Matkailualan työt/restonomit

Restonomi06

Itse olen siis koulutukseltani matkailualan restonomi ja kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksia alan töistä. Olen valmistunut yli 10 sitten ja matkailualan hommat mitä olen saanut tehdä ovat lähinnä asiakaspalvelua ja myyntiä. Jos täällä on muita restonomeja niin miten olette työllistyneet? Sitten alalle haetaan toki vielä monilla muillakin koulutuksilla. Oman kokemuksen mukaan sopivia työpaikkojan on harvoin auki ja kilpailu on kovaa. Haluaisin lentokentälle töihin mutta sinnekin tuntuu olevan hankala päästä ja vakituisen paikan saaminen ei välttämättä ole helppo homma. Tuntuu olevan vallalla, että pitäisi aloittaa osa-aikaisena.

Lentoemännän työstä täällä on paljon keskustelua ja se onkin hyvä työ mutta en oikein koe sitä itselleni sopivaksi. Onko hotellipuolella työskenteleviä? Pääseekö restonomin tutkinnolla vastaanottoon töihin vai pitäisikö erikseen käydä vielä hotellivirkailijan koulutus? Uskoisin, että kyllä hotellissa käytettävät varausohjelmat oppii. Hallinnollisella puolella en ole nähnyt juurikaan paikkoja olevan auki hotelleissa. Toki päällikön paikat mutta nehän vaativat vankan kokemuksenkin, joten itse en voi sellaista hakea. Ylipäänsä olisi kiva jos täällä olisi vähän laajemmastikin keskustelua matkailualan työpaikoista kuin vain lentoemännän työstä. Mitä itse tunnen muita restonomeja niin he ovat joka työttömänä, toisen alan töissä tai uudelleenkouluttautuneita.

2

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruthieee

      Itse olen matkailuvirkailija ja pääosin ollut töissä hotellien vastaanotoissa. :) Luokkakavereita lähtenyt matkaoppaiksi, kentälle töihin, lentämään.. you name it. Kaikkea matkailuun liittyvää työtä tällä tutkinnolla pääsee tekemään. Restonomithan työskentelee yleensä päällikkötehtävissä, esim. meillä vastaanottopäälliköllä restonomin koulutus. Jos respa kiinnostaa, niin hae! Harvemmin näkee hakuja missään hotelliketjujen sivuilla, joten suosittelen vaan lähettämään hakemuksia kiinnostaviin paikkoihin, vaikkei mitään varsinaista rekryä olisikaan menossa. Operan (tai mikä ikinä onkaan käytössä), oppii nopeasti. :)

    • Restonomi06

      Kiitos vastauksesta Ruthieee! Pitänee kokeilla tuota avoimen hakemuksen lähettämistä sillä kyllä respa kiinnostaisi kuitenkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5429
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3355
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1873
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1695
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe