Asiantuntijan lausunto Toyotan muotoilusta

tojo.töpeksii.urakalla

"Joka vuosi mallistoaan muuttavat aasialaisvalmistajat ovat hänelle kauhistus.

– Olen klassikkoautojen kannattaja. Jatkuvat mallimuutokset ovat kertakäyttökulttuuria pahimmillaan, sanoo Pantzar. "

Tämänhän tietävät kaikki muotoilusta vähänkään ymmärtävät. Toyotan muotoiluosasto on ollut tuuliajolla jo pitkään ja sutta puskee ulos varsinkin C-HR ja Prius-osastolta.

48

589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiantuntija_täälläkin
    • Mietipäsuudestaan

      Ellisen mallin Prius oli muuttumattomana markkinoilla viisi vuotta kunnes kaikki muut autonvalmistajat olivat sitä täysin kopioineet.

      • puhdasta.puppua

        Sanopa yksikin eurooppalainen auto jossa olisi olisi kopioitu Priusia. Täysin naurettava väite.


    • Eihyväollut

      Eihän eurooppalaiset osaa kopioida ku omaa mallia.katoppa ford ja vw ja bmw yms..kaikki keulasta samannäkösiä kikottimia..siis ne omat..esim polo golf yms ja foorti samate..hyi

    • Lääkitystävaille

      Provo ei osaa päättää, ensin kehuu että mallit eivät muutu ja facelifitä pukkaa ja nyt sitten väittää että ne muuttuu vähän väliä.

      • se.iso.ero

        Hyvin yksinkerttaista. Tojo yrittää piilottaa tekniikan vanhanaikaisuuden kosmeettisilla muutoksilla. Avensis on hyvä esimerkki tästä kahteen kertaan faceliftattuna.
        Muotuilussa sen sijaan pitkä kaari on aina parempi kuin lyhyt.
        rautalangasta:
        Tojossa on vanhaa tekniikkaa kertakäyttödesignilla. Eurooppalaisissa design-kaari on pitkä mutta tekniikka viimeisen päälle.


      • Uberkivaa
        se.iso.ero kirjoitti:

        Hyvin yksinkerttaista. Tojo yrittää piilottaa tekniikan vanhanaikaisuuden kosmeettisilla muutoksilla. Avensis on hyvä esimerkki tästä kahteen kertaan faceliftattuna.
        Muotuilussa sen sijaan pitkä kaari on aina parempi kuin lyhyt.
        rautalangasta:
        Tojossa on vanhaa tekniikkaa kertakäyttödesignilla. Eurooppalaisissa design-kaari on pitkä mutta tekniikka viimeisen päälle.

        Tekniikka viimeisen päälle, jahwoll todellakin olemme saaneet kuulla näistä saksalaisista taidonnäytteistä korjaamoiden kannattavuuksien nousussa.


    • TSI2012

      kyllä pitää näin asioista perilläolevana kehua että Toyota nimenomaan tekee ne parhaat ja kauneimmat autot, kyllä jämpti on vaan niin. vaggilaisia en ottaisi ilmaiseksikaan, rumia ja todella heikkolaatuisia.

      • Ocu1.8TSI.132kWWebasto

        tismalleen samaa mieltä täälläkin, Toyota on PARAS, ei siitä voi erimieltä olla. nykyisiä Toyotia entisöidään 40-50vuoden päästä mutta katsokaapa vain niin kukaan ei entisöi nykyvolkkareita eikä skodia, autoissa pitää olla sitä muotoilua. sama juttu kuin nykyisin 70 japsiautot todella haluttuja ja kovissa hinnoissa, 70-80 luvun volkkareita ei kukaan halua, ei kantikas laatikkomuotoilu ole koskaan kiinnostanut ketään.


      • Ocupahyvinkin
        Ocu1.8TSI.132kWWebasto kirjoitti:

        tismalleen samaa mieltä täälläkin, Toyota on PARAS, ei siitä voi erimieltä olla. nykyisiä Toyotia entisöidään 40-50vuoden päästä mutta katsokaapa vain niin kukaan ei entisöi nykyvolkkareita eikä skodia, autoissa pitää olla sitä muotoilua. sama juttu kuin nykyisin 70 japsiautot todella haluttuja ja kovissa hinnoissa, 70-80 luvun volkkareita ei kukaan halua, ei kantikas laatikkomuotoilu ole koskaan kiinnostanut ketään.

        "tismalleen samaa mieltä täälläkin"
        Sinäkö uskottelet olevasi eri henkilö kuin kommenttisi TSI2012-nimimerkillä?

        Ei onnistu ZKODA! Kaikki kommenttisi tunnistetaan riippumatta mitä nimimerkkiä kymmenistä käytät. Eivät ihmiset ole niin tyhmiä kuin sinä kuvittelet heidän olevan.
        Toimintasi haiskahtaa vahvasti skitsofrenialle!


    • Aidixmen

      Näinhän se menee. Jos ei kyetä osoittamaa teknistä vikaa toyotassa niin aloitetaan, musta tuntuu että ruostuu, on ruma ja huono ajaa.
      En huomaa suurta eroa audin ja toyotan välillä. Vertailukohteena audi A6 oli herkempi kovalle sivutuulelle. Odotin enemmän sakulta mitä sain. Minä en ole merkkiuskollinen ja merkki vaihtuu taatusti jos hinuria tarvitaan kute audin kanssa pari kertaa tarvtsikin.
      Kannattaa keksiä joku faktaan perustuva väite toyotan vioista. Saksalaisista on helppo tehdä lista, jonka jokainen käy läpi, uudelleen ja uudelleen..

      • Diauris

        Just näin, itekään en ole merkkiuskollinen, merkki vaihtunut joka kerta paitsi nyt on toinen toyota menossa. Edellinen toyota toimi niin hyvin kuin auto vaan voi toimia, siksi ei ollut syytä vaihtaa merkkiä. Miksi koko ajan toyotia mollataan? En ymmärrä, kateuttako?


      • Audixmen
        Diauris kirjoitti:

        Just näin, itekään en ole merkkiuskollinen, merkki vaihtunut joka kerta paitsi nyt on toinen toyota menossa. Edellinen toyota toimi niin hyvin kuin auto vaan voi toimia, siksi ei ollut syytä vaihtaa merkkiä. Miksi koko ajan toyotia mollataan? En ymmärrä, kateuttako?

        Olisiko niin että päähänpinttymä estää vaihtamasta merkkiä.. En myös tajua näitä moitteita vaikka faktat on esillä kaikille..


      • Diauris
        Audixmen kirjoitti:

        Olisiko niin että päähänpinttymä estää vaihtamasta merkkiä.. En myös tajua näitä moitteita vaikka faktat on esillä kaikille..

        Kyllä se näin on. Jotkut ei ota toyotaa mistään hinnasta, syitä on jos jotakin. No tuntuuhan ne menevän aika hyvin kaupaksikin.


    • ei.vaan.pärjää

      "Kannattaa keksiä joku faktaan perustuva väite toyotan vioista. "
      1. Huono ergonomia
      2. Huono suorituskyky
      3. Tiheä huoltoväli
      4. Bensakoneen surkea alavääntö
      5. Bensakoneen suuri kulutus
      6. Huono suuntavakaus

      Näin alkuun.

      • Octaavia-kökkö

        Juuri listasit Skodan ominaisuuksia.


    • seuraantestejä

      Ei nää tojofanaatikot parane millään uutisella tai totuudella.
      Parantumattomasti sairaita yksilöitä, Miten selvää asiaa voi vängätä vuodesta toiseen?
      Tojo on paska mikä paska. Yksinkertaisten luupäiden laatuauto. Pitäkää hyvänänne.
      Olette ansainneet sen mikä on teille parasta laatua. Eli ihan täyttä paskaa.
      Ei me täysjärkiset sitä ainakaan osteta. Olkaa tyytyväisiä huonoihin ominaisuuksiin, ajettavuuteen
      ja nopeaan ruostumiseen. Nämä factat on jokaisessa testissä tullut ilmi. Vai olenko väärässä?

      Ei tarvitse kiittää totuuden puhumisesta, Kiitos.

      • seuraantestejä

        no tunnustettava toki on että onhan Toyota sentään kunnon auto jos vertaa esimerkiksi volkkariin tai itäauto skodaan ;)


      • ItäautoIdästä
        seuraantestejä kirjoitti:

        no tunnustettava toki on että onhan Toyota sentään kunnon auto jos vertaa esimerkiksi volkkariin tai itäauto skodaan ;)

        Mistä asti Tohjo on ollut länsiauto? Samaan kategoriaanhan tuo menee mossejen ja lapojen kanssa.


      • Skeidajuttu
        ItäautoIdästä kirjoitti:

        Mistä asti Tohjo on ollut länsiauto? Samaan kategoriaanhan tuo menee mossejen ja lapojen kanssa.

