Onko täällä sellaisia, joilla tosi voimakasta ahdistusta, epätodellista oloa ja tunnetta ettei oo olemassa, ei tunne mitään.. Nää on ihan kamalia! Itellä oli yli 2 vuotta putkeen epätodellista oloa, sillein ettei ollut kosketusta tunteisiin. Nyt välillä lähtee pois ja sit taas tulee uudestaan. Sillon keho tuntuu epätodelliselta ja ympäristö myös vieraalta. Tosi pelottavaa. Rinnassa puristus. Sitten noita epätodellisuus kohtauksia, Kun oikein kaikki nuo tuntemukset voimistuu ja ei saa oikein mistään enää kiinni, peiliin katsominen tuntuu pelottavalta, ei tunne olevan olemassa, tosi irrallinen olo ja ei tunne kehoa, eikä tunne mitään muutakaan. Pelottaa että menettää tajun tai pyörtyy. Sitten kun niitä pelkää niin tulee paniikkia ja entistä hankalampi olo. Onks muita joilla samanlaista?
Epätodellinen olo ja ahdistus
11
2731
Vastaukset
- lentoonlähtö
Ne ovat vain pelkkiä ajatuksia, joista joudut paniikkiin. Eivät tosia vaan pelkoja, jotka ilmetessään laukaisevat sussa paniikin. Tärkeintä olisi, että pystyisit rauhoittumaan. Ihmismieli on sellainen, että välillä tulee vaan joitakin ajatuksia ilman, että ne mitenkään pitävät edes paikkaansa, voi sitten itse uskoa mihin haluaa ja hylätä ne ajatukset jotka totee epätosiksi.
- 45man
Ari Saario < Googleta henkilö. Itse kärsin samasta vuosia, meni niin pahaksi että oksentelin ja pelkäsin aivan kaikkea, vaikka oli lääkitys päällä. Mutta se helvetti on nyt mennyttä. Lääkkeet ajoin alas joskus helmikuussa, silloin otin viimeiset muruset ssri:tä, niitä en suosittele kenellekkään, tekevät sinusta tunteettoman zombien, sumussa ajelehtivan tyhjän kuoren..
Itse olet huomannut jo mitä tuo ahdistus ja paniikki on loppupeleissä: Pelon pelkoa joka ruokkii itseään.
Käy lukemassa Ari Saarion teksti, löytyy myös samalla nimellä youtubesta.
Siitä todellakin pääsee eroon, mutta siinä tunnemyrskyssä on vaikea keskittyä mihinkään, tiedän sen ja olen sen kokenut, usko pois.
Mutta tässä ollaan, oireettomana keväästä saakka, harrastan paljon, kuljen milloin missäkin ja ilman ahdistusta / paniikkia. Tilalla on sellainen kutkuttava jännitys jos tulee tiukka paikka, mutta niin se pitääkin olla.. - Artsi4532
Aivan samat olotilat oli mulla. Epätodelliset oireet liittyvät ahdistukseen. Mutta mahdollisuus on parantua!
- Pelko-ahdistus
Täällä yks lisää kuka tuntee päivittäin noita ahdistus ja pelkotiloja. Just se epätodellinen olo on vittumainen vieras. Nytkin olen lomalla Espanjassa ja joka päivä mörkö ns olkapäällä.
Ari Saarion kirjoituksista oon iteki saanu paljon virtaa ja helpotusta,
Onko kukaan tavannu häntä? - hulluksiko_tulossa
Onko se teillä selittämätöntä pelkoa, eli pelottaa kaikki, määrittämättömät asiat ?
Pelkää ulkonakin, vaikka ei ole mitään konkreettista syytä. Ihan kuin jostain hyökkäisi päälle jotain näkymätöntä, joku näkymätön uhka, vaikka järjellään tietää, ettei mikään hyökkää.
Paitsi se pelko. Ja usein "lopullisen sekoamisen tunne" ja turvaton olo.
Varsinaista paniikkikohtausta ei siihen yleensä liity. Ahdistusta kylläkin.
Mikä sen teettää ???
Miten siitä voi parantua ??? - Hegg
Kyllä olen lukenut ari saarion tekstejä, auttanut pelkoon. Kiva kuulla ettei yksin tällasten kaa. Sitten sekin ahdistaa, että elää paljon omassa päässä, pakonomaista ajattelua. Ne on pahimpia kun yhtäkkiä alkaa vaan tietoisuus hävitä ja samalla tunteet häviää ja jotenkin kaikki pimenee, päässä semmonen puristus ja paine, se lamauttaa monesti ihan täysin ja sitten ei voi kuin makoilla ja oksennella. Tuo päässä oleva tunne on mikä eniten mietityttää, se on se pahin.. Ssri lääkitys on käytössä.
- Artsi8796
Jos on niska oikein jumissa, pelkästään sekin aiheuttaa epätodellista oloa. Kun ihminen on ylijännitystilassa, hermot ja lihakset kireällä, niin voiko se aiheuttaa epätodellisen tilan?
Huomasin kun sairastin ankaraa ahdistusta, et seuratessani jalkapallopeliä ahdistus helpotti. Ajatukset olivat silloin muualla kuin omassa itsessä. Jos tekee asioita joihin pystyy uppoutumaan, yllätys yllätys ahdistus helpottuu. Jos on liikaa aikaa tarkkailla itseään ahdistus pahenee.
Jooga rauhoittaa ja liikunta ylipäätään vähentää jännitystiloja. Paljon on juttuja, joilla voi helpottaa oloaan. Liika kiire tai liika jouten olo ei ole hyväksi. Tasapainon löytäminen on tärkeä pointti. - kerroelämästäsi
Onko alitajunnassa käsittelemätöntä traumaa. Onko ollut hylkäämistä vauvana, lapsena, kiusaamisia. Onko kauan tätä jatkunut?
- Pimu97
Samoja oireita täälläkin.. pahinta mulla on pelko ”katoamisesta” et ihan kun lakkais vaan yhtäkkiä olemasta, ja se on tosi tyhmää koska kyllä mä nyt tiedän ettei niin voi käydä, mut silti nuo ajatukset tuo ahdistuksen. Liiketerapia on auttanut jonkin verran hallitsemaan ahdistusta, mut ajattelin kokeilla myös jotain lääkkeitä tähän... ei oo kiva olla koko ajan kivi, tunteeton.
- Celle
Itekin olen paljon lukenut Ari Saarion blogeja ja irti paniikista kirjankin. Siellä on kyllä juurta jaksaen asiallisesti kirjoitettu paniikista,peloista ja ahdistuksesta! Eli vähän yhden ison asian summana.
Suosittelen lukemaan paniikkihairio.fi ja oliko nyt vielä joku uusi Ocd-klinikka tms terapia sivusto hänella. - Anonyymi
kyllä irrallista olo olen tuntenut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448299Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462268Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262132- 951728
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811667- 321467
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081093Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28870