Usea hahmo liikkeelle ruuduittain

Olisi projekti, jossa 7 hahmoa liikkuu vaakasuunnassa 0 tai 1 tai 2 ruutua kerrallaan. Lopussa maali. Helppo kontrollointi esim. Nuolinäppäimet eteen ja taakse. Eteneminen tapahtuu täysin ulkoisten saavutusten perusteella, joten peliä kontrolloidaan niiden saavutusten perusteella. Mikä olisi helpoin koodauskieli/softa? Nimim. Silloin viimeksi kun oli Basic....
Ilmoita

Helpoin on varmaan raapustaa vihkon reunaan ja plärätä sitä.
Ilmoita
Ehdotan Pythonia. Helppo ja selkeä kieli. Käytän JetBrains PyCharm ide:ä. Grafiikoita voi pyöritellä Pygame kirjastolla. Sillä onnistuu myös näppäinten luku.
1 VASTAUS:
En suosittaisi Pythonia jos ruudunpäivityksen nopeus pitää olla noin 1000FPS.
+Lisää kommentti
Ihmettelen miksi palstan päivystävä Pascalisti ei ole vielä suositellut mitään 60-70-lukulaista ohjelmointikieltä aloittajalle.
Ilmoita
Jos halutaan tehdä esim. (natiivia) mobiilisovellusta niin vahtoehdot ovat
Swift, Go tai Pascal (delphi).
Ilmoita
Swiftiä olen pohdiskellut yhtenä vaihtoehtona. Toisekseen on toimittava ilman Flashia, joten vois olla hyvä. Ipadit on käytössä myös.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Usea hahmo liikkeelle ruuduittain

Olisi projekti, jossa 7 hahmoa liikkuu vaakasuunnassa 0 tai 1 tai 2 ruutua kerrallaan. Lopussa maali. Helppo kontrollointi esim. Nuolinäppäimet eteen ja taakse. Eteneminen tapahtuu täysin ulkoisten saavutusten perusteella, joten peliä kontrolloidaan niiden saavutusten perusteella. Mikä olisi helpoin koodauskieli/softa? Nimim. Silloin viimeksi kun oli Basic....

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta