Mikä noissa on niin vaikeaa? Osalle porukkaa pitäisi järjestää joku kiertotie etteivät joutuisi noista ajelemaan. Pahimmat hölmöilijät noissa yleensä naisia tai vanhempia miehiä. Osalle noista tuntuu olevan tavallisetkin liikenneympyrät aivan ylivoimaisia, miten ihmiset älyäisivät ettei sen ympyrän tyhjä tarvitse olla ennen kuin sinne ajaa? Kouvolan Sanomien pitäisi tehdä lehtijuttu missä opetettaisi liikenneympyröiden ja varsinkin noiden veturin ympyröiden perusasiat.
Ihmiset ei osaa vieläkään ajaa veturin ympyröissä
25
1377
Vastaukset
- Farouge
Poliisit voisivat laatia animaation Veturin ympyröissä oikein ajamisesta... jotkut kun eivät ymmärrä, vaikka KoSa on julkaissut jutun ja ajo-ohjeet, mitä kaistaa ajetaan ja miten menetellään kohteesta riippuen. On muuten ollut järjettömiä tilanteita, joissa on saanut itse painaa jarrua ja väistellä ääliöitä, joille nuo ympyrät ovat extreme -autoilua ja venäläistä rulettia. Mutta sehän maksaa, joka virheellisellä toiminnalla aiheuttaa peltien kolinaa. Sitä odotellessa.
- Tiekyylä
Kesällä tuo ajelu vielä jotenkin onnistui kun tiessä näkyy kaistamerkinnät, nyt kun pinnassa pieni lumikerros niin porukka ajelee kahta kaistaa yhtä aikaa. Miten voi olla liikenneympyrät noin vaikeita?
- Toinenkyylä
Ei tunnut onnistuvan kesäisinkään vaikka tiessä on selvät merkinnät miten ajellaan, jatkuvasti saa olla tarkkana ettei joku tule kylkeen kun ympyrässä ajaa. Suurin osa noista tumpeloista on naisia, eli paljon korjaantuisi kun naisilta otettaisi ajokortit pois.
- Keski-ikäinenmies
Toinenkyylä kirjoitti:
Ei tunnut onnistuvan kesäisinkään vaikka tiessä on selvät merkinnät miten ajellaan, jatkuvasti saa olla tarkkana ettei joku tule kylkeen kun ympyrässä ajaa. Suurin osa noista tumpeloista on naisia, eli paljon korjaantuisi kun naisilta otettaisi ajokortit pois.
Kortti pois naisilta ja vanhoilta ukoilta, tällä poistuisi valtaosa liikenteen ongelmista. Nuorille miehille taas nopeudenrajoittimet autoon, nuo osaa ajaa mutta se kaasujalka vähän turhan painavan ensimmäiset vuodet.
- jiuhiuhy76
Tietenkin siellä ajetaan kahta kaistaa yhtä aikaa. Kaistat vievät eri paikkoihin. Ei sitä tarvitse odottaa että toinen on ensin mennyt esim Kouvolan suuntaan ja vasta tämän jälkeen saat itse mennä Veturiin. Kyllä sitä saa lähteä ympyrään samaan aikaa siten että molemmat kaistat ovat käytössä ne kun tosiaan vievät eri osoitteeseen.
- Toinenkyylä
Taisi Tiekyylä tarkoittaa että ajavat noiden kahden kaistan välissä olevan viivan päällä, eli eivät ole kummallakaan kaistalla vaan valloittavat molemmat kun eivät näe niitä kaistamerkintöjä.
- idioottejatäynnäkvl
Kouvolalaiset eivät osaa liikennesääntöjä joten eivät osaa ajaa liikenneympyrässäkään.
Harvoin näkee että vasemmalta tulevia väistetään vaan vilkuillaan oikialle hahhahahaaa - Enska_Karpo
Minä ainakin odotan että liikenneympyrä on tyhjä. Minulla ei ole kiire mihinkään. Ja vilkkuhan pitää laittaa vasemmalle, koska liikenneympyrässä käännytään vasemmalle. Ja oikealta tulevilla on etuajo-oikeus, joten heidät pitää päästä ensin.
- vitunkouvolalaiset
Liikenneympyrässä vasemmalta tulevia väistetään! Vai oliko tää joku kouvolalaisittain "hauska" vitsi.
- SuUnitteliatar
Kymenlaaksosa on tasan kaksi liikenneympyrää.
Muut ovat kiertoliittymiä.
Miksi pitää osailla, kun ei edes tiedä mistä puhuu.- EnskaKouvola
Hitto, et viitsisi kertoa meille tyhmemmille mitä oleellista eroa noilla on?
- mitensemeni
alk.tiehallinto.fi/kiertol/kiertol.htm
...täällä mainitaan molemaat ja välissä yksi sana "eli" :)
- SUUUnnittelijatar
Korjaan, Yksi. Seuraavaksi lähin Porvoossa idiootit.
- ympäriympyrää
Mitähän sinäkin suunnittelet? Et ainakaan liikenneympyröitä kun et noista tiedä mitään.
- Pusutin
Suunnittelijatar,
oisko nuo kaikki kuitenkin kiertoliittymiä..
Voisin kiertää sun liittymää kuin kissa kuumaa puuroa kun oon kielitaitoinen..
Svenka eller bättre engelska..
klipsu at gmail :)
Kivaa Joulunaikaa ! - Anonyymi
Olen tulossa Veturilta päin Tervasmutkan liikenneympyrään ja menossa Kuusaalle päin. Minkä kaistan valitsen ympyrässä?
- Anonyymi
Sisäkaistaa myötäpäivään ja ulkokaistaa vastapäivään. Mikä siinä on niin vaikeaa????
- Anonyymi
Lisää pohjoiskymenlaaksolaista ajokulttuuria.
Muutaman vuoden päästä ollaan harjoiteltu kymmenenvuotta Veturin kiertoliittymissä ajamista.
On se vaikia laji ottaa toinen tienkäyttäjä huomioon!- Anonyymi
Miksi minä muiden tekemisiä kyttäisin?
- Anonyymi
Miten niin 10 vuotta. Minulla on ollut kortti 2 kk ja kävin Kouvolan Veturissa ekan kerran.
- Anonyymi
Noi ympyrät pitäisi poistaa. Hidastaa liikennettä Kouvolan ja kuusaan välillä.
- Anonyymi
Tehhään tilalle suomen ensmäine rusettiristeys.
Kyll semmone onp hyvä, ku pelkkää kikkuraa mäkkäriltä kuusaan sillall asti!
Ja kansaa tullee muualtaki Kouvolan umpisolmuloita taivastelle!- Anonyymi
Muuten hyvä mutta aloitetaan se vasta veturilta Kuusaalle päin. Ei haittaa sitten kouvolalaisten liikkumista.
- Anonyymi
Vuoden pahimmat ruuhkat eilenillalla ilotulituksen jälkeen!
Ei, ei toimi vetoketju ympyröissä.
Tilanne olisi ollut yhtäruuhkainen, vaikka Kuusaantien ympyröiden paikalla olisi ollut valo-ohjattu normaali risteys. - Anonyymi
Minkä ihmeen takia sinne Veturiin pitää mennä pyörimään?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin6111875Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh175061Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r334557Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4682350Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142240Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2921801FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01461Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu921313- 391216
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101205