1000w vai ei

eie9i99iii

Eli gigantti myy https://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/kotiteatterit-ja-soundbar/HTJ5500/samsung-5-1-kotiteatteri-3d-blu-ray-ht-j5500 tollasta ja verkkokauppa samaa ja molemmat lupaavat 1000w niin pitääkö paikkaansa toi 1000w luulen että 1000w ei tosta irtoa?? kertokaa te viisammat, ja viellä semmoinen kysymys että paljon tosta pelkästä subwooferista irtoaa tehoa ?

8

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Energiankulutus (Watt) 49"

      No, tuolla energiankulutuksella jos oletetaan 100 % hyötysuhde, mikä tietysti on utopiaa, niin maksimi kaiuttimille lähtevä teho on 49 W. Käytännössä kaikille kuudelle kaiuttimelle tulee ehkä 30 W – 35 W

      Ihan noin törkeää valehtelua en muista spekseissä nähneeni, mutta se on toki aivan yleistä, että kauppamies ynnää vahvistimen hetkellisen absoluuttisen lähtötehon kaikkien kaiuttimien yhteisen maksimi tehonkeston kanssa saaden siitä esitteisiin hyvältä näyttävän luvun, joka ei kerro todellisuudesta yhtään mitään.

      Tuo yli 20-kertainen valehtelu edustaa toki jo kauppiaiden aatelia. Kyllä he kehtaavat...

      • ostaHalpaOstaHyväkin

        Siis edustaa valmistajan aatelia. Ja valmistajahan on laadukkaastaan hifistään hyvin tunnettu... eikun... halpislaitteistaan tunnettu Samsung.

        Eipä saa halvalla hyvää.


      • ostaHalpaOstaHyväkin
        ostaHalpaOstaHyväkin kirjoitti:

        Siis edustaa valmistajan aatelia. Ja valmistajahan on laadukkaastaan hifistään hyvin tunnettu... eikun... halpislaitteistaan tunnettu Samsung.

        Eipä saa halvalla hyvää.

        Korjaus: edustaa "valmistajien aatelia."

        Mitä kauppias voi tehdä, jos Samsung ilmoittaa tehoksi 1000 W? Ehkä ei voi laittaa nettiin oikeampaa tietoa, kuten 20-30 W... Asiakasta henkilökohtaisesti neuvoessa parempi kuitenkin sanoa, ettei mitään tuhatta wattia saa...

        Noissa Samsungin halpislaitteissa on surkeasti liitäntöjäkin. Jos tarve on liittää pelikonsoli ja tallentava digiboksi, niin ei onnistu enää.


    • Mainosmiesten

      Mielikuvia nuo Watit ovat?

    • Mahdollista

      Jo kyllä toi että jos on joku hifi vahvistin joka ilmoitta esim 2 x 100 wattia 8 ohm 20 hz - 20 khz ja 2 x 150 0.03 thd wattia 4 ohm 20 hz - 20 khz 0.03 thd ja virran kulutus 765 wattia ja paina 15 kiloa.

      Niin se on sitten aika tehokas laite missä watit pitä paikkansa.

      Nythän nämä halvat kotiteatteri vahistimet ovat aika pieni tehoisia mutta just tuollainen 2 kaiutimella mitä ilmoitta tuolla tavalla on aika tehokas.

      Sillä pysty ajaman melkein mitä tahansa kaiuttimia.

      Tietenkin toi giganttin oma ei ole 1000 wattia mutta tuskin myyjä sittä eriksen tarvitse ilmoitta kun joku harrastaja tietä että sellainen ei ole mahdollista.

    • Asiaan.selvyyttä

      Ei 1000w vaan 49w! Näkyy teknisissä tiedoissa laitteen ottama maksimi teho! Tämähän on vanhastaan tuttua tietokone laitteiden vahvistin tehoista! Luvattu jopa 1200w "paukkulanka" johtojen 0,2 mm2 läpäisevät! Nousisi johdot savuna ilmaan hetkessä niillä oikeilla tehoilla.
      Myöskään nykyinen RMS teho on huuhaata.

    • sdvsv

      Minulla on Samsung HT-J5500 enkä suosittele. Kaiuttimet on surkeat ja alkaa särkemään korkeissa äänissä. Lisäksi subbari on aivan avuton, kunnon jytkettä ei saa. Tuuletin on aika äänekäs. Kaiken kukkuraksi optisella/analogisella sisäänmenolla ei tee mitään, koska sisäänviety ääni toistuu kotiteatterin kautta viiveellä jolle ei tunnu voivan mitään. Siis jopa analogisella AUX:lla, joten vika on saletisti kotiteatterissa eikä missään digihömpötyksissä.

      • dadasa

        Ainiinjuu ja paras unohtui: "siistin" näköinen tuplaelementtinen keskikaiutin on oikeasti vaan yhdellä elementillä ja toisen kohdalla on pelkkä reikä. Hoh!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      116
      1682
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      61
      1076
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      143
      1021
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      96
      880
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      74
      877
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      22
      842
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      36
      822
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      739
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      735
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      711
    Aihe