paljon parempien ja suorituskykyisempien autojen. Kyllä tuon ymmärtää myös kuluttaja. Priusia myydään muutama kappale vuodessa ja hyvästä syystä. Siinä ei saa mitään vastinetta rahalleen.

        Ladattavia autoja on myyty tietysti vähemmän kuin vanhanaikaisia pelkällä polttomottorilla varustettuja autoja. Prius tuli myyntiin vuosi sitten toukokuussa ja 12 kk:n aikana niitä on myyty 118 autoa. Aivan hyvä määrä. Toukokuun lukema onkin sitten kova.


      • ÄläValehtele kirjoitti:

        Ladattavia autoja on myyty tietysti vähemmän kuin vanhanaikaisia pelkällä polttomottorilla varustettuja autoja. Prius tuli myyntiin vuosi sitten toukokuussa ja 12 kk:n aikana niitä on myyty 118 autoa. Aivan hyvä määrä. Toukokuun lukema onkin sitten kova.

        6, 9, 8, 4, 4, 3, 3, 4, 5, 9, 7, 3.

        Tuossa Priusin edellisten 12 kuukauden myyntimäärät Trafin tietokannasta. Viimeisenä Toukokuu 2018.
        Jos pitää lukemaa kolme kovana niin mikäs siinä sitten.


      • kansa.tietää.paremmin kirjoitti:

        Prius on törkeän ylihintainen laiska kajakki. Sen hankintahinta on usean tuhat euroa korkeampi kuin samankokoisten paljon parempien ja suorituskykyisempien autojen. Kyllä tuon ymmärtää myös kuluttaja. Priusia myydään muutama kappale vuodessa ja hyvästä syystä. Siinä ei saa mitään vastinetta rahalleen.

        Prius ei ole laiska eikä ylihintainen. Prius on eniten myyty hybridi koko maailmassa ja siinä saa erinomaisen vastineen rahoilleen.


    • Täälä näkyy olevan lapsellinen toinenkin ketju, joka sivuutta aloittajan tässä esittämät totuudet.

    • Hybridien jarrulevyt eivät ole kirkkaita kun niitä ei käytetä jarrutettaessa.

      • Ole nyt lopultakin mies eikä marjanpoimija, Pentti. Etkö käsitä itse kuinka lapsellisia kommentteja täällä viljelet koko ajan. Tänäänkään ei 100 kappaletta taida riittää.


      • Pentille kirjoitti:

        Ole nyt lopultakin mies eikä marjanpoimija, Pentti. Etkö käsitä itse kuinka lapsellisia kommentteja täällä viljelet koko ajan. Tänäänkään ei 100 kappaletta taida riittää.

        Joku sekoaa Tojoista, joku Penteistä, yksi molemmista.


    • Tuolla toisaalla vain valetta pukkaa. Aloittaja kirjoitti totuuden.

    • Televisiostanä näimme miten Toyotan hybridi kuluttaa matka-ajossa enemmän kuin bensaturbo. Lisäksi TM:n kestotesti kertoi kuinka tojon hybridi on 40% kalliimpi huoltaa kuin VW.
      TM 60.000km kestotestin huoltokulut
      Golf:
      30 - 254€
      60 - 507€
      Yht: 761€
      Auris:
      15 - 231€
      30 - 335€
      45 - 173€
      60 - 329€
      Yht: 1.068€

      Ja jos haluaa oikeasti säästää rahaa ja ajatella ympäristöä niin ostaa VW:n kaasuversion. Aivan ylivoimainen tojon mukahybrideihin nähden joka suhteessa. Lukekaapa uudesta TM:stä kustannusvertailu. Eikä tarvitse ajaa hirveän näköisellä tuhnulla.

      VW:llä on monta vaihtoehtoa kun tojolla on vain yksi yli 20 vuotta vanha konsepti.

      • Vw:llä ei ole oikeasti yhtään vaihtoehtoa Toyotalle. Laatuero Toyotan hyväksi on niin valtava. Hybridiharjoitelmat, Tsi, ja Dsg ovat etunenässä kun paskimpia viritelmiä mietitään. Tekniikkaa jolla ei tee mitään.


