Ostin toissa kesänä pienen siirtolapuutarhamökin. Viime kesänä tajusin, että usein kotin palatessa naama punoittaa täysillä. Varsinkin silloin kun aikaa on viettänyt sisällä mökissä, usein sateella. Lisäksi olen oudon väsynyt, kuin kuumeessa. Naama kirkkaanpunainen ja olo kuumeinen. Myyjä oli ostohetkellä suihkutellut siellä raidia , mökki haisi sille kuukauden ellei pari. Jotain se kai peitteli, ostin silti. Onkohan kyseessä home. Aiheuttaako se naaman punoitusta?
hometta vai jotain muuta
2
118
Vastaukset
- hgt7
Homealtistus ja histamiinipitoiset ruoat on huono yhdistelmä. Punaviini tai juustot...,.saa naaman punottamaan. Kyllähän se on todennäköistä, että mökissä on kosteusvaurio. Ihme jos ei olisi.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/9367946/home-ja-histamiini - Homeista.näppyjä.myös
Omakohtainen kokemus on, että itsellkin nousee etenkin poskiiin isoja punaisia näppyjä jos oleskelen home/kosteusvaurioisissa/em. toksiinien 'saastuttamissa' tiloissa. Otsa kutisee ja on pientä punaista näppyä. Nykyään oireet tulevat parissa tunnissa. Yksi reagoi iholla, toinen hengitysteitse, kolmannella särkee nivelet, neljännellä kroonisia silmätulehduksia jne je. Oireiden kirjo on niin laaja. Myös tuo väsymys ja kuumeinen olo on yksi tyypillinen oire. Itselläkin oli pshimman altistuksen aikana. En jaksanut iltsisin sohvalta nousta. Oli myös pinna kireällä. Nyt jälkikäteen eron huomaa.
Tämä nyt vaan omakohtainen kokemus siis. Toivottavasti jotain apua sinulle. Asiastahan löytyy paljon lisätietoa...
Jos oireilet, ethän ystävä hyvä altista itseäs enempää. Jo sairastuneena voin sanoa, että et tätä samaa oireilua halua. Se on loppuelämän elämänkaveri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun511945Some räjähti! Joel Harkimo jakoi haikean viestin meriltä tärkeänä merkkipäivänä: "Välillä..."
Joel Harkimo on lähtenyt yksin purjehdukselle Atlantin yli. Tsemppiä ja voimia, Joel Harkimo! Lue lisää: https://www.s341588Sedun opettaja?
Kukas Sedussa on ahdistellut alaikäisiä opiskelijoita? Tämä kansankynttilä oli saanut monta varoitusta, mutta sama homma431175- 821173
Bess jakoi hämmentävän kuvan - Anna Puu heittää roisin kommentin: "Onneks ei oo eka synnytys"
Ohhoh! No nyt on aika provosoiva kuva Bessistä. Kivoja kommentteja julkkisystävät laukoo... Tiesitkö, että Bessin (s.151060- 561049
- 481015
Mitä mun pitää tehdä?
Mitä me mies tehdään? Mitä sä haluat mun tekevän? Mä en tiedä. Mä luulen tietäväni, että molemmat kärvistelee tunteid40968Keskusta on kovassa nousussa
Persut ovat jäämässä kauas taakse. Maaseudun ihmiset ovat palaamassa järkiinsä epäonnistuneen persuseikkailun jälkeen.129945Näytät paremmalta kuin koskaan ennen
Aivan jokaisena päivänä. Minä pidän sinusta parhaimman huolen. Lupaan sen, sen voin luvata.38916