Paino 45,7kg

Hiemanliikaa

Lapinkoira painaa 45,7kg säkäkorkeus 55cm ja ikää 8vuotta.

Kooltaan siis isokokoinen mutta taitaa olla "vähän" ylipainoa?

15

1987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahdotonpaino

      Nyt trollaat. Yksikään lapinkoira ei voi painaa liki 50 kiloa! Se on amerikanakitan tai rottweilernartun paino... Wikipedian mukaan lapinkoiran maksimipaino on 24 kiloa, ylipainoinenkaan yksilö ei voi olla 21 kg sitä maksimirajaa painavampi!

      • Hiemanliikaa

        En muuten trollaa. Olen hieman huolissani tuosta koirasta. Ehkä se on lähdettävä eläinlääkärin kun kävelykin alkaa olla jo vaikeaa.


    • Höötti

      Oma 57 cm porokoira painaa 27 kg. Koirasi on järjettömän lihava.

    • Yksiilöitä

      Minun 62 cm hyvin vahva porokoirani oli 36 juuri parahultainen, alle sen liian laiha.ennen poismenoaan heti 36 alle tiputtua liian laiha. 30kg ennen kuolrmaa luuta ja nahkaa.
      Vai muka wikipedia ...

    • Heijjaas

      Aloittajan lapinkoiralla on kyllä 20kg ylipainoa. Se ei ole kyllä missään tapauksessa vähän...

      Hyvä paino olisi 55cm korkealle 21-23kg tuntumassa.

      Noin suuresta liikalihavuudesta kannattaa keskustella eläinlääkärin kanssa, että onko se läskiä vai onko elimistöön kerääntynyt nestettä esim sydämen vajaatoiminnan vuoksi vai onko koira muuten sairas esim. kilpirauhasen vajaatoiminta voisi olla yksi tällainen sairaus ja siihen tarvitsee elinikäisen lääkityksen . Kipinkapin eläinlääkärille!

    • laihiksellemars

      No huh, ei ole kyseessä iso koira, vaan tosi ylipainoinen koira.Mietippä, jos itse olisit noin ylipainoinen miten raskasta elämä olisi.
      Eli jos 170cm ihminen painaisi sellaiset 120-130kg.....ei voi olla terveellistä ;/

    • laihiksellemars

      No huh, ei ole kyseessä iso koira, vaan tosi ylipainoinen koira.Mietippä, jos itse olisit noin ylipainoinen miten raskasta elämä olisi.
      Eli jos 170cm ihminen painaisi sellaiset 120-130kg.....ei voi olla terveellistä ;/

    • Yksilökysymys

      Roduissamme on suuria yksilövaihteluita.
      Lapinkoiran tai porokoiran sopivaa painoa ei voi lonkalta letkauttaa. Se riippuu yksilön koosta ja rotevuudesta.

      Yleisesti ottaen hyvällä ruokahalulla varustettu on terve ja närppivä ei ole. Närppivä oikuttelija ei ole helppo otus. Se stressaa normia koiranomistajaa jo kohtuuttomasti. Ihmisillä on kyllä taipumus väittää muiden kuin omansa tyyppisten olevan epänormaaleja, mutta tapana huonovatsaiset ja huonosyömäiset ovat epätoivottuja. Hyvävatsainenkin toki voi saada jonkin jutskan vatsaansa, mutta tukihoidoilla yleensä palautuu. Ne alusta pitäen huonosyömäiset, ikänsä luurangot, ovat ikävä riesa. Ei jalostukseen missään nimessä.

      Kaikki ikänsä priskit hyvinsyövät koirat eivät ole mitään kilpparinvajiksisia. Se ei ole mikään vika mikä ilmenee koirassa pienestä pitäen.
      Osa meistä osaa käyttää nettiä ja eläinlääkäriä sekä myös lukea muutakin kuin puntaria. Kissankokoinen ohut kuin heinäseiväs yksilö ei tietysti voi / saa painaa samaa mitä käytännössä iso sakemannikokoinen hyvin roteva uros, millä käpälätkin kuin monot, ja minkä puremakaluston kokoa vakkari- eläinlääkäri kauhistuu kun eläin vasta 5kk täysin vaihtunein hampain. Ei sellaisia äijiä saada 15v ikään ja niille vanhanakin priimaa luustoa ruokkimalla laskemalla montako nappulaa mahtuu siihen tasapäiseen desiin, jolla jotkut ruokkivat. Miniminikipaleiden kanssa taas pitää olla tarkka muussa suhteessa.

      • juoksijapoika

        Samaa mieltä olen,mulla 35kg porokoirauros,liikkuu paljon ja syö hyvin.Ei ole ylim.lihaa missään.Naurattaa nää nappuloiden laskijat.Annan puolet lihaa ja lisäksi nappuloita niin paljon kuin haluaa.Koira tietää rajansa itse.


      • drgdxrgdg

        Juuri näin! Normaalia jalkavampi, vähällä liikunnalla oleva hoikka lappari tai porkkari voi olla korkeuteensa nähden todella kevyt. Toisaalta paimenlinjainen, suhteellisen raskasrakenteinen uros saattaa olla 35 kg ja näyttää silti hitokseen hyvältä. 45kg on toki liikaa, mutta lappalaiskoirille on vaarallista heittää mitään "ihannepainoa", koska yksilöiden välinen vaihtelu rakenteessa on niin suurta. Kylkiluiden hipsuttelu on tarkempi menetelmä kuin vaa'an rääkkääminen...


    • miksiLäskitetaanKoiria

      Ei tuo vielä lihava ole. Lisää pullaa ja tavoite 60 kiloon.

    • kaikkeasitälukee

      Joopa joo. Jos isokaan porouros painaa yli 30 kg niin se on joko täysin epärodunomainen ja vääränlainen tai todella ylipainoinen. Ihan sama mitä omistaja höpisee koiransa kunnosta.

    • Hiemanliikaa

      37kg on tämän päivän paino.

    • Suojaudunaina

      Itselläni on kahdeksan pittiä, jotka ovat aina mukanani kun käyn kylillä. On niin turvaton olo, kun siinä ärkiskallakin oli kerran romaani ja aabeeseen kahvilassa oi kerran humalainen. Minulla on myös aina kypärä päässä ja mellakkavarusteet.

      • koiratonolet

        Sulla on mielikuvituskoiria, ei aitoa mitään🤣


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      412
      4205
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      235
      2078
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1540
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1357
    5. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      66
      1029
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1015
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      131
      988
    8. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      232
      967
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      898
    Aihe