Suuri Suomalainen Kirjakerho kusettaa asiakkaitaan

Kirjamafia

Jos palautat kuukaudenkirjan, tulee parin viikon kuluttua kuitenkin lasku kirjasta. Kun yrität soittaa sinne selvittääksesi asiaa, on siellä muka ruuhkaa ja sen sijaan, että sinut laitettaisiin jonoon, lyödään puhelu poikki! Sähköpostilla jos yrität selvittää asiaa, on siellä samat litaniat eli asiakaspalvelussa on ruuhkaa ja pyrimme vastaamaan kahden viikon kuluessa! Laskun eräpäivä kuitenkin menee umpeen sitä ennen eli on joko maksettava kirjoista, jotka olet jo palauttanut tai joudut perintärekisteriin!

16 kommenttia

Äänestä

Vastaukset

  • Minä olen odottanut vastausta sähköpostiin jo kolmatta viikkoa! Yritin soittaa aspaankin, mutta 5 min. kuluttua kyllästyin jonottamaan.

    • Kyllä kerhosta pääsee eroon kun on tilannut vaadittavan määrän kirjoja, sitten kun siellä joku lukee asiakaspalvelun s-postin / voi mennä viikkoja / kuukausia.
      Itse erehdyin tilaamaan tavaraa, jotka jo valmiiksi rikki ja huonoja ja kalliita. Lopetin asiakkuuden nimenomaan sen vuoksi että yhteyttä ei saanut puhelimitse eikä s-postilla, ennenkuin myöhäistä reklamoida.


  • Samanlainen kokemus minullakin. Asiakaspalvelu ei vastaa puhelimitse eikö sähköpostilla. Huijattu olo on.

  • Asiakaspalvelu kyllä vastasi sähköpostiin, mutta ongelmana on, että kuukaudenkirjat tulevat peruutuksista huolimatta...odotan kovasti päivää, jolloin jäsenaikavelvoitteeni loppuu, jotta pääsen tästä "pakkomyynnistä" ja asiakaspalautuksista...

  • Olen ollut jäsen noin 20 vuotta, eikä minulla ole koskaan ollut ongelmia peruutuksissa. Nykyään hoidan peruutukset sskk.fi sivun kautta. Sieltä tulee vahvistus peruutuksesta sähköpostiin.

    • Asiakaspalvelu ei vastaa, sähköpostiin ei vastata. Useita meilejä, lukemattomia puheluita tämän kolmen viikon aikana. En saa asiaani hoidettua.
      Miettikää vielä kerran jos aiotte liittyä, mitenkään ei pääse jäsenyydestä eroon!


    • Voihan sinne ilmoittaa txt, ettei halua kuukauden kirjaa


    • Olen tehny aina peruutukset sähköisesti ja onnistuu ihan hyvin,samantien tulee kans vahvistus peruutuksesta.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Olen tehny aina peruutukset sähköisesti ja onnistuu ihan hyvin,samantien tulee kans vahvistus peruutuksesta.

      Peruutukset varmaan hoituukin netissä, mutta jos haluat lopettaa jäsenyyden nii n se ei onnistukkaan netissä. Puheluihin ei vastata . Mitä hittoa pitäisi tehdä? Kenties yhteys kuluttajasuojaan!?


  • Ihan samat kokemukset, ihan huijausmielellä ovat liikkeellä. Vaikka peruuttaa kuukauden kirjan, niin tulee kuitenkin kirja. En todellakaan aio maksaa mitään palautusmaksua enkä virheellisesti lähetettyjä kirjoja, mieluummin poltan ne takassa tms. Eroa olen yrittänyt kaksi kertaa sähköpostin kautta, mutta tulee vain tietoa, että on ruuhkaa ja vastataan kahden viikon kuluessa. Pitäisi varmaan ilmoittaa kuluttaja-asiamiehelle tällaisesta toiminnasta.

  • onko tämä suomalainen kirjekerho rikollisjärjestö

  • Samaa voin sanoa A-lehdistä. Tilasin Avun TARJOUS 2kk 21e. Lehti tuli ja lasku tuli, maksoin laskun. Lehtipä ei loppunutkaan siihen kahteen kuukauteen, vaan jatkoi tulemista ja posti toi laskun koko vuoden lehdistä. Yritin soittaa asiakaspalveluun, siellä oli jatkuva ruuhka, sitten yritin perua lehden netissä, mutta sen olisi voinut perua siellä vain sen vuoden lehtien jakson loputtua. Vihdoin pääsin asiakaspalveluun ja sanoin, että en ole tilannut lehteä vuodeksi, vain sen 2kk:n tarjouksen.Asiakaspalvelija sanoi, että lehti lähetetään automaattisesti, että ne vuoden lehdet olisi pitänyt perua erikseen ,joita en ollut tilannutkaan. Jouduin maksamaan ne pari ylimääräistä numeroa, jotka minulle pakolla laitettiin. En tilaa enää ikinä mitään lehtiä.

    • Aikakauslehtitilauksissa minullakin ongelmia. Sorruin tilaamaan kolmen kuukauden tarjoushintaisen lehden. Se olikin kestotilaus joka alkoi sillä tarjouksella. En vaivautunut lukemaan pikkuruista pränttiä tilauslomakkeesta.
      Peruutus onnistui mutkien kautta. Kyllä on hankalaksi tehty lehtitilauksen peruminen. Peruutuskupongitkin on poistettu aikakauslehdistä. Puhelimessa saa naputelle monet numerot ennenkuin pääsee asiakaspalveluun ja sinnekin joutuu sitten jonottamaan parikymmentä minuuttia! Sähköpostissa myös peruutus hankalaa, kun selkeä "peruutus" kohta puuttuu!


    • Kummallista, että liki 40 vuotta sskk:n asiakkaana olleena ei ole vielä ongelmia tullut niin tilatuissa tavaroissa kuin laskussakaan. Jos kirja tulee kotiin, niin sitä ei ole peruutettu ajoissa. Nykyään kirjan voi noutaa halutessaan Suomalaisesta kirjakaupasta.


  • Yhdelle tuttavalleni sattui kohdalle tapaus jossa sekä Suuri Suomalainen Kirjakerho että Mauri Kunnas- kirjakerho lähetti maksumuistutuksen 2.5.2018 kahdesta jo ennestään ajoissa palautetusta kirjasta. Henkilö oli yhteydessä puhelimitse seuraavana päivänä kumpaankin kirjakerhoon Otava Median keskuksen kautta. Henkilö kertoi vastanneelle Otava Median asiakaspalvelijalle maksumuistutuksista ja asiakaspalvelija kertoi kirjojen palautusten vastaanotossa olleen sekaannuksia ja yhdisti sen jälkeen puhelun Suuren Suomalaisen Kirjakerhon asiakaspalvelijalle. Henkilö kertoi palauttaneensa nämä kirjat. Asiakaspalvelija kysyi kuittia kirjojen palautuksesta. Kuittia ei löytynyt henkilön kotoa, sillä aikaa oli kulunut kirjojen palautuksesta jo kaksi kuukautta. Henkilö soitti sitä seuraavana päivänä asiakaspalveluun ja kertoi ettei kuittia ollut löytynyt, sillä kyseinen henkilö oli laittanut veroilmoitusta tehdessään kaikki vanhat kuitit roskiin ajatellen, ettei niillä olisi enää käyttötarkoitusta. Asiakaspalvelija kertoi, että kirjojen maksamisen eräpäivää jatkettaisiin kuukaudella ja he odottavat kunnes kirjat palautuvat kirjakerhoihin. Selityksenä oli Postin jakeluongelmat. Henkilö soitti kesäkuussa ja sai tietää, etteivät kirjat olleet vieläkään palautuneet kirjakerhoihin, mutta henkilölle lähetettiin uusi maksumuistutus. Uuden maksumuistutuksen vuoksi henkilö soitti taas kumpaankin kirjakerhoon ja Kunnaskerhosta luvattiin jatkaa odottelua vielä heinäkuulle. Suomalaisesta kirjakerhosta kehotettiin laskun maksamista, ettei heidän tarvitsisi siirtyä seuraavaan vaiheeseen. Heinäkuussa tuli yllättäen perintötoimistolta kummankin kirjakerhon maksuvaatimus ”maksamattomista kirjoista”. Henkilö miettii, miten toimisi asian kannalta. Kannattaisiko maksaa vai eikö?

  • Minä olen nyt yrittänyt kolmena päivänä soittaa Suuren Suomalaisen kirjakerhon asiakaspalveluun tilatakseni, mutta en pääse sinne. Huijattu olo on minullakin, kun minut laitetaan jonoon (palvelun parantamiseksi nauhoitamme puhelusi?). Paina sitä, paina tätä nappia ja sitten kun minua on rahastettu jonkun operaattorin toimesta, milloin lyhyemmän, milloin pidemmän ajan, tyly ääni ilmoittaa, että "linjoillamme on ruuhkaa. Yritä uudestaan. Kiitos, kuulemiin!"

    Viime torstaina kuuntelin "odota vielä hetki, palvelemme sinua pian", 20 minuuttia kuuntelin tuota ja lopetin sitten. Tänään 13.5. 2019 yritin vielä soittaa, mutta sama "ruuhka puhelinlinjoilla" jatkui aina vaan...

    Viime viikolla lähetin sähköpostia, mutta ei tietenkään ole vastattu.

    Aiemmin tämä on toiminut. Minä olen ollut Kirjakerhon jäsen tauotta 49 vuotta!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.