Onko ilma myrkyllistä?

pöllyssä_ilmasta

Tällä viikolla (ulkona ei niin kovin sateistakaan ole ollut, jos nimittäin ajattelis jotain talon homeongelmia esim. ulkopintojen kuten parvekkeen suhteen - punertunutta harmaata betoniseinää) asuntoon ilmaantui taas sellaista kitkerää hajua sisäilmaan. Lievempänä tällä kertaa kuin aikaisemmilla kerroilla, jolloin haju on selvästi ollut sisätiloissa tupakointiin viittaavan oloista kitkerää käryä. Mutta tätä kitkeryyttä on sitten koko päivän ja se aiheuttaa suoranaista pahoinvointia... Pahoinvointia siinä mielessä että on jotensakin tokkurainen olo, ajatus ei juokse, kurkussa tuntuu ikävää tunnetta, ikään kuin olis jotain karvoja kurkussa, pakko yskiä vaikkei siis limaa irtoakaan. Pää tuntuu raskaalta.
Ja kummallisesti se olo helpottaa, suorastaan pää kevenee ja hengitys helpottuu, kurkun karheus häviää, kun menee raikkaaseen ulkoilmaan. Mun mielestä tässä sisäilmassa on pakko olla jotain myrkkyä! Eilen ulkoa tullessa tämä sama ilman kitkeryys iski heti vastaan kun avasi talon ulko-oven, heti ala-aulassa kävi nenään.
Tämä talo on kyllä jollain tavalla sisäilmasairas! Kuten sanottu, talossa asuu ilmeisestikin henkilö(itä) jotka tupakoivat omistusasunnossaan, ja lisäksi talossa asuu (tiedettävästi) jonkun sortin huumeiden käyttäjiä! En tiedä millaista katkua jostain kannabiksesta leviää, mutta näistä kämppään tunkevista myrkyistä tosiaan menee polla raskaaksi ja ajatuskin rupeaa juoksemaan hitaammin.

1

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • x300

      Mulla on sama ongelma, varmaankin tosin eri talo. Paha haju, enkä tiedä, mistä tulee, mutta pöllähtää aika ajoin. Epäilen myös pilven polttoa, koska tulee myös makea tuoksu. Alkanut tänä syksynä. Asuntokohtaiset ilmanvaihtokoneet, eikä mistään pitäisi tulla hajua (muutenhan paineet ovat päin seiniä) - eikä muuta hajua, mm. ruokaa, tulekaan. Aiemmin tuli kylpyhuoneeseen, mutta se on nyt hävinnyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe