Intin videot?

dwhiwuhw

Tulipahan taas katsottua intin YouTube videoita, kiinnittyi huomio joukkojen etenemiseen, ei ole mennyt koulutukseen perille se että jos käytetään etenemisuria kuten teitä niin tiellä ei lampsita keskellä uraa vaan aina mahdollisimman reunassa vaikka kyse on harjoituksesta, ei esim. kaupunkitaisteluissa kadulla kävellä keskellä katua jos ei ole pakottava tarve vaan eteneminen tapahtuu rakennusten läheisyydessä, autenttiset videot Syyrian tai Ukrainan sodasta näyttää mallia. Suomalaiselle sotilaalle metsä on merkinnyt aina suojaa ja se pitää edelleen muistaa, avoimia paikkoja vältettävä
Useasti olen seurannut metsässä kun hirviemo lähestyy avointa paikkaa esimerkiksi sähkölinjaa joka tarkoitus vasojen kanssa ylittää, hirviemo vie vasansa sähkölinjan yli kapeimmasta paikasta ja sellaisesta missä reunoilla eniten puustoa ja hirviemo jää linjan reunaan seuraamaan ja kuuntelemaan kauan ennen kuin itse lähtee liikkeelle ja vasat ei tule aivan perässä vaan hetken kuluttua astuva linjalle. Näin täytyisi Suomalaisen sotilaankin toimia.

4

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TäyttäSontaaKokoArmeija

      Minäkin olen joskus katsonut tuota leikkimistä ja kuollut nauruun....joukkoosaston tuhoaminen olisi onnistunut parilla käsikranulla....mitä siellä intissä opetetaan oikein? Runkkaamaan ja dokaamaan ? No henkilökuntahan on ollut hyvänä esikuvana ainakin jälkimmäiseen...

    • dwhiwuhw

      En nyt sanoisi noinkaan, kyllä armeija on tarpeellinen ja Suomessa tehokaskin mutta itse koulutuksessa voisi hioa tiettyjä osa-alueita, ikään kuin viimeinen silaus.

      "joukkoosaston tuhoaminen olisi käynyt parilla käsikranulla"

      Tuollainen tilanne on helppo ajatella kotona lämpimässä ja turvassa, ajatteles nyt edes sitä kuinka kauas kykenet edes heittämään käsikranun, tuskin saisit edes 40 metriä lentämään murkulaa.

      Voi vaikuttaa leikiltä mutta menepäs itse "leikkimään" tuota leikkiä paukkupatruunoilla vaikkapa viikoksi metsään, pakkaseen tai räntäsateeseen, pimeään, välillä nälkä ja väsymys, selässä kymmenien kilojen rinkka, alkaisi tulemaan ikävä lämmintä kotia ja ruokaa sekä omaa petiä ja silloin tuollainen "paukkupatruunaleikki" alkaa tuntumaan aivan joltain muulta...tässähän ihan kiivastuu..joten voit mennä sinä leikkimään eli pelaamaan sotapelejäsi nettiin ja tuhoamaan joukkoosastoja käsikranuilla.

      • TäyttäSontaaKokoArmeija

        Olin siellä 11kk:tta ja se riitti alikersantille täällä...Totuus vain on ikävä kyllä että kun sotatila tulee niin me todellakin leikimme kun muut sotivat....täytyy nääs nykyään olla ydinaseita,muuten maan puolustus on yhdentekevä. Meidän pitää satsata ydinaseisiin eikä mihinkään pikkupoikien tykkeihin.


    • dwhiwuhw

      Höpö höpö.. sotiiko asevoimat esim. Syyriassa ydinaseilla, entäs Ukraina ja muut sotatoimialueet, ei siellä ydinaseilla sodita. Mihin olet järkesi kadottanut? Olet tainnut pelata sitten liikaa sotapelejä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe