MS tauti ja meniere

Magneetissa

Onko kellään kokemusta?

21

573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunkullaonkaikkikokemus
      • Magneetissa

        Pelottaa hieman :(


    • Elluhalloyb

      Meniereä...epäillään koska kuuloni alenee....
      Tällä hetkel sille ei tehdä mitään...😋🤗😯

      • Magneetissa

        Onko huimausta? Minä kävelen pitkin seiniä ja sänky pyörii alla. Kauhistuttava tunne. Korva pauhannut muutaman vuoden.


      • Elluhalloyb

        Korvien takia ei...
        Mut muuten elämä pyörii välil...😀
        En viitsi tässä sen enempää..
        Elämäni on muuten ihan normaalia...😋😯😀


      • KirjoitanNyt
        Elluhalloyb kirjoitti:

        Korvien takia ei...
        Mut muuten elämä pyörii välil...😀
        En viitsi tässä sen enempää..
        Elämäni on muuten ihan normaalia...😋😯😀

        Eikös se elämä ole aina normaalia 😉


    • Ymmärsinköoikein

      Siis epäilläänkö nyt jompaakumpaa sairautta? Magneetissa olit ja vastauksia odotat sieltä vielä?

      • KirjoitanNyt

        Pesäkkeitä oli reilusti ja oireet voimakkaat, ettei tarvitse paljon enää tulkita. Selkäydinnäyte tulee ilmeisesti vielä. Sisäkorvan turvotus näkyi edelleenkin kuvissa ja korva vuosia tukkoinen ja tinnittää jatkuvasti. Kiertohuimaus. Huimaus jokapäiväistä.
        Pelottaa. Tähän asti oireita pidetty ties minä..


      • Ymmärsinköoikein

        Ei kivaa.... Olen kuullut, että molemmissa taudeissa voi olla pitkiäkin oireettomia jaksoja. Sulattelemistahan tuossa on, kokonaan uusi elämäntilanne edessä. Ei ole ihme, jos pelottaa. Voikohan niihin huimauskohtauksiin saada apua jostakin?


      • KirjoitanNyt
        Ymmärsinköoikein kirjoitti:

        Ei kivaa.... Olen kuullut, että molemmissa taudeissa voi olla pitkiäkin oireettomia jaksoja. Sulattelemistahan tuossa on, kokonaan uusi elämäntilanne edessä. Ei ole ihme, jos pelottaa. Voikohan niihin huimauskohtauksiin saada apua jostakin?

        Tätä nyt kestänyt joka päivä monta vuotta. Siksi en tee asioille mitään. Katson rauhassa, mihin tämä johtaa.
        Parempi vain nyt olla ihan vaan. Toivoa, ettei kukaan kärsi vuokseni, enkä liikaa rasita muiden elämää.
        Vielä ei ole löytynyt apua.
        Kiitos myötäelämisestä!


      • Ymmärsinköoikein

        Sairastuttuaan moni ajattelee olevansa rasite läheisilleen. Mutta ei se niin ole, he tarvitsevat sinua yhtä paljon, kuin sinä heitä. Ei sairaus ole häpeä. Paljon jaksamista sinulle, pidä mielesi avoimena!


      • KirjoitanNyt
        Ymmärsinköoikein kirjoitti:

        Sairastuttuaan moni ajattelee olevansa rasite läheisilleen. Mutta ei se niin ole, he tarvitsevat sinua yhtä paljon, kuin sinä heitä. Ei sairaus ole häpeä. Paljon jaksamista sinulle, pidä mielesi avoimena!

        Ei hävetä. Ymmärrän realiteetit ja olen huomannut muiden huolestuneisuuden. Tottakait sairaus rasittaa lähipiiriä, mutta se kuuluu asiaan.
        Kiitos! Voimia myös sinulle!


    • senverranon

      Äidillän oli menieren tauti. Nuorempana olen ollut työssä missä hoidin MS-potilaita.

      • KirjoitanNyt

        Sinulla on varmasti sitten ihan omakohtaista kokemusta ja tiedät noista sairauksista, kun olet läheltä seurannut.


      • jotaintiedän
        KirjoitanNyt kirjoitti:

        Sinulla on varmasti sitten ihan omakohtaista kokemusta ja tiedät noista sairauksista, kun olet läheltä seurannut.

        Kyllä. Olen hoitanut sekä vähän aikaa että pidemmän aikaa MS-tautia sairastaneita. Sehän alkaa yleensä nuoremmalla iällä, kun taas Parkinsonin tauti alkaa myöhemmin.


    • harmillista

      Oletko mies? Ajattelen vaan yhtä asiaa minuun liittyen... Sen takia kysyin. Toivottavasti paranet tai ainakin voit paremmin.

      • KirjoitanNyt

        Nainen. Kiitos!Hyvää vointia myös sinulle!


      • KirjoitanNyt

        Kiitos!


      • KirjoitanNyt kirjoitti:

        Kiitos!

        Ole hyvä. Ms tauti on aivan toinen sairaus kuin meniere, se on vaikea hoitoisempi, jotenkin lääkinnällä hallittavissa kun vain tarpeeksi ajoissa se löydetään.
        Jaksamista toivotan, ja oikein hyvää elämää, kaikesta huolimatta.


      • KirjoitanNyt
        YksK-Nainen kirjoitti:

        Ole hyvä. Ms tauti on aivan toinen sairaus kuin meniere, se on vaikea hoitoisempi, jotenkin lääkinnällä hallittavissa kun vain tarpeeksi ajoissa se löydetään.
        Jaksamista toivotan, ja oikein hyvää elämää, kaikesta huolimatta.

        Ms tauti, kuten menierekin diagnosoidaan usein myöhäisemmässä vaiheessa valitettavasti.
        Kiitos vain ja oikein rikasta elämää myös sinulle!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe