Lompakon palautus, rahat meni

tunari_itse

Moikka. Kävipä hassusti markettireissulla. Pudotin lompakon hetkeksi pyöräni viereen pakkaillessa viimeisiä kamoja reppuun. Vain muutama hassu hetki ja lompakko oli hukassa. Lopulta se löytyi info-pisteeltä palautettuna, joku ystävällinen asiakas oli löytänyt pihalta ja tuonut tiskille. Ilmeisesti kaikki kortit olivat tallessa, henkilökortti, pankkikortti, jne. Muistini on niin huono että en voi tästä olla varma mutta luotan siihen että kaikki ovat tallessa. Paitsi ne rahat :(. Setelitasku oli tyhjennetty. 25 euroa meni sen siliän tien omaa typeryyttäni kun pidin lompakkoa sekunnin maassa. Olen varma seteleistä koska olin ennen lähtöä tyhjentänyt loput salaiseen kotikätköön ja tiesin kokonaismäärän. Löytöpalkkion olisin varmasti maksanut mutta tuollainen itsepalvelu saa kiehumaan.
Tässäpä siis kallis opetus itselleni ja muillekin jos joku haluaa oppia ennalta. Älä pidä käteistä rahaa mukana. Hanki oikea luottokortti, jolloin maksupetoksista ei tule niin paljon vaivaa reklamoida etkä menetä omaa rahaa. Varsinkin: Älä päästä lompakkoa koskaan irti itsestäsi. Piti varalta nollata maksukortin rajat nettipankista ja rauhassa odotella muutama vuosi että saa uuden kortin. Koska uusi kortti maksaa muuten. Lompakossa oli myös henkilökorttini, täytyy etsiä mistä saisi maksuttomasti kiellettyä luotot jne itseltä. Lisäopetuksina sanottakoon, älä koskaan mene ja asioi kenenkään lähellä tai kanssa. Tilaisuus tekee ihmisestä varkaan. Mutta jos itse löydät toisen lompakon, ota kaikki hyöty irti: Ota rahat. Vie maksukortit pankkiin, näin saat löytöpalkkion. Heitä se lompakko kummiskin järveen.

9

474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cardios

      Minut ryöstettiin to 4.1 illalla Katajanokan terminaalissa,laukku oli edessäni silti paskavaras sai ryöstetty korttikoteloni,,huomasi ratikkapysäkillä,akku tyhjä puhelimessa,paskakasa vei tililtäni 800€,tein rikosilmoituksen,mutta Suomessa rosvot saa mellastaa joka paikassa kun ei rangaista,olkaa varovaisia,kaikki piiloon vaatteiden alle,olen matkustanut paljon,,vain paska maa Suomi on täynnä eri maiden rosvoja ja poliisi ei tee mitään.Oli iso paukku minulle ,olen just jäänyt eläkkeelle eli nyt ole n "vapaata"riistaa.

      • Harmii

        Ei poliisi taikatemppuihin pysty.


      • Miksi pidit tunnuslukua kortin kanssa samassa?


      • Omavastuu

        Eikös tuo korttien kanssa puljaaminen opeteta jo tarhaiässä? Jos korttia ja tunnuslukuja pidetään käsikkäin niin ei taida luottokuntakaan sponssata kaikkia sen kortin anastamisen myötä tehtyjä ostoksia. Suomi ei ole paska maa,,, kuten Saksa Sepon mukaan. Varkaita on joka paikassa ja he hyödyntävät tilaisuuden kun sellaisen annat. Ei ole poliisin tehtävä vartioida kuinka korttiasi pitelet eikä toisaalta poliisin syy, että olet eläkeiässä,,, ellet sitten ole poliisin lapsi. Ikävä tapaus kuitenkin, eikä ainoa laatuaan.


    • Älä oleta, että se palauttaja olisi vienyt rahat. Moni varas vie rahat lompakosta ja jättää lompakon silleen.

    • Aikuinenihminen

      Oma moka jos on huolimaton.

    • vyöpussi

      Sellanen vyöpussi olis hyvä olla aina mahan päällä, eivät vorot tietämättä vie.

    • M61vpolvijärvi

      Minä olen kirjoittanut tussilla pankkikorttiin tunnusluvun ja laittanut läpinäkyvän teipin sen päälle ,ettei kulu pois .
      Eikä tässä vielä kaikki . , tunnusluku on täysin tuulesta temmattu , ei mitään todellisuutta .
      Jopa pankissa kehuivat , kuinka fiksu idea .

    • mitänyteteen

      aamua kun heräsin krapulassa huomasin että yöllä oli viety minulta piipullinen, joku käytti humalatilaani hyväkseen ja oi imaissut minulta kassit tyhjiksi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      250
      18375
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      81
      3100
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2151
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      265
      1387
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1262
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1073
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      949
    Aihe