Laskin tuossa ihan mielenkiinnosta mitä maksaa talomme sähköt ja lämmitys.
N 200 m2 matalaenergiatalo, maalämpö, koneellinen iv lto, normit kodinkoneet 4 kylmäkonetta.
2,5 aikuista, sähkösauna n 1 viikossa 3 h.
Varaavia takkoja en ole käyttänyt juuri muuten kuin kuivattanut syksyllä, nyt aion tulevan talvena käyttää ahkerammin , kun puita on vähän tiellä autotallissa
Kesä-syyskuussa kuluu sähköä keskimäärin 69€ kuussa ja muina kuukausina keskimäärin 116,60€
Eli lämmitys maksaa noin 46,6€ kuussa ja muuta sähköä kuluu noin 70€ kuussa.
Kilpailutin juuri s-sopimuksen ja pysyn samalla toimittajalla ja sähkön hinnasta pitäisi tulla noin 200€ säästöä vuosittain.
Sähkön määrän kulutusta en nyt tiedä, olisiko jotain 11-12000 vuosittain
Paljonko maksaa asuminen, sähkö + lämmitys yhteens
aloittelevaviinimaisteri
3
205
Vastaukset
- aloittelevaviinimaisteri
Niin, selvennyksi lämmitetään 8 kk vuodessa vuodessa kokonais kulutus on n 1200€
Jakautuu noin 400€ lämmitykseen ja 800€ muuhun sähköön vuodessa
Lämpöässä ja 160m porakaivo - hintakin.vaihtelee
Energiamäärät pitäisi olla näkyvissä vaikka maksut tehdään euroissa.
- mittailija
Etelärannikolla 100m2 normi 90-luvun talo, kaksi aikuista, suorasähkö, ilp, lto, varaava takka ja puukiuas. 11500kWh vuodessa kaikkineen. Viime vuona kesällä parhaimmillaan alle 500kWh ja talvella kovilla pakkasjaksoilla pahimmillaan 1800kWh kuukaudessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503864
- 1053425
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342801Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262468- 201879
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51829- 1851766
- 281519
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3871468Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91238