      • Tojota-trollipojulle kirjoitti:

        Vw:llä ei ole oikeasti yhtään vaihtoehtoa Toyotalle. Laatuero Toyotan hyväksi on niin valtava. Hybridiharjoitelmat, Tsi, ja Dsg ovat etunenässä kun paskimpia viritelmiä mietitään. Tekniikkaa jolla ei tee mitään.

        On kiva että sinulla on mielipide asiasta. Se nyt vaan on täysin arvoton. Anonyymi mielipide nettipalstalla ei oikeasti ole paskankaan arvoinen. Nämä asiat mitataan aina rahassa.

        Nämä ovat faktat:
        Toyotalla ei ole yhtään kaasuautoa, VW:llä on
        Toyotalla ei ole yhtään sähköautoa, VW:llä on
        Toyotalla on on yksi Plugin, VW:llä useita

        Suomalaiset ovat tänäkin vuonna valinneet omakseen VW:n valmistaman auton yli kaksi kertaa useammin kuin Tojon. Näin on menty jo monta vuotta. Trafi kertoo totuuden.

        https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/ensirekisteroinnit.


      • faktat.puhuvat kirjoitti:

        On kiva että sinulla on mielipide asiasta. Se nyt vaan on täysin arvoton. Anonyymi mielipide nettipalstalla ei oikeasti ole paskankaan arvoinen. Nämä asiat mitataan aina rahassa.

        Nämä ovat faktat:
        Toyotalla ei ole yhtään kaasuautoa, VW:llä on
        Toyotalla ei ole yhtään sähköautoa, VW:llä on
        Toyotalla on on yksi Plugin, VW:llä useita

        Suomalaiset ovat tänäkin vuonna valinneet omakseen VW:n valmistaman auton yli kaksi kertaa useammin kuin Tojon. Näin on menty jo monta vuotta. Trafi kertoo totuuden.

        https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/ensirekisteroinnit.

        Toyotia on rekisteröity tänä vuonna kaikkein eniten kuten viime vuonnakin ja 1100 auto enemmän kuin mitään muuta ritsaa.


    • Hybridit tulevat todella edulliseksi ja vuosittaiset vähäpäästöisten hybridien hinnat tippuvat koko ajan.

    • Köyhille jo kymppikin on iso raha. Rikkailta ei auton bensankulutus yöunia vie.

    • Näyttäkää minulle auto, jolla säästää rahaa !!!!!!

    • Liian uutuus, diesel-hybrid, nyt on Terillä ihmettelemässä.

    • Joo, tuleehan se, kun suomalaiset ostavat jopa Yaris Hybridejä perheautoksi vaikka tarve olisi ihan muunkokoisissa ja -hintaisissa autoissa.

    • Hybridien ylläpitokulut ovat todella pienet ja pienten päästöjen vuoksi ne ovat edullisia hankkia.

      • Jaahas. Taas tätä tojofaktaa jota ei perustella mitenkään. Pelkkä tyhjää diipadaapaa uskon pönkittämiseksi.
        Tässä tyhjän toistamisessa terot ovat omaa luokkaansa.
        Luepa tuosta alta mitä asiasta ymmärtävät kirjoittavat. Heillä on myös perustelut väitteilleen. Ei pelkkää höpinää.


      • Ai niinku Volkkarin dieseleihin verrattuna, vai?


      • Pentillä_menee_heikosti kirjoitti:

        Ai niinku Volkkarin dieseleihin verrattuna, vai?

        Aika pelle väistö-yritys. Luepa ajatuksella tuo juttu. Siinä puhutaan aivan eri jutuista kuin dieseleistä tai automerkeistä. Oikeasti järkevää ajattelua eikä epätoivoista provosointia.
        On selkeä ero kun kirjoittaja haluaa jakaa tietoa eikä vain perseillä.


    • Yllä oleva tekstin kirjoittaja on aivan oikeassa, tuon siis, joka paljasti perseilijän.
      Jutussa verrattiin vain ekoautoja toisiinsa.
      Siinä ei ladattava hybridi oli kuin dieselgate volkkari, kun tässä perseilijä kerran volkkarin taas kerran mainitsi.

