PALOIKKUNA SUOJAA TULELTA, SAVULTA JA KUUMUUDELTA

parastaehkä

Paloikkunat ovat ainoat valmisikkunat jotka täyttävät "HYVÄN IKKUNAN LAATUVAATIMUKSET".
Laatutietoiset ostajat hankkivat vain näitä korketasoisia laatuikkunoita.
HUOMIO; Paloikkunan asennuksen yhteydessä on seinään asennettava erikseen pienhius-suodattimella varustettu korvausilmaventtiili.
Tosin vielä ei ole saatavissa palosuojattua korvausilmaventtiiliä?

Paloikkunan asennustöissä on havaittu pieniä mutta merkittäviä puutteita.
- Lämpöristeen päälle ei ole asennettu ilmantiiveysmassaa tai erillistä foliota?
- Sisäpuolen vuorauslistojen liitoksiin ei ole asennettu elastista pintamassaa?
- Ulkoikkuna on tiivistetty teknillisesti väärin?
Sadevesi ja pölylumi pääsee esteettä lasien välitilaan. Kuten yleensäkin uusissa ikkunoissa.
Sadevesi ja lumi vaurioittaa aina maalipintoja ja puuosia.
- Vesiurassa on aivan liian suuret ja ilman verkkoja olevat vedenpoistoreiät.
Pölylumi ja kärpäset pääsevät esteettä lasien välitilaan.

Puutteista huolimatta parasta mitä ikkunatehtaat tällä hetkellä valmistavat ja asentavat.

20

1454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maaukka

      Ihan niin kuin sen ikkuna-asiantuntijan sivulta kopioitua tekstiä?

      • Näinseontaas

        Paloikkunat valmistetaan täysin samoihin karmeihin ja pokiin, eli mikään ei muutu tiiveyden osalta!


    • palotuotteet

      Täytyy kysyä keskustelun avaajalta olisitko valmis maksamaan uuteen taloosi lisähinnan mikä paloikkunoista koituu? Vai ottaisitko niin sanotut normaalit valmisikkunat ja säästäisit 10 -20 tuhatta?

    • parastaehkä

      Tulipalon sattuessa lasi kyllä tulee antamaan huomattavasti lisäaikaa jotta pääsee turvaan.
      Mutta heikkouksia ja puutteita on niissäkin niin paljon että?
      Tosin on huomioitava että etenkin Joulukussa maassaame on 30 tulipaloa päivässä.
      Kun kerran kysyit.
      Jos minä ostaisin uudet ikkunat, niin ostaisin markkinoiden halvimmat ikkunat.
      Asennustöiden jälkeen korjaisin kaikki ne puutteet heti, mitä aloittajakin kertoi.
      Eli tekisin uusista ikkunoista käyttökelpoiset ikkunat.

    • Toinen-reiska22

      "Laatutietoiset ostajat hankkivat vain näitä korketasoisia laatuikkunoita."
      "Jos minä ostaisin uudet ikkunat, niin ostaisin markkinoiden halvimmat ikkunat."
      ??

    • parastaehkä

      Paloikkunat estävät tulipalon sattuessa tulen leviämistä räjähdysmäisesti. Palo tarvitsee räjähdysmäiseen leviämiseen happea. Rrikkoutumaton lasi ja ilmatiiviimmät rakenneliitokset estävät tämän hapen saamisen, joten tulipalo leviää huomattavasti hitaammin ja rakennukselle tapahtuvat vahingot ovat vähäisempiä. Lisäksi sisätiloissa olevat ihmiset saavat lisäaikaa turvalliseen pelastatautumiseen.
      Tulipalon sattuessa pihiys kostautuu ja palovahingot ovat mittaamattomia.

      Kaikissa ikkiunoissa ilmatiiviit rakenneliitokset sekä vesi- ja ilmatiiviit tiivisteet tuovat kylmänä vuodenaikana, joka päivä säästöä lämmityskustannuksissa sekä sisäilman laatu ja asumismismukavuus paranee.
      Tosin palo- ja ikkunateollisuuden valmistamissa ikkunoissa ja ovissa kannattaa heti tehdä aloituksessa olevat parannustoimet.
      Niillä toimilla pitkitetään huoltovälejä ja vaurioiden määrä on vähäisempi ja lisätään ikkunoiden elinkaarta vuosikymmenillä.

    • mitäsoopaa

      Jos tulipalo on siis ulkona, ikkunan ulkopuolella, ei minulla ole pirtissä välitöntä vaaraa, ei tosin minkään muunkaan ikkunan suojassa. Tapauksissa, joissa tulopalo on asunnon sisällä, ja vaarana on, että se leviää ulos, lienee yks hailee, millaiset ikkunat talossa on, asukkaat ulos, ja loppu on vakuutusyhtiön heiniä.

    • parastaehkä

      Toiset tietävät ikkunoiden laadusta ja tiiveydestä jotain, toiset vähän ja osa ei tiedä mitään.

      Minä tiedän ikkunoiden laadusta ja tiiveyden merkityksestä sen minkä olen oppinut yli 40 v. urani aikana. Aina olen ollut kuluttajan ja käyttäjän asialla.

    • parastaehkä

      Toiset tietävät ikkunoista ja niiden tiiveysdestä jotain, toiset vähän ja osa ei tiedä niistä mitään.

      Minä tiedän ikkunoista, niiden laadusta ja niiden tiiveydestä sen minkä olen oppinut yli 40 vuoden urani aikana.
      Aina olen kuitenkin ollut kuluttajan ja käyttäjän puolella.

      • Voivoivoivoit

        No nyt on sitten korkea aika vaihtaa alaa. Jos 40 vuoden jälkeenkin on noin lapsellinen käsitys ja kokemus uusista ikkunoista, niin suosittelen alan vaihtoa.


      • klopaali

        Jos tuolla 40 vuoden kokemuksella voit sanoa että mikään Suomen markkinoilla myytävä ikkunamerkki eikä malli täytä Hyvän ikkunan laatuvaatimuksia (kerroit että myös paloikkunat kaipaavat virityksiä, siispä nekään eivät ole laadukkaita), niin onko maailmassa ainuttakaan ikkunamerkkiä tai mallia jonka kelpuuttaisit taloosi sellaisenaan. Eli onko maailmassa virhe? Ovatko kaikki maailman ikkunat huonoja? Kukaan ei osaa tehdä ikkunoita.


    • parasehkä

      Ostajille kelpaa mitkä kyhäelmät vain, koska heillä ei ole tietämystä ikkunoiden laadusta. Lisäksi suomessa ei valmisteta sellaisia ikkunoita jotka sopivat pohjolan oloihin. Ei ne ikkunoiden laadut ole paljonkaan parantuneet TM & VTT:n tutkimusten jälkeen. Irvit minkä irvit ja paljastat oman tietämättömyytesi ikkunoista, joita koitin sinullekkin vain kertoa. Toistan ikkunamaailmassa on paljon virheitä, joita ikkunoiden ostajat eivät vain tiedä, eivätkä ilmeisesti haluakkaan tietää ja ikkunanvalmistajat kiittävät.

      • Kivaaontänään

        No eikös se ole hyvä!
        Sinulle ainakin riittää töitä, kun vaan jaksat kierrellä korjaamassa ikkunoita.
        Voisit lisätä nettisivuillesi kaikki ne kohteet joita olet käynyt korjaamassa, ja laita sivuille myös kustannukset mitä korjaukset ovat tulleet maksamaan.
        Silloin jokainen pystyy laskemaan itse, korjauksista saadun hyödyn.


      • eikokemus

        Markulla on ihan hyviäkin ajatuksia mutta läheskään kaikista en ole samaa mieltä. Ei kannata provosoitua. Uskottavuus lisääntyy aina kun laittaa oman nimen kirjoituksiin. Itse laittaisin jos olisin alan konsultti ja saisin leipäni ikkunoiden korjaamisesta.


      • Teeitsese

        Mauria varmaan tarkoitit?


    • Paloklasit

      Meillä on uudehko rivari jossa kiinteät ikkunat. Olisiko ne siis jotenkin tiiviimpiä jos olisi investoitu paloikkunalaatuun?

    • ikkuni

      jos näät ikkunastas läpi eiköhän se sulle ole riittävän hyvä

      • paloklasit

        Kiitos hyvästä vastauksesta


    • Harvoi.ntavAllista.pAree

      En ole ikinä ymmärtänyt kuinka tavallinen ikkuna muuttuu paloa hidastavaksi rakenteeksi pelkän lasin vaihtamalla. Yleensä palolasit kiinnitetään ihan tavallisilla muovi listoilla jotka tuskin ovat lämmön kestäviä. Tiivisteetkin on ihan tavallisia paitsi joskus käytetään palosilikoonia jos ei ole sattunut loppumaan. Jos asuu anarkistilähiössä ja parkkipaikka on heti kiinteän ikkunan alla voi palolasi olla ok mutta ehkä hätävarjelun liiottelua silloinkin. Pakko kuitenkin laittaa palolasi silloin kun määräykset määrää.

    • Kirkas

      Meillä on uusi rivitalo ja siinä on yksi paloikkuna.
      Kun ilta-aurinko paistaa iltaisin tuon ikkunan läpi niin ikkuna on kuin mannaryyniä olisi pölistelty lasien väliin. Tarkempi tutkimus osoittaa, että siinä on lasimassan sisällä pieniä ilmakuplia, jotka taittavat valoa voimakkaasti. Ne näkyvät myös kun valaisee taskulampulla vinosti lasia. Lasien toimittaja selittää sen palolasien ominaisuudeksi??? Tällaiste ilmenee 21 asunnosta vain kahdessa asunnossa.
      Eikö ikkunan pitäisi olla kirkas ilman tuollaista pirskettä??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      740
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      288
      704
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      656
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe