Rengaspainen anturit

tee-se-itse

Voiko anturit päivittää Opelissa itse. Näytön valikosta löytyy järjestelmä mutta miten se nollataan?

24

14734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soitaWattuOpelille

      Käyttöohjekirja kertoo jos se on mahdollista ja jos luetun ymmärtäminen on hankalaa, niin voithan aina soittaa merkkiliikkeeseen, sieltä löytyy se varma tieto eikä tarvitse arvailla.

      • tee-se-itse

        Luetun ymmärtämisessä ei ongelmaa vaan auton systeemi ei taida olla enää kunnossa. Renkaiden vaihdon jälkeen painenäytöt katosivat näytöstä aivan kuin renkaissa ei olisi lainkaan ilmaa, vaikka ne on tarkistettu. Autoa on jo käytetty huollossa (ei merkkihuollossa) eikä sielläkään päivitys onnistunut.
        Paras ratkaisu olisi poistaa koko toiminta koska se on itselleni tarpeeton. Osaan tarkistaa rengaspaineet itse säännöllisesti.


      • KysyVaanOpelilta

        Ai kun nuo kunnolliset anturit on mukavia kun ei tarvitse kuin näytöstä katsella jokaisen renkaan paineet, eikä tarvitse arpoa huoltiksilla paineita loskassa ja paskassa.


      • TPMS_auttaa
        tee-se-itse kirjoitti:

        Luetun ymmärtämisessä ei ongelmaa vaan auton systeemi ei taida olla enää kunnossa. Renkaiden vaihdon jälkeen painenäytöt katosivat näytöstä aivan kuin renkaissa ei olisi lainkaan ilmaa, vaikka ne on tarkistettu. Autoa on jo käytetty huollossa (ei merkkihuollossa) eikä sielläkään päivitys onnistunut.
        Paras ratkaisu olisi poistaa koko toiminta koska se on itselleni tarpeeton. Osaan tarkistaa rengaspaineet itse säännöllisesti.

        Kyllähän ne näytöstä katoavat jos renkaat vaihtuvat alta. Miksi ihme tässä on? Vie auto rengasliikkeeseen tai hanki koodaustyökalu netistä.
        Systeemi on turha mutta mukava ja osalle tarpeellinen - aina ei voi luottaa siihen, että renkaat olisi hyvässä kunnossa ja paineessa.


      • tee-se-itse

        Aika vähän tästä järjestelmästä on auton omistajia infottu joten ihmeitä tulee vastaan. Koetin löytää koodaustyökalun googlettamalla, ei yhtään osumaa vain vinkkejä rengasliikkeisiin jotka voivat velottaa päivityksestä ties mitä 20 - 100 euron väliltä. Arvatenkin velotuksetta jos käyttää rengasliikettä renkaiden vaihtoon.

        Koska järjestämä ei osaa nollata omin päin jätän päivityksen tekemättä ja laitan musta teipin merkkivalon päälle. Vähän naurettava keino mutta niin on myös tämä EU direktiivi. Tarpeetonta holhousta sillä kyllä kuskit huomaavat auton käytöksestä jos joku rengas on vajaa.


      • TyhmäSäästäTurvasta

        Suurin osa kuskeista ei taatusti tunne jos joku rengas on liian vajaa, vasta sitten kun se on todella tyhjä huomaavat ja silloin rengas voi olla paskonut itsensä. Jo 1 barin vaje tekee autosta vaarallisen tiukassa tilanteessa.


      • HaeOikein
        tee-se-itse kirjoitti:

        Aika vähän tästä järjestelmästä on auton omistajia infottu joten ihmeitä tulee vastaan. Koetin löytää koodaustyökalun googlettamalla, ei yhtään osumaa vain vinkkejä rengasliikkeisiin jotka voivat velottaa päivityksestä ties mitä 20 - 100 euron väliltä. Arvatenkin velotuksetta jos käyttää rengasliikettä renkaiden vaihtoon.

        Koska järjestämä ei osaa nollata omin päin jätän päivityksen tekemättä ja laitan musta teipin merkkivalon päälle. Vähän naurettava keino mutta niin on myös tämä EU direktiivi. Tarpeetonta holhousta sillä kyllä kuskit huomaavat auton käytöksestä jos joku rengas on vajaa.

        Etsit väärästä paikasta. Amazon ja kiinakaupat myyvät laitteita halvalla....
        https://www.amazon.com/Tire-Pressure-Monitoring-Systems-TPMS/b?ie=UTF8&node=2201763011
        Opel clubin sivuilta löytyy ainakin yksi kiinakaupan toimiva malli ja linkki....


      • Anonyymi

        Miksi aina tähän sävyyn?!


      • Anonyymi
        tee-se-itse kirjoitti:

        Aika vähän tästä järjestelmästä on auton omistajia infottu joten ihmeitä tulee vastaan. Koetin löytää koodaustyökalun googlettamalla, ei yhtään osumaa vain vinkkejä rengasliikkeisiin jotka voivat velottaa päivityksestä ties mitä 20 - 100 euron väliltä. Arvatenkin velotuksetta jos käyttää rengasliikettä renkaiden vaihtoon.

        Koska järjestämä ei osaa nollata omin päin jätän päivityksen tekemättä ja laitan musta teipin merkkivalon päälle. Vähän naurettava keino mutta niin on myös tämä EU direktiivi. Tarpeetonta holhousta sillä kyllä kuskit huomaavat auton käytöksestä jos joku rengas on vajaa.

        Hei
        Onko kellään Opel Astra rengasanturi lukulaitetta että saa rengastunnisteen pois päältä ?
        Onko kellään sytytyspuola 7napaista bensa kone 2015 J malli OPEL ASTRA SPORTS TOURER ?
        Asialliset vastaukset 0449857328 Maria


    • pompotti1

      Kuittaa napista renkaiden vaihdon jälkeen
      aja jonkun matkaa niin nopeusanturit kuittaa renkaiden vaihdon
      tapahtuneeksi,
      Näin jos on Passiivinen valvonta,eli ei venttiileissä se on aktiivinen.

    • 0opeli

      Tää opelin systeemi on aivan järjetön.Tällä työkalulla saa ohjelmoitua anturit.EL-50448 OEC-T5 saa tilattua hintaan 12€>ylöspäin.

      • tee-se-itse

        Kiitos. Vihdoinkin jotain tietoa, vaan myykö tuota työkalua kukaan suomessa?
        [Ship from UK] El-50448 Auto-rengaspaineanturi TPMS-aktivointityökalu OEC-T5 Gm-sarjan ajoneuvoon


      • Anonyymi
        tee-se-itse kirjoitti:

        Kiitos. Vihdoinkin jotain tietoa, vaan myykö tuota työkalua kukaan suomessa?
        [Ship from UK] El-50448 Auto-rengaspaineanturi TPMS-aktivointityökalu OEC-T5 Gm-sarjan ajoneuvoon

        Hei
        Käykö sama työkalu OPEL ASTRA SPORTS TOURER 2015 J MALLI ?


    • 0opeli

      Länsiautosta saa kaliiseenhintaan.Varmaankin muiltakin opel kauppiaalta.

    • järjetöntä

      Tämä on autonvalmistajien lobbaustyön tulos saavat rahastaa merkkiliikkeissä käynnistä 2x25€/vuosi

    • Anonyymi

      Tämän keskustelun perusteella sain käsityksen, että ei voi helposti itse päivittää. Tähän ihan fiksuun kysymykseen tuli monta vähemmän fiksua ja joku ok vastaus. Osa tyypilliseen tapaan täysin aiheen vierestä.

      • Anonyymi

        Ainoat järkevät vastaukset on: lue ohjekirja ja jos ei onnistu niin auto viedään merkkiliikkeeseen.


      • Anonyymi

        Tuon nollauslaitteen saa netistä tilattua EU:sta n. 10 € hintaan toimituskuluineen ja Kiinasta vähän halvemmalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon nollauslaitteen saa netistä tilattua EU:sta n. 10 € hintaan toimituskuluineen ja Kiinasta vähän halvemmalla.

        Nollaus onnistuu tuolla laitteella tosi helposti, mutta joutuu tietysti tekemään aina renkaiden vaihdon yhteydessä. Järjestelmästä on kyllä ihan todellista hyötyä. Itsellä se varmasti pelasti yhden renkaan ja melko varmasti alumiinivanteen. Systeemi hälytti, kun olin metsätiellä kolmenkymmenen kilometrin päässä lähimmältä pikitieltä. Alkoi paine yhdessä renkaassa laskea ja näyttöä seuraamalla tiesi, milloin pysähtyä painamaan sähköpumpulla ilmaa renkaaseen. Viisi kertaa piti lisätä ennen kuin olin kumikorjaamolla. Niin, tietenkään ei ollut vararengasta matkassa ja olin kairassa, jossa ei ollut kännykässä kenttää.


    • Anonyymi

      Rengaspaineiden valvontajärjestelmä on jossakin malleissa aktiivinen joten sitä ei voi nollata vaan se vaatii että molemmissa rengassarjoissa on anturit. Sitten kun paineet on tasaset ja oikeat valo sammuu itsestään. Rengaspaineet voi kyllä tarkistaa ajotietokoneelta mutta aktiivisessa järjestelmässä niitä ei varmaankaan voi nollata ellei renkaissa ole niitä antureita.

      Esim. Itselläni ei ollut edellinen omistaja laittanut talvirenkaiden yhteydessä antureita joten talvella itselläni syttyy se valo ja sammuu un vaihtaa kesärenkaat.

      Eroon pääset tuosta kun seuraavan kerran tulee renkaanosto eteen niin sano että tarvitset niihin myös rengaspaine anturit. Tympeäähän se on kuin se maksaa extraa mutta eipähän tarvi sitten ylimääräisiä valoja katsella.

      • Anonyymi

        Käsittämätöntä eurostoliiton kusetusta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Voisikohan eeuusta tulla vielä jotain typerämpää maksettavaa ja täysin turhaa?


      • Anonyymi

        Pystyykö yllä mainitulla laitteella pystyy ottamaan aktivoinnnin pois päältä myös kun rengaissa ei ole anturia ? Käykö laite kaikkiin OPEL ASTRA MERKKEIHIN ?
        Minulla on opel astra sports tourer 2015 J malli ?
        Tiedosta kiitollinen Lady kysyy ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4698
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4223
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2795
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      213
      1835
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1367
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1243
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1222
    Aihe