Masennusta sairastava seurustelukumppani

sylkykuppina

Tällä ihmisellä on varmasti muutakin häikkää, mutta ainoa diagnoosi hänellä on keskivaikea masennus johon syö lääkkeitä. Seurustelumme on ollut tosi vaikeaa koska hänellä on tapana käyttää minua henkisenä oksennusastiana. Olen yrittänyt ymmärtää ja saada hänet ymmärtämään, mutta jos minulla on jokin vaiva tai ongelma niin hän ei halua kuulla.

Pahinta on se kun hänellä on paha olo niin hän kaivaa syyn suuttumiseen vaikka mistä. Vaikka pari kuukautta sitten sanottu lause jonka hän haluaa yhtäkkiä tulkita väärin. Sitten alkaa huutaminen ja raivoaminen jota voi kestää monta päivää. Jos edes yritän puhua mitään niin hän vaientaa minut huutamisella. Muutaman päivän kuluttua hän saattaa olla kuin mitään ei olisi ikinä tapahtunut. Onko antaa mitään neuvoja miten minun kannattaisi toimia? Paitsi lopettaa suhde.

19

331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kamastasekaisin

      kai nyt kun kamaa vetää.

    • MIELIPUOLIKUU

      Hankala jhoomma, mut ei se oo paha oikeesti vaan johtuu sairauvesta.

    • Ainoa.vaihtoehto

      Jätä se seko.

    • tuttutilanne

      Tyttärelläni oli samanlainen tilanne.
      Hän jätti tämän poikaystävän Poikaystävä löysi sitten toisen, en tiedä miten menee.

      Tyttäreni löysi myös toisen ja on nyt onnellisesti naimisissa.

      Neuvoisin, että jätät tämän kaverin. Selität selvästi.
      Ei siitä tule mitään. Neuvo häntä menemään juttelemaan ammattiauttajan luo. Tämä ammattiauttaja saattaa pystyä auttamaan, sinä et.

      Voithan itse mennä yksinkin juttelemaan perheneuvojan kanssa ja pyytää häntä neuvomaan, miten ystävällisesti pistät välit poikki.

      Sinun on turhaa pilata omaa elämääsi, tulet löytämään toisen. Niin tulee sinun poikakaverisikin, mutta hänen on ensin tervehdyttävä itse.

    • MARKKUPLÖSÖPERSE

      Tässä vitsi = pappani korjasi tekarinsa aikoinaan pikaliimaa käyttäen!
      Oon ylivilkas.

      Joo siis päätös on sun. Tee mitä sydämesi sanoo!

    • Sekopää-

      Itsekkin saan nykyään melkein räjähtäviä raivokohtauksia ihan mitättömistä asioista. On alkanut jo fyysinen terveyskin pettämään kymmenen vuoden jatkuvan ahdistuksen seurauksena. Vois seuraavaksi pistää mielenterveys vastaanoton remonttiin että pääsis mokomista puoskareista eroon. Napit mitä syöttävät mulle tekee agressiiviseks vielä kun huuhtelee ne viinalla kurkusta alas. Päästäisivät jo pysyvälle eläkkeelle niin pääsis kaikki helpommalla.

      • KANTTORIRUUMISARKKU

        Mullä lääkkeet päinvastoin = ei raivokohtauksia enää eikä itsemurha-ajatuksia.
        Oonko kaikessa erilainen outolintu?


    • Ko-diganoosi-tehdään

      sitä varten että lääketahdas saa syöttää terveyden tuhoavia myrkkyjä veronmaksajien piikkiin ja psykiatrit pääsevät ilmaisille ulkomaanmatkoilleen.

      EI MITÄÄN MUUTA SYYTÄ !!!!!!!!!!!!!!!

      Myrkkyjen syonti koukuttaa ja tuhoaa 99%:ssa tapauksia.

      AAMEN.

      • Yksikin-pilleri

        on liikaa !!!


      • AhdistunutMies
        Yksikin-pilleri kirjoitti:

        on liikaa !!!

        Itse jätän nykyään lääkkeeni syömättä ja olen muutenkin täysin hoitovastainen ja yhteistyökyvytön. Voi olla että menee Kelan maksamat tuet alta mutta menköön. Alan sitten vaikka kasvattamaan kannabista ja myymään sitä. Minkäs teet kun ei yhteiskunta jätä muuta vaihtoehtoa.


      • Toivoaonyhä

        Mene kimppaan toisen masentuneen kanssa. Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo


    • MasisJäytää

      Oho. Onpa paha tilanne kumppanillasi. Ja siksi myös sinulla. Kuulostaa siltä, että hän on syöksynyt jo jonnekin vielä pahempaan kuin pelkkä masennus. Olisiko kyseessä jopa skitsofrenia?

      Nuo lääkkeet ovat eniten epäilyttäviä nyt. Kuka voi olla varma siitä että ne auttavat oikeasti? Masennuksen syy ja sen seuraus täytyisi olla tarkkaan tiedossa ennen kuin mitään lääkkeitä alkaa popsia. Kovinkaan moni lääkäri ei näitä asioita voi tietää, koska niitä ei tiedä sairastunut itsekään. Siksi en lääkkeitä otakaan. Enkä suosittele niitä kenellekään.

    • hyvämuistaa

      Alkuperäisen se, että olet ihastunut ja kiinnittynyt kumppanissasi siihen aitoon alkuperäiseen minään. Kun alkaa syödä psyykelääkkeitä, kuvaan tulee nopeasti haittavaikutukset, jotka nousevat joskus hallitsevaksi ja muuttavat persoonaa ja ihmisen käytöstä ja ajattelua.

      On tietysti hyvä että on joku jonka kanssa voi jakaa kaiken, myös lääkehaitat. Mutta kun ne alkavat määrätä elämää ja käytöstä, silloin toinen voi kuormittua liikaa.

      Onko kumppanisi oikeasti masentunut vai onko lääkäri lyönyt tämän diagnoosin turhaan ja määrännyt huumelääkkeitä? Lääkkeet jäävät usein loppuelämäksi ellei itse osaa lopettaa.

    • Hmmmmmmmmm11

      Voi olla että tulee olemaan todella vaikeaa. Masentuneen kanssa jos saat esim lapsen hoidat silloin lapset ja masentuneen? Mieti tulevaisuuttasi. Ihan varmasti löydät uuden ja niin puolisosikin. Mieti että voit olla onnellisesti parisuhteessa myös terveen ihmisen kanssa. Hänen oireilu kuulostaa vaikealta masennuksesta tai jopa vakava malta. Kykeneekö käymään töissä? Jos ei niin tosi huono juttu ja voi kestää vuosia tai loppuelämän. Vaikea masennus johtaa usein eläkkeelle. Jos on vähänkin hoito vastainen niin ei joudu ikinä laitokseen kun elää kanssasi. Mieti tarkkaan mitä teet.. Tiedän että rakastat häntä mutta suuri vaikutus siihen mitä tulet elämässä saamaan. Oikeasti. Tiedän mistä puhun sillä olen tuollainen tyyppi josta puhut ja mulla vaikea masennus. Vasta 35v ja työkyvytön 7vuotta. Ei näköpiirissä että paranen. Toivun kyll koko ajan hiljalleen mutta ei mitään nopeaa tämä.. Takapakkia tulee ja välillä päiviä sängyssä ja hermot kireällä.. Todella.... Räjähtelen mutta kaikki vähenee hiljalleen. Ollaan yhdessä vain lapsen takia eikä meillä ole ollut enää vuosiin mitään. Kun teini kasvaa ja muuttaa kotoaan pelkään että ero on edessä viiden vuoden sisään.. Olen siihen yrittänyt henkisesti varautua. En näe mitään syytä miksi mies ei ottaisi jotain tervettä ja nuorempaa loppuelämäkseen jonka kanssa voisi käydä matkallakin joskus tms. Sairauteni estää tuollaisen normaali elämisen.. Olen ehdottanut monesti miehelle että erotaan mutta hän kuulemma rakastaa minua eikä halua jättää. Vaikka riidellessä ollaan kerran oltu jättämässä toisiamme (emme ikinä riitely pojan kuullen tai kun hän kotona) ja luulen että siinä tuli sanottua se lopullinen sisin tahto myös miehen puolelta.

    • Tyroksiivaan

      Jos sun kaverin kilpparit on sekaisin? Miehilläkin kun on kilpirauhaset. Onko niitä tutkittu?

      • Terve.menoa

        Heh! Miksiköhän sylkykuppina ei vastaa...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      1922
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe