Usea hahmo liikkeelle ruuduittain

Olisi projekti, jossa 7 hahmoa liikkuu vaakasuunnassa 0 tai 1 tai 2 ruutua kerrallaan. Lopussa maali. Helppo kontrollointi esim. Nuolinäppäimet eteen ja taakse. Eteneminen tapahtuu täysin ulkoisten saavutusten perusteella, joten peliä kontrolloidaan niiden saavutusten perusteella. Mikä olisi helpoin koodauskieli/softa? Nimim. Silloin viimeksi kun oli Basic....
Ilmianna
Jaa

6 Vastausta



Helpoin on varmaan raapustaa vihkon reunaan ja plärätä sitä.
Ilmianna
Jaa
Ehdotan Pythonia. Helppo ja selkeä kieli. Käytän JetBrains PyCharm ide:ä. Grafiikoita voi pyöritellä Pygame kirjastolla. Sillä onnistuu myös näppäinten luku.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
En suosittaisi Pythonia jos ruudunpäivityksen nopeus pitää olla noin 1000FPS.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ihmettelen miksi palstan päivystävä Pascalisti ei ole vielä suositellut mitään 60-70-lukulaista ohjelmointikieltä aloittajalle.
Ilmianna
Jaa
Jos halutaan tehdä esim. (natiivia) mobiilisovellusta niin vahtoehdot ovat
Swift, Go tai Pascal (delphi).
Ilmianna
Jaa
Swiftiä olen pohdiskellut yhtenä vaihtoehtona. Toisekseen on toimittava ilman Flashia, joten vois olla hyvä. Ipadit on käytössä myös.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Usea hahmo liikkeelle ruuduittain

Olisi projekti, jossa 7 hahmoa liikkuu vaakasuunnassa 0 tai 1 tai 2 ruutua kerrallaan. Lopussa maali. Helppo kontrollointi esim. Nuolinäppäimet eteen ja taakse. Eteneminen tapahtuu täysin ulkoisten saavutusten perusteella, joten peliä kontrolloidaan niiden saavutusten perusteella. Mikä olisi helpoin koodauskieli/softa? Nimim. Silloin viimeksi kun oli Basic....

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta