Peliriippuvuus tuhoaa elämän

Dggukkvgggg

Olen 35v mies... aina pelannu nyt oon pelannu kaiken, vaimo lähti talo pitää myydä pelivelkaa 35000e.. yrittänny lopettaa mutta synkyys ajaa pelamaan saan onneksi talolla maksettua pelivelkoja noin 25000e joten velkaa jää vielä 10000e... kaiken menetän ja kaikki johtuu vaan pelamisesta. Älkää pelatko lopettakaa ajoissa!!! Tiedä miten tästä paskasta etoon pääsis niin monta kertaa läheiset auttannu et enään ei apua heiltä heru tai tohi edes kysyä... pettänny kaikki tässä elämässa juuri hävisin raas 1000e nyt taas kerran päättänny lopettaa... jospa nyt onnistais... ressaa vaan nä velat ynm.. tämä peliriippuvuuden takia..sitte ku on pieniä lapsia miten ihminen ei osaa aatella edes heitä...

8

1945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • axlpjg

      Ei tee hyvvää tuomonne

    • Hei.
      Kamala kurjalta kuulostaa tilanteesi. Sinun kannattaa pikaisesti hakea apua, soita Peluuriin, arkisin klo 12 - 18, ilmaiset puhelut. Siellä osataan kuunnella ja auttaa, kertoa missä sinun seudullasi on paikka, johon kannattaa mennä. Pääkaupunkiseudulla on Tiltti, siellä on ammattilaiset ja vertaiset, tutki netistä jos olet lähiseudulla. On totta, että pelaaminen tuhoaa paljon. Se voi tuhota koko elämän, ihminen voi menettää lähes kaiken ja saa ahdistuksen sekä häpeän. Mutta silti ei ole toivoton tilanne eikä umpikuja; pelaamisen voi lopettaa. Se vaatii sisua ja apua ja tukea. Kun sitä etsii ja ottaa vastaan, voi elämänsä saada takaisin raiteilleen pikku hiljaa.

      Rohkeutta avun hakemiseen,
      Pirkko-pappi

      • viinaajahedelmäpeliä

        Kirkon työntekijöillä on paljon riippuvuuksia, miksi he eivät hae apua?


    • Iinaliina777

      Hommahan lähtee ajatuksen tasolta liikkeelle... Kieltäydy ajattelemasta pelaamista , ensin se on toki vaikeaa , mutta siitä se saa alkunsa , se että kohta se ajatus johtaa tekoihin . Ja sitten ajattelet ”kai mä muutaman kerran voin pelata jotain ilmaispeliä... Eihän se mitään haittaa.”
      Kohta kumminkin löydät itsesi pelaamassa niin ettei muu olekaan mielessä, tiedät varmaan tämän kierteen... Tämä sama kuvio on oikeastaan kaikissa sama , oli sitten alkoholisti tai narkkari .
      Jos olet kaikkesi menettänyt, ei maksa pyytää Jumalalta apua, jos yhtään on sydän sellanen ettei ole enää väliä mistä ja miten apu tulee. Tiedän myös niitä narkkareita, jotka päässyt kamoista kuiville, ihan vaan sillä että on sanonut auta Jumala minua... Mutta harvalle kelpaa se yksinkertainen apu, ja onhan niitä apukeinoja muitakin.
      Usein sitä tarjoaa tätä vaihtoehtoa, se on sellanen mitä pystyy tarjota ihan kaikille, oli sitten missä tahansa ja milloin tahansa .
      Tekstisi kosketti...

      T, peliriippuvaisen vaimo

      • Hei nimimerkki, Iinaliina777

        Hyvin kirjoitat, tiedät asiasta. Sanot olevasi peliriippuvaisen vaimo. Olen pahoillani siitä, että tuo riippuvuus kuuluu elämääsi puolison kautta. Miten jaksat? Läheisen osakin on raskas, monista eri syistä. Toivottavasti sinulla on tukea ja teillä on tilanne jossain määrin hallussa.

        Jumalan apu, se on yksi erinomainen vaihtoehto. Itsekuria ja tsemppiä pelaamattomuus vaatii siltä, jolle peliriippuvuus on kehittynyt. Mutta siitä on mahdollista päästä irti. On mahdollista saada elämä kuntoon.

        Voimia sinulle,
        Pirkko-pappi


    • olen.addikti

      Ota käyttöön alkoholistien keinot. Vastustat pelihimoasi tunti tunnilta. Niin pääsin liikajuomisesta kohtuukäyttäjäksi.
      Pelailen myös netissä. Eilen hävisin muutaman päivän ruokarahat kun muutenkin olen tiukilla. Tahdonvoimaa voi kehittää.

    • Asa111
    • Pelitperk

      Itse olen 33v mies. Pelannu yli 20vuotta noita pelejä. Kaikki menee haluaisin eroon peleistä mutta en pääse. Yritän aina saada sitä isoa voittoa millä saisin kuitattua velat ja olisin sitten kuivilla että voisin lopettaa... kuulostaa tyhmältä mutta niin vain ajattelen. Velkaa on paljon luottotiedot menneet, pelkästään paskaa kokoajan, jatkuva stressi päällä en tiedä miten pitkään jaksaa tätä . Perhettekin on avovaimo ja lapset mutt avokin kanssa ei voi keskustella näistä peliasioista ei hyväksy ollenkaan asiaa. Kunpa vain jonkun ratkaisun keksisin isoja ongelmia tulee vain. Jotenkin sen unohtaa että on tehnyt itselleen lupauksen että lopettaa mutta sitten havahtuu että perhana peleillähän tässä ollaan. Idiootin toimintaa tämmönen sen myönnän, mutta kyllä RAY saisi vähentää pelikoneiden määrää ja keksiä tunnistautumisen pakolliseksi kaikille esim jollain kortilla mikä pitää käyttää koneessa ennenkuin voit pelata edes käteisellä, näin loppuisin kokonaan pelinarkkareiden syntyminen ja voisi laittaa itselleen rajan että ei voi pelata yhtään.. silloin olisi paljon helpompi lopettaa ja olen aivan varma että se myös onnistuisi jos voit laittaa vaikka 6kk pelikiellon itsellesi. Jos 6kk olet pelaamatta niin silloin olet päässyt eroon peleistä ja jos oikeasti lopettaminen mielessä niin netti tilit sulkee myös.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3339
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3071
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2318
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1456
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe