Kallonsisäinen rekisteröinti

Kyssi

Miten se käytännössä menee? Olin videotelemetriassa 8vrk /5 kohtausta tuli mutta ei kuulemma riitä. Voisiko joku kiltti "kolleega" valaista asiaa.

6

264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KYS-konkari

Oletko vasta menossa kallonsisäiseen rekisteröintiin?

Minä olin videotelemetriassa ensin ulkopuolisilla elektrodeilla, sitten sisäisillä elektrodeilla ja vika-alue löytyi sen verran tarkasti, että oli leikkauskelpoinen. Leikkauksen jälkeen nyt ollut 11 vuotta ilman kohtauksia.

• Samattäällä

Samoin minulla 25-30 vuotta sitten, tutkimukset -88 ja -92, leikkaus -92. Syvärekisteröinnissä lääkitys poistettiin, jotta saataisiin kohtauksia. Ainoa huono puoli siinä oli elektrodien poiston jälkeen tullut migreeni.

• Kyssi

Olen vasta menossa ´´porattavaksi´´. Pelottaa niin prrkeleesti.

• KYS-konkari

Turha sitä on pelätä. Kyllä siellä on taitavaa porukkaa. Minun mielestäni palvelu on todella ystävällistä, mukavaa ja kannustavaa. Hyvässä valvonnassa olet sitten 24x7. Päässä olevien piuhojen lisäksi myös huoneessa oleva kamera tallentaa kaikki tapahtumat.

En tiedä nykyisiä sääntöjä, mutta minun aikanani 2005 siellä ei saanut käyttää kännykkää, läppäriä, tablettia tms. Ne kun voi aiheuttaa häiriöitä rekisteröintiin. Telkkari sentään oli "viihteenä".

Minä lähinnä sillä asenteella oleskelin, että mahdollisimman paljon kohtauksia, niin saadaan riittävästi dataa diagnoosin tekemiseksi. Kyllä niitä sitten tulikin kun lääkkeet jätettiin pois. Minulla purkaukset alkoivat aina samalta alueelta, kelpasin leikkaukseen. Sitä ei samalla kierroksella tehty, vaan vasta muutamaa kuukautta myöhemmin.

Oli muuten jännää katsella omia kohtauksia "ulkopuolisen silmin", siis sitä valvontakameran tallennetta. Se ei ollut pakollista, itse pyysin. Hoitajat eivät uskaltaneet omin luvin videota pyörittää, mutta neurologi antoi hyväksynnän. Kerrankin näki, mitä itse touhuaa sekopäissään. Kertakaikkisesti hurjaa menoa!

• Kallo30

Olin kallonsisäisessä n.3 vuotta sitten. Kalloon porattiin 13 reikää, pyysin ajamaan koko pään kaljuksi ja pitkät hiukset pois. (Oli hyvä valinta)
      Tutkimus pitkittyi yli kuukauden mittaiseksi ja leikkausta ei tullut. Muisti huononi,pehmytkudos peittää kallon reiät,hiukset ei kasva pahimpien arpien päälle.

• Kalloreikäinen

Minäkin olin 2013 kallonsisäisessä ja aika tarkkaan 12 vrk. Tulos onneksi löytyi ja kirurgi selittikin hyvin lopulta epini paikan.

Kolot tuntuu vieläkin, hyvällä muistelen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      4154
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      92
      1966
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      32
      1702
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      167
      1467
    5. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      10
      1404
    6. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      25
      1376
    7. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      104
      1203
    8. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      212
      1180
    9. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      39
      1172
    10. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      133
      1125
    Aihe