Itse olen siis koulutukseltani matkailualan restonomi ja kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksia alan töistä. Olen valmistunut yli 10 sitten ja matkailualan hommat mitä olen saanut tehdä ovat lähinnä asiakaspalvelua ja myyntiä. Jos täällä on muita restonomeja niin miten olette työllistyneet? Sitten alalle haetaan toki vielä monilla muillakin koulutuksilla. Oman kokemuksen mukaan sopivia työpaikkojan on harvoin auki ja kilpailu on kovaa. Haluaisin lentokentälle töihin mutta sinnekin tuntuu olevan hankala päästä ja vakituisen paikan saaminen ei välttämättä ole helppo homma. Tuntuu olevan vallalla, että pitäisi aloittaa osa-aikaisena.
Lentoemännän työstä täällä on paljon keskustelua ja se onkin hyvä työ mutta en oikein koe sitä itselleni sopivaksi. Onko hotellipuolella työskenteleviä? Pääseekö restonomin tutkinnolla vastaanottoon töihin vai pitäisikö erikseen käydä vielä hotellivirkailijan koulutus? Uskoisin, että kyllä hotellissa käytettävät varausohjelmat oppii. Hallinnollisella puolella en ole nähnyt juurikaan paikkoja olevan auki hotelleissa. Toki päällikön paikat mutta nehän vaativat vankan kokemuksenkin, joten itse en voi sellaista hakea. Ylipäänsä olisi kiva jos täällä olisi vähän laajemmastikin keskustelua matkailualan työpaikoista kuin vain lentoemännän työstä. Mitä itse tunnen muita restonomeja niin he ovat joka työttömänä, toisen alan töissä tai uudelleenkouluttautuneita.
Matkailualan työt/restonomit
2
206
Vastaukset
- Ruthieee
Itse olen matkailuvirkailija ja pääosin ollut töissä hotellien vastaanotoissa. :) Luokkakavereita lähtenyt matkaoppaiksi, kentälle töihin, lentämään.. you name it. Kaikkea matkailuun liittyvää työtä tällä tutkinnolla pääsee tekemään. Restonomithan työskentelee yleensä päällikkötehtävissä, esim. meillä vastaanottopäälliköllä restonomin koulutus. Jos respa kiinnostaa, niin hae! Harvemmin näkee hakuja missään hotelliketjujen sivuilla, joten suosittelen vaan lähettämään hakemuksia kiinnostaviin paikkoihin, vaikkei mitään varsinaista rekryä olisikaan menossa. Operan (tai mikä ikinä onkaan käytössä), oppii nopeasti. :)
- Restonomi06
Kiitos vastauksesta Ruthieee! Pitänee kokeilla tuota avoimen hakemuksen lähettämistä sillä kyllä respa kiinnostaisi kuitenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1801955
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1591686Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461656- 1231443
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1421194Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia501062Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen58980- 15869
- 69862
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P26856