Olen kolmekymppinen nainen ja tuskaillut vuosia jalkojeni kanssa ja etenkin oikea jalkani on huonona. Päivittäistä polvikipua jota tulee liiasta istumisesta, kävelystä ja vaikka ihan tyhjästäkin. Koko oikea jalka, nilkka, ja polvi etenkin, jotenkin vaan "tuntuu" koko ajan! Sesamluuhuni (vaivaisenluun kohdalle) on kehittynyt pehmeä rustottuma, minulla on ollut luupiikki jalkapöydässä joka lähti ajan kanssa itsestään pois. Jalkaani tulee ajoittain hermopinteitä; pakara, reisi tai sääri särkee, iho muuttuu araksi ja osittain tunnottomaksi. Kävin juuri elokuvissa jossa oikea pakarani sai vaihteeksi jonkun hermojumin istumisesta ja nyt on kolme päivää ollut pakara kipeä ja arka, lonkkaan ja alaselkään säteilee kipua ja tällä hetkellä pahin kipu pohkeessa ja polvessa, pohkeen iho on todella kosketusarka!
Minulla on todettu kondromalasia eli ruston pehmentymä"tauti" sekä fyssari sanoi jokunen vuosi sitten että on yliliikkuvat nivelet ja pientä pituuseroa jaloissa. Lääkäri sanoi silloin vuosia sitten kun vihdoin viitsin mennä asiasta puhumaan että ei voi mitään että lihaksia vaan vahvistaa. Turhauttaa tän jalan kanssa oleminen ja pelkään että asia vaan pahenee ja jossain vaiheessa olen aivan jalkapuolena.
Onko jollain vastaavia kokemuksia tai ylipäätään miten kondromalasia muilla ilmennyt? Kondromalasiasta olen siis "kärsinyt" jo teini-iästä saakka (polvien ja nivelten kipeytyminen ja rahinat) vaikka diagnoosi näille oireille tuli vasta 20 kun viitsin lääkäriin mennä. Voiko tää kaikki johtua vain siitä? Ja millä sais nää oireet kuriin? Vasen polvi joskus kipeytyy mutta verrattuna oikeaan se on unelmajalka... :(
Jalkaongelmat ja kondromalasia
jalkapuoli
0
169
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.37816175- 2646251
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny113688- 1972777
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il142332- 1372229
Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos1101660Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon481459Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411216- 901214