Tulen kuolemaan muutaman kuukauden sisään ja olen vasta 15v. Haluasin tietää mitä minun kannattaisi tehdä vielä kun voin.
Kuolen syöpään
20
2847
Vastaukset
Olen tähän mennessä kirjoittanut lähinnä vaan Homesairaudet-palstalla, mutta törmäsin hätkähdyttävään viestiisi. Jos lääketiede ei voi auttaa, katso ainakin nää https://keskustelu.suomi24.fi/t/8946543/syopa-on-sieni#comment-43559681 , http://drsircus.com/general/bicarbonate-and-co2/ . Ei ole tarkoitus loukata vastauksellani, mutten voi muutakaan kuin rukoilla johdatusta sinulle ja meille kaikille kuolevaisille tässä matosessa maailmassa ja toivoa, että "Taivaassa tavataan" - kuten äidinäitini virkkoi ystävälleen. Olin silloin 15-vuotias ja isoäidin sanat tuntuivat hassuilta, mutta se oli hänen viimeinen kesänsä ja nuo sanat jäivät lähtemättömästi mieleeni.
- 11ihme
Kuules sain 14v sitte elinaikaa alle 2kk. Lääkäritkin oli epäukoisia vaan mulla elämänuskoa riitti. Kunnon taisto käyntiin sädetystä sytostaattia.
Olet kirjoittanut viestisi samana päivänä, jolloin itse kävin ensimmäisessä syöpäkontrollissa. Leikkauksesta on nyt puoli vuotta.
En tiedä, millaisia kokemuksia tai ajatuksia sinulla on uskonasioista, mutta itselleni usko on ollut korvaamaton tuki kaikissa elämän vaikeuksissa. Ei siitä muuten voisi olla hyötyä, ellei olisi vakuuttunut, että Raamatun opetus Jumalasta on totta.
Jeesus lupaa: "Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin." Tällaista ei kukaan muu pysty lupaamaan. Tämä lupaus merkitsee, että tämä elämä, oli se sitten 15 tai 80 vuotta, ei ole ihmisen ainoa elämä. Jumala voi antaa uuden ja paljon paremman.
Se ei kuitenkaan tule kenenkään osaksi automaattisesti. Se on lahja, jota tarjotaan, mutta voidaan myös torjua. Raamattu kehottaa: "Tartu kiinni ikuiseen elämään, johon sinut on kutsuttu." Jumalalle on mahdollista antaa myös tässä elämässä lisää aikaa, jos hyväksi näkee. Hän ei ole riippuvainen lääketieteen mahdollisuuksista.- 2017usko
Ehdottomasti kannattaa ottaa Jeesus vastaan,että pääsee taivaaseen,ettei mene kadotuksen puolelle. Rukoile,että ota Jeesus minut omaksesi,niin silloin Jeesus ottaa ja samalla teet uskonratkaisun . Käy myös ehdottomasti jossakin vapaiden suuntien kokouksissa ,esim Vapaaseurakunta tai Helluntaiseurakunta tai Baptistiseurakunta ja pyydä,että rukoilevat sinun puolestasi ja samalla kerro tilanteestasi . Rukoilen myös ,että tulet uskoon,sillä silloin sinulle aukeaa ihana taivas ,jota ei voi sanoin kuvailla ja siellä sinä olet terve. Siunausta elämääsi
- Toivoaonyhä
Mitähän syöpää sairastat
- eienäänuori
Minäkin olen juuri tätä mieltä. Ota Jeesus Kristus vastaan rukouksen kautta ja pääset Jumalan yhteyteen. Taidat säästyä ajallisen elämän kärsimyksiltä. Ei kuolema ole paha asia uskovaiselle.
- halitusjarutistus
En ole mikään ateisti, mutta ei kannata aina uskoa noita uskovaisten höpötyksiä....haluat tietää, mitä voit nyt vielä tehdä? Sinun tilassasi minä ainakin olisin mahdollisimman paljon läheisteni ja ystävieni lähellä..ei se ole itsekästä, vaan saat siitä tukea ja jätät muiston läheisillesi...älä missään tapauksessa jää yksin!..Voimia täältä lapista ja revontulet varjelkoot tietäsi...
- ostopelastus
Olen samaa mieltä, huu haa touhua koko helluntalaisten , lestadiolaisten, ja kaikkien muittenkin uskomus touhu jotka ovia kolkuttelee...useimmiten on kyse rahastuksesta aina eri muodoissaan,
- voivoivoivoivoi
ostopelastus kirjoitti:
Olen samaa mieltä, huu haa touhua koko helluntalaisten , lestadiolaisten, ja kaikkien muittenkin uskomus touhu jotka ovia kolkuttelee...useimmiten on kyse rahastuksesta aina eri muodoissaan,
Miten käy, jos itse saisit lääkäriltä diagnoosin terminaalisyöpä? Se on sellainen shokki, että siinä monen ateistin kivikova luonne murtuu ja alkaa katseet siirtyä taivasta kohti. Siinä ei ole mitään pahaa, jos kuoleva etsii turvaa Jumalasta. Noi asenteet on kyllä surullista luettavaa.
- Lumihiutaleena
Tuntui niin kovin raskaalta lukea kommenttisi. Vaikka ikään katsomatta, monet saavat syöpädiagnoosin, eikä heitä aina pystytä pelastamaan hoidoilla.
Jaksaisitko kertoa vielä, onko sinua yritetty parantaa? Oletko ollut leikkauksissa ja syöpähoidoissa ja eikö niistä ollut apua?
Itselläni on myös syöpä ja hoidot on vielä edessä, enkä tiedä yhtään mitään, miten mistäkin selviän ja tehoaako hoidotkaan. Sellainen sairaushan tämä syöpä valitettavasti on.
Tämä kysymys, jonka joudut esittämään, teini-ikäisenä nuorena tyttönä. "mitä minun kannattaisi tehdä vielä kun voin"?
Se tuntuu todella pahalta ja epäoikeuden mukaiselta, että sinun iässäsi joutuu kysymään ja pohtimaan tälläistä.
Olen sinua vanhempi, mutta saatan itsekin joutua pian pohtimaan samaa.
Tai, ehkä en edes ehdi ajatella koko asiaa. Mutta kaikki haluavat varmasti tälläisessä tilanteessa, viettää paljon aikaa läheistensä ja rakkaittensa kanssa ja nauttia täysin rinnoin kaikesta mistä pitää ja siitä kaikesta, mistä vielä pystyy nauttimaan.
Jos vain jaksat, tee kaikkea mistä tykkäät ja haaveilet. Jos on jotain esteitä, toivon ympärilläsi olevan sellaisia ihmisiä, jotka auttavat sinua, raivaamaan mahdollisimman paljon esteitä toiveittesi tieltä.
Toivon sinulle tosi paljon voimia ja tukea ja sellaisia hetkiä mistä saisit lohtua ja hyvän mielen.- Lumihiutaleena
Anteeksi, en huomannut. Et ilmoittanut olevasi tyttö. Kuitenkin samat sanat sinulle.
Nuori olet kuitenkin kuolemaan.
- GodBless
Ensinnäkin syövän voi hoitaa, toiseksi, lääkäreihin ei aina pitäisi uskoa 100%. Miten syövästä pääsee eroon? Helposti, pitäisi syödä vain ja ainoastaan luonnon ruokaa, muutu vegaaniksi. Toiseksi mahdollisimman vähän käytät mitään kemiallisia aineita kuten voiteita, lääkkeitä yms. Jos haluat elää sinun pitäisi taistella sen puolesta, ei ole muuta vaihtoehtoea. Se on sinun elämäsi. Kokeile myös rukoilua, pyydä apua Jumalalta ja Jeesukselta! Ja muista, luonto on ystäväsi, vietä enemmän aikaa luonnossa!
- Rukoileva
Olen nimimerkki 2017usko ja haluan vielä kirjoittaa ,että olen lukenut ,että ruokasooda on hyvä ( ei soodaa missään tapauksessa )puhdistamaan elimistön ja jotkut ovat parantuneet syövästä. Toinen on havupuu uutejuoma ,siitä on hyviä kokemuksia ja parantuneet,syövästä ym sairauksista. Eräs mies oli menossa leikkaukseen,kun suolisto oli niin huonossa kunnossa ja hän otti havupuu uutetta ja suolisto parani ja on tänäkin päivänä terve, itse kertoi minulle. Itselläni oli viikko sitten vatsa kipeä 2 päivää ja otin särkylääkettä,mitä en yleensä syö ollenkaan. Vatsa oli kireä ja kun taas ostin havupuu uutetta,niin 2 korkinlista otin ja vatsa laukesi ja sen jälkeen on ollut kunnossa. Jos on vakava sairaus,kuten syöpä niin pitää ottaa moninkertaisesti enemmän kun terveen ,että vaikuttaa ja monta kertaa päivässä. Kannattaa lukea Antti Heikkilän neuvoja ,hän on hoitanut kymmeniä vuosia ihmisiä eri sairauksista ruokavaliolla. Toivon että pikaisesti alat hoitamaan itseäsi,sillä monet on parantuneet,vaikka on annettu aikaa vähän. Kaikista tärkein on että on uskossa ja pääsee taivaaseen,sillä se elämä kestää iänkaikkisesti . Sinua Siunaten Rakkaudella ja Rukouksin .
- ohjeitamyös
Kannattaa tehdä parannus, usko tulee kuulemisen kautta. Ota yhteys johonkin vanhoillislestadiolaiseen ja kysele asioista. Voit kuunnella seuroja esim. Helsingin tai Oulun Rauhanyhdistykseltä. Ruokavaliolla ja yrttirohdoksilla saatat parantua maallisesta sairaudesta. Kun on kovin sairas, lopettaa syömisen ja se on normaalia. Jonkinlainen paasto on myös hyväksi. Sokeri on syöpää ruokkiva, joten se pois, eli käytännössä makeislakkoon.
- tätipä
Sinun kannattaa tehdä nyt vain niin kuin lääkärit neuvoo. Ei mitään uskoon hurahtamisia sun muita soodahoitoja ja ruokavalioita. Ei ne enää pelasta, jos aikuisten oikeasti olet syöpään kuolemassa. Varmaan siellä hoitavassa sairaalassa on psykologi . Käy hänen juttusillaan.
- Asiantuntijoiden.apu
Sairaaloissa on myös mahdollisuus tavata syöpäyhdistyksestä ihmisiä.
Kannattaa pyytää sieltäkin jotakin ihmistä käymään luonaan. Heiltäkin saat asiantuntevaa apua ja neuvoa monissa syöpään liittyvissä asioissa. Syöpäyhdistyksen väkeä tapaat myös halutessasi saattohoitoyksiköissä. Tulevat myös tarvittaessa kotiisi kanssasi keskustelemaan.
- Malttia.uskoville
Toivoisin yrtti ym. ihmelääke uskovien jättävän rauhaan ne syöpäpotilaat, joiden kohdalla on jo luovuttu hoidoista ja siirrytty ns. palliatiiviseen hoitoon. Ellei teitä pyydetä, älkää silloin ängetkö aina automaattisesti jauhamaan näitä tuttuja juttujanne saattohoitopotilaille.
Näillä ohjeilla ja monilla katteettomilla lupauksilla haluatte tietysti, tinkimättä pelastaa kaikki, ellei kuolemalta, niin ainakin helvetiltä.
Mutta useimiten, nämä turhat lupaukset paranemisesta ym.vakio-utopiset höpinät.
Ne ahdistaa saattohoitopotilaita ja heidän omaisiaan. Etenkin niitä, joiden ette ymmärrä olevan uskossa, eikä ajatteleva samalla tavalla, kuin uskossa olevat.
Eli, esim. ateistit, he eivät usko ja heillä on oikeus ajatella näistäkin asioista omalla tavallaan. Pakkomielteinen jankuttamisenne ja jokaisen ihmisen käännyttäminen ei ole sopivaa.
Ei siltikään, vaikka kyseeesä olisikin pian kuoleva syöpäpotilas.
Se on nähty, kerta toisensa jälkeen, että uskon ja parantavien ihmeaineiden avulla potilaille ihmeitä lupailleen, joutuvat myöntämään. Kaikki eivät kokeneet näitä ihmeitä ja parantumisia, vaikka olisi tehty mitä poppakonsteja. Mutta tätähän uskovat eivät koskaan halua kertoa.
Ettekö todellakaan voi ymmärtää? Miten hirveitä iskuja ja pettymyksiä tälläiset lupauksenne aiheuttaa sellaisten, potilaiden omaisille ja etenkin itse potilaille, jotka kaikesta huolimatta nukkuvat pois. Kun on vaan pakko katsoa totuutta silmiin, että mikään ei enää tältä sairaudelta pelastastanut. Eikä mistään enää ollutmitään apua.
Maallinen elämä ja se iankaikkinen elämä. Nekin pitää osata erottaa toisistaan.
Vaikka jonkun uskovan mielestä iankaikkinen elämä olisikin kaikkein tärkeintä.
Pitää silti antaa ihmisten itse valita, mitä he toivovat ja ajattelevat haluavat kuolemaansa odotellessa. Kaikilla kai tässä maassa on oikeus siihen? Ei pidä aina automaattisesti alkaa tyrkyttämään, omia uskomuksiaan ja vakaumustaan tälläisessä tilanteessa oleville.- mitäteoikein
Jos tietää kuolevansa niin kyllä iankaikkisen osan varmistaminen siinä vaiheessa on ensiarvoisen tärkeää. Ei se mitenkään pois sulje etteikö voisi parantua, ottaa kakki mahdollinen tuki lääketieteeltä ja läheisiltä vaikka ottaa uskonasian ja Jumalan vakavasti.
- Valol
Hei kuolevnuorukainen! Itselläni todettiin syöpä ja sanottiin että korkeintaan viikkoja elän Tästä nyt vuosi ja vielä olen täällä . Ihmeitä myös tpahtuu. Toivottavasti sinulakin
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1975998Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442827- 442297
- 932049
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382011Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291395- 771362
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2881333Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131297Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61226