Jättimäinen nikkelivuoto tappoi miljoona simpukkaa - kaikki syytteet nurin
Tänään klo 17:44
Oikeus antoi asiassa tuomionsa tänään. Syytteet hylättiin.
Satakunnan käräjäoikeus on tänään hylännyt kaikki syytteet vuonna 2014 Harjavallassa sattuneesta nikkelivuodosta. Neljää Norilsk Nickel -yhtiön esimiestehtävissä työskennellyttä miestä syytettiin ympäristön turmelemisesta. Syyttäjä peruutti aiemmin yhteisösakkovaatimuksen yhtiötä kohtaan.
Oikeus piti riidattomana, että tehtaalta oli päässyt prosessiliuosta jokiveteen ja edelleen Kokemäenjokeen.
Norilsk Nickelin Harjavallan tehtaalta pääsi Kokemäenjokeen prosessivettä, joka sisälsi muun muassa 66 tonnia nikkelisulfaattia. Lisäksi jokeen päätyi 1,2 tonnia kobolttia sekä kuparia, lyijyä ja kadmiumia.
Kesti noin 30 tuntia ennen kuin vuoto havaittiin. Jokea pilaantui laajalti. Miljoona rauhoitettua vuollejokisimpukkaa tuhoutui.
Oikeuden mukaan kuitenkin jäi näyttämättä, että ympäristön turmelemisesta syytetyt miehet olisivat toimineet törkeän huolimattomasti.
tappoi miljoona simpukkaa. No suvaitsevat..?
7
181
Vastaukset
- Työntekijä
Eikö "suvaitsevat" se ollut niin että kaikki elämä on saman arvoista..??
- Hyssytellään
On tuo nyt saatana väärin, että teollisuus saa päästää paskaa jokeen niin paljon kuin omatunto antaa myöden! Mutta tavalliselta mökin mummolta vaaditaan jätevesisäiliöt, jottei luonto tärvelly!
Kukaan ei uskalla valittaa päätöksestä ettei työpaikka mene. - mikäkuka
No eihän tuo mitään mutta mummo ja vaari paskovat 20 kilonmetrin päästä lähimmästä vesistöstä niin kylä melu nousee eduskuntaa myöten.huijarit myy sitten ylihintaan toimimattomia laitoksia pelottelevat että linnaan joudut tai saat sakkoja.Voi perkele tätä Suomen touhuja.TALVIVAARA yksi hyvä esimerkki kaik män päin persettä Perä kukamaksaa niin mutta vettä satoi eihän sitä kukaan tiennyt että sataa vettä kesällä.No saihan PERÄ MUUTAMAN MILJOONAN JA TUPE PELLE UUDEN TUPEEN.HYVÄ SUOMI
- entiedäsitä
Kuka se oli?
- pasdasda
Onks tää Harjavaltalaista meininkiä? Kaikki korvaukset pitää saada taistelemalla kynsin hampain.
Nornickel on itse oma-aloitteisesti ryhtynyt maksamaan korvauksia yms. tekemään muutostöitä, ettei pääse uudelleen tapahtumaan, mutta verenhimoiset mussuttajat vaativat silti päitä vadille ihan oman pienen munansa tyydyttämiseksi.
Ajattele vaikka ihan loogisestikin, jos ei omaa vastuutaan saa tässä maassa vapaaehtoisesti kantaa. Kukaan henkilö ei ollut henkilökohtaisesti syyllinen, jolloin jää vaadittavaksi ainoastaan vahingonkorvaukset, jotka nekin maksettu ilomielin pyytämättä.
Olette te kyllä ihme epeleitä.- Anonyymi
Potaninin mafiooso ei maksa juuri mitään junttien vesistön pilaamisesta. Venäjän mafiapäällikkö Putin varmistaa yhdessä kepulien kanssa tämän. Pekka Peräkin sai pitää miljoonansa jo pelkästään kepumafian tuella.
- Anonyymi
Pekka Perällä ei ollut Venäjän mafiaa ja sen päällikköä Åutinia tukenaan uhkailemassa jutusta päättäneitä tuomareita. Esko Aho avasi Väyrysen kanssan tien näille 'liikemiehille' Suomeen vuoden 1991. Tyhmälle juntille on tietenkin Lievestuoreen tavoin tärkeintä raha.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559