Matkailualan työt/restonomit

Restonomi06

Itse olen siis koulutukseltani matkailualan restonomi ja kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksia alan töistä. Olen valmistunut yli 10 sitten ja matkailualan hommat mitä olen saanut tehdä ovat lähinnä asiakaspalvelua ja myyntiä. Jos täällä on muita restonomeja niin miten olette työllistyneet? Sitten alalle haetaan toki vielä monilla muillakin koulutuksilla. Oman kokemuksen mukaan sopivia työpaikkojan on harvoin auki ja kilpailu on kovaa. Haluaisin lentokentälle töihin mutta sinnekin tuntuu olevan hankala päästä ja vakituisen paikan saaminen ei välttämättä ole helppo homma. Tuntuu olevan vallalla, että pitäisi aloittaa osa-aikaisena.

Lentoemännän työstä täällä on paljon keskustelua ja se onkin hyvä työ mutta en oikein koe sitä itselleni sopivaksi. Onko hotellipuolella työskenteleviä? Pääseekö restonomin tutkinnolla vastaanottoon töihin vai pitäisikö erikseen käydä vielä hotellivirkailijan koulutus? Uskoisin, että kyllä hotellissa käytettävät varausohjelmat oppii. Hallinnollisella puolella en ole nähnyt juurikaan paikkoja olevan auki hotelleissa. Toki päällikön paikat mutta nehän vaativat vankan kokemuksenkin, joten itse en voi sellaista hakea. Ylipäänsä olisi kiva jos täällä olisi vähän laajemmastikin keskustelua matkailualan työpaikoista kuin vain lentoemännän työstä. Mitä itse tunnen muita restonomeja niin he ovat joka työttömänä, toisen alan töissä tai uudelleenkouluttautuneita.

2

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruthieee