Olen kolmekymppinen nainen ja tuskaillut vuosia jalkojeni kanssa ja etenkin oikea jalkani on huonona. Päivittäistä polvikipua jota tulee liiasta istumisesta, kävelystä ja vaikka ihan tyhjästäkin. Koko oikea jalka, nilkka, ja polvi etenkin, jotenkin vaan "tuntuu" koko ajan! Sesamluuhuni (vaivaisenluun kohdalle) on kehittynyt pehmeä rustottuma, minulla on ollut luupiikki jalkapöydässä joka lähti ajan kanssa itsestään pois. Jalkaani tulee ajoittain hermopinteitä; pakara, reisi tai sääri särkee, iho muuttuu araksi ja osittain tunnottomaksi. Kävin juuri elokuvissa jossa oikea pakarani sai vaihteeksi jonkun hermojumin istumisesta ja nyt on kolme päivää ollut pakara kipeä ja arka, lonkkaan ja alaselkään säteilee kipua ja tällä hetkellä pahin kipu pohkeessa ja polvessa, pohkeen iho on todella kosketusarka!
Minulla on todettu kondromalasia eli ruston pehmentymä"tauti" sekä fyssari sanoi jokunen vuosi sitten että on yliliikkuvat nivelet ja pientä pituuseroa jaloissa. Lääkäri sanoi silloin vuosia sitten kun vihdoin viitsin mennä asiasta puhumaan että ei voi mitään että lihaksia vaan vahvistaa. Turhauttaa tän jalan kanssa oleminen ja pelkään että asia vaan pahenee ja jossain vaiheessa olen aivan jalkapuolena.
Onko jollain vastaavia kokemuksia tai ylipäätään miten kondromalasia muilla ilmennyt? Kondromalasiasta olen siis "kärsinyt" jo teini-iästä saakka (polvien ja nivelten kipeytyminen ja rahinat) vaikka diagnoosi näille oireille tuli vasta 20 kun viitsin lääkäriin mennä. Voiko tää kaikki johtua vain siitä? Ja millä sais nää oireet kuriin? Vasen polvi joskus kipeytyy mutta verrattuna oikeaan se on unelmajalka... :(
Jalkaongelmat ja kondromalasia
jalkapuoli
0
213
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti25645604Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!4411349Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy22110961Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump389775Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla908618Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2776654Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen
Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti23105Perussuomalaisiin minä luotan
Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.132394Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys442350Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA
, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle22213