Suomeen luotetaan jälleen, miljardi tilauksia !

Telakkalaajennuksia

TUI Cruises -varustamo tilaa Meyer Turun telakalta vielä kaksi risteilijää. Tänään allekirjoitetun sopimuksen mukaan uudet risteilijät Mein Schiff 7 ja Mein Schiff 8 toimitetaan vuosina 2018 ja 2019.
Turun telakalla on jo tällä hetkellä tuotannossa kaksi TUI Cruisesin tilaamaa Mein Schiff -risteilijää, kaksi suurikokoista Carnival-risteilijää ja yksi vuonna 2017 valmistuva Tallinkin autolautta.
Jo aikaisemmin uutisoitiin, että Meyer Turku harkitsee jopa telakan pidennystä viimeaikaisten merkittävien laivatilausten takia.

25

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uutinen vuodelta 2015

      https://www.turku.fi/uutinen/2015-07-01_meyer-turku-rakentaa-mein-schiff-7-ja-8-risteilijat-tui-cruises-varustamolle

      • Niinja

        mitä siitä ?


      • Niinja kirjoitti:

        mitä siitä ?

        Yli kaksi vuotta vanha pankkopojan "menestys-uutinen". Niin, mitä siitä tosiaan.


    • PalstahäirikönPsyyke

      Nyt palstan keputrolli ratkastaa jo vanhoilla uutisoinneilla, sieltä kun löytyy edes hiukan positiivista joita voi väittää sipilän aikaansaannoksista.
      Nykymeno onkin sitten murheellisempaa keskustan ja Sipilän osalta.
      Valheita ja vääristelyjä vuorotellen.

    • Faktaa-pukkaa

      Nuo tilaukset Turun telakalle johtuvat lähinnä siitä, että Jan Vapaavuori elinkeinoministerinä edellisessä hallituksessa esti telakan ajautumiseen konkurssiin saamalla aikaan sopimuksen Mayerin suvun kanssa siitä, että he ostivat telakan. Sipilän hallitusta ei tuolloin ollut olemassa. Silloin hallitusvastuussa olivat Kokoomus ja SDP.

      • vastuu-pimittämisestä

        Höpö höpö.
        Vapaavuoresta huolimatta kaupat saatiin tehtyä, tosin kauppahinta täytyi julistaa salaiseksi
        öhöm....tällä kertaa.


      • kittilä.pieruut
        vastuu-pimittämisestä kirjoitti:

        Höpö höpö.
        Vapaavuoresta huolimatta kaupat saatiin tehtyä, tosin kauppahinta täytyi julistaa salaiseksi
        öhöm....tällä kertaa.

        Kukaan mitään kauppoja tee Kempeleen ketkun takia.


      • Luojankiitos
        kittilä.pieruut kirjoitti:

        Kukaan mitään kauppoja tee Kempeleen ketkun takia.

        että vällysilmä on ulkona kuvioista..


    • Pj.Riku.Aalto

      Minä tein kaupat EK:n kanssa. Möin pekkaspäivät. Raha kelpasi.

    • Hallitukseen.luotetaan

      Kyllä näitä tilauksia on tältäkin vuotta miljarditilaus, pari isoa risteilijää.
      Jos kuvilteltaisiin, että vihreät ja vasurit tulisi päämäsmäreiksi, he vetäisi tilauksensa pois.
      Velkarahalla jokunenvuosi elettäsiin sitten.

      • EiNäkyny

        Kerro jo miten ja milloin hallitus oli mukana laivakauppaneuvotteluissa.


      • Hassu.uuno.tyyppi
        EiNäkyny kirjoitti:

        Kerro jo miten ja milloin hallitus oli mukana laivakauppaneuvotteluissa.

        Juuri kerroit että tilaukset oli vuosin takaa.
        Nyt vaadit tämänvuoden tilauksille selityksiä.
        Päätä nyt mitä sinä haluat.


      • Edes.sitä.et.tiedä
        EiNäkyny kirjoitti:

        Kerro jo miten ja milloin hallitus oli mukana laivakauppaneuvotteluissa.

        Kerro, että oliko niitä tilauksia tänävuonna vai ei ?
        Miten edes voit muuta jatkaa asiasta, jos tietosi noin huonoa.


      • NytMeneeLujaa

      • Himmeät.valot
        Hassu.uuno.tyyppi kirjoitti:

        Juuri kerroit että tilaukset oli vuosin takaa.
        Nyt vaadit tämänvuoden tilauksille selityksiä.
        Päätä nyt mitä sinä haluat.

        Onko sinun älykkyyttäsi koskaan mitattu, ja jos on, niin miten ihmeessä se tapahtui?


    • ppaapp

      Hallitus lahjoitti ennätysmäärän euroja saksalaiselle varustamolle. Ei niitä koskaan takaisin saada. Taisi osa siitä rahasta mennä päättä'jien taskuun jonnekin paratiisiin

      • Mitenkänyt

        eikös tuo mene toisinpäin ?


      • Meneemenee
        Mitenkänyt kirjoitti:

        eikös tuo mene toisinpäin ?

        komukat ei käsitä.............


      • Veronmaksajien.piikkiin
        Meneemenee kirjoitti:

        komukat ei käsitä.............

        Valtio antoi tukia, verohelpotuksia ja myi telakan alle sen arvon. Mitä komukat eivät käsitä?


      • Halpahinta
        Veronmaksajien.piikkiin kirjoitti:

        Valtio antoi tukia, verohelpotuksia ja myi telakan alle sen arvon. Mitä komukat eivät käsitä?

        26 tuhatta miestyövuotta tuo miljardeja valtiolle..


      • Halpahinta kirjoitti:

        26 tuhatta miestyövuotta tuo miljardeja valtiolle..

        Varmasti jollekin valtiolle, ei suomelle. Meille se tulee maksamaan muutamia miljardeja taas kerran, ja voitot muualle.


    • Ei Suomeen, vaan Mayeriin. Vaikka suomalainen veronmaksaja rahoitaakin ja takaa noiden laivojen rakentamista. Virolaisten, latvialaisten ja puolalaisten, romanialaisten halpatyöläisten työllistämiseksi. Verorahatkin menevät Saksaan/Veroparatiiseihin.

      • Muistaaksenirahoja

        Urpilainen jakoi verorahoja Kreikkaan, mutta Saksaan, ei kai.


      • Muistaaksenirahoja kirjoitti:

        Urpilainen jakoi verorahoja Kreikkaan, mutta Saksaan, ei kai.

        Urpilainen oli menneen talven lumia jo silloin kun tämä rahanjako alkoi :)


      • kusetuskos
        Laaninen.speciaali kirjoitti:

        Urpilainen oli menneen talven lumia jo silloin kun tämä rahanjako alkoi :)

        Tosin se tais olla Käteinen eli Soinihan sanoi jos rahaa tarvitaan Käteinen maksaa. (Katainen)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe