Siis puhun sellaisista missä trans henkilöstä ei tulisi kamalaa uhri-kuvaa eikä tarinakaan olisi niin kamalan traaginen. Oon kattonu muutamia elokuvia, jotka oli niin masentavia, että alko vaan masentamaan tää koko transsukupuolisuus. Kun ne vaan aina tuntuu olevan niin kummallisia ja ihan ufoja sarjoissa ja elokuvissa. En haluais missään nimessä, että kukaan luulis mulla olevan niin rankkaa kuin puolellakaan näistä tyypeistä. Oon semi tyytyväinen itseeni ja elämääni ja siihen mihin suuntaan se on menossa.
Esim. Korkeat korot oli niin kamala (siis kaunishan se oli, mutta niin helvetin masentava) että olin ihan masis vielä varmaan viikon sen katsomisen jälkeen. Oon myös kattonut jonkun aika vanhan saksalaisen elokuva, Romeos tais olla nimeltään. Se oli ihan kiva, ja silleen mukavan positiivinen. :) Sense8 sarjassa Nomista näytetään myös hyvä kuva siitä, kuinka vahva Nomi on ilman että siitä tehdään mitenkään "uhrin" oloista. YouTubessa on sellainen mini sarja kuin Guilty Party, jossa transpoikaa Alex Silveriä näyttelee Miles McKenna, jolla on siis aika iso YouTube kanava. Se ite sanoi että pitää siitä ideasta, että sen hahmon koko perusluonne ei oo vain sen transsukupuolisuus ja siitä kerrotaan muutakin kuin sen sukupuolenkorjauksesta.
Onko kellään mitään suosituksia, missä ohjelmassa/elokuvassa/missätahansataiteessa näytettäisiin transsukupuolisia hahmoja muutenkin kuin kuolemassa tai kokemassa ihan kamalaa tuskaa?
Anteeksi jos tapoin jonkun sisältä käsin kielioppivirheillä.
trans hahmoja viihteessä
2
482
Vastaukset
Sarjojen puolelta tulee noiden mainitsemiesi lisäksi mieleen Orange is the New Black-sarjan Sophia Burset (Laverne Cox, joka on oikeassa elämässäkin transnainen), joka on mielestäni hyvin voimakas ja hauska hahmo. Videopelien puolelta taas Dragon Age: Inquisitionin Cremisius (Krem) Aclassi, jonka transsukupuolisuus mainitaan vain ohimennen, on yksi suosikkihahmoistani ikinä.
- etsivätranspoika
Mä oon kattonu Orange Is the New Blackiä, mutta neloskausi oli jotenkin niin masentava, että jäi vähä kesken. Mä oisin kyllä halunnu, että Sophiaa olis enemmän siinä sarjassa. :(
Hetki sitten mä löysin Kremin, ja siitä tuli sitten ihan uusi man crush. :D
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445299Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243460Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992870Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui582686- 1732365
- 252157
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271899Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661865Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161401