        Todennäköisesti tojoni on valmistettu lännenmäpänä kuin sinun autosi.


      • Itäonitäonitä
        Skeidajuttu kirjoitti:

        Todennäköisesti tojoni on valmistettu lännenmäpänä kuin sinun autosi.

        Onhan Venäjäkin lännempänä kuin Japani mutta ei se tee Mossesta länsiautoa. Eikä Tojosta.


    • VaareistaLapsiin

      Toyotan harmaat pappahiirulaiset elivät elämänsä loppuun ja tilalle todella mauttomia ja tyylittömiä Pokemoneja. Aasialainen ei vaan osaa tehdä ajatonta ja tyylikästä muotoilua.

    • tDesign

      Kyllä on Toyotan muotoilu iloa silmälle, on oikeasti muotoja eikä viivottimella piirrettyjä laatikkolinjoja. Ja nuori polvi vaatii näyttävää muotoilua, heille se on oikeasti tärkeää , miltä auton kaltainen tuote näyttää ja auton ei tarvitse olla premium-merkki, joissa mutenkin panostetaan muotoiluun. Tavallisen auton nuori ostaja on tosi kiinostunut muotoilusta, koska on myös kiinnostunut tyylistä ylipäätään ja ostaa vaikka vaatteensa tarkasti muotia seuraten.
      Toyotan linja on se, joka tuo tulosta. Autoja ihan oikeasti muotoillaan ja muutetaan muotoilua kulloinkin voimassa olevan trendin mukaan. Vanhemmille ostajille riittää eurooppalainen konservatiivinen muotoilu autoissakin, siihen ovat tottuneet ja eivät muuta enää osaakaan.

    • Ei.menestystä

      "Toyotan linja on se, joka tuo tulosta. Autoja ihan oikeasti muotoillaan ja muutetaan muotoilua kulloinkin voimassa olevan trendin mukaan."

      Tätä alan ammattilainen juuri kritisoi. Kertakäyttö-designia. Ja tuo käy myös kuluttajan kukkarolle kun viisi vuotta vanha auto on pudonnut designin suhteen hetken hypestä täyteen unholaan.
      C-HR ää meni rekisteriin viime kuusss enää 80 kpl. Siinä sen kananlento.

      • Kertakäyttövero

        Toyotaa ostaa yksityiset ja voi sitten miettiä kannattaako ottaa käyttöön loppuvuodesta.
        Leasingautot taas kannattaa ottaa käyttöön loppuvuodesta niin hyötyy sitten kolmantena vuonna pienemmästä verosta...


    • LOLOLOLOLLOL

      "Toyotaa ostaa yksityiset ja voi sitten miettiä kannattaako ottaa käyttöön loppuvuodesta."
      Nämä nuorekkaat trendi-ihmiset jotka ratsastavat muodin aallonharjalla lopettavat autojen rekisteröinnin syyskuun jälkeen jotta saisivat ne kilpiin seuraavan vuoden puolella. Olette te tojotistit niin ristiriitaisen hassua porukkaa ettei mitään rajaa.

    • enhuolisi

      En kyllä ymmärrä, miksi auton pitäisi näyttää samanlaiselta vuodesta toiseen niinkuin jotkut volkkarit ja skoodat. Mitä iloa olisi uudesta autosta jos se on samanlainen kuin vanhakin ja vielä yhtä vikainen tai vikaisempi ja vielä yhtä lyhyellä takuulla. Aivan sama minulle mitä on maksettu jollekin "ammattilaiselle"mielipiteestä, ei vaikuta omaan mieltymykseeni ollenkaan niinkauan kuin itsellä on silmät päässä näkemistä varen. Toyota on aina tehnyt fiksumman näköisiä autoja kuin ainakin kymmenen vuotta muotoilusta jäljessä oleva VW. Golffistakin otettu Facelift malleja jo seisemänkymmentä luvulta lähtien kymmenen vuoden välein Ruma laatikko josta vaan kulmia pyöristellään.

      • Te.ootte.niin.pihalla

        Tässä taas nähdään kuinka alhainen tojotistien ymmärrys on autotekniikasta. Edes niin yksinkertainen termi kuin facelift on täyttä hepreaa näille takakammarin pojille.


      • Uusijauusi

        Tuo on täyttä asiaa, mitä iloa on uudesta mallista, jos muistuttaa tosi paljon vanhaa? Eikös nyt uuden pidä näyttää uudelta, häh?


      • banjonsoittaja

        "Tuo on täyttä asiaa, mitä iloa on uudesta mallista, jos muistuttaa tosi paljon vanhaa? "
        Ei varmaankaan sinulle joka et ymmärrä tekniikasta mitään. Mutta iso ero sille 99% väestöstä jolla on paremmat geneettiset lähtökohdat ymmärtää asioita.


    • ketolavesa

      Toyotalla ajoin mutta sitten sain rahaa.
      Nyt on varaa ensin volkkariin sitten audiin ja volvoon ja bemariin mutta toyotaan en palaa koska ajan paljon usein ja kaikkialla.
      Koska autosssa pitää olla hyvä olla.
      Mukava ajaa.
      Tehoa ja ajettavuutta.
      Mutta ei kuluta kovasti.
      Huoltoväli pitkä.
      Mallikas aikaa kestävä siis kokonaislaadullisesti eikä vain baarin viisastelijoiden tai katsastustilastojen.
      Eikä ole kauheasti aikaisemminkään kopioinut muita.
      Auto tehdään euroopassa.
      Luotettavuutta mitataan kilometreillä.
      Ei ole halpisauto (selitys;teroilija tuttava sanoi seattia halpis autoksi mutta kun netti autoa selaa todellinen halpisauto onkin aivan joku muu, siis merkki ja hinta suhde.

    • muotoa-on-kyllä

      Tää on muuten kaunis kaikinpuolin tämä toyota C-HR .
      Kokonaismuoto voisi olla vähän virtaviivaisempi, mutta kaunis on.
      Taidan ostaa semmoisen. Onkohan ne tehokkaita? Pitääkin katsoa tarkemmin.
      Eipä ollut dieseliä. En ole kiinnostunut. Kaunis on kuitenkin.

      • Kauheesätös

        Ihan perkeleellisen ruma auto on seeärhoo. Kallis, ruostuu ja tehot on suoraan 80-luvulta kuten ä


    • Toyotaonruma

      Kyllähän Toyota on ruman näköinen. On aina ollut, ihan hirveä. Ja nämä uudet on todella surkean näköisiä, oikein muotoilijan painajaisia. Onko ollut liian vähän aikaa työskennellä muotoilun kimpussa?
      .
      Hyundai oli fiksumpi: kun haluttiin kilpailla Länsimaissa, pestattiin länsimainen muotoilija ja luotiin hienonnäköisiä autoja. Varhaiset mallit oli selvästi enemmän "korealaisen" näköisiä. Toyota on vieläkin.

    • Rumahanseon

      Rumahan se on mutta se on tietysti makuasia. Huono kilometrikesto, ruosteongelmat ja toistuvat vertailutestihäviöt ovat tosiasioita vaikka miten yrittäisi muuta väittää.

    • susi.mikä.susi

      Kyllä uuden Priuksen olematon myynti kertoo, mitä mieltä ostajaehdokkaat ovat sen modernista muotoilusta

      • kuudenvoltinvw

        Paljonkos niitä volkkarin hybridejä myydään noin koko maailman tasolla vai tarjotaanko vaan eioota ja polttomoottoreita joissa huijausohjelma ja vikamaailma on vakiona.


      • Saksalaisella.mukavimmin
        kuudenvoltinvw kirjoitti:

        Paljonkos niitä volkkarin hybridejä myydään noin koko maailman tasolla vai tarjotaanko vaan eioota ja polttomoottoreita joissa huijausohjelma ja vikamaailma on vakiona.

        Hybridit ovat turha välivaihe jonka VW jätti kokonaan väliin. Tojotalla ei ole ensimmäistäkään sähköautoa markkinoilla vielä moneen vuoteen.
        Tojo valitsi huonon hevosen mukahybrideissä 20 vuotta sitten.


      • TeronPerusharhautus
        kuudenvoltinvw kirjoitti:

        Paljonkos niitä volkkarin hybridejä myydään noin koko maailman tasolla vai tarjotaanko vaan eioota ja polttomoottoreita joissa huijausohjelma ja vikamaailma on vakiona.

        No nyt Terolla otti sieluun kun puhutaan Toyotan muotoilusta, hiemanko taas koitat vääntää keskustelua toiseen suuntaan kun et pysty tosiasioihin vaikuttamaan ja puoluskannalla pitää olla vaikka henki menisi- Onko sinulla paljonkin rahaa kiinni Toyotan osakkeissa tai autoissa, et kai muuten olisi noin paniikissa?


    • Montasyytä

      Tojo on kauhean näköinen, mutta ei pelkästään sen takia huono ostos. Vanhahtava tekniikka ja ruostuvat pellit sekä kirjat ajo-ominaisuudet...kovaan hintaan. Ei jatkoon.

      • halpaJaRuostuvaKurja

        Vain suomalainen tyytyy noin kurjaan kyytiin. Euroopassa ollaan autoissa ihan toisella linjalla. Siellä halutaan autoon hyviä ominaisuuksia, laatua ja mukavuutta. Meillä riittää joku mennyt maine ja Valittujen Palojen 300 hengen haastattelukysely.


      • laatumielikuva
        halpaJaRuostuvaKurja kirjoitti:

        Vain suomalainen tyytyy noin kurjaan kyytiin. Euroopassa ollaan autoissa ihan toisella linjalla. Siellä halutaan autoon hyviä ominaisuuksia, laatua ja mukavuutta. Meillä riittää joku mennyt maine ja Valittujen Palojen 300 hengen haastattelukysely.

        Tarkoitatko VW-laatua? Saksalaisen AutoBildin hieman laajemmasta tutkimusaineistosta voi todeta, millä merkeillä kyyti on kaikkein "kylmintä" Samoista vuosittaisista raporteista voi myös ihan vaatimattomammallakin järjenjuoksulla todeta että millä merkillä se "mennyt maine" on mennyt ja millä se on jäljellä ja millä merkillä ykkössijoja on eniten ja mikä merkki on laatu ja luotettavuuskuningas ja mikä vaan yrittää luoda jotain mielikuvaa samasta ominaisuudesta.
        Kannattaa tutustua, ettei tarvitse katua. Automyyjä on vihon viimeinen, keneltä kannattaa kysyä. Ihan vaan noin neuvoksi pidemmältä ajalta.


    • viimeisen.päälle

      " Eurooppalaisissa design-kaari on pitkä mutta tekniikka viimeisen päälle."

      Niinkuin vikavaagenissakin, kori jostain kahdeksankymmenluvulta varustettuna surullisen kuuluisalla tsi/dsg tekniikalla, joiden ongelmista on media uutisoinut jo enemmän kuin kaikkien muiden merkkien ongelmista yhteensä ja sen lisäksi huijaukset ja tolkuttomat öljynsyönnit. Onhan siinä tekniikka silloin "viimeisen päälle" Palaa se öljy tietysti puhtaammin kun puristetaan turbolla enemmän ilmaa sylintereihin, muutenhan perässä leijuisi sininen savupilvi niinkuin saksalaisissa Wartburgeissa ja Trabanteissakin joissa sitä paloi kutakuinkin melkein yhtä paljon.

    • Netissä.Suurin.valehtelu

      "Kannattaa tutustua, ettei tarvitse katua. Automyyjä on vihon viimeinen, keneltä kannattaa kysyä. Ihan vaan noin neuvoksi pidemmältä ajalta."

      Allekirjoitan tämän. Ainoastaan nimetön nettipalstakirjoittelu ilman lähdetietoa on arvottomampi tietolähde kuin autokauppias.

      Oma kokemus on se ainoa luotettava mittari. Jos on ajanut yli 30 vuotta erimerkkisillä autoilla niin ri tarvitse kysellä autokauppiailta ja osaa antaa näille vikahysyeerikkojen jutuille niille kuuluvan painoarvon. Täysi ja kokonainen nolla.
      Huomennakin avaimesta käyntiin niinkuin aina. Lisää mukavia ja huolettomia kilometrejä tiedossa.

    • daaswiilbbi

      Jos on 50 vuotta erimerkkisillä autoilla omistajuutta ja ajoa takana ja lukutaidon lisäksi kokemusta automyyjien "rehellisyydestä" yhtä pitkältä ajalta, niin ei enää pissitä silmään ainakaan minua

    • YököttäväTojo

      Ei todellakaan tarvitse olla asiantuntija nähdäkseen että Toyota on todella ruma auto. En edes kehtaisi ajaa jollain ristihuuli-yariksella tai painajaismaisella crh:llä, parhaimmillaankin Tojo on tylsän ja ankean näköinen.

      • katsojansilmässä

        Jos maksetun "asiantuntijan" mielestä auto on "ruma" mutta omasta mielestäsi kadehdittavan tyylikäs ja dynaaminen, niin kumman ottaisit?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      4121
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2368
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2076
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      101
      1733
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1362
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      311
      1290
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe