Toyota Prius voitti Ecorun kisan ylivoimaisesti ja jätti kaikki bensa- ja dieselautot taakseen 3,365L/100km kulutuksella! Että repikääpäs siitä!
https://www.autoliitto.fi/sites/default/files/2017_suurajot_ecorun_tulokset.pdf
ja tämänkin se voitti:
Näin tuossa tekstissä lukee englanniksi: "Ympäristöllisestä näkökulmasta voimme päätellä, että vain Toyota Prius Plug-in on todellinen vihreä auto", koska sillä oli kaikkein pienin kulutus:
http://www.autodevot.com/2017/08/toyota-prius-hybrid-scores-5-stars-adac-ecotest-comparison/
.
Toyota Prius voitti Ecorun kisan ylivoimaisesti
32
320
Vastaukset
- aikaVähän
Vähänhän se kuluttaa:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uutinen/ugvk9ExT - Toyota_Hybrid1
eipä ihmekkään. itselläni Toyota Hybrid ja maantiekulutus alle 3l/100km. öljyä ei kuluta eikä ole vikoja. vuosihuolto 179€. vertailun vuoksi vw golf 1.4TSI kulutus yli 9l/100km, öljykulut päälle ja vuosihuolto 922€. kannattavuuslaskelmia ei siis tarvitse tehdä.
- vain.typeryksille
Tosi jees jos elämän ykköstavoite on kuluttaa bensakoneella mahdollisimman vähän bensaa.
Näitä ihmekoneita kuitenkin myydään noin sata vuodessa. Se johtuu siitä samalla rahamäärällä jolla saa Priuksen ulos kaupasta saa paljon paremman bensa-auton ja siihen bensaa 150.000 km ajamiseen.
Prius on hyvä puunhalaajien kokouksissa mutta täysin onneton kokonaiskustannuksissa. Ei kansa tyhmää ole ja siksi Priuksen myynti on lilliputti-osastoa.- teinin.maailmanpelastus
Ja siellä puuhalaajien kokouksessa ei ole yhtäkään Priuksen ostanutta. Ei myöskään tämä avaaja ole koskaa Priusta ostanut.
On kiva pelastaa maailma näppistä hakkaamalla mutta reaalimaailman teot ovat eri asia. Mitä sitten? Eikö ihminen saa puhua mistään sellaisesta mitä ei ole omistanut tai omista? Tyypillistä trollin ajattelua kun ei enää muuhun pysty.
- Reality.check
Ideologia vs todellisuus. Jos Prius olisi oikeasti järkevä valinta niin sinäkin olisit ostanut sellaisen. Miten voit hehkuttaa tuotetta jonka olet itse kokenut hyödyttömäksi ostaa?
- helppo.haaste
Hieno copy-paste. Oisko sulla mitään sanottavaa Priusista joka on ylihinnoiteltu muovikippo jolla on etanan suorituskyky. Kukaan ei osta niitä ja syy kerrottiin edellisessä lauseessa. Kerropa tähän perään miksi Prius olisi fiksu valinta ja hyvä auto.
- Älyllisesti.lyöty
helppo.haaste kirjoitti:
Hieno copy-paste. Oisko sulla mitään sanottavaa Priusista joka on ylihinnoiteltu muovikippo jolla on etanan suorituskyky. Kukaan ei osta niitä ja syy kerrottiin edellisessä lauseessa. Kerropa tähän perään miksi Prius olisi fiksu valinta ja hyvä auto.
Mitä hyötyä leimata sanansaattaja trolliksi jos itse sanomaan ei ole mitään vastinetta? Tojohönöllä ei ole koskaan mitään vastinetta itse viestiin, se ainoastaan leimaa viestin kirjoittajan trollipojaksi. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että sillä ei ole mitään oikeaa vasta-argumenttia vaan se joutuu turvautumaan leimaamiseen. Sata-nolla pataan,
- Priuksella
teinin.maailmanpelastus kirjoitti:
Ja siellä puuhalaajien kokouksessa ei ole yhtäkään Priuksen ostanutta. Ei myöskään tämä avaaja ole koskaa Priusta ostanut.
On kiva pelastaa maailma näppistä hakkaamalla mutta reaalimaailman teot ovat eri asia.Itse en mikään puunhalaaja ole, mutta ostin Priuksen muutama vuosi sitten. En toki tuota uutta mallia, vaan yli 10v vanhan. Polttoaineenkulutus on mennyt juuri luvattuihin lukemiin vuoden keskiarvona, kesällä kulutukset on jääneet aina alle 4l/100km. Lisäksi ajoneuvovero ja vakuutukset ovat halpoja, ja huoltoihin ei ole mennyt paljon rahaa.
Toki toivon että mahdollisimman paljon myytäisiin nyt näitä uusia, niin niitä olisi sitten myynnissä käytettynä, kun auton vaihto tulee taas ajankohtaiseksi.
- luovutuksessa.jonoa
Kysyntä on Suomessa niin hurja, että lokakuussakin rekisteröitiin peräti 4 kpl eiladattavaa Priusta
- kuin.variksenpelätin
Auton irvikuva.
- ÄläValehtele
Miksi valehtelit tuon lukumäärän.
- oletko.tyhmä
ÄläValehtele kirjoitti:
Miksi valehtelit tuon lukumäärän.
4 ei-ladattavaa
13 ladattavaa
2 plussaa
- voisiSitäJoskusMiettiä
Kannattaakin hankkia järjettömän kallis auto ominaisuuksiinsa nähden, että pääsee "säästämään" bensakuluissa. Paljon pitää taajamia ja kaupunkeja kiertää, että saa jonkinlaisia säästöjä aikaan, sillä kun ajetaan 100-120 km/h, niin säästöä ei enää tule. Paremman kaikilta osiltaan olevan bensaturbon saa lähes puoleen hintaan ja näin kuoletettavaa jää helposti 15-20ke ja kun vielä lasketaan monet huollot joita Toyota kaipaa, niin tuskin siitä kannattavaa saa koskaan.
Vihreydelläkään ei tuota kurjaa autoa voi perustella, sillä sen valmistus saastuttaa enemmän tekovaiheessa kuin se vähentää päästöjä.
https://media2.riemurasia.net/albumit/m16289/2097301336.jpg- Toyota_Hybrid1
mikä älynväläys, oikea fyysikko kommentoimassa. suomen kaikki tiethän onkin 100-120km/h rajoitusta... eikun hetkinen......, jos tarkemmin miettii niin suomen yleisin nopeusrajoitushan onkin 80km/h. Toyota hYBRID VIE MUUTEN HUOMATTAVASTI VÄHEMMÄN BENSIINIÄ KUIN NÄMÄ ÖLJYPOLTIN tsi MOOTTORIT JOPA 120KM/H VAUHDISSA,.
- 3213213
No Auris hybridi on halvempi samalla tekniikalla.
Prius kuitenkin selkeästi on pienikulutksisin jos sillä vain ajaa säästäväisesti.
Jokainen tietysti ostaa auton minkä haluaa ja mihin rahkeet riittää.
Itse en enää DSG vehkeisiin koske kun nykyisen Audin liisarisoppari loppuu. Kyse ei ole vioista vaan DSGn surkeudesta. Moni tuosta kuitenkin pitää eikä se haittaa minua mitenkään.
En usko että ketään haittaa sekään että joku ostaa Priuksen.- TojomyyjänYritystäkö
Ai onko uusin Pruis samalla tekniikalla kuin Auris? Jos on niin kusetuksen määrä vaan kasvaa.
Sulla mitään liisari Audia ole, olet selvästi turha provopoika jolla ei oikein tiedot ja mielikuvitus riitä uskottavaan tarinaan, noloa. - 34534535
Ihan miten vain. Sinähän kaiken tiedät. Mutta kasvata nyt edes niitä partahaivenia.
- sähköauto
"Prius kuitenkin selkeästi on pienikulutksisin jos sillä vain ajaa säästäväisesti."
Ja jos tädillä olis munat niin se olisi setä. Aivan diipadaapaa.
Prius on sikakallis auto. Samalla hinnalla saa autoja jotka ovat kaikinpuolin parempia ja eivät kuluta litraakaan bensaa.- sähköa.lisää
Haittakse jos ne dieselsaastuttimet ovat jo menneen talven lumia joiden arvo putoaa kohta nopeammin kuin lehmän häntä ja tilalle tulevat töpseliladattavat hybridit
- trollaaminen.loppuu
sähköa.lisää kirjoitti:
Haittakse jos ne dieselsaastuttimet ovat jo menneen talven lumia joiden arvo putoaa kohta nopeammin kuin lehmän häntä ja tilalle tulevat töpseliladattavat hybridit
Ladattavat hybridit ovat puolinaisia joka suhteessa. Useimmat siirtyvät bensa-autosta suoraan sähköautoihin. Samaan murrokseen kuuluu myös se että kuluttajat siirtyvät Transportation as Service maailmaan. Itse uskon ajavani nyt viimeisellä omistamallani autolla. Kun tämä menee paaliin niin hankin liikkumiseni kuukausimaksulla. Ei tarvitse pähkäillä näitä merkkiasioitakaan ollenkaan. Mistähän täällä sitten tapellaan?
- haaveilla.voi
trollaaminen.loppuu kirjoitti:
Ladattavat hybridit ovat puolinaisia joka suhteessa. Useimmat siirtyvät bensa-autosta suoraan sähköautoihin. Samaan murrokseen kuuluu myös se että kuluttajat siirtyvät Transportation as Service maailmaan. Itse uskon ajavani nyt viimeisellä omistamallani autolla. Kun tämä menee paaliin niin hankin liikkumiseni kuukausimaksulla. Ei tarvitse pähkäillä näitä merkkiasioitakaan ollenkaan. Mistähän täällä sitten tapellaan?
Oletko tietoinen, että kk-maksuinen eli työsuhdeautot on jo keksitty kauan sitten. Kun välissä on yksi ottaja lisää, niin loppumaksaja maksaa taatusti enemmän.
- näinPuhuuAsiantuntijat
sähköa.lisää kirjoitti:
Haittakse jos ne dieselsaastuttimet ovat jo menneen talven lumia joiden arvo putoaa kohta nopeammin kuin lehmän häntä ja tilalle tulevat töpseliladattavat hybridit
Valitettavasti diesel on tulevaisuudessa vankka vaihtoehto niille jotka ajavat paljon. Uusimmat dieselmoottorit ovat puhtaampia kuin bensakoneet ja kun dieseleistä karsitaan ne pienet ongelmamoottorit pois niin dieselin menestys jatkuu. Tietysti niiden osuus pienenee, sillä taajama pyörityksessä niitä ei kannata käyttää, mutta tosiaan niille jotka ajavat paljon diese on ainoa järkevä vaihtoehto vielä pitkälle tulevaisuuteen.
- maailma.muuttuu
haaveilla.voi kirjoitti:
Oletko tietoinen, että kk-maksuinen eli työsuhdeautot on jo keksitty kauan sitten. Kun välissä on yksi ottaja lisää, niin loppumaksaja maksaa taatusti enemmän.
Ymmärryksesi Transportation as Servicesta on kovin vanhakantainen. Siinä mallissa ei ole yhtä autoa per käyttäjä vaan autojan määrä on paljon pienempi. Omistusautojen käyttöaste on todella pieni ja suurimman osan ajasta ne makaavat täysin käyttämättöminä ja pahimmillaan aiheuttavat parkkikuluja omistajilleen.
Kymmenen vuoden päästä tämäkin asia on täysin toisella malilla ja auton omistajuus on sama kuin kuvaputkitelkkari nyt.
- E220_CDI
Ecorun kisan reitti tai nopeusvaatimus eivät selvästikään olleet minimikulutuksia tavoittelevia, kun pikkuautoillakin kuluu neljättä litraa sadalle. Mikään ongelma tämä ei ole, koska reitti on sama kaikille, mutta näille autoille pienintä mahdollista kulutusta tämä kisareitti ei ollut tavoittelemassakaan.
Jännä laskutapa tuo hyötysuhteen vertailu, jolla kisan toiseksi ja kolmanneksi vähiten kuluttaneet on sysätty seitsemän enemmän kuluttaneen hybridin taakse lopputuloksissa. Näin matkalla 10.6 litraa sadalle kuluttanut Volvo saatiin sijoitetuksi 11- 12 litraa kuluttaneiden Priusten ja Ioniqien taakse lopputuloksissa.
Olisi mielenkiintoista käydä joskus kokeilemassa millä kulutuksella tuollaisen kisareitin omalla autolla pääsisi? - Toyota_Hybrid1
kummasti se vaan volkkarikin lähti hybridihypetykseen mukaan, mutta... se volkkarin hybridi osoittautui,,,no sanotaanko että aivan kelvottomaksi.
- Sähköinen.tulevaisuus
VW ei tee mukahybridejä kuten tojo vaan on valinnut aivan eri tekniikan ja taktiikan. Ladattavuus on ratkaiseva ero, joko täyssähkö tai plugin-hybridi.
Tojolta ei tule sähköautoja vielä moneen vuoteen ja ladattava Prius on vitsi. Eipä ole tullut vielä yhtään kadulla vastaan.
- yökastelijapoju
meillä on ensiviikolla apukoulun pikkujoulut.
- Perinteet.ensin
Oletko sinä Hönö taas lahjattomana joulupukkina?
- 2.4STW__
Kauheasti aina valitusta kuin huonoja tojot on mutta ehdotuksia paremmista ei liiemmin esitetä eikä perusteluja miksi ovat parempia.
Ei itelläkään ole Tojoa mutta pystyn sentään perustelemaan miksi ei ole ja se perustelu ei ole subjektiivinen vaan perustuu faktoihin mitkä onmitattavissa (päästöt ja ratin säädöt).
Mitä kertoo ihmisestä jonka on pakko samaistua johonkin merkkiin ?- Useasti.kerrottu
"Kauheasti aina valitusta kuin huonoja tojot on mutta ehdotuksia paremmista ei liiemmin esitetä eikä perusteluja miksi ovat parempia"
Moneen kertaan on kerrottu että Priusta parempi vaihtoehto on ostaa joku 30-35 k€ bensaturbo. Enemmän autoa ja bensarahat vuosiksi. Eikö tuossa ole perustelua tarpeeksi.
Samasta hintaluokasta sähköauto, esim eGolf on käyttökustannuksiltaan pienempi, tilavampi ja parempi ajaa.
- huijaten.dieselillä
"Valitettavasti diesel on tulevaisuudessa vankka vaihtoehto niille jotka ajavat paljon. "
Tarkista kristallipallosi kirkkaus! Aika samealta vaikuttaa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1357415Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654470Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen563500Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5083242Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972154Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361803Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja231777- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791505Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151446