    • Hybridi kerryttää suuret säästöt vuodessa ja hankinta hinta on alhaisen veron ja pienten päästöjen vuoksi edullinen.

      • Taas höpötystä ilman mitään faktaa. Kun katsoo hinnastosta niin hybridi Auris on kalliimpi kuin TSI Golf. Ja kuten telkkarissa näytettiin niin TSI on sekä suorituskykyisempi että vie vähemmän bensaa matka-ajossa.
        Prius maksaa reilut 35.000 euroa ja sillä rahalla saa paljon parempia autoja. En jaksa alkaa edes luettelemaan. Juuri tämän takia Priusia ostetaan alle tusina per kuukausi. Ei kansa niin tyhmää ole.


      • hybridihuijaus.paljastui kirjoitti:

        Taas höpötystä ilman mitään faktaa. Kun katsoo hinnastosta niin hybridi Auris on kalliimpi kuin TSI Golf. Ja kuten telkkarissa näytettiin niin TSI on sekä suorituskykyisempi että vie vähemmän bensaa matka-ajossa.
        Prius maksaa reilut 35.000 euroa ja sillä rahalla saa paljon parempia autoja. En jaksa alkaa edes luettelemaan. Juuri tämän takia Priusia ostetaan alle tusina per kuukausi. Ei kansa niin tyhmää ole.

        Ai
        miksi ihmiset kirjoittelee TSI ja TFSI keskikulutuksen olevan 8-10l/100km käytännössä
        mikä on oikeaa tietoa
        eli kuluttaako VW autot kaupunkiajossa jopa 12l/100km ?


      • seataudiskodaVWsama kirjoitti:

        Ai
        miksi ihmiset kirjoittelee TSI ja TFSI keskikulutuksen olevan 8-10l/100km käytännössä
        mikä on oikeaa tietoa
        eli kuluttaako VW autot kaupunkiajossa jopa 12l/100km ?

        Ei ihmiset vaan valehtelevat Tojouskovaiset.


    • Ja kun muistetaan Autohullujen kulutustesti jossa Auris kulutti enemmän kuin tehokas ja hiljainen Skoda Octavia, niin voidaankin jo tällä pelkästään kyseenalaistaa tuo koko aloitus. Otetaan mukaan vielä huolto kustannukset, niin johan meni laskelmat persiilleen ja pahasti.

    • Hybridillä ajava kilauttaa joka ilta 1 euron lippaaseen, ei enempää.

      • Vain laskutaidottomat uskovat tuohon.
        Jos vertaa esim TSI Golfia ja Aurista niin Auriskuskille ei jää mitään lippaaseen laitettavaa. Auris on kalliimpi ostaa, kalliimpi huoltaa, kalliimpi vakuuttaa ja Golf todettiin juuri vievän vähemmän bensaa matka-ajossa kuin Auris.
        Kaikki kulut yhteenlaskien Golf on edullisempi ajaa ja tietenkin autona päätään pidempi kuin Auris. Tojon hybriditekniikka on vanhenutnut eikä pärjää nykyisille bensturboille.


      • parempi.halvempi kirjoitti:

        Vain laskutaidottomat uskovat tuohon.
        Jos vertaa esim TSI Golfia ja Aurista niin Auriskuskille ei jää mitään lippaaseen laitettavaa. Auris on kalliimpi ostaa, kalliimpi huoltaa, kalliimpi vakuuttaa ja Golf todettiin juuri vievän vähemmän bensaa matka-ajossa kuin Auris.
        Kaikki kulut yhteenlaskien Golf on edullisempi ajaa ja tietenkin autona päätään pidempi kuin Auris. Tojon hybriditekniikka on vanhenutnut eikä pärjää nykyisille bensturboille.

        No miksi VW myös kehittää hybridiä?


      • hskodatuleeVW kirjoitti:

        No miksi VW myös kehittää hybridiä?

        VW:n hybridit ovat täysin erilaisia kuin Tojon vanhentunut tekniikka. VW:n hybridit ovat ladattavia. VW:llä on myös KERS-järjestelmä, jota jotkut nimittävät kevyt-hybridiksi. Minusta typerä ja harhaanjohtava nimitys.

        Rautalangasta: VW:llä on paljon edistyneempiä ratkaisuja kuin Tojolla eikä VW tule tekemään toyotan kaltaisia "itselataavia" tekeleitä.


      • Miksi sitten Golf kuluttaa bensalla ajettaessa reilusti enemmän kuin Tojo? Näin TMn vertailussa? Onko suurempi kulutus edistyksellisyyttä?

        Jos katsoo firmojen tekniikanluotettavuutta niin tuossa hybridi Golfissa on DSG ja TSI kone vaikka kone onkin nyt sitten vaihdettu hihnalla pyöriväksi niin sen luotettavuus ei välttämättä ole silti kovin kummoinen. AIkoinaan VW siirtyi hihnasta ketjuun koska ketjun sanottiin olevan luotettava ja huoltovapaa. Tojon hybridin voimalinja taas on aidosti luotettava. Myös akut oikeasti kestää hyvin pitkään. GOlfin akkuejen kestosta ei osaa vielä sanoa mitään.

        Edistyksellisyydestä on paha sanoa mitään jos vehkeet hajoaa käsiin ja jos kulutus ei kuitenkaan ole mitä voisi odottaa.

        ITse olen saanut pikkuhiljaa tarpeeksi Ingostadilaisesta kehittyneesä tekniikasta. Kaippa VW sitten osaa tehdä asiat paremmin kuin konsernisisar jos VW kerran on niin ylimaallisen hyvä. Ingolostadissa eivät ainakaan osaa.


    • Säästö ei kerry ainoastaan polttoaineen pienestä kulutuksesta.

    • Sinäkö halusit, että minä nostan tämän taas uudelleen esiin?

      • Niin se taas halusi.


    • Ovatko keskipalkkaiset eli 2600 €/kk tienaavat niitä hybridien ostajia, jos pitävät jo muutamaa satasta suurena säästönä?

      • Ei se raha vaan se ympäristö.


    • Vain Suomessa kuvitellaan, että yksityiskäytössä hybridiautolla säästää oikeasti rahaa. Muualla valintaperusteet ovat ihan muut. Esimerkiksi USA:ssa hybridiautoa pidetään noin 6 vuotta ja sitten vaihtoon vaikka laskennallinen takaisinmaksuaika heidän polttoainehinnoillaan olisi vähän yli 8 vuotta (esimerkkiauto Camry Hybrid).

      • Ei täällä Suomessa mitään kuvitella. Kaikki on faktaa. Ei kuvitelmaa.


      • Totuusontämä kirjoitti:

        Ei täällä Suomessa mitään kuvitella. Kaikki on faktaa. Ei kuvitelmaa.

        Okei, okei, te Toyotan omistajat olette ainoita, jotka säästävät autoillaan ajamalla rahaa. Taitaa se säästäminen valitettavasti näkyä myös muillakin jokapäiväisen elämisen alueilla.


    • Toyotan kulut ovat pienet. Aloitus osoittaa sen selvästi. Tuohon ei ole mitään vastaan väittämistä.

    • Älä valehtele. Tunnusta totuus.

    • Toyotan pienet kulut näkyy muiden merkkien pienentyneenä myyntinä. Pääasia että menee samaan suuntaan.

      • Trafin kertoo että Tojon myynti on laskenut ja että kuluttajat ostavat VW:n valmistamia autoja yli kaksi kertaa enemmän kuin Tojon. Tässä pari faktaa.
        Turhaan pyristelet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Trafin kertoo että Tojon myynti on laskenut ja että kuluttajat ostavat VW:n valmistamia autoja yli kaksi kertaa enemmän kuin Tojon. Tässä pari faktaa.
        Turhaan pyristelet.

        Toukokuussakin rekisteröitiin 221 Toyotaa enemmän kuin kakkonen eli Skoda eikä Vw, vaikka myynnissä Toyotalla oli vain puolet malleista malliuudistusten vuoksi.

        http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2019


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toukokuussakin rekisteröitiin 221 Toyotaa enemmän kuin kakkonen eli Skoda eikä Vw, vaikka myynnissä Toyotalla oli vain puolet malleista malliuudistusten vuoksi.

        http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2019

        Katsot asiaa hyvin pienen reiän läpi. Merkkinä toki toyota on ykkösenä noin viidentuhannen luvulla.
        Samaan aikaan VW:tä on ostettu yli 10.000 neljän eri merkin alla. Löikö mörkö sisään? VW on se suurin mörkö.


    • Ford Mondeo on nyt saatavana Toyotan hybridi voimalinjalla. Uudessa Mondeo Hybridissä on sekä perinteinen polttomoottori että sähkömoottori. Järjestelmä vaihtaa automaattisesti voimanlähteestä toiseen tai käyttää molempia, jotta tehon ja taloudellisuuden paras yhdistelmä saavutetaan. Jarrutusenergian talteenottojärjestelmä hyödyntää jopa 90 % energiasta, joka normaalisti menee jarrutuksessa hukkaan, ja käyttää sitä korkeajänniteakun lataamiseen.

      • Toyohörhö hakee sopivat verrokit , niin voihan niistä saada laskennallista säästöä ja kun vielä lisää siihen teoreettiset ja ihan omasta päästään jotain jarrujen mahdollisia huoltoja niin voi sillä pettää itseään oikein huolella. Tosin Toyota on todettu kovin vikaiseksi autoksi esim. Briteissä jossa on tutukittu autojen todellisia vikaantumisisen ja ongelmien määriä. Mainittakoon, että Skoda on esimerkin tilastossa todella mallikelpoinen automerkki.
        https://www.dailymail.co.uk/money/cars/article-7011579/The-car-brands-suffer-problems-REVEALED.html


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toyohörhö hakee sopivat verrokit , niin voihan niistä saada laskennallista säästöä ja kun vielä lisää siihen teoreettiset ja ihan omasta päästään jotain jarrujen mahdollisia huoltoja niin voi sillä pettää itseään oikein huolella. Tosin Toyota on todettu kovin vikaiseksi autoksi esim. Briteissä jossa on tutukittu autojen todellisia vikaantumisisen ja ongelmien määriä. Mainittakoon, että Skoda on esimerkin tilastossa todella mallikelpoinen automerkki.
        https://www.dailymail.co.uk/money/cars/article-7011579/The-car-brands-suffer-problems-REVEALED.html

        Premium autoista Toyota oli parempi kuin Audi, BMW, Mercedes Benz , Jaguar tai Land Rover. Yhden litran mopoautot painii omassa sarjassaan.


    • Toyotilla on aina luokkansa suurimmat ylläpitokulut.

      • Ja huonoin suorituskyky , ajo-ominaisuudet ja matkustusmukavuus.


    • Säästän laskujeni mukaan 3000 Eur vuodessa kun siirryin 2l bensaturbosta 1.8l hybridiin. Ajan n 30tkm vuodessa pääasiassa talvikuukausina ja noin puolet kaupungissa. Minulle tärkeää on pieni kulutus ja pienet päästöt, siksi valitsin Corolla Sedan Hybridin.

      • Valehtele äidillesi, älä meille. Matematiikka ei taida olla ihan hallussa.


      • Mitä kulutuslukemia olet käyttänyt säästöä laskiessasi? Tuollaisen säästön saavuttaminen vaatii että kulutus pienenisi suuruusluokkaa 7 l/100km.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kulutuslukemia olet käyttänyt säästöä laskiessasi? Tuollaisen säästön saavuttaminen vaatii että kulutus pienenisi suuruusluokkaa 7 l/100km.

        Corolla Hybrid 4 litraa ja ed. 2 l bensaturbo 10 litraa sadalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Corolla Hybrid 4 litraa ja ed. 2 l bensaturbo 10 litraa sadalla.

        Sun bensaturbo on ollut rikki.

        Ei maantiellä kymppiä mene mitenkään.

        Ja vaikea on uskoa että ajaisit 33tkm vuodessa kaupunkiajoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sun bensaturbo on ollut rikki.

        Ei maantiellä kymppiä mene mitenkään.

        Ja vaikea on uskoa että ajaisit 33tkm vuodessa kaupunkiajoa.

        Uudessa Tuulilasin testissä Uusi VW Tiguan 1.5 bensaturbo kulutti kaupungissa 8 litraa sadalla. Varmaan kone paskana vai mitä ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Corolla Hybrid 4 litraa ja ed. 2 l bensaturbo 10 litraa sadalla.

        Ei vaikuta uskottavalta.

        Bensaturbo vie maantiellä luokkaa 6-7 l/100km, enintään 8 l/100km jos kyse on noin Corollan kokoluokan tämän vuosituhannen autosta. Jos ajoprofiili on 50/50 kaupunki/maantie, pitäisi kaupungissa mennä 12-13 l/100km jotta keskikulutus menee kymppiin. Tuo 12-13 l/100km menee vain jos ajaa talvella kylmällä koneella lyhyitä 1-2 km pätkiä ja tuo taas ei ole ajoprofiilillasi mahdollista kun kilsoja tulee useampi tuhat/kk.

        Toinen puoli on se että ympärivuotisessa ajossa, varsinkin talviajasta johtuen, ei hybridillä pääse 4 l/100km keskimääräiseen kulutukseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Corolla Hybrid 4 litraa ja ed. 2 l bensaturbo 10 litraa sadalla.

        Puhut täyttä paskaa. Hybridillä et talvella pääse alle 5,5 litran. Yritä poju uutta alotusta jotenkin muulla tavalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhut täyttä paskaa. Hybridillä et talvella pääse alle 5,5 litran. Yritä poju uutta alotusta jotenkin muulla tavalla.

        Näin kirjoitin ja siinä pysyn:
        "Säästän laskujeni mukaan 3000 Eur vuodessa kun siirryin 2l bensaturbosta 1.8l hybridiin. Ajan n 30tkm vuodessa pääasiassa talvikuukausina ja noin puolet kaupungissa. Minulle tärkeää on pieni kulutus ja pienet päästöt, siksi valitsin Corolla Sedan Hybridin".

        Ennen ajoin nastarenkailla, nykyään kitkoilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhut täyttä paskaa. Hybridillä et talvella pääse alle 5,5 litran. Yritä poju uutta alotusta jotenkin muulla tavalla.

        Varmasti pääsen Corolla Hybridillä alle tuon 5,5 l/100km myös talvella. Ei minkäänlainen ongelma.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti pääsen Corolla Hybridillä alle tuon 5,5 l/100km myös talvella. Ei minkäänlainen ongelma.

        Joo mutta siihen aiemmin mainitsemaasi neljän litran keskikulutukseen et pääse.


    • Olisihan se mukavaa jos olisi varaa ostaa uusi upea Toyota Camry Hybrid.
      Mutta kun ei vaan ole.Ei varaa ostaa omaksi eikä leasing sopimuksella.

    • Tämä aloitus se on karvas totuus.

    • Itse olen kaiken tuon kokenut, mitä aloituksessa sanotaan. Hybridi on edullinen auto.

    • Hybridi voittaa kaikki. Aivan kaikki.


    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruotsin linja ihmetyttää maailmalla

      "– Tämä on hullu kokeilu 10 miljoonalla ihmisellä. Kertokaa edes, miksi teemme tämän. Minusta tuntuu tällä hetkellä, että meitä johdetaan kuin lammasl
      Maailman menoa
      403
      11892
    2. Suomalaisten eristäytyminen näkyy jo koronatartuntatilastossa

      Hyvä juttu. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/be78bc0b-4a82-4fd2-a82b-15ffa09761da
      Maailman menoa
      204
      8765
    3. Hesburgerin omistaja vaatii valtiota korvaamaan

      kaikki liiketappionsa koronavirustilanteessa eli riihikuivaa rahaa heti. https://www.iltalehti.fi/talous/a/ca6b4409-671c-4de2-b1d0-ad8d511d043c
      Maailman menoa
      466
